Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Even voorstellen, nieuw lid

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Post Even voorstellen, nieuw lid

    Hallo allemaal,


    Ben nieuw hier dus zal me even netjes voorstellen;

    mijn is Danny (nickname op de site is Baltezar) 41 jaar uit de regio Den Haag en sinds afgelopen vrijdag de blijde eigenaar van een Audi A5 Sportsback S-line 40 tfsi.

    Na een paar maanden een nieuwe Mercedes Benz CLA Shooting Brake AMG te hebben gekocht en gereden te hebben bleek dit niet de "juiste" auto voor me te zijn.

    Dus maar weer op zoek met de nodige frustraties naar een andere nieuwe auto en na een goede zoektocht bleven er 2 modellen over:
    - Mercedes Benz C300e Estate 2023 met een AMG pakket
    - Audi A5 Sportsback S-line 40 of 45 tfsi 2023.

    En de Audi is het geworden omdat ik er een beter gevoel bij heb en bekender met de VAG groep ben dan de Mercedes groep en minder op valt.

    En afgelopen vrijdag mocht ik hem ophalen:
    thumbnail_IMG_3027.jpg
    Laatst gewijzigd door Baltezar; 11-08-23 om 22:30.

  2. #2
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen , nieuw lid

    Welkom Danny en gefeliciteerd met jouw fraaie nieuwe aanwinst. Naast natuurlijk het wensen van vele fijne en schade vrije kilometers, toch nog een klein vraagje. Puur vanuit eigen interesse.
    Je schreef een AMG-uitvoering een paar maanden gereden te hebben. Maar toch vond je uiteindelijk de vier ringen beter bij je passen. Zou je iets meer -dan je al aangaf- kunnen melden, wat bij jou vooral de doorslag gaf?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Even voorstellen , nieuw lid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Welkom Danny en gefeliciteerd met jouw fraaie nieuwe aanwinst. Naast natuurlijk het wensen van vele fijne en schade vrije kilometers, toch nog een klein vraagje. Puur vanuit eigen interesse.
    Je schreef een AMG-uitvoering een paar maanden gereden te hebben. Maar toch vond je uiteindelijk de vier ringen beter bij je passen. Zou je iets meer -dan je al aangaf- kunnen melden, wat bij jou vooral de doorslag gaf?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

    Hoi Robasto,


    De belangrijkste overwegingen om over te stappen naar een ander model waren:
    - "lag" in het gaspedaal dat wil zeggen dat er een soort vertraging in het gaspedaal zit tijdens het gasgeven, dit is een producteigenschap van de Mercedes Benz modellen
    - beperkt interieur ruimte met name met het in- en uitstappen ( ben zelf 1,87mtr en 95kg ) zowel voor mezelf als ook de passagiers
    - bestuurders- en bijrijders stoel voor mijn "gevoel" wat aan de kleine kant met name de breedte en lengte van de stoelen
    - interieur lijst van zowel de middenconsole als ook het dashboard zelf uiterst kras gevoelig (piano black) en is maar ėėn soort af fabriek te bestellen en te leveren

    Daar en tegen waren de positieve kanten van de Mercedes CLA shooting brake:
    - goede wegligging (meer gevoel met het wegdek) en goede vering met name op de korte oneffenheden
    - touchpad met betrekking tot het bedienen van de multimedia welke in bereik van hand lengte vanaf de middenarmsteun te bedienen is
    - stuurwiel ligt fijn in de hand (brede omranding) en vanaf het stuurwiel is elke handeling cq wijziging in het multimedia systeem mogelijk d.m.v. kleine touchpads aan weerszijde van het stuurwiel als ook de bediening van de cruisecontrol.

    In mijn geval vond ik de voordelen niet tegen de nadelen op wegen en met name het krappe interieur en de "lag" in het gaspedaal.
    Laatst gewijzigd door Baltezar; 11-08-23 om 22:24.

  4. #4
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen , nieuw lid

    Dat zijn heldere beweegredenen. Je keuze begrijp ik helemaal; ook al is de instapruimte misschien een discussie punt.
    Mijn A5 is bijv. voorzien van een sportonderstel. De misses vindt (mede daardoor) het lage in- en uitstappen zodoende wel een dingetje. Maar ach, op den duurt went (praktisch) alles.
    Vwb de gasrespons, zelfs bij de Audi is dat nog verder te verfijnen. Een tuner kan waarschijnlijk wel het eea voor jou betekenen op dat vlak. Neem het maar eens in overweging, maar ga ondertussen eerst lekker genieten van je nieuwe aanwinst. Have fun.
    Laatst gewijzigd door robasto; 11-08-23 om 22:21.
    The desire to know is natural to all good people.

  5. #5
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen, nieuw lid

    Welkom Danny

    Mooie kar heb je gekocht. Enjoy!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Leeftijd
    38
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Even voorstellen, nieuw lid

    Hi Danny, wat een goed idee om je hier voor te stellen. Vandaag ook een account gemaakt hier. Sinds vorige week eigenaar van een Audi e-tron 55 uit Duitsland gehaald met mrwheelson.nl. Hiervoor een Volkswagen Jetta Hybrid gereden, dus een hele upgrade.

    Groet
    Andy

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •