S-line stuur met rode stiksels, S4 is geperforeerd 😉
EC801A86-BD63-44CA-88B1-0C11C2BF24DB.jpg
Maar.....heb erg mooi 3 spaaks S5 stuur gescoord!
Met dank aan @johnny boy
Foto's van de mod volgen nog, maar hierbij alvast waar het om gaat.![]()
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
S-line stuur met rode stiksels, S4 is geperforeerd 😉
EC801A86-BD63-44CA-88B1-0C11C2BF24DB.jpg
Nice nice,
Is dit nog wat voor hem? Kwam ik tegen.
https://link.marktplaats.nl/m1910295085?
Vandaag geprobeerd om het mooie 3 spaaks stuur in te bouwen, maar helaas past de airbag stekker niet op de aansluiting van de auto!
Deze B7 heeft blijkbaar toch een andere aansluiting als de B7 van @johnny boy, want daar was het plug en play.
Ook het ombouwen van de kabelboom op de airbag gaat niet, want stekker op de airbag zelf wijkt ook af!
Helaas...
En "ff" stekkers omzetten zie ik niet zitten. Is mijn terrein niet, daarnaast zijn de kleuren van de bedrading ook anders.
Iemand andere ideeën?
Paarse is oude airbag en groene die van de S5
Opgelost!!
Met dank aan @johnny boy en @Rol-Co voor de tips!
Stuur zit erin en alles werkt.
M'n zoon blij en ik ook natuurlijk.
En....weer een klusje gedaan.
Rechts voor op de bumper waren 2 plekjes waar de blanke lak was losgelaten (hadden we bij de koop al gezien) en dit wilde ik graag aanpakken.
Zie bijgevoegde foto's. Ben zelf erg tevreden over het eindresultaat.
Je hebt je best gedaan maar eigenlijk heb je teveel gedaan, je had alleen de blanke lak uit moeten schuren en die opnieuw aanbrengen. Maar ja, ik heb makkelijk praten met een huis spuiter in de buurt. 😀
De doorn is iedergeval uit het oog.
Zo, weer een leuke klus uitgevoerd die op het lijstje van m'n zoon stond: vervanging van de huidige RNS Low (BNS 5.0) door een Android headunit die precies op dezelfde plek zou passen.
Daarnaast wilde hij ook graag een achteruitrij camera.
Uiteindelijk een mooie unit gevonden welke qua pasvorm geschikt was.
Het meeste werk heb ik gehad met het (netjes) trekken van de video kabel voor de camera. Ik wilde hem netjes via de origine kabelboom hebben en dus betekend dit dat je diverse interieur panelen los moet maken en vervolgens ook nog netjes door de rubberen tule bij het scharnier van de achterklep heen moet om de kabel bij de kentekenplaat te krijgen.
Al met al is me dat gelukt.
Uitdagingen waren het feit dat camera niet lekker werkte door het pulserende signaal (PWM, Pulse Width Modulation)op de bedrading naar de achteruitrij lichten.
Eerste instantie opgelost met een filter welke hier speciaal voor leverbaar is, maar vond het signaal toch niet 100% zodra de motor liep. Toen maar besloten om er een relais tussen te zetten welke door de achteruitrij lichten geschakeld wordt en vervolgens een "schone" 12V aan de camera levert. Daarna was het beeld mooi strak, ook met lopende motor.
Al met al een leuk projectje en m'n zoon is er erg content mee!