Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Voorstellen: Kitbuqa met Q5 uit 2010

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Voorstellen: Kitbuqa met Q5 uit 2010

    Hi ik kijk inmiddels een tijdje op dit forum dus tijd om me ook even voor te stellen. Ik ben Kitbuqa, en onlangs mijn eerste auto (206) ingeruild voor een Audi Q5 benzine 2.0 TFSI automaat uit 2010 in Grey Pearl Effect.

    De weg naar een nieuwe auto is best wat heen en weer gegaan. Ik heb eerst casual gekeken naar een Volvo S60 of S80 van rond 2005, want een sedan vind ik toch eigenlijk wel de mooiste auto's. Ook nog een tijdje dagelijks BMW 3 en 5 series zitten opzoeken, maar kreeg toch het idee dat je hier snel problemen kocht voor het geld.

    Uiteindelijk dacht ik de knoop te hebben doorgehakt en ik een Volkswagen Passat CC van ongeveer 2010 wilde, vind het nog steeds mooie auto's maar het was wel laag instappen. De achterbank ook erg krap voor iemand achterin. Toen ik toch een keer naar Audi zat te kijken bleek er ineens binnen het steeds verder opgerekte budget ook wat Q5's binnen handbereik te komen. Dat vond ik namelijk ook altijd een mooi model.

    De Q5 die ik uiteindelijk nu bezit heb ik bij een autoverkoper in het Zuiden zien staan. 275k op de teller voor nog geen 10k euro, en zogenaamd dealer onderhouden. Ik ben gaan kijken en het was echt meteen een prachtige auto: hele mooie metallic kleur, ruim, lekker hoog, comfortabel, nieuwe leren stoelen en de motor had geen olie problemen meer volgens de verkoper én ook nog een gloednieuwe ketting.

    Klinkt haast te mooi om waar te zijn, maar ik heb de gok genomen. Toen de koop voltrokken moest worden bleek ineens het halve onderhoudsboekje tóch niet te vinden en begon ik te twijfelen, maar iets zei me het toch te doen. Eerlijk gezegd is het uiteindelijk allemaal meegevallen. Er zijn wel wat slijtage geluidjes te horen (kraken, suizende turbo, etc.) en na 2 weken een motorstoring lampje dat is uitgezet door de ANWB. Begon me toen echt zorgen te maken dat ik was opgelicht. Op aanraden van wat ik op dit forum kon vinden ben ik naar WW Smit in Amsterdam/Amstelveen gegaan (net op het randje Buitenveldert) en die vertelde me gelukkig dat de auto in prima staat was voor de tellerstand. Wel meteen 1300 neergelegd voor wat noodzakelijkheden, waaronder accu en een lekkage koelvloeistof.

    Inmiddels in 2 maanden zo'n 1500 km gereden en iedere dag blij ermee. Ik rij rustig om het motorstoring lampje niet terug te laten komen, maar ik was sowieso niet van plan om met deze vrij zware wagen te gaan racen. Hij straalt wat mij betreft succes en smaakvol design uit, met een ondertoon dat ie ook best snel en aggressief kan rijden als het moet. Een panorama dak had het helemaal afgemaakt, maar dan is de prijs ook weer hoger, en ik wist van eerdere auto's dat je er met rijden eigenlijk niet zoveel van merkt. Bumpers voor en achter lijken niet de oorspronkelijke uit 2010, maar wel heel mooi.

    Wat ik er nog aan wil laten doen is de achterruiten blinderen en m'n linker koplamp zit al sinds aankoop vol condens. Hoorde dat dit 1500 euro kost om te vervangen, dus dat laat ik tijdelijk nog even zo. Verder dus hartstikke blij mee en heb eindelijk een auto waar ik echt iedere keer naar omkijk als ik hem geparkeerd heb!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door KitbuqaQ5; 14-10-21 om 01:00.

  2. #2
    lscholten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    528
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Kitbuqa met Q5 uit 2010

    Welkom! Mooie Q5 hoor. Nog leuk in de opties?

    Koplampen van een pre-facelift haal je voor 150-200 euro van marktplaats
    https://www.marktplaats.nl/v/auto-on...reviousPage=lr
    Wel ff belangrijk om te kijken of je actieve bochtenverlichting hebt. (lampen die meedraaien in de bocht) Daar zit verschil in namelijk.

    Bumpers zijn wel van een 2010 model. Je hebt het s-line exterieur pakket.

    Niet hard rijden omdat het storingslampje gaan branden? Dat klinkt niet betrouwbaar. Hard rijden moet gewoon kunnen. Welke storing geeft hij aan?
    2010 Audi Q5 3.2FSI Quattro Exclusive Cherry Black Pearleffect

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Kitbuqa met Q5 uit 2010

    Dank voor de toelichting! Ik kijk ook inmiddels of ik een soortgelijke lamp kan vinden.

    Storingscode was P000A, en verscheen laatst weer toen ik in de S- versnelling reed. Paar dagen later was het lampje weer weg, dus blijft mij een raadsel wat het is. En nu het lampje weg is, kan de garage de storing meen ik ook niet meer onderzoeken.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Kitbuqa met Q5 uit 2010

    Dat kunnen ze wel, het foutcodegeheugen is permanent.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Voorstellen: Kitbuqa met Q5 uit 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat kunnen ze wel, het foutcodegeheugen is permanent.
    "The*Reset counter*is a number that has been pre-assigned to each fault, with the number of problem-free driving cycles before the fault presumably clears itself. Each time a driving cycle occurs, and the conditions sufficient to trigger the fault do NOT occur, then the reset counter should go down by one. So if you have a fault with a Reset Counter of 40, if the controller goes through a problem-free driving cycle then that number should go down to 39."


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Voorstellen: Kitbuqa met Q5 uit 2010

    Klinkt als een nokkenasversteller, solenoid, verkeerde afstelling er van, verkeerde olie

    P000a Intake (A) camshaft Position Slow Response
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Kitbuqa met Q5 uit 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    "The*Reset counter*is a number that has been pre-assigned to each fault, with the number of problem-free driving cycles before the fault presumably clears itself. Each time a driving cycle occurs, and the conditions sufficient to trigger the fault do NOT occur, then the reset counter should go down by one. So if you have a fault with a Reset Counter of 40, if the controller goes through a problem-free driving cycle then that number should go down to 39."
    Ik heb wel eens fouten van maanden geleden uitgelezen. Er stond keurig bij wanneer ze waren opgetreden, datum en kilometerstand.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •