Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Even voorstellen: PBO - Oolong Grau A6 1.8TFSI Avant

  1. #1

    Standaard Even voorstellen: PBO - Oolong Grau A6 1.8TFSI Avant

    Hallo allemaal,

    Sinds september 2023 ben ik eigenaar van een 2017 A6 1.8TFSI Avant S-edition in het mooie Oolong Grau. Ik importeer mijn auto’s altijd vanuit Duitsland, zo ook deze. Echter, het is voor het eerst dat ik bij een particuliere verkoper kocht, wat toch even als een sprong in het diepe voelde. Alle mogelijke checks bleken echter goed en ook de ‘scheckheft’ bleek naadloos te kloppen, alle onderhoud bij Audi uitgevoerd sinds 2017 en ook de S-tronic had de juiste TLC genoten.

    Ondanks dat ik al lang op zoek was, veel dacht te weten en mijn mobile.de ‘parkplatz’ uitpuilde werd ik toch aangenaam verrast dat het normaal donkergrijze Oolong Grau daadwerkelijk ‘paarsachtig’ aandoet bij de juiste hoeveelheid zonnestralen. Ondanks dat het een S-edition is heeft deze geen volledig S interieur, maar dat was voor mijn geen reden om de auto te laten staan. Met 3 kleine kinderen moet het interieur het toch al ontzien, scheelt mij weer extra ergernis 😊 Ik heb het nog even nagezocht en wist niet dat het zonder interieuroptie te bestellen was, maar blijkbaar wel.

    Gezien er voornamelijk korte stukjes mee door het Zuid Limburgse heuvelland worden getuft valt het verbruik ten opzichte van zijn voorganger (VW Golf 7 Variant) best tegen met 9.2L/100KM gemiddeld op 3000 km. Voordat u mijn aan de schandpaal nagelt; ik vergelijk appels met peren maar ik had simpelweg iets zuiniger verwacht. Het immense verschil in gewicht (+400KG) laat echter weinig ruimte voor twijfel. Tanken doen we in ieder geval bij de Ooster- of Westerburen, dat mag de pret niet drukken.

    Ik hoop op dit forum mede-enthousiastelingen te spreken en meer te weten te komen over eventuele retrofitting van en andere interessante details over de A6. Plannen:
    • Huidige 20 inch wielen opfrissen. Vorige eigenaar is iets te royaal aan de slag geweest met onverdunde velgenreiniger.
    • De compressor en ‘plakset’ gaan vervangen door een echt reservewiel, maar dat lijkt nog niet zo easy op het eerste gezicht. Hier zal ik een apart draadje voor starten.
    • Op zoek naar de mooie 'B7 RS4 achtige concave double spoke C7 RS6 wielen' (hele mond vol, code 4G0601025CD).
    • Instapgedeeltes carrosserie + laadgedeelte in PPF plakken


    20230902_121836.jpg

    Groet, PBO

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen: PBO - Oolong Grau A6 1.8TFSI Avant

    Welkom PBO
    Mooie Audi heb je
    Zekers met de juiste zonnestralen erop

    Ik weet niet in hoeverre onze MOD goeroe @Peeet kijk heeft op een A6
    Maar hij kan je vast in juiste richting pushen
    Maar pas op
    Het retrofit/mod virus is erg verslavend
    Aldus een verslaafde

    Veel plezier en suc6

    Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen: PBO - Oolong Grau A6 1.8TFSI Avant


    Van harte met mooie bolide! Voor mod-suggesties zou je hier in het showroomgedeelte mijn topics kunnen doorspitten. Eerste van mijn ex-A6 C7 (4G) Avant van februari 2013, tweede van mijn ex-A6 C7 (4G) sedan van december 2015.

    Wat bedoel je met een "S-edition"? Dat is een kreet van een Nederlandse uitvoering, die in Duitsland nooit heeft bestaan. In Duitsland is er altijd keuze geweest uit S-line sportpakket (interieur, onderstel, velgen) en het S-line exterieurpakket (bumpers). Beide zijn in Duitsland altijd los van elkaar te kiezen geweest. Waarschijnlijk heeft jouw auto dan wél het exterieurpakket maar niet het sportpakket. Sportstoelen, sportstuur, zwarte hemel en onderstel zijn ook altijd los bestelbaar geweest. De geborsteld aluminium inleg, S-line logo in tuur en de S-line reliëfprint in rugleuning zijn exclusief voorbehouden aan het S-line sportpakket.

    Geniet van de heerlijke kilometers in deze wagen
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  4. #4

    Standaard Re: Even voorstellen: PBO - Oolong Grau A6 1.8TFSI Avant

    Bedankt Kevin!

  5. #5

    Standaard Re: Even voorstellen: PBO - Oolong Grau A6 1.8TFSI Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten

    Van harte met mooie bolide! Voor mod-suggesties zou je hier in het showroomgedeelte mijn topics kunnen doorspitten. Eerste van mijn ex-A6 C7 (4G) Avant van februari 2013, tweede van mijn ex-A6 C7 (4G) sedan van december 2015.

    Wat bedoel je met een "S-edition"? Dat is een kreet van een Nederlandse uitvoering, die in Duitsland nooit heeft bestaan. In Duitsland is er altijd keuze geweest uit S-line sportpakket (interieur, onderstel, velgen) en het S-line exterieurpakket (bumpers). Beide zijn in Duitsland altijd los van elkaar te kiezen geweest. Waarschijnlijk heeft jouw auto dan wél het exterieurpakket maar niet het sportpakket. Sportstoelen, sportstuur, zwarte hemel en onderstel zijn ook altijd los bestelbaar geweest. De geborsteld aluminium inleg, S-line logo in tuur en de S-line reliëfprint in rugleuning zijn exclusief voorbehouden aan het S-line sportpakket.

    Geniet van de heerlijke kilometers in deze wagen
    Dank Dank,

    Ik zal je topics eens gaan doorspitten. Wat mij het meest verbaasde is dat bijvoorbeeld de parkeersensoren voorzijde niet automatisch aanspringen bij lage snelheden of manouvres. Mijn Golf had dat wel, en aangezien ik nog al een krappe poort voor mijn oprit heb ging het op dag 1 al bijna mis Ben benieuwd of ik dat makkelijk kan programmeren.

    Het lijkt erop dat de eerste eigenaar inderdaad veel losse vinkjes heeft gebruikt op het bestelformulier, want zoals je aangeeft heb ik veel 'losse' opties. S-line exterieurpakket, S-line onderstel, zwarte hemel, Sportstuur (zonder S-line logo) en ook de 20 inch wielen zijn af fabriek geleverd.

    Nog een generieke import update:
    Ondanks de keuze voor het overnemen van de TUV datum door de RDW (APK) is hier iets fout gegaan, waardoor ik ruim een maand zonder APK heb rondgereden. Ik kwam er per toeval via ovi.rdw achter. Vervolgens veel telefoontjes gepleegd en uiteindelijk is het dan toch mijn verantwoordelijkheid aldus de RDW, dus voor de zekerheid maar op APK gegaan. Goedgekeurd, maar ook deze feilloze APK werd niet goed geregistreerd online, en een maand later kreeg ik weer dezelfde brief (uw APK is verlopen), terwijl ik een geldig APK bewijs tot 2025 in het handschoenenkastje had liggen. APK keurmeester had dit in 20 jaar nog niet eerder meegemaakt. Het blijkt uiteindelijk om een opeenstapeling van administratieve errors bij import te gaan. The more you know.....

    Auto bevalt heerlijk


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •