Welkom hier, welke motor ligt erin ?
En waar zijn de foto’s van je B6 ?
Veel plezier van je ringen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Hoi Allemaal,
Sinds een week ben ik de blije eigenaar van een A4 avant uit 2004. Wel met ruim 4ton op de klok, maar rijdt prima. Ik had hiervoor een Astra uit 98 wat op zich een prima auto was. Alleen dat hij door alle roest onderin (niet eens zichtbaar aan de buitenkant) niet meer door de APK kwam en een grote duit aan nieuwe onderdelen/onderhoud ging kosten.. Toen ben ik zsm op zoek gegaan naar een andere auto en zag de audi staan, naast een bmw en een nissan. Audi voelde goed van binnen en erg solide dus heb ik, ondanks het hoge KM stand de knoop doorgehakt!
Ik hoop tenminste 2-3 jaar probleemloos met deze auto door te kunnen, we gaan het beleven!
Welkom hier, welke motor ligt erin ?
En waar zijn de foto’s van je B6 ?
Veel plezier van je ringen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Inmiddels ruim 2 jaar verder zonder benoemswaardige problemen. Op alle wielen nieuwe remblokken en in totaal 6 nieuwe banden op gekomen. Teller staat nu op 490.000. Moet alleen wel draagarm rechts achter vervangen, de rubbers daarvan waren volgens de APK meester versleten. (merk/hoor zelf niks tijdens rijden). De motor die er in ligt is een 1.9 TDI
Fotos ^.^ Beter laat dan nooit. Inmiddels zijn we de half miljoen gepasseerd.
Auto is verder vrij standaard..
Toen ik m net had gekocht (2017)
IMG_20170929_210704.jpg
2018
IMG_20180506_171204.jpg
2020 Retourtje Berlijn (1000km)! (mocht eigenlijk niet vanwege mileuzone)
IMG_20200819_110754.jpg
Meer fotos mag ik blijkbaar niet meer toevoegen =)
Knap hoor, heb ook de 1.9tdi gehad (avf H6) van 2004, heerlijke wagen en met zijn 335.000 km nog nieuw vergeleken bij de jouwe maar ook niets te zien aan die auto, binnen als nieuw.
Zegt genoeg over de kwaliteit van de b6 die er voor mijn gevoel niet meer is bij de nieuwere wagens.
De knoppen worden helaas wel bijna altijd lelijk na gebruik. Ook begint alles te plakken wat die coating heeft. Kan zelf nu niet zeggen dat de B6 beter was dan de nieuwere Audi's die ik had, naar mijn gevoel zijn de A7 en A6 4G echt niet slecht gebouwd van binnen.
Oh echt, daar las ik overheen. Mijn B6 was 2001 en had ook al beginnende loslatende coating. Heb toen van die stickers gekocht, viel daarna niet meer op.
Sommigen van jullie kennen de auto vast nog wel. Ook op meetings geweest van het forum hier.
Klopt, in de 2001/2002/2003 modeljaren is de toplaag van de softtouch niet of niet goed aangebracht. Meerdere merken uit die periode hebben daar last van (vooral krassen rondom de pook, etc.). Of dat door nalatigheid van Audi en de andere merken komt, of door een slechte instructie van Bayer/3M/coatingfabrikant - geen idee.
Hoe dan ook, vanaf MY2004 (dus 2003.7 en later) is dat opgelost; de 2004 B6-en en B7's blijven wel netjes.
Wat mij destijds opviel was bij een B8, dat bij het minste of geringste aanraken de deurpanelen wittig werden, en de hoogglans plastic delen heel snel krassen. Ook het "zilvergrijze" plastic rondom de teller is ronduit goedkoop. Same voor de 4F, dat grijze in de middenconsole is in 't echt gewoon tegenvallend goedkoop. Ford Mondeo / Opel Vectra gevoel. Later is de B8 wel beter geworden (ook in de facelift).
4G en B9 ken ik dan weer niet!
20 jaar oud + dus dan mag je wel zeggen dat het degelijk is toch? Welke peugeot red dat?
Grappig weetje
In de 14 jaar dat ik de b6 had heb ik 3 auto's bij de buren gezien, als ik hem een paar maanden later had verkocht waren het er 4, allemaal (gebruikt) franse rommel van 5-6 jaar oud.
Eens, maar dat was niet het geval, elke keer iets, de laatste was een 5008 en heb ik vaker op 3 cilinders horen lopen dan op 4, over het rookgordijn en de kosten van 1700,- maar niet te spreken, ik was weer voor de jaarlijkse 170,- klaar en had alles weer, beurt, filters apk en flatblades.
Super!