Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 2010 Audi TT-RS Zepkee

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Hallo iedereen,

    Bij deze stel ik me even voor en mijn pas aangekochte wagen.
    Ik ben van België, Limburg. Ik was al even opzoek naar een TT-RS en uiteindelijk vond ik deze.

    Het is een Suzuka Grey exemplaar, alcantara standaard zetels, 71500km, handgeschakeld van 2010, volledige onderhoudshistoriek bij Audi. Ik ben 3de eigenaar.
    Belangrijkste opties als leek: Magnetic Ride, sportuitlaat met klepbediening, carbon afwerking motor, RNS navigatie, zetelverwarming, denk dat het dat wel is, buiten de algemene gewone dingen.

    Voorbumper zou wel herspoten moeten worden wegens geschuurd te hebben en er is 1 minimaal krasje (helaas blijft de vinger erachter) in de rechterflank achter de deur. Voor de rest spot on, voor een wagen van dik 10 jaar oud. Velgen zijn ook allemaal beschadigd, deze wil ik achterna in originele kleur herstellen en winterbanden op monteren. Al is het eigenlijk de bedoeling voor de wagen te koesteren en enkel in het weekend uit te halen en als er geen zout op de baan ligt.

    Dingen die ik wil veranderen:
    - Nieuw stuur plaatsen. (of herbekleden, maar wil liefst zo OEM mogelijk)
    - Instapgebruik zelf herstellen (valt goed mee, met de kmstand, maar het moet perfect zijn).
    - Nieuwe vloermatten (OEM)
    - RNS E navigatie (met de pianolak afwerking en touchscreen) Is daar DAB installatie op mogelijk? Geen ramp maar het zou fijn zijn.
    - Bumper her spuiten en de kras mits dit mogelijk is zonder kleurverschil wegwerken. Top carrosserie gezocht.
    - Laten polijsten, coaten, bumper xpel voor tegen steenslag.
    - Liefst de originele 20 inch RS forged velgen 9x20 ET52, maar buiten een set van ebay UK nergens te vinden. Voorstellen OEM (+) mag altijd :-)
    Had ook gedacht aan Audi A6 S line velgen 19 inch met antraciet binnenkant en gepolijste buitenkant, dit is ET43 en 8,5J breed, zou dit passen met originele bandenmaat 255/35/19, staat standaard 255/40/19 banden onder.

    Hier een paar foto's ervan, er komen binnenkort wel veel meerdere ervan.

    Groeten Zepkee
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Lvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Leeftijd
    41
    Posts
    29
    Kudos
    0

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Welkom .
    Leuke wage (snel foto’s maken )
    Ik ben ook van B.Limburg ( misschien kom ik je wel eens tegen )

    71dkm en :
    -nieuw stuur plaatsen !
    -Bumper spuiten
    -Alle velgen doen .
    Amaj 😂 ( Dan ben ik toch heilig op mijn spullen nu 68dkm ook na die kms) .. goed dat je het gaat aanpakken )
    Laatst gewijzigd door Lvb; 10-04-21 om 18:46.

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Welkom .. blijft mooi he die TT tjes, ik heb n gletscherwitte TTS uit 2013 getuned tot 340pk .. je blijft smilen. Ik heb er een keer een TT(3rd gen)/R8 stuur in gehad. Was erg fraai, maar mn ega vond t niks. Veel plezier met die snelle 5cyl!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 10-04-21 om 17:06.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lvb Bekijk Berichten
    Welkom .
    Leuke wage (snel foto’s maken )
    Ik ben ook van B.Limburg ( misschien kom ik je wel eens tegen )

    71dkm en :
    -nieuw stuur plaatsen !
    -Bumper spuiten
    -Alle velgen doen .
    Amaj 😂 ( Dan ben ik toch heilig op mijn spullen nu 68dkm ook na die kms) .. goed dat je het gaat aanpakken )
    Danku, ja er gaat niet dagelijks mee gereden worden, maar rond de gemeente Hasselt is zijn slaapplaats.
    Perfectionist zijn heeft ook soms zijn nadelen, zoals die dingen willen aanpakken, kan er niet naast zien. Niet iedereen is zo respectvol voor zijn spullen, jammer genoeg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Welkom .. blijft mooi he die TT tjes, ik heb n gletscherwitte TTS uit 2013 getuned tot 340pk .. je blijft smilen. Ik heb er een keer een TT(3rd gen)/R8 stuur in gehad. Was erg fraai, maar mn ega vond t niks. Veel plezier met die snelle 5cyl!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Ik vind ze inderdaad mooi tijdloos blijven. Die zal wel vooruit gaan! Maar voor snelheid heb ik deze niet bepaald gekocht, dan kon ik me beter eentje met S-Tronic kopen, scheelt toch wel een dikke second 100-200km/h.
    Stuurtje liefst van origine, eventueel alcantara, maar dat lijkt me geen meerwaarde tegen over het standaard leer.

  5. #5
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Blijft i.m.o. inmiddels een tijdloze auto, maakt niet eens meer uit of je de 1e, 2e of 3e generatie hebt. Mooie auto!!

    Jos.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Ik had thuis nog een setje MB MF1 magnesium velgen liggen. in 19inch 8J breed en ET45. Rondom een spacer van 5mm gestoken en het past. Moet voor mij niet gelijk de kassen liggen, vind het zo best knap. Staan Michelin cup 2 banden onder in de maat 235/35/19. Klein verschil met de normaal gevraagde 255/35/19. Maar de teller wijkt minder af. Ik denk als deze banden erdoor zijn dat ik voor een 245 35 19 setup rondom ga. Zeer content van de wagen, alleen veel bekijks ermee, had ik niet verwacht.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Wat een prachtig exemplaar!! Deze staat op het verlanglijstje..#doetkwijlwegvegen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zepkee Bekijk Berichten
    Zeer content van de wagen, alleen veel bekijks ermee, had ik niet verwacht.
    Moet je nagaan als je in een Multipla zou rijden...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Voor de Forged 20 inch TTRS velgen zou je eens een berichtje kunnen sturen naar
    ldcoemparts@gmail.com

    Insta account
    ldc_oem

    Laatst gewijzigd door RSR-S4; 22-04-21 om 16:57.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Wat een prachtig exemplaar!! Deze staat op het verlanglijstje..#doetkwijlwegvegen



    Moet je nagaan als je in een Multipla zou rijden...
    Bedankt! Bwa een multipla komt toch nog iets subtieler voor de dag haha :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSR-S4 Bekijk Berichten
    Voor de Forged 20 inch TTRS velgen zou je eens een berichtje kunnen sturen naar
    ldcoemparts@gmail.com

    Insta account
    ldc_oem

    Dit zijn de nieuwste voor de huidige TT RS. Het moeten de 7 dubbel spakigen zijn met gepolijste kant. Of bedoel je dat hij er eventueel aan geraakt? Want op de foto die je ermee stuurde zijn ze niet.

  11. #10

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Zou er eens een mailtje aan wagen ja.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Blijkbaar zijn de huidige schijven toch wel best krom te noemen na een paar keer eens goed door te remmen tegen een hogere snelheid. (Kende het probleem al, stond dezelfde Brembo 370mm kit onder, en die waren na 15.000km ook krom).
    Heb 2 MOVIT remschijven besteld van voor, zien er het zelfde uit, zelfde gepreforeerde gaatjes, OEM look, en kunnen toch hun warmte kwijt. Setje DS2500 blokken ga ik nog monteren samen met de schijven. (Geen circuit gebruik, dus moet meer als voldoende zijn) En er is een Scorpion Resonated Catback (met de OEM klepbediening) besteld die met keuringspapieren wordt geleverd. Mag net iets luider voor mij. Valt het tegen dan kan ik nog de midpipes vervangen met die van scorpion. Ligt wel niet in stock dus zullen we nog even geduld op moeten hebben. Bandencombinatie 235/35/19 en met de koudere Michelin CUP2 banden maakt het helemaal plezant rijden, lift oversteer, op onderstuur heb ik hem nog niet betrapt. Wat een set velgen en banden wel niet kan doen.

    Voor de rest heerlijke wagen, verbruik zit ik rond de 13-13,5l/100km mee. Vind ik zeer gunstig gezien de prestaties en mijn vlotte rijstijl.

  13. #12
    MisterJRF's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    136
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: 2010 Audi TT-RS Zepkee

    Congrats, knappe wagen!

    Vooral veel plezier gewenst!

    "verbruik zit ik rond de 13-13,5l/100km mee"

    mag ik van dromen
    Audi Q7 4L 4.2 FSI V8
    Audi A6 4F 3.0TDI

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •