Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Voorstellen: Audi TT Mark Twee

  1. #1
    johankul's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Voorstellen: Audi TT Mark Twee

    Dag trouwe Audi rijders,

    Ik zit af en toe wat rond te struinen op wat forums en dacht ik ga maar eens wat actiever worden op eentje.

    Ik heb een paar maanden terug een fraaie TT 8J gekocht. Hier was al het e.e.a aan gedaan, zoals gechip tuned, stijver/lager onderstel aan gebracht en S-line/TTS onderdelen aan toegevoegd.

    Ik zou geen echte ingenieur zijn als ik er zelf ook niet aan zou werken!

    Als eerste heb ik de pioneer SPH-DA250DAB aangesloten, samen met de subwoofer en versterker van mijn vorige auto. Nu zitten in totaal, omdat ik het bose geluidssysteem heb, maar liefst 4 subwoofers in de wagen. Gelukkig met het systeem van pioneer kan je de simpel schakelen tussen verschillende standen die bij de muziek passen, ideaal. Met deze unit heeft de auto meteen een super moderne blik gekregen en zou je niet zeggen dat hij uit 2007 is!
    16FBF899-B47A-46E5-83DE-994979943E10.jpg

    In de tussentijd heb ik ook een rood/zwart leren stuurhoes gemonteerd, je weet wel, zo een waar je 5 uur mee bezig bent om hem erop te naaien. Maar eerlijk is eerlijk, als het lukt maakt het je wel heel zen.
    704B53EA-6927-41F5-A468-9BC2946DE0FE.jpg

    Vervolgens esthetisch; Ik ben zelf geen fan van de chroomafwerkingen op een auto, dat geeft het een speelsere/schattigere look. Zodoende heb ik de voorgrille vervangen naar de befaamde zwarte honinggraadgrille en heb ik de embleems (S-line, ringen, quattro en TT) vervangen voor zwarten van de derde generatie. Hier verschillen de meningen altijd heel erg over, maar zoals ik net al uitlegde krijgt de auto daar een wat agressievere look van, iets wat een TT wel kan gebruiken. We kennen namelijk allemaal de term 'kappersauto' wel, en dat zal maar bij één audi kunnen passen...
    IMG_7020.jpg

    Affin... vervolgens heb ik mijn engineering vaardigheden op de proef gesteld en heb ik DRL strips toegevoegd. Dit zou niet al te moeilijk worden dacht ik. Bleek dus van wel... Ik ben afgestudeerd op werktuigbouwkunde, je weet wel die studie die in contrast staat met elektrotechniek! Maar ik heb het uitgevogeld, het was niets moeilijkers dan een relais, zekering, tig connectors en meters aan kabels onder je motorkap verstoppen! En het resultaat is best chique om eerlijk te zijn. Meestal kunnen die zelf gebeunde DRL strips er best cheap uit zien. Zie hier het resultaat:

    Filmpje:
    https://www.tiktok.com/@lul.hannes/v...08765423764997


    IMG_7030.jpg9E03996F-693A-4267-A2DC-6C4F32A5643C.jpgIMG_6965.jpg


    Volgende project is het aanbrengen van een Guerrilla bypass klep voor de einddemper. Dit gaat gebeuren bij het bedrijf Total Car Concept. Vervolgens ga ik in het (nutteloze) asbakje onder de climate controle een constructie 3d printen waarin de sleutel kom te liggen en die met knoppen erop de sleutel besturen. De namen op de knoppen het ik al bedacht: bavi-uit en baviaan modus? Jullie mogen zelf uitzoeken welk knopje de klep open zet!

    Het leek mij nog gaaf een front splitter, side skirts en een andere diffuser toe te voegen.

    Hebben jullie nog goeie ideeën voor wat ik aan de TT zou kunnen hobby'en?

    Groetjes Johan.
    IMG_7116.jpg
    Laatst gewijzigd door johankul; 22-07-21 om 15:10.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.119
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Voorstellen: Audi TT Mark Twee Quattro

    Leuk! Een knutselaar erbij op het forum, leuke TT, het zwarte is niet zo mijn ding, ik houd wel van een beetje chrome erbij.

    92989F54-6C7C-4CA6-8346-3832280DC726.jpg

    Maar ga je volgen, benieuwd wat er nog meer komt, maak ook eens een setje foto's van de wagen, zijn we gek op.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    johankul's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Audi TT Mark Twee Quattro

    Binnenkort dan maar eens, als alles van het exterieur af is, de auto en mijn spiegelreflex meenemen naar een mooie zonsondergang. Daar komen altijd wel mooie schotjes van.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •