Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Kennismaken milanm1989

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Kennismaken milanm1989

    Goedemiddag mede Audi-rijders,

    Ik kijk al een tijdje mee op dit forum, maar ik vind het nu toch tijd worden om mezelf ook even voor te stellen.

    Ik ben Milan, 31 jaar en woonachtig in Heerhugowaard (in mijn profiel staat overigens 51 jaar, maar dat zal een foutje zijn geweest toen ik me jaren geleden heb aangemeld).

    Ik rijd nu sinds een jaar of 3 Audi, daarvoor voornamelijk Ford Mondeo's gehad (waaronder een leuke ST220). Stiekem vond ik Audi's wel altijd een stuk mooier, alleen de modellen (en bouwjaren) waar mijn voorkeur naar uitging waren simpelweg nog niet betaalbaar voor mij.

    Een paar jaar terug kreeg ik de mogelijkheid om het leasecontract van een vertrekkende collega over te nemen. Dat betrof een Audi A3 van 2018, volledig in S-line, met 1.5 TFSI. Hier rijd ik nog steeds met veel plezier mee rond.

    Op dat moment reden we privé nog een Ford Mondeo. Maar ook mijn vrouw werd steeds meer Audi minded, en inmiddels reed ze liever in de A3 dan in de Mondeo. Circa anderhalf jaar geleden besloten we om de privé auto dan maar in te ruilen op een Audi Q5 van 2009 (weliswaar toen al gedateerd, maar de Q5 van deze generatie was mijn droomauto toen ik jonger was, en ik wilde er toch ooit graag eentje gehad hebben).

    Hoewel de Q5 een erg fijne auto was, waren er wat minpunten: het interieur was inmiddels aardig gedateerd, hij lust een aardige slok benzine (mijn vrouw werkt in de wijkverpleging en doet veel met de auto) en ondanks dat het van buiten een grote auto lijkt, viel het qua binnenruimte wel tegen in verhouding met het gewicht van de auto. Dat met het feit dat hij al 2,5 ton op de teller had heeft ons doen besluiten om een andere Audi te kopen.

    En dus zijn we sinds een week of 3 trotse eigenaar van een Audi A4 Avant van de laatste facelift (bouwjaar 2020), met 2.0 TFSI.

    Het betreft (vermoedelijk) een leenauto van de dealer waar we hem kochten, want hij heeft maar 1 eerdere eigenaar (zakelijk), en in het bluetooth geheugen stonden erg veel telefoons . Verder verkeert de auto in topstaat (los van het pianolak klepje in de middenconsole waar wat krasjes op zaten, maar die heb ik al vervangen). En ondanks dat we geen afleverpakket hebben afgenomen (ad € 500), heeft de dealer toch stiekem het hele afleverpakket zonder kosten afgewerkt (longlife beurt, poetsbeurt, volle tank)

    Er staat wat kleine mods op de planning:
    - Ramen laten blinderen vanaf de B-stijl met 35% folie;
    - Parkeersensoren aan de voorzijde en een achteruitrijcamera laten monteren (en gelijk verkeersbordherkenning en grootlichtassistent laten activeren);
    - Chippen naar 190PK (hoger durf ik niet aan met de DSG i.v.m. het max koppel van 400nm);
    - ATE Ceramic remblokken voor en achter plaatsen (de OEM Audi blokken geven echt enorm veel remstof af).

    Forum.jpg

    Forum.jpg

    Forum.jpg
    Laatst gewijzigd door milanm1989; 12-09-21 om 13:18.
    Audi A3 2018
    Audi A4 Avant 2020

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    54
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Kennismaken milanm1989



    Mooie Audi-historie en een erg fraaie A4!

    Heel veel plezier er mee en succes met de upgrades.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Kennismaken milanm1989

    Toffe A4 zeg!

    Veel rijplezier ermee.

    Waar laat je de camera plaatsen/koop je die? Ik vind wel wat online, erg prijzig hoor. (of ben ik een zeur nu hahaha)
    Rij zelf de nieuwe A3 en mis m niet, echter vind ik het wel een leuke en mooie extra.

    Gr

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Kennismaken milanm1989

    De achteruitrijcamera gaat me € 599 kosten. Laat het bij VAGcoding doen.
    Audi A3 2018
    Audi A4 Avant 2020

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •