Pagina 4 van 23 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 459

Onderwerp: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Op veel fora is het ongewenst om taalfouten te verbeteren dus dat doe ik niet, maar ik zie tegenwoordig steeds vaker fouten voorkomen waarvan ik vind dat we ze, aan het begin van het EV-tijdperk, moeten corrigeren omdat ze nogal wat verwarring kunnen zaaien.
    Let op: Ik probeer hiermee niet iemand persoonlijk "af te zeiken".

    In de vorige post staat:
    [En je hebt een luxe probleem met die 22kwh discussie, hier moet ik het doen met max 7.1 KwH 😊 en thuis doe ik gewoon 2.1. 🥺
    Ik denk dat de 11kwh variant toch stukken beter is dan annuleren, want daar wordt je ook niet blij van.

    Ik krijg daar persoonlijk een beetje de bibber van...
    Er wordt bedoeld:
    En je hebt een luxe probleem met die 22 kW discussie, hier moet ik het doen met max 7.1 kW 😊 en thuis doe ik gewoon 2.1 kW. 🥺
    Ik denk dat de 11 kW variant toch stukken beter is dan annuleren, want daar wordt je ook niet blij van.


    Het vermogen waarmee kan worden geladen wordt uitgedrukt in kW. Kleine letter kilo; hoofdletter Watt.
    De capaciteit van een accu is kWh: Kleine letter kilo; hoofdletter Watt; kleine letter hour (uur).


    Ik weet dat ik nu een hele berg commentaar over me heen krijg, maar dat risico neem ik maar voor lief.
    En je kan natuurlijk zeggen: "Hoezo verwarring? Je weet toch wat er wordt bedoeld?"
    Ja, dat klopt. Als ik het 2 of 3 keer lees.

    Het is een kleine moeite om de dingen correct op te schrijven, dus doe je best. We zitten tenslotte op een kwaliteitsforum.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 21-09-21 om 00:11.

  2. #62
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    De termen voor EV's waren nooit veel gebruikte termen dus dat is idd even wennen aan de eenheden die gebruikt en bedoeld worden.

    Ik heb nog niet aan een werkende 22kW gestaan. Tot nu toe waren ze allemaal teruggeschroefd.
    Over het algemeen laad je niet van 10% naar 100% maar zit je onder de 50% accucapaciteit die je weer bijlaadt. Met een uurtje of 4 ben je dan wel klaar met laden via een 11kW lader.

  3. #63
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Thuis laden met 22 kW is best uitzonderlijk. Kost ook bijna 700 euro per jaar meer aan vastrecht.

    Ik zou het wel doen voor publiek laden, want soms sta ik in een klein Duits dorpje bij een 22 kW-paal en dan wordt er, tijdens een biertje, toch wel weinig elektronen "ingenomen" op 11 kW. En dan moet ik weer een biertje extra nemen...

    Toen ik mijn e-tron SUV kocht was de 22 kW optie nog niet beschikbaar. Anders zou ik 'm wel besteld hebben, denk ik.
    Mijn aansluiting thuis is reeds ruim voldoende om 22kW te kunnen opladen. Zodoende heb ik ook mijn CEE 32A laadaansluiting al zo geïnstalleerd:



    Bij openbare laadpalen speelt het probleem niet zo snel omdat je daar meestal al DC geleverd krijg.

    De 22kW AC laadfunctie is nog altijd niet leverbaar helaas. Ik dacht door de luxe slimme lader erbij te bestellen deze meteen te krijgen….



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  4. #64
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan v s Bekijk Berichten
    Allereerst Dennis, van harte gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst.

    Tja, als het electriek is, zeg ik meestal “scootmobiel”, om al die geluids freaks hier niet TEveel te frusteren

    En je hebt een luxe probleem met die 22kwh discussie, hier moet ik het doen met max 7.1 KwH en thuis doe ik gewoon 2.1.
    Ik denk dat de 11kwh variant toch stukken beter is dan annuleren, want daar wordt je ook niet blij van.

    Ik wens je veel plezier met alle voorbereidingen. Hoop dat het lange wachten uit te houden is, hahahaha

    Gr. Jan
    Heey Jan,

    Ja dat is het zeker hoor een luxe probleem. Auto gaat gewoon geleverd worden maar dan dus met de 11kW AC boordnet lader al had ik natuurlijk liever het 22kW AC boordnet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Leeftijd
    58
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Nieuwe daily op het oog

    Wow wat een prachtige auto id, dat wordt dagelijks genieten!


  6. #66
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Ach, na enige pm’s toch maar even een korte reactie.

    Ik zie dat je de bibbers krijgt als iemand zich vergist in laadcapaciteit en laadvermogen. Daarnaast bijna infarcten als er kleine ipv GROTE letters worden gebruikt.
    Ik meen dat daar wel pillen voor zijn te krijgen, maar mijn oprechte excuses voor de veroorzaakte bloeddrukproblemen bij taalvoudjes.
    Laatst gewijzigd door jan v s; 22-09-21 om 20:53.
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    105
    Kudos
    4
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Congrats Dennis (lang niet meer gesproken )! Mooie auto, goede keuze! Ik rij sinds Mei in mijn E-tron GT (als daily naast de R8) en zeer tevreden. Cool dat je voor de RS bent gegaan, vooral in deze spec. Heel vet!

    Ow ik zie dat je trouwens aan het kijken bent naar andere velgen; de dealer kan al GMP (titan) velgen bestellen voor de E-tron GT/Taycan. Schijnen redelijk vergelijkbaar te zijn met de stock velgen in gewicht.

    Enjoy!

  8. Ad
  9. #68
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kipkarel Bekijk Berichten
    Congrats Dennis (lang niet meer gesproken )! Mooie auto, goede keuze! Ik rij sinds Mei in mijn E-tron GT (als daily naast de R8) en zeer tevreden. Cool dat je voor de RS bent gegaan, vooral in deze spec. Heel vet!

    Ow ik zie dat je trouwens aan het kijken bent naar andere velgen; de dealer kan al GMP (titan) velgen bestellen voor de E-tron GT/Taycan. Schijnen redelijk vergelijkbaar te zijn met de stock velgen in gewicht.

    Enjoy!
    Hey dat is zeker lang geleden. Kijk jij hebt hem gewoon vanaf papier besteld haha nice!!

    Kwa velgen heb ik het liefst Audi OEM velgen en geen aftermarket merk. Dus ben er nog niet helemaal over uit om heel eerlijk te zijn.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  10. #69
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Geen witte rook in Böllinger Höfe deze week

    Productie is uitgesteld wegens, je verwacht het niet….., chip te kort.

    Voorlopige nieuwe productie is week 7-2022…..

    Het is nog mogelijk dat er toch eerder nog geproduceerd gaat worden maar dat is koffiedik kijken op dit moment…. Helaas.

    Verder bleek de configurator nog fouten te hebben gehad waardoor mijn gordels met cognac randjes niet mogelijk blijken te zijn. Dit worden nu rode randjes.

    Ook de vloermatten zouden voorzien worden van cognac randjes met jet-grijze stiksels zoals de rest van het interieur en ook dit blijkt nu ineens niet mogelijk en worden nu weer zwart helaas.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 15-10-21 om 18:13.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  11. #70

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Balen ... maar bijna te verwachten. Had de dealer je niet gewaarschuwd?
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #71
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Balen ... maar bijna te verwachten. Had de dealer je niet gewaarschuwd?
    Ja zeker wel. Maar de te verwachten productie week was nog altijd week 41. Tot vanochtend dus….

    Audi Breda is gelukkig heel erg transparant naar mij hierin en we hebben korte lijntjes en natuurlijk had ik hier in mijn achterhoofd rekening mee gehouden maar je hoopt natuurlijk dat dit niet gebeuren zal.

    Enige voordeel wat ik heb is dat RS producten in de fabriek voorrang krijgen op de niet RS producten en indien mogelijk dus ook voorrang op de onderdelen krijgen.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 15-10-21 om 19:19.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  13. #72

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Verrassend blijft dat dealers vaak optimistisch blijven. Hele productie op maat is nu een tombola van beschikbare onderdelen. Pas als aanlevering definitief is kunnen ze pas garantie geven. Zelfs productie (zoals bij mij) kan daarna nog resulteren in een half afgebouwde auto die nog onderdeel mist. Overigens is Audi daarin momenteel niet uniek.

    Enige is geduld en wachten. Wat ik wel zie dat na aanpassing vaak een lichte positieve correctie volgt. Schijnbaar zijn ze niet zo optimistisch meer en proberen ze nog wat positief te brengen na de eerste teleurstelling.
    Laatst gewijzigd door FASt; 15-10-21 om 21:29.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #73

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Van de RS e-tron GT zijn er ondertussen 50 in NL. Waarvan 34 origineel NL
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  15. #74
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Van de RS e-tron GT zijn er ondertussen 50 in NL. Waarvan 34 origineel NL
    Het is niet dat de fabriek echt stil staat ofzo.
    Het zal er bij mijn auto ook vast mee te maken hebben dat hij full option besteld is. Dat is ook niet bij iedere RS GT het geval.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  16. #75
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Balen! Echt ff jammer, maar 3 seconden na aflevering is de teleurstelling vast wel weer vergeten
    En beetje 'omdenken': nu duurt de voorpret langer!

    De festonering van vloermatten is achteraf nog prima op te lossen; de Audimannetjes in Veghel hebben daar goed adresje voor.
    Sterkte!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  17. #76
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Voor de gemiddelde leaserijder lijkt zo'n uitstel van productie mij wel een hoofdbreker door een ander financieel plaatje voor de auto in 2022 ipv 2021.

  18. #77
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Klopt @A3165

    Over de eerste 35.000 ga je 4% meer bijtellen = 1.400 euro, bij 50% IB dus 700 netto.
    Over 5.000 ga je 10% meer bijtellen = 500, bij 50% IB dus 250 netto.
    Daarboven alles gelijk.

    Elektrische auto in lease met bijtelling wordt voor de berijder (bij 50% IB en geen eigen bijdrage etc.) 950 duurder = 80 euro per maand.
    Als Dennis zelf vanuit een persoonlijke BV werkt, kan hij dat lekker vestzak-broekzak compenseren met eigen bijdrage En bij de keuze voor deze fantastische bolide denk ik niet dat een beperkt maandbudget de doorslag geeft
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #78
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Dat is ook zeker zo @ketelapper

    Die 4% verschil is zeker de wereld niet. Tuurlijk is het jammer maar zeker geen deal breaker.

    Wel mag ik over 2 weken de GT van de dealer weer voor de 3de keer een heel weekend meenemen om de pijn een beetje te verzachten


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  20. #79
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Inmiddels van mijn dealer vernomen dat ik de fancy wallbox van Audi kan krijgen waar ik mijn luxe lader die ik bij de auto besteld heb in kan monteren en aan de muur kan hangen.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  21. #80
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS e-tron GT als nieuwe daily | Update: Hij is besteld!

    Krijgen???

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Pagina 4 van 23 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •