Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: JeeKaa's A3 8V Sportback

  1. #1
    JeeKaa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard JeeKaa's A3 8V Sportback

    Na veel plezier in m’n vorige A3 8P S-line 2011 nu eindelijk blij met m'n A3 8V 2013 die ik afgelopen winter heb gekocht. Had graag nog wat langer in de 8P gereden maar ivm gezinsuitbreiding was 3-deurs niet zo praktisch meer. Was een mooie wagen en de spiegels en het dak zwart gewrapt maakte het geheel wel af. De nieuwe auto vond ik nog wat saai bij aankoop dus best wat aan gedaan en nu dik tevreden!

    1.jpg
    A3 8P 2011 S-Line

    bdc9aa2e-1790-4c02-8638-7706f20a6e56.png
    A3 8V 2013


    IMG_7168-v2.jpg
    En hoe die nu is




    Aanpassingen:


    - Stage 1 tuning: Van 122pk/200nm naar 155pk/275nm (zo had ie fabrieks-af mogen zijn haha)


    - MSW 26 Matt Dark Gunmetal 17” inch velgen (met Audi naafstickers)


    - Ramen getint vanaf B-stijl 20%


    - Koplampen vervangen voor Osram Cool Blue Intense H7 en W5W (fijne wittere lichtopbrengst en niet blauw, erg tevreden)


    - VCDS/OBDEleven: Reverse mirrordip, comfort key dakraam, needlesweep, throttle response, start/stop disable, fog light cornering en nog een paar dingetjes.


    - Grill, chrome strips bij mistlampen en Audi logo achter zwart gemaakt met plastidip


    - Chrome window trim naar gloss black met wrap




    Nog te doen:


    - Audi Sport kentekenhouder


    - De plastidip grill rand en chrome strips bij mistlampen opnieuw doen met gloss black wrap


    - Spiegelkappen gloss black wrappen


    - Voorruit chameleon tinten




    Twijfel:


    - Gloss black Rieger rear diffuser. Ik zag iemand in de buurt staan met de carbon versie, heel vet van een afstand, maar de pasvorm lijkt van dichtbij niet helemaal strak te zijn, iemand toevallig ervaring mee? (of slechte montage dat kan natuurlijk ook) Dan hoor ik dat graag



    2013 Audi A3 8V Sportback - Stage 1 // 2011 Audi A3 8P Pro Line S

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: JeeKaa's A3 8V Sportback

    Leuk een 8v ! , heb er zelf ook 2 gehad super fijne wagens zou wel eens kijken naar sline/sport zijlijsten maakt een wereld van verschil imo

  3. #3
    JeeKaa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: JeeKaa's A3 8V Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thuggie Bekijk Berichten
    Leuk een 8v ! , heb er zelf ook 2 gehad super fijne wagens zou wel eens kijken naar sline/sport zijlijsten maakt een wereld van verschil imo
    Goed idee! Weet je ook of dat makkelijk te monteren is toevallig?
    2013 Audi A3 8V Sportback - Stage 1 // 2011 Audi A3 8P Pro Line S

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: JeeKaa's A3 8V Sportback

    Dubbelzijdige tape van 3M , zou wel Oe exemplaren zoeken stonden er vroeger genoeg van op marktplaats

  5. #5
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.151
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: JeeKaa's A3 8V Sportback

    Van harte
    Mei 2020 redelijk 'blind' een 8V e-tron gekocht voor de mrs. Ik doe er zelf iedere zaterdag boodschappenronde mee en nog iedere week positief onder de indruk van de auto. Enjoy!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #6

    Standaard Re: JeeKaa's A3 8V Sportback

    Mooie auto! Ik ben toevallig aan het kijken voor andere velgen maa4 er zit weinig bij mij in de buurt. Heb je de velgen online besteld?

    En dat wrappen, zelf gedaan?

  7. #7
    JeeKaa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: JeeKaa's A3 8V Sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kapitano Bekijk Berichten
    Mooie auto! Ik ben toevallig aan het kijken voor andere velgen maa4 er zit weinig bij mij in de buurt. Heb je de velgen online besteld?

    En dat wrappen, zelf gedaan?
    Thanks! Het wrappen inderdaad zelf gedaan. De velgen online besteld bij givawheels en bij de garage om de hoek laten monteren en balanceren
    2013 Audi A3 8V Sportback - Stage 1 // 2011 Audi A3 8P Pro Line S

  8. Ad
  9. #8
    drbibber06's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    53
    Posts
    120
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: JeeKaa's A3 8V Sportback

    Hoi,

    Mooie A3, ziet er erg netjes uit.

    Grt Michiel

  10. #9
    JeeKaa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: JeeKaa's A3 8V Sportback

    We zijn weer een tijdje verder en de auto is eindelijk klaar zoals ik 'm wil hebben!

    Nog wat kleine aanpassingen gedaan:
    - Nieuwe bandjes eronder (van Continental naar Bridgestone Turanza)
    - Spiegelkappen gloss black gewrapt
    - Audi sport kentekenhouder
    - Grill rand gloss black gewrapt, mistlamp kappen mat zwart gewrapt
    - Gloss zwarte logo's voor en achter


    IMG_2177.jpg

    De chameleon voorruit die ik in de originele post noemde op de wishlist zie ik toch vanaf. Gaat naar mijn mening wat teveel 'tuning' worden icm het pronkstuk wat nu op de achterbumper zit.

    De Rieger diffuser er eindelijk op gezet en dat geeft een behoorlijk sportieve look. Denk dat niet iedereen hier perse fan van is, maar ik ben er erg blij mee en ik kon echt niet tegen die 'goedkope' feel van de non s-line a3 diffuser. Zo'n cheap stukje plastic en de uitlaatpijpjes staken daarbij ook nog te veel uit vond ik.


    IMG_6441.jpg

    Before, zoals ik 'm ooit had gekocht.


    IMG_2219.jpg

    Er op zetten is niet heel lastig, er is vooral heel weinig beweegruimte tussen de uitlaat en de diffuser. De bevestiging gaat met schroefjes en boutjes. Twee personen voor nodig (eentje aandrukken zodat de pasvorm goed blijft zitten, de ander monteren) anders krijg je dat ie wat gaat hangen zoals ik in de eerste post aangaf dat bij een auto te hebben gezien. Half middagje werk en beetje opkrikken geeft voldoende ruimte om er bij te kunnen.


    IMG_2228.jpgIMG_2231.jpg

    En het resultaat. Ik had 'm besteld bij carstyle.nl en was supervlot met bezorging.
    Voor mensen die op dit topic zijn gekomen voor meer info over de diffuser: Het is de non s-line Rieger Diffuser GBL56786 en de audi is van 2013.
    Laatst gewijzigd door JeeKaa; 20-06-22 om 10:04.
    2013 Audi A3 8V Sportback - Stage 1 // 2011 Audi A3 8P Pro Line S

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •