Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    Goedendag!

    Het is lang geleden dat ik actief was op een auto forum... vroegâh, toen ik een Caddy tdi reed (rond 2002), was ik een fanatiek lid van de TDIclub, met meetings en een actief forum. De opvolgende auto's, een Fiat Bravo (leasehok) en daarna een Volvo V70 (eigen ondernemer) en daarna weer een Caddy ("taxi" uitvoering) hebben niet direct geleid tot activiteiten op die fora. (Volgens mij is de TDIclub nu ook "dood", ik kan ze online niet meer vinden)

    Maar nu komt er toch weer verandering in.... Vanwege de naderende midlife crisis wilde ik een mooie auto (in eerste instantie een coupé) en heb een proefrit gemaakt in een BMW M6 uit 2005 (als zelfstandig ondernemer is een youngtimer fiscaal bijzonder aantrekkelijk) Maarrrrrr...... het is pas écht genieten als het met de hele familie kan, en bij het "proefzitten" kwamen we er al snel achter dat onze zoon te weinig ruimte achterin zou hebben (dat had ik kunnen weten, maar goed)

    Een andere auto die op mijn lijstje stond was de Audi A8 (type D3), volgens mij was het ruimtegebrek dan ook in één keer opgelost
    Ik wilde wel iets bijzonders dus ben gaan shoppen en heb deze W12 gevonden:

    1-0.jpg1-1.jpg1-10.jpg1-11.jpg1-19.jpg1-23.jpg1-24.jpg1-26.jpg1-31.jpg1-32.jpg1-33.jpg1-34.jpg1-35.jpg1-37.jpg1-44.jpg1-45.jpg1-51.jpg

    Voorzien van bijna alle beschikbare opties.... Het is volgens mij makkelijker om op te noemen wat er niét op zit, dan wat er wél op zit...
    Ik mis namelijk alleen nog de koelkast achterin en een achteruitrij-camera.... Verder zit nagenoeg alles erop... stoelverwarming, stoelkoeling, stoelmassage (en dit op alle 4 de stoelen!), stuurverwarming, gelamineerde ruiten rondom, solar-zonnedak, B&O installatie, keyless entry en - start.....

    Ze is net in NL aangekomen, krijgt nog een passende onderhoudsbeurt en een aankoopkeuring (waar ik geen problemen bij verwacht), en dan kan ik haar ophalen.

    Wat mij nu al wél stoort is de Parrot/Bury bluetooth set, dus daar gaan we wel wat aan doen, ik wil het liefst een vorm van Apple Carplay laten inbouwen, maar hoef geen touchscreen als overlay op de MMI. Ik heb dit fora al doorgespit (in ieder geval het A8 gedeelte, ik ga nu verder spitten in de andere subfora voor electronica tips) en heb een aantal handige/mooie dingen gezien....

    Verder nog iets over mij... ik woon met mijn vrouw, zoon en huisdieren midden in het groene hart, in een dorp tussen Uithoorn en Nieuwkoop. In dagelijks leven zelfstandig ondernemer op het snijvlak van Informatiebeveiliging en Privacy, het kruispunt van techniek en wetgeving, met een focus op digitale transformatie. Daarnaast hebben mijn vrouw en ik een hondentrimsalon met een haal en breng service (maar daar gaan we de A8 niet voor gebruiken hahaha).

    Ow ja, mijn naam is Alexander, dat maakt de nickname juist zo leuk... Alex9719, (uitspreken als Alex 97 19) het is een (oude) roepnaam, wie het weet mag het zeggen....

    Wellicht tot ziens, ergens op een meeting....
    Laatst gewijzigd door alex9719; 25-07-21 om 08:26.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.315
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    Welkom op AF.

    Zeer mooie en nette A8, wel jammer van zo'n klein motorblokje .


    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex9719 Bekijk Berichten
    Goedendag!

    Het is lang geleden dat ik actief was op een auto forum... vroegâh, toen ik een Caddy tdi reed (rond 2002), was ik een fanatiek lid van de TDIclub, met meetings en een actief forum. De opvolgende auto's, een Fiat Bravo (leasehok) en daarna een Volvo V70 (eigen ondernemer) en daarna weer een Caddy ("taxi" uitvoering) hebben niet direct geleid tot activiteiten op die fora. (Volgens mij is de TDIclub nu ook "dood", ik kan ze online niet meer vinden)

    Maar nu komt er toch weer verandering in.... Vanwege de naderende midlife crisis wilde ik een mooie auto (in eerste instantie een coupé) en heb een proefrit gemaakt in een BMW M6 uit 2005 (als zelfstandig ondernemer is een youngtimer fiscaal bijzonder aantrekkelijk) Maarrrrrr...... het is pas écht genieten als het met de hele familie kan, en bij het "proefzitten" kwamen we er al snel achter dat onze zoon te weinig ruimte achterin zou hebben (dat had ik kunnen weten, maar goed)

    Een andere auto die op mijn lijstje stond was de Audi A8 (type D3), volgens mij was het ruimtegebrek dan ook in één keer opgelost
    Ik wilde wel iets bijzonders dus ben gaan shoppen en heb deze W12 gevonden:

    1-0.jpg1-1.jpg1-10.jpg1-11.jpg1-19.jpg1-23.jpg1-24.jpg1-26.jpg1-31.jpg1-32.jpg1-33.jpg1-34.jpg1-35.jpg1-37.jpg1-44.jpg1-45.jpg1-51.jpg

    Voorzien van bijna alle beschikbare opties.... Het is volgens mij makkelijker om op te noemen wat er niét op zit, dan wat er wél op zit...
    Ik mis namelijk alleen nog de koelkast achterin en een achteruitrij-camera.... Verder zit nagenoeg alles erop... stoelverwarming, stoelkoeling, stoelmassage (en dit op alle 4 de stoelen!), stuurverwarming, gelamineerde ruiten rondom, solar-zonnedak, B&O installatie, keyless entry en - start.....

    Ze is net in NL aangekomen, krijgt nog een passende onderhoudsbeurt en een aankoopkeuring (waar ik geen problemen bij verwacht), en dan kan ik haar ophalen.

    Wat mij nu al wél stoort is de Parrot/Bury bluetooth set, dus daar gaan we wel wat aan doen, ik wil het liefst een vorm van Apple Carplay laten inbouwen, maar hoef geen touchscreen als overlay op de MMI. Ik heb dit fora al doorgespit (in ieder geval het A8 gedeelte, ik ga nu verder spitten in de andere subfora voor electronica tips) en heb een aantal handige/mooie dingen gezien....

    Verder nog iets over mij... ik woon met mijn vrouw, zoon en huisdieren midden in het groene hart, in een dorp tussen Uithoorn en Nieuwkoop. In dagelijks leven zelfstandig ondernemer op het snijvlak van Informatiebeveiliging en Privacy, het kruispunt van techniek en wetgeving, met een focus op digitale transformatie. Daarnaast hebben mijn vrouw en ik een hondentrimsalon met een haal en breng service (maar daar gaan we de A8 niet voor gebruiken hahaha).

    Ow ja, mijn naam is Alexander, dat maakt de nickname juist zo leuk... Alex9719, (uitspreken als Alex 97 19) het is een (oude) roepnaam, wie het weet mag het zeggen....

    Wellicht tot ziens, ergens op een meeting....
    Van Caddy naar (nagenoeg) full options A8 W12, een fraai 'groeipad'. Tussen Uithoorn en Nieuwkoop; Ter Aar, De Kwakel? Fraai wonen hoor. Kijk nl zelf op ca 3km afstand naar Pietje Potlood. En vwb het laatste, de kunt vandaag al desgewenst eventjes je neus laten zien op de audi meet, gehouden bij Afrit De Meern. Maar hoe dan ook, welkom terug en gefeliciteerd met je fraaie bolide.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 25-07-21 om 09:37.
    The desire to know is natural to all good people.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.129
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    Kijk! Zo heurt het! gelijk met het dikste van het dikste aanmelden op het forum.

    Mooie bak hoor, ziet er heel netjes uit, maar die swiss cars heeft altijd mooie wagens, niet de goedkoopste maar dat maakt bij perfectie dan niet uit.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    Welkom op het forum! Wat een geweldige sjees om de naderende midlifecrises door te komen. Denk dat dat zeker gaat lukken. Echt gaaf, zeker op die oorspronkelijke prachtige velgen. Wens je veel veilige kilometers.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    Dank iedereen! Eenzelfde dag activiteit is lastig plannen, maar er zal er vast nog wel eentje komen!

  7. #7

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    Geweldige kar. In CH weten wel de juiste auto's te bestellen
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  8. Ad
  9. #8
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12



    Van harte!!! Hele gave auto, dat kun je veel slechter treffen in de midlife crisis. Mooie introductie ook geschreven. En klein sentimentje om tdiclub weer eens te horen; ben ik vroeger ook actief geweest. Met in mijn geval nog wel altijd tdi (in één van de drie bolides) maar al lang niet meer naar dat forum omgekeken.

    Voor tweaks met achteruitrijdcamera en Apple carplay hebben we @Carpediem als mod-tovenaar op het forum.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #9
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex9719 Bekijk Berichten
    Dank iedereen! Eenzelfde dag activiteit is lastig plannen, maar er zal er vast nog wel eentje komen!
    Mooie complete auto. Erg luxe daar hou ik van. Wij zullen denk ik ergens in September wel weer afspreken bij De Meern op onze vaste stek. Hou het meetings-topic maar even in de gaten en heel veel rijplezier

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    RS6/C5 - Lekker blauw

  11. #10
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    W12, dik hoor veel plezier met de auto.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.. Alex9719 in een W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten


    Van harte!!! Hele gave auto, dat kun je veel slechter treffen in de midlife crisis. Mooie introductie ook geschreven. En klein sentimentje om tdiclub weer eens te horen; ben ik vroeger ook actief geweest. Met in mijn geval nog wel altijd tdi (in één van de drie bolides) maar al lang niet meer naar dat forum omgekeken.

    Voor tweaks met achteruitrijdcamera en Apple carplay hebben we @Carpediem als mod-tovenaar op het forum.
    Ketelapper…. Hard gegraven in mijn geheugen, maar weet niet of je ook die naam bij de TDIclub gebruikte?
    Ik ben daar actief geweest van 2002 tot ergens 2007, als ‘betaald’ lid (premium) zelfs lidnummer 9 geweest, heb het fleecejack nog wel ergens hangen

    Ik zal Carpediem wel eens benaderen als ik de auto heb…. Aflevering staat nu gepland op 7 augustus… (heb zelf eerst nog vakantie)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •