Pagina 1 van 23 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 459

Onderwerp: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily

  1. #1
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Audi RS e-tron GT als nieuwe daily

    Dit jaar mag ik 2 jubilea vieren.... de eerste is dat ik volgende maand 10 jaar ondernemer ben en de 2de is dat ik in december de leeftijd van 40 jaar mag bereiken....

    Om dit te vieren heb ik besloten dat het tijd wordt voor een nieuwe daily auto naast het weekend speeltje in de vorm van de reeds bekende RS6BlackPanther. Als daily rij ik een Volvo S60 D5 Drivers Edition die plaats mag maken voor wat nieuws.

    Zoals menig man/vrouw wel weten van mij was ik altijd flink tegen elektrisch rijden omdat ik simpel weg beleving en gevoel miste in een EV. Een paar weken terug kreeg ik een appje van een vriend van me die bij de Audi dealer werkt en hij stuurde mij een foto van een dashboard in een auto waar hij toen in zat....


    Daarop reageerde ik met "Dat is een e-tron GT!!". Het eerste dat hij me zei was "Dennis hier moet jij mee rijden!!". Dus zo gezegd zo gedaan en heb ik gevraagd of ik deze Audi e-tron GT een heel weekend mocht proefrijden. Dit was geen probleem bij Audi Centrum Breda en 2 weken later was het zover.




    De eerste km-ers met de e-tron GT waren een feit en mijn eerste conclusie was dat dit echt next level EV is! Daarop het hele weekend vele km-ers gemaakt en de GT heb ik letterlijk tot op de limiet kunnen testen om zo elk detail goed tot zijn recht te laten komen en dit te kunnen ervaren. Dit apparaat ligt zo belachelijk goed op de weg en heeft de grip en bochten ligging van een Porsche GT3 RS...(menig mens zal dit op voorhand niet willen geloven maar je bent hiervan overtuigd wanneer je hier zelf mee gereden hebt) Zelfs het geluid van de auto komt goed tot zijn recht middels wat speaker werk binnenin en buiten op de auto maar dit klinkt echt goed voor een EV en ja dat zeg ik als RS6 rijder met een dikke Milltek uitlaat. Ook de aanwezigheid van een versnellingsbak die 2 versnellingen heeft en je hem ook echt voelt schakelen wanneer je Drive Select op dynamic rijd. Daarnaast de directe en instant power die je onder je voet hebt die een krankzinnige explosie van het vermogen geeft en dat met 'slechts 474pk' die de GT versie heeft met een gewicht van dik 2250kg. Verder is de GT uitgerust met 305 brede banden achter die een ongekende grip hebben met dank aan het nieuwe elektrische quattro systeem.

    Een maatje van mij heeft een RS3 8v FL sedan met 600pk en hij is gelijk aan mijn RS6 kwa sprinten naar de 200km/h. Hij rijd voor mij en we trekken van 80 naar 200 en hij kan nog geen 5m uitlopen op dit bizarre GT apparaat. Pas wanneer we vanaf 150 naar 250 doortrekken kan hij weglopen op mij. Vervolgens op rotondes waar ik de GT met zijn luchtvering zo genadeloos hard erover heen kan smijten zonder ook maar iets van grip of controle te verliezen zorgt ervoor dat de RS3 met geen mogelijkheid dit kan bijhouden. Ik vlieg de rotondes af en is hij volledig kansloos om dit bij te kunnen houden ondanks het lage gewicht van de RS3 en extreme vermogen en wegligging.

    Dan het opladen is met de GT prima te doen daar deze met 270kW kan opladen en je dus van 5 tot 80% in amper 22 minuten kunt doen wat je alweer een rijbereik oplevert van ruim 400km. Verder is de GT uitgerust met alle denkbare opties en assistentiesystemen die prettig werken en weer een flinke verbetering zijn t.o.v. hoe ze in mijn RS6 van mj2016 werken. De rest van het hele weekend hebben we enorme lol gehad van dit bizarre apparaat. Ook op een zeiknatte weg kan je gewoon met launcecontrol vol weg trekken zonder enig grip verlies ondanks de 305 brede achterbanden en 265 brede voorbanden.

    Dit weekend heeft mij tot besluit gemaakt dat dit mijn nieuwe daily moest gaan worden i.p.v. een Audi SQ8 TDI die ik hiervoor wilde gaan rijden en zo ben ik verder met Audi Centrum Breda om tafel gaan zitten en heb ik een schitterende Audi RS e-tron GT samengesteld die ik naar verwachting in augustus definitief zal gaan bestellen. Zaterdag 7 augustus kunnen we pas met de RS versie van de GT gaan rijden om te ervaren hoe dat monster rijd. Een monster met maarliefst 646pk in overboost functie en 600pk continue vermogen. Na deze proefrit zal ik mijn definitieve keuze maken en de bestelling gaan maken.

    UPDATE 1:
    De Audi RS e-tron GT is besteld en verwacht ik in week 50 de sleutels overhandigd te krijgen.

    UPDATE 2:
    Afgelopen zaterdag 7 aug eindelijk kunnen ervaren en rijden met wat ik nu eigenlijk besteld heb…



    De RS e-tron GT…….en damn wat een verschrikkelijk snel beest is dat zeg…..gewoon bijna angst aanjagend snel…..en dan die tussen sprints vanuit het niets…..bizar gewoon!
    We hebben er ruim 350km mee gereden waaronder ook veel snelweg km-ers en wat rijd dit gruwelijk comfortabel zeg….. Waar de GT boven de 100km/h nog iets te kort komt (voor zover je dat mag zeggen) maakt de RS e-tron GT dit helemaal goed.
    Grappig detail is wel dat wanneer ik de GT op sportstand en volle kracht rij dat de RS GT op de eco stand al hetzelfde doet




    Kortom heel blij dat ik dus voor de Audi RS e-tron GT ben gegaan als daily en niet voor de GT versie of zelfs de SQ8 TDI die ik eigenlijk wilde gaan rijden als daily km-er vreter.

    Ik heb een samenstelling gemaakt met alle denkbare opties erop en hij gaat de kleur Tango rood krijgen van buiten en ga ik voor binnenin voor het Cognac interieur met zwarte alcantara deurpanelen en hemel. Als inleg kies ik voor de aluminium panelen. De mat carbon panelen heb ik bewust niet gekozen omdat ik deze gewoon niet mooi vind. Door het mat effect vind ik ze wat goedkoop ogen en krijg ik de illusie dat het plakfolie is en dat is wel jammer maar goed daarom dus de specifieke andere keuze hierin.

    Bovenop de standaard uitrusting heb ik de volgende opties erbij geselecteerd om hem echt compleet te maken:

    Audi RS e-tron GT | RS e-tron GT | Vermogen: 440 kW (646pk/830nm)

    Meeruitvoering


    Tangorood metallic (Y1Y1)
    Adaptive drive assist en emergency assist (6I6)
    Air quality-pakket (2V4)
    Akoestische zijruiten (VW0)
    Assistentiepakket Plus (PCY)
    Audi exclusive-designpakket cognacbruin-jetgrijs (YVA)
    Audi exclusive interieurdelen bovenaan (YSJ)
    Audi exclusive lederuitrusting (YS1)
    Audi exclusive voetmatten (YSR)
    Audi exclusive zwarte veiligheidsgordels met gekleurde rand (YTQ)
    Dorpellijsten van glanzend carbon voor en achter, verlicht (VT3)
    Garagedeuropener (VC2)
    Geperforeerd leder met honingraatpatroon (N0Q)
    Head-up display (KS1)
    Hemelbekleding in dinamica zwart (6NC)
    Interieurdelen boven- en onderaan met nappaleder en Dinamica-microvezelstof (7HD)
    Matrix-ledkoplampen met Audi-laserlicht en ledachterlichten, lichtanimatie en dynamische knipperlichten (PXC)
    Mode 2-laadsysteem 22 kW (e-tron laadsysteem connect) (NW2)
    Nachtzichtassistent (9R1)
    Privacy glas (donker getinte ramen) (QL5)
    Sportstoelen pro voor (Q1J)
    Stalen remschijven met wolfraamcarbide-coating en rode remzadels (PC3)
    Stoelventilatie en massagefunctie voor (4D5)
    Stoelverwarming voor en achter (4A4)
    Stuurwiel in leder Audi exclusive (YRB)
    Styling pack zwart plus (4ZP)
    Velgen, gegoten lichtmetaal 21" "5-dubbelspaak-Konkavmodule"-design (voor: 9,5J x 21 / achter: 11,5J x 21) (44I)
    Vierwielbesturing (PHZ)




    Standaarduitrusting



    Opladen:
    KB3 AC-boordlader 11 kW
    EH1 Laadkabel
    70T Laadkabel met huishoudstekker
    73P Laadkabel met industriële stekker CEE 16A / 400V / 6h lang + recht
    NW1 Mode 2-laadkabel 11 kW (e-tron laadsysteem compact) (Vervangen door: Mode 2-laadsysteem 22 kW (e-tron laadsysteem connect))
    76H Mode 3-laadkabel voor publieke laadpunten
    JS1 Tweede stekkeraansluiting
    ES7 Type 2 CCS-laadaansluiting


    Comfort:
    4L6 Binnenspiegel, automatisch dimmend
    5SL Buitenspiegel links, asferisch
    5RU Buitenspiegel rechts, convex (groot gezichtsveld)
    6XL Buitenspiegels, elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbaar, aan beide kanten automatisch dimmend, met geheugenfunctie
    4I3 Comfortsleutel inclusief sensorgestuurde achterklepontgrendeling
    7AL Diefstalalarm
    9JA Niet-rokersuitvoering
    GA2 Uitgebreide pre-conditionering
    9M3 Warmtepomp
    KH5 3-zone comfortairconditioning


    Infotainment:
    IT3 Audi connect Navigatie & Infotainment
    IW3 Audi connect Noodoproep & Service en Audi connect Remote & Control
    9ZE Audi phone box
    IU1 Audi smartphone interface
    9VS B&O premium sound system
    JE3 Data module Europa
    QV3 Digitale radio-ontvangst
    7UG MMI navigatie plus met MMI touch response


    Assistentiesystemen:
    KA2 Achteruitrijcamera (Vervangen door: 360-gradencamera's)
    6K8 Audi pre sense front
    8T6 Cruise control incl. snelheidsbegrenzer (Vervangen door: Adaptive cruise control incl. snelheidsbegrenzer, efficiency assist, uitwijkassistent en afslagassistent)
    6I3 Lane departure warning (Vervangen door: Adaptive drive assist en emergency assist)
    GB1 LTE-ondersteuning Phone box
    7X2 Parkeerhulp plus (Vervangen door: Parkeerassistent)
    QR9 Verkeersbordherkenning d.m.v. een camera


    Techniek en veiligheid:
    1BK adaptive air suspension
    4UF Airbag voor bestuurder en bijrijder, met uitschakelbare bijrijdersairbag
    QZ7 Elektromechanische stuurbekrachtiging (Vervangen door: Elektromechanische stuurbekrachtiging plus)
    GM3 e-tron sportsound
    9P6 Gordelverklikkers
    4QE 3-puntsrolgordels voor, met handmatige hoogteverstelling
    GH3 quattro met geregeld sperdifferentieel in de achteras
    2EP Schijfremmen achter (Vervangen door: 2EV)
    1LZ Schijfremmen voor (Vervangen door: Schijfremmen v  r (Geomet D))
    1T3 Verbandmateriaal met gevarendriehoek
    4X4 Zijairbags achter


    Velgen en banden:
    1G8 Bandenreparatieset
    I43 Banden 245/45 R20 / 285/40 R20 (Vervangen door: HG1)
    7K3 Bandenspanningcontrolesysteem
    47K Velgen, gegoten lichtmetaal 20" "5-dubbelspaak-Offset"-design (v  r: 9J x 20 / achter: 11J x 20) (Vervangen door: Velgen, gegoten lichtmetaal 21" "5-dubbelspaak-Konkavmodule"-design (v  r: 9,5J x 21 / achter: 11,5J x 21))
    1PC Wielbouten met diefstalbeveiliging (niet afsluitbaar)


    Koplampen:
    8VM Ledachterlichten met dynamische knipperlichten (Vervangen door: Ledachterlichten met dynamische lichtanimatie en dynamische knipperlichten)
    8IY LED-koplampen (Vervangen door: Matrix-ledkoplampen met Audilaserlicht, dynamische lichtanimatie en dynamische knipperlichten)
    8G4 Matrix-ledkoplampen met dynamische knipperlichten


    Exterieurdesign:
    6H2 Singleframe glanzend zwart
    6FJ Spiegelkappen zwart
    4ZD Styling pack zwart (Vervangen door: Styling pack zwart plus)
    2Z8 Type-aanduiding en embleem


    Daken en ramen:
    3FG Glazen panoramadak
    QL1 Helder glas (Vervangen door: Privacy glas (donker getinte ramen))
    4GF Voorruit met warmtewerend akoestisch glas
    4KC Warmtewerend glas (Vervangen door: Akoestische zijruiten)
    5XC Zonnekleppen aan bestuurders- en passagierskant


    Stoelen:
    5KA Achterbank plus
    3L4 Elektrisch instelbare voorstoelen en geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel
    3A1 Isofix- en i-Size-kinderzitjebevestigingen en top tethers in de achterbank
    Q2J Sportstoelen plus voor (Vervangen door: Sportstoelen pro voor)
    4A3 Stoelverwarming voor (Vervangen door: Stoelverwarming voor en achter)


    Interieurdesign:
    5MY Decoratielijsten palladiumzilver met zijdeglans
    7M9 Dorpellijsten met aluminium segmenten voor en achter, verlicht (Vervangen door: Dorpellijsten van glanzend carbon voor en achter, verlicht)
    6NJ Hemelbekleding in stof zwart (Vervangen door: Hemelbekleding in dinamica zwart)
    7HA Interieurdelen boven- en onderaan met kunstleder (Vervangen door: Interieurdelen boven- en onderaan met nappaleder en Dinamica-microvezelstof)
    VF1 Pedalen
    0TD Vloermatten voor en achter


    Materiaal:
    N7U Dinamica-microvezelstof/mono.pur 550-kunstleder (Vervangen door: Geperforeerd leder met honingraatpatroon)


    Stuurwielen en bedieningselementen:
    1XP Met leder bekleed sportstuur, afgevlakt aan de onderzijde, verwarmbaar)
    2C7 Stuurwiel, elektrisch in hoogte en lengte verstelbaar


    Verlichting:
    QQ2 Lichtpakket met multicolour ambient light


    Overige:
    0N1 Achteras "standaard" (Vervangen door: Vierwielbesturing)
    8Y1 Dubbeltonige claxon
    KK3 Koelmedium R1234yf
    KM2 Megavolt-transformator high
    1X1 quattro


    Plaatjes bij de praatjes:











    Voor de geïnteresseerde hier een prachtige video van Audi hoe deze RS e-tron GT tot stand gekomen is en gefabriceerd wordt:
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 06-01-22 om 10:48.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Nieuwe daily op het oog

    Waar is toch die goede oude tijd dat er met een 'Daily' gewoon dit werd bedoeld:






    WOW Dennis, wat een gaaf voornemen!!! Helemaal anno 2022 alvast, lief voor de bloemetjes en beestjes. Heerlijke samenstelling, natuurlijk kudo's voor vette kleur erop!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Waar is toch die goede oude tijd dat er met een 'Daily' gewoon dit werd bedoeld:






    WOW Dennis, wat een gaaf voornemen!!! Helemaal anno 2022 alvast, lief voor de bloemetjes en beestjes. Heerlijke samenstelling, natuurlijk kudo's voor vette kleur erop!
    Hahaha Ja idd waar is die tijd gebleven. Ach je moet jezelf soms een beetje kietelen toch

    Ik wilde nu juist geen doorsnee kleuren samenstelling dus daarom juist hiervoor gegaan en ik denk dat je deze combinatie niet veel zult gaan zien dus blijft het ook een beetje speciaal


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  4. #4
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Mooie keuzes om te maken1 Ik vind het een mooie auto om te zien. Wel jammer dat het standaardkleuren aanbod wat beperkt is want het model vraagt best om een uitgesproken keuze. In denk dat Tangorood een passende kleur is voor de auto.

    Het zijn wel bedragen voor een auto. Stond niet zo lang geleden in de showroom bij een Daytona grijze GT. De auto was hoger dan ik had gedacht. Ik heb mijn Model 3 25mm verlaagd en is net zo hoog. Ondanks dat de auto bijna 5 meter lang is vond ik de ruimte in het interieur en kofferbak wel wat beperkt. Als je er natuurlijke een RS6 naast rijdt dan heb je een prachtig alternatief als je ruimte nodig hebt.

  5. #5
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Ja dat ben ik zeker met je eens dat het standaard kleuren palet vrij beperkt is. Uiteraard kun je wel kleur naar klantenwens krijgen maar dat kost dan meteen weer € 5300,- extra. 80/90% van de tijd zal ik er alleen in zitten dus is de beperkte ruimte geen issue en idd de RS6 blijft gewoon dus hebben we echt de ruimte nodig dan is die er gewoon.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



  6. #6

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6BlackPanther Bekijk Berichten
    Een paar weken terug kreeg ik een appje van een vriend van me die bij de Audi dealer werkt en hij stuurde mij een foto van een dashboard in een auto waar hij toen in zat....
    ...en een paar dagen later ben je een 200k verder... toch mooi dat t kan.

    Beste ext. kleur wat mij betreft en cognac is echt vet interieur.

  7. #7
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    ...en een paar dagen later ben je een 200k verder... toch mooi dat t kan.

    Beste ext. kleur wat mij betreft en cognac is echt vet interieur.
    Welkom bij Audi


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Mooi man.
    Volgende week proefrit in Duitsland met een RS e-tron GT.
    Zijn ons ook aan het oriënteren.

  10. #9
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSR-S4 Bekijk Berichten
    Mooi man.
    Volgende week proefrit in Duitsland met een RS e-tron GT.
    Zijn ons ook aan het oriënteren.
    Gaaf..... ben erg benieuwd naar je bevindingen.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  11. #10
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    En t rijdt lekkerder dan de Taycan vind ik hoor, maar dat zal wel tussen de 'ringen' zitten! Gaaf hoor..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  12. #11
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    En t rijdt lekkerder dan de Taycan vind ik hoor, maar dat zal wel tussen de 'ringen' zitten! Gaaf hoor..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Ik vind vooral het design van de GT een stuk mooier dan de Taycan. Ik zeg al vanaf dag 1..... Porsche heeft hem gebouwd en Audi heeft hem geperfectioneerd !!
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  13. #12
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Nou zul je er vast ook al een stekker in de CAN bus gestopt hebben, ben even benieuwd of het de bekende besturingsarchitectuur is die in het verleden gebruikt werd, of is het iets volledig nieuws?
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    710
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Het verbaast me niet dat je na een proefrit besluit om elektrisch te gaan rijden.
    Bij mij duurde het ongeveer 100 meter proefrijden om die beslissing te nemen.

    Als ik een paar jaar jonger zou zijn, dan zou ik ook een GT nemen, maar "ikke en mijn lief" zijn inmiddels gewend aan een hoge instap. Hoewel het verschil tussen 80K voor een SUV en 140K voor een GT toch ook best veel is...

    Het is inderdaad verbazingwekkend hoe goed zo'n zware kolos op straat ligt. Dat ervaar ik al met mijn e-tron SUV en dat is bij de GT ongetwijfeld nog véél beter. Ik denk dat daar toch weer veel van het oude "Voorsprong door Techniek" uit de kast komt... Die luchtvering en Drive Select is echt een supercombinatie. Confortabel als het kan en superstrak als het moet.
    Misschien moet ik toch ook eens proefrijden in een GT. Zonder mijn lief erbij...


    Alvast veel plezier en voorpret gewenst!
    En nu gauw die handtekening gaan zetten, hè?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    710
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSR-S4 Bekijk Berichten
    Mooi man.
    Volgende week proefrit in Duitsland met een RS e-tron GT.
    Zijn ons ook aan het oriënteren.
    Top!
    En vertellen hoe het beviel, hè?

  16. #15

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Zeer zeker.

  17. #16
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Nou zul je er vast ook al een stekker in de CAN bus gestopt hebben, ben even benieuwd of het de bekende besturingsarchitectuur is die in het verleden gebruikt werd, of is het iets volledig nieuws?
    Is vergelijkbaar maar heeft sfd lock beveiliging


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  18. #17
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Het verbaast me niet dat je na een proefrit besluit om elektrisch te gaan rijden.
    Bij mij duurde het ongeveer 100 meter proefrijden om die beslissing te nemen.

    Als ik een paar jaar jonger zou zijn, dan zou ik ook een GT nemen, maar "ikke en mijn lief" zijn inmiddels gewend aan een hoge instap. Hoewel het verschil tussen 80K voor een SUV en 140K voor een GT toch ook best veel is...

    Het is inderdaad verbazingwekkend hoe goed zo'n zware kolos op straat ligt. Dat ervaar ik al met mijn e-tron SUV en dat is bij de GT ongetwijfeld nog véél beter. Ik denk dat daar toch weer veel van het oude "Voorsprong door Techniek" uit de kast komt... Die luchtvering en Drive Select is echt een supercombinatie. Confortabel als het kan en superstrak als het moet.
    Misschien moet ik toch ook eens proefrijden in een GT. Zonder mijn lief erbij...


    Alvast veel plezier en voorpret gewenst!
    En nu gauw die handtekening gaan zetten, hè?
    De 3 kamer luchtvering techniek van Porsche is echt subliem in de GT.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  19. #18
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Nieuwe daily op het oog

    Zo dat ziet er niet slecht uit..wel grappig van tegen een elektrische Audi zijn naar 1 als daily…

    Mooie E-Tron GT RS op de plaatjes met mooie specs …ben wel benieuwd naar hoe de Audi er uiteindelijk uitziet.
    Laatst gewijzigd door vinkie; 23-07-21 om 18:30.
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

  20. #19
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinkie Bekijk Berichten
    Zo dat ziet er niet slecht uit..wel grappig van tegen een elektrische Audi zijn naar 1 als daily…

    Mooie E-Tron GT RS op de plaatjes met mooie specs …ben wel benieuwd naar hoe de Audi er uiteindelijk uitziet.
    Nee tegen de EV in het algemeen was ik haha.

    Zoals op de plaatjes heb ik hem nu samengesteld en geconfigureerd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 24-07-21 om 01:46.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  21. #20
    vinkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6BlackPanther Bekijk Berichten

    Zoals op de plaatjes heb ik hem nu samengesteld en geconfigureerd.
    Dat snap ik maar in het echt is het mooier…
    Audi SQ5 Competition 3.0TDI V6T BiT 326Pk 650Nm

Pagina 1 van 23 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •