Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Voor het eerst een Audi: RS6 Performance

  1. #1

    Standaard Voor het eerst een Audi: RS6 Performance

    Hallo iedereen!

    Voor het eerst een Audi gekocht, dus meteen maar even voorstellen!

    Hiervoor heb ik gereden:
    Renault Clio 3 RS Cup, 2012
    Renault Megane 3 Cup, 2015
    BMW M140i, 2017
    Mercedes C63S AMG, 2016

    Sinds een paar jaar toch wel erg prettig om een station te hebben met het gezin.
    In mijn ogen is de RS6 toch wel een icoon in dit segment, dus de keuze was niet erg lastig dit keer

    Het gaat om een Audi RS6 Performance van 2017, nu 65.000km gereden.
    In de volgende samenstelling/belangrijkste opties:

    Nardo Grey
    21”
    Black Optic pakket
    Dynamic Plus Pakket (keramisch, Drc, 305kmh)
    Leder/Alacantara
    Akrapovic (vanaf fabriek)

    Ik ga hem dinsdag ophalen, zal proberen te update als ik iets meer gereden heb!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor het eerst een Audi: RS6 Performance

    Welkom op Het Forum.

    Gefeliciteerd met een hele Dikke RS6in mijn ogen met de juiste kleur. Benieuwd naar fotos interieur.
    Wel goed beveiligen als er al geen op zit.
    (Bearlock icm Klasse5) Nu nog effe geduld opbrengen voor de aflevering toch

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Voor het eerst een Audi: RS6 Performance

    Van renault clio naar een audi Rs6, dat is een mooie upgrade over de jaren, al was de C63 amg ook niet verkeerd.

    Dikke bak hoor, erg vet in nardo.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Standaard Re: Voor het eerst een Audi: RS6 Performance

    Gisteren de auto op mogen halen, hierbij meteen wat eerste foto’s. Zijn er nog veel Meer gemaakt, maar die ontvang ik later.
    Eerste rit was absoluut een feest. Zeker vergeleken met de C63S is het een auto die zich heel gemakkelijk laat rijden. Absoluut snel, maar het komt wat minder imponerend over. Nu moet ik zeggen dat ik mijn auto’s eigenlijk altijd door Carly Motors laat tunen, en dat mist nu nog. 7 december kunnen we gelukkig al terecht met de RS6 Met name de vermogensopbouw is nu het verschil, gelukkig is er genoeg potentie!

    Verder is in hoeverre ik het nu heb gemerkt een veel fijnere auto voor dagelijks. Zeker in de comfortstand is het heerlijk cruisen, nog veel prettiger dan in de AMG. Bijzonder is de enorme gedaanteverandering in de dynamicstand, mede door de drc is het een fantastisch strak sturende auto. Heel opvallend is dat hij 200kg meer weegt dan dr AMG, maar dit voelt totaal niet zo aan! Als ik meer km’s heb gemaakt zal ik uitgebreider verslag doen van de rij ervaringen.

    Dan de looks en het geluid, 1 in woord waanzinnig. Was een beetje bang met de stap van AMG naar RS dat het geluid een stap terug zou zijn, iets waar ik toch wel veel waarde aan hecht. Gelukkig deze RS6 kunnen vinden met af fabriek Akrapovic, en dat is toch wel genieten. Vooral bij terugschakelen komt er een heerlijk geroffel uit de uitlaat Daarnaast is de RS6 voor mij een genot om naar te kijken, in mijn ogen is de C7(,5) een van de mooiste stations ooit gemaakt. Zeker vergeleken met de AMG komt hij zo enorm breed en agressief over, met name de uitgebouwde wielkasten zijn indrukwekkend als je ze naast elkaar ziet, om over de velgen nog maar te zwijgen Heb een foto bijgevoegd van dr auto’s naast elkaar.

    Hoop snel weer te updaten!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #5
    EJ Quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Voor het eerst een Audi: RS6 Performance

    Dikke bak hoor! veel plezier! Toevallig gekocht bij Adels auto's? (komt die van mij ook vandaan)
    RS6 C7 Dynamic Plus
    Ex: S4 Avant 3.0TFSI Quattro, A4 Avant 2.0TFSI Quattro, Corrado 2.0 16V, Golf 5 GTI 292pk


  6. #6
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.162
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor het eerst een Audi: RS6 Performance

    Gefeliciteerd man. Volgens mij hebben wij elkaar al via app gesproken hierover. (VAGcoding)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  7. #7
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Voor het eerst een Audi: RS6 Performance

    Blijft een schitterrende auto zo'n RS6. Eigenlijk de enige auto waar ik de A6 Allroad op zou inruilen op termijn.

    Misschien hoor ik je auto nog wel als je wegrijdt bij Carly. :-)

  8. Ad
  9. #8
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voor het eerst een Audi: RS6 Performance

    Hele dikke bak! Gefeliciteerd!
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  10. #9

    Standaard

    Volgende week dinsdag staat de afspraak, dan is ie voor mij pas echt “af”

    Dat klopt inderdaad! Ga even paar dingen vragen bij Carly, waaronder de instelling van de uitlaatkleppen, de cod en het start/stop systeem

    Dat klopt inderdaad, inmiddels al aantal prettige zaken met Dennet kunnen doen
    Laatst gewijzigd door tom; 02-12-21 om 19:35.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •