Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 77

Onderwerp: Audi A6 C 7.5 -> Audi A6 C8 55 tfsi e

  1. #1
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Audi A6 C 7.5 -> Audi A6 C8 55 tfsi e

    Na wat uitstapjes afgelopen weekend de knoop doorgehakt en de weg terug gevonden naar Audi. Ben al wat langer op het forum actief.

    Ben begonnen met een A3 8l:


    Hierna overgestapt naar een A4 B6:


    Deze heeft vervolgens plaats gemaakt voor een TT:


    Toen was het tijd voor huisje boompje kindje en bleek de TT iets minder praktisch, toen is er een A3 sportback 8P voor in de plaats gekomen via onze forum importeur:


    Met die laatste uiteindelijk redelijk wat dingetjes gehad waardoor ik er even klaar mee was. We waren destijds ook een huis volledig aan het renoveren dus had geen zin/tijd om auto's te zoeken. Uiteindelijk de veilige weg gekozen en een VW jetta 1.6 gekocht, qua auto was het niks maar her reed en zonder problemen.

    Wegens verandering in functie op het werk ontstond de discussie lease wel/niet. Uiteindelijk samen met een collega gekozen om niet te gaan leasen maar een Nissan Qashqai aan te schaffen en de kosten te splitten met de baas. Daar rij ik op dit moment nog mee rond. Hartstikke prima auto, alles wat je nodig hebt zit erop en hij doet precies wat hij moet doen. Daar houdt het dan echter wel mee op. Emotie of gevoel heb ik niet bij de auto. Plaatje erbij:


    Daarom gaat deze na net geen 3 jaar plaatsmaken voor een A6. Het plan was er 4 jaar mee te doen maar dat heb ik niet gered. Ik ben al een half jaar aan het zoeken en heb van alles in mijn hoofd gehad, ik heb gereden in de volgende auto's:
    VW Tiguan
    VW Arteon
    VW Golf GTI

    Die vielen allemaal om verschillende redenen af, het is en blijft geen Audi. Uiteindelijk was het of een A5 of een A6. Begonnen met de proefrit in de A5 sportback, ik had daar hoge verwachtingen van (misschien te hoog) maar ik had binnen 5 minuten door dat het niet mijn auto is. De ruimte achterin vind ik vrij beperkt en het lijkt erop dat er toch wel hier en daar op materialen bezuinigd is. Van buiten een schitterende auto maar van binnen was ik niet direct verkocht. Toch wel een teleurstelling.

    Vervolgens de zoektocht naar een A6 gestart maar de occasion markt is echt heel krap op het moment, benzinemotor/limousine/bouwjaar 2018/s-line en kilometers max 50.000 dan blijft er niet veel over. Ook in Duitsland is het aanbod mager. Als je dan ook nog liefst een zilvere of lichte kleur wenst dan staat er zowel in NL als DE niet veel. Een handvol opties blijft er over. Uiteindelijk in NL geslaagd, inruil voorstel was vooraf al vastgesteld en prima. Proefrit gemaakt, daaruit blijkt dat de A6 toch wel echt een hele andere auto is, veel meer een fijne reisauto, rustiger, verfijnder, mooier afgewerkt, groter, het heeft niet lang geduurd voordat ik me thuis voelde in de auto. Ik ben "pas" 36 maar en had daarom echt verwacht dat de A5 me beter zou passen maar dat blijkt toch neit het geval. Uiteindelijk alles even laten bezinken en de knoop doorgehakt.

    Het is geworden, een A6 1.8tfsi ultra advance sport. Qua opties niet de meest spectaculaire, de belangrijkste opties voor mij zijn:
    - LED koplampen
    - 20 inch wielen
    - 4 zone airco
    - half digitaal dashboard
    - S-line binnen en buiten

    Voorlopig nog te doen (lijstje zal vast langer worden)
    - Trekhaak monteren
    - Apple carplay activeren
    - Wat andere vagcom tweaks
    - Grondige detailbeurt
    - Wintersetje zoeken

    Levering is pas 30-8 vanwege mijn vakantie die er tussendoor komt met caravan, trekhaak krijg ik voor die tijd niet meer geregeld.

    Een paar foto's die ik even snel tijdens de proefrit heb gemaakt. De kleur moet ik nog even nakijken, chassisnummer wordt me nog gemaild. Het is niet standaard zilver maar ook geen antraciet. Net hoe het licht erop valt. Wellicht dat iemand het zo weet. De verkoper dacht monsoon grijs maar dat is volgens mij donkerder. Op de foto ook erg lastig vast te leggen trouwens. In de advertentie leek hij zilvergrijs, de voorbumper lijkt op de foto ook een andere kleur te hebben maar dat is niet zo.





    Laatst gewijzigd door emiel10; 02-02-24 om 10:07.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  2. #2

    Standaard Terug bij Audi, A6 C7 facelift Limousine

    Gefeliciteerd maar weer, gave 6.
    Indertijd ook proef kunnen rijden, (2 dagen importeur actie toen) in de ultra 1.8 tfsi, vond het vermogen pittig genoeg.

    Denk dat het Quartz Grey is, kleurcode LY7G.
    Mijn ex A4B8 was ook die kleur, makkelijk onderhouds vrij kleurtje, vuil zie je bijna niet erop.
    Voor bumper zal wel een keer overgespoten zijn, zie ook geen steenslag, altijd moeilijk op plastic om dan weer dezelfde kleur te krijgen als het casco.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi, A6 C7 facelift Limousine

    Quartz Grey lijkt beter inderdaad, de bumper is niet gespoten, steenslag is ook wel aanwezig. Ligt echt aan de foto en de hoek.

    Op deze foto is het weer prima en lijkt juist de achterbumper een andere kleur.audi-a6-1-8-tfsi-ultra-advance-sport-1-8-tfsi-ultra-advance-sport (1).jpg
    Laatst gewijzigd door emiel10; 13-09-21 om 15:14.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  4. #4
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.162
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi, A6 C7 facelift Limousine

    Oef gefeliciteerd met deze top keuze.

    Ga je geen spijt van krijgen.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #5
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi, A6 C7 facelift Limousine

    Inmiddels het chassisnummer binnen in de myaudi app ingevoerd. Kleur is tornado grijs.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Terug bij Audi, A6 C7 facelift Limousine

    Proficiat prachtige a6 !

  7. #7
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi, A6 C7 facelift Limousine

    Van harte Tijdloos mooie auto! In twee C7's heb ik ruim 400.000km afgelegd en altijd met veel plezier, zonder problemen.
    Suggesties voor mods weet je vast te vinden in mijn showroom-topics van deze twee ex-auto's

    Fijne vakantie en lekker aftellen tot 30 augustus!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #8
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi, A6 C7 facelift Limousine

    Inmiddels zijn we 30-8 gepasseerd en heb ik de A6 opgehaald. Inmiddels in de eerste week ruim 1000km gereden, wat vakantie dag tripjes en afgelopen weekend volgeladen met 4 volwassenen en bagage naar de Ardennen. Direct goed kunnen proberen en in lijn der verwachting bevalt de A6 heel erg goed. Echt een fijne reisauto. In Belgie het onderstel goed kunnen testen, blijft toch altijd stuiteren over de B wegen daar.

    Het plan was in de loop van september een trekhaak te plaatsen en apple carplay te activeren, echter heeft @Carpediem me heel goed geholpen en de auto voor aflevering bij de dealer opgehaald, voorzien van trekhaak en carplay, direct nog wat tweaks uitgevoerd en weer geretourneerd zodat de auto bij aflevering "klaar" was. Dank nogmaals voor de service.

    Verder zijn er niet heel veel plannen, uitgebreid detailen staat nog op de planning, een velg heeft een beetje reparatie nodig (bij de proefrit helaas niet opgemerkt). Verder gaan de ramen nog getint worden (vanaf de B stijl) en moet er nog een winterset gevonden gaan worden.

    In elk geval heel blij met de gemaakte keuze, plaatjes bij de praatjes:

    Auto bij Bas in de garage:



    Even later:



    En klaar:






    Vervolgens na mijn vakantie de Nissan voor de laatste keer gewassen en ingeruild:











    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  10. #9
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi, A6 C7 facelift Limousine

    Inmiddels ook voorzien van een winterset, afgelopen weekend een OEM 4G set gekocht. Hebben wel wat liefde nodig, maar niks wat onoverkomelijk is. Een velg is alvast redelijk schoon:





    Begonnen met sopje en non ferro, beetje schrobben en het lijkt al een stuk beter:







    Betreft maar 2 van de 4 velgen die ingevreten remstof hebben, zullen op de vooras gebruikt zijn. Heb bewust gekozen voor velgen die makkelijk schoon te houden zijn, in de winter wordt er toch minder gewassen en dan heb ik liever zo min mogelijk spaken.

    Detail beurtje staat volgend weekend op de planning, offerte voor het tinten van de ruiten zijn ook binnen, dat gaat binnenkort ook gebeuren. Niet te donker, denk 35-40% licht doorlatend. Weet iemand wat origineel is?
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  11. #10
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi, A6 C7 facelift Limousine

    Inmiddels is er weer een en ander gebeurd.

    De lak enkele weken geleden wat onderhoud gegeven.

    Een ronde gepolijst en een wax aangebracht, na de winter nog eens goed aanpakken, slecht was de lak niet maar een enkel lakdefect moet nog aangepakt worden.













    Als laatste de ramen vanaf de B stijl laten tinten in 20% lichtdoorlatendheid. Achteraf had ik wellicht voor 30% gekozen, het staat mooi maar is wel donker.



    Tevens de instapverlichting in de deuren vervangen voor een andere versie:



    Binnenkort de winterwielen monteren en dan wil ik ook de remklauwen aanpakken. Die kunnen zelfs na 3 jaar al een nieuw laklaagje gebruiken.

    Als afsluiter nog een "rolling shot"

    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  12. #11
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    Mooie A6 heb je. Veel plezier er mee.
    Bevalt ie nog steeds?
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 18-11-21 om 09:51.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  13. #12
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    Ook een hele mooie wagen weer hoor. Sjiek maar ook sportief. Veel veilige kilometers ermee

  14. #13

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    Goed bezig geweest Emiel, wordt met echte liefde verzorgt.
    Welke kleur had je ingedachte voor de klauwen ?

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  15. #14
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Mooie A6 heb je. Veel plezier er mee.
    Bevalt ie nog steeds?
    Zeer zeker, bevalt goed, tot nu toe geen op of aanmerkingen, enkel dat de 255 banden wat "zoekerig" zijn op slecht wegdek.

    Vandaag of morgen de winterwielen monteren, die zijn 225 breed, dat zal best een verschil maken denk ik

    Dank nog voor de link voor de UK zonneklep, die staat nog op mijn lijstje, verder nog een nieuwe asbakafdekking, die heeft wat krassen, maar daar is nog niet zo heel makkelijk aan te komen. Ik heb nog een kleine twijfel om de alu interieurdelen te laten hydrodippen maar dat is het denk ik dan weer net niet.

    @Mano27, dankje, dat was ook precies wat ik zocht, sportief maar ook niet te opzichtig. Ik kom beroepsmatig heel veel bij particulieren klanten en die vinden nogal snel ergens iets van. Nu trek ik me daar niet al teveel van aan maar je wordt het wel eens beu.

    @Peeet, het wordt antraciet, ongeveer dezelfde tint als de velgen, wellicht met een audi logo erop. Een fel kleurtje hoeft van mij niet perse. Het moet gewoon weer netjes zijn. De zomer en wintervelgen zijn beide nogal open dus je ziet de klauwen goed.
    Laatst gewijzigd door emiel10; 19-11-21 om 09:31.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  16. #15
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    Graag gedaan. Welk effect is beoogd met hydrodippen? Ik heb even geGoogled en zie van alles. Hoop dat je richting carbon gaat, anders is het een beetje to much vind ik.

    Wat betreft de akbafafdekking zou ik informeren bij de dealer. Ze hebben niet altijd gekke prijzen en soms kan je gewoon korting bedingen.

    En de zonneklep heeft mij nieuw 110 euro gekost bij de dealer. Tweedehands in mijn bijna nieuwe A3 durfde ik niet aan.
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 19-11-21 om 11:19.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  17. #16
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Graag gedaan. Welk effect is beoogd met hydrodippen? Ik heb even geGoogled en zie van alles. Hoop dat je richting carbon gaat, anders is het een beetje to much vind ik.

    Wat betreft de afbasafdekking zou ik informeren bij de dealer. Ze hebben niet altijd gekke prijzen en soms kan je gewoon korting bedingen.

    En de zonneklep heeft mij nieuw 110 euro gekost bij de dealer. Tweedehands in mijn bijna nieuwe A3 durfde ik niet aan.
    Carbon zou het dan inderdaad moeten worden, zoiets:

    653793d7160a13576bbf6ee1ba34281f.jpg

    ben wel bang dat het interieur dan wel heel erg donker wordt.

    Ik zal inderdaad eens bij de dealer informeren voor beide onderdelen, vragen kost verder niks.
    Laatst gewijzigd door emiel10; 19-11-21 om 11:03.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  18. #17
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    Afgelopen weekend de winterwielen geplaatst en de remklauwen aangepakt, deze waren nogal dof uitgeslagen. Heb gekozen voor antraciet, wil ze ook niet te opzichtig.

    De voor foto's ben ik vergeten te maken.

    Eerst 2 lagen hittebestendige lak



    Toen (alleen op de voorste klauwen) een paar subtiele stickers



    Daarna afgewerkt met blanke lak



    De achterste klauwen enkel opnieuw gekleurd, zonder stickers:



    De winterwielen vallen in 18inch toch kleiner uit dan gedacht. Maar goed, dit jaar doen we het ermee, volgend jaar kijken we wel weer verder:





    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  19. #18

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    Mooi project frist er lekker van op, zelf ben ik niet zo'n fan van stickertuning op de auto's maar ach zoveel mensen zoveel wensen en voor het overige ziet het er heel netjes uit.

  20. #19
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    @emiel10 Mooie stickers waar heb gij die gehaald

  21. #20
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 C 7.5 Advance Ultra sport

    Uiteindelijk in de UK via etsy.
    Laatst gewijzigd door tom; 05-12-21 om 08:25.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •