Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Audi S3 (8V)

  1. #1

    Standaard Audi S3 (8V)

    Ik ben al geruime tijd lid van het Audiforum en heb sinds 2009 diverse Audi's gereden. Om precies te zijn twee keer een A5 (een coupe en een cabrio), een A3 G-Tron (niet mijn eigen auto, maar (inmiddels ex-)leaseauto van mijn vriendin) en een TT. Tussendoor heb ik enkele uitstapjes gemaakt naar MINI. Ik heb een John Cooper Works GP gehad en momenteel heb ik nog een F56 John Cooper Works.

    Deze laatste auto heb ik in 2020 gekocht en altijd met veel plezier gereden. De auto is getuned en heeft zo'n 290 PK, dus wat dat betreft weinig te klagen. Zoals wel vaker bij mij het geval is ging het na verloop van tijd toch weer kriebelen en was ik vrijblijvend aan het rondkijken naar iets anders leuks. Het liefst een iets ruimere auto met achterdeuren. De Audi S3 (8V) heb ik altijd een fraaie auto gevonden.
    Recent zag ik online een (naar mijn mening) heel mooi exemplaar langskomen in Daytona grijs met de voor mij juiste opties, zoals de S-sportstoelen, magnetic ride en zwart optiek. Nieuwsgierig geworden heb ik een afspraak gemaakt voor een proefrit en dat beviel goed. Qua beleving en sound moest ik ten opzichte van de MINI wel even wennen. Dat is toch wel wat ruiger en speelser. Maar met wat aanpassingen (chiptuning en wellicht een aanpassing aan de uitlaat) moet dat met een S3 ook wel goed komen denk ik.

    Na een weekend wikken en wegen en nadat ik van de verkopende partij een mooi inruilvoorstel voor mijn MINI ontving heb ik de knoop doorgehakt en de auto afgelopen maandag (29 november) gekocht onder voorbehoud van een positieve aankoopkeuring. Die keuring heeft gisteren (1 december) plaatsgevonden en daaruit bleek dat het volgens de keurmeester een heel goed exemplaar is. Omdat ook de hele voorgeschiedenis van de auto bekend is en de onderhoudsgeschiedenis ook klopt en de auto geen schadeverleden heeft, heb ik het aangedurfd om de auto te kopen.

    Het betreft een import auto uit Duitsland die nog niet op kenteken staat. De auto wordt morgen RDW gekeurd en daarna hopelijk snel op kenteken gezet. Voordat de auto afgeleverd wordt zal er nog een Apple CarPlay module ingebouwd worden.

    De komende tijd ga ik eerst maar eens van de auto genieten en deze een beetje leren kennen. Ik verwacht dat ik dan ergens volgend jaar (waarschijnlijk bij JD) chiptuning zal laten uitvoeren en wellicht ook een aanpassing laat doen aan de uitlaat om het geluid wat heftiger te maken. Ik las dat je bijvoorbeeld een kleppensysteem in de bestaande uitlaat kan laten maken.

    Uiteraard horen bij een verhaal als dit ook foto's. Deze heb ik voor nu even 'geleend' van het bedrijf waar ik de auto koop. Als ik de auto heb volgen er vast nog meer foto's.

    In ieder geval leuk om weer met een Audi terug te zijn op dit forum. Tips over de S3 zijn uiteraard altijd welkom.

    8719665254.jpg8719665256.jpg8719665257.jpg8719665258.jpg8719665259.jpg8719665262.jpg8719665265.jpg8719692544.jpg

    Photocredit: Rijdersauto
    Laatst gewijzigd door Nels; 02-12-21 om 16:38.

  2. #2

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Welcome back @Nels

    Gefeliciteerd, mooie uitvoering, Daytona met black optiek een perfecte combinatie.
    Ga het hier weer volgen.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Hartelijk dank @Peeet

    Jij hebt ook een fraaie S aangeschaft zag ik, die volg ik zeker ook!

    Weet jij of er voor de S3 ook veel VAG-com modificaties uit te voeren zijn?
    Laatst gewijzigd door Nels; 03-12-21 om 09:43.

  4. #4

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Hartelijk dank @Peeet

    Jij hebt ook een fraaie S aangeschaft zag ik, die volg ik zeker ook!

    Weet jij of er voor de S3 ook veel VAG-com modificaties uit te voeren zijn?
    Dank je, erg tevreden over de S
    Ben zelf niet zo thuis in het 8V wereldje, zoek ff contact met Bas @Carpediem

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Hartelijk dank @Peeet

    Jij hebt ook een fraaie S aangeschaft zag ik, die volg ik zeker ook!

    Weet jij of er voor de S3 ook veel VAG-com modificaties uit te voeren zijn?
    Ja die zijn er zeker, kijk maar eens op onze website www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



  6. #6

  7. #7

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Inmiddels is het kenteken van de auto binnen. Ik heb gepland om de auto aanstaande vrijdag (17 december) op te halen.

  8. Ad
  9. #8
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Ik ben al geruime tijd lid van het Audiforum en heb sinds 2009 diverse Audi's gereden. Om precies te zijn twee keer een A5 (een coupe en een cabrio), een A3 G-Tron (niet mijn eigen auto, maar (inmiddels ex-)leaseauto van mijn vriendin) en een TT. Tussendoor heb ik enkele uitstapjes gemaakt naar MINI. Ik heb een John Cooper Works GP gehad en momenteel heb ik nog een F56 John Cooper Works.

    Deze laatste auto heb ik in 2020 gekocht en altijd met veel plezier gereden. De auto is getuned en heeft zo'n 290 PK, dus wat dat betreft weinig te klagen. Zoals wel vaker bij mij het geval is ging het na verloop van tijd toch weer kriebelen en was ik vrijblijvend aan het rondkijken naar iets anders leuks. Het liefst een iets ruimere auto met achterdeuren. De Audi S3 (8V) heb ik altijd een fraaie auto gevonden.
    Recent zag ik online een (naar mijn mening) heel mooi exemplaar langskomen in Daytona grijs met de voor mij juiste opties, zoals de S-sportstoelen, magnetic ride en zwart optiek. Nieuwsgierig geworden heb ik een afspraak gemaakt voor een proefrit en dat beviel goed. Qua beleving en sound moest ik ten opzichte van de MINI wel even wennen. Dat is toch wel wat ruiger en speelser. Maar met wat aanpassingen (chiptuning en wellicht een aanpassing aan de uitlaat) moet dat met een S3 ook wel goed komen denk ik.

    Na een weekend wikken en wegen en nadat ik van de verkopende partij een mooi inruilvoorstel voor mijn MINI ontving heb ik de knoop doorgehakt en de auto afgelopen maandag (29 november) gekocht onder voorbehoud van een positieve aankoopkeuring. Die keuring heeft gisteren (1 december) plaatsgevonden en daaruit bleek dat het volgens de keurmeester een heel goed exemplaar is. Omdat ook de hele voorgeschiedenis van de auto bekend is en de onderhoudsgeschiedenis ook klopt en de auto geen schadeverleden heeft, heb ik het aangedurfd om de auto te kopen.

    Het betreft een import auto uit Duitsland die nog niet op kenteken staat. De auto wordt morgen RDW gekeurd en daarna hopelijk snel op kenteken gezet. Voordat de auto afgeleverd wordt zal er nog een Apple CarPlay module ingebouwd worden.

    De komende tijd ga ik eerst maar eens van de auto genieten en deze een beetje leren kennen. Ik verwacht dat ik dan ergens volgend jaar (waarschijnlijk bij JD) chiptuning zal laten uitvoeren en wellicht ook een aanpassing laat doen aan de uitlaat om het geluid wat heftiger te maken. Ik las dat je bijvoorbeeld een kleppensysteem in de bestaande uitlaat kan laten maken.

    Uiteraard horen bij een verhaal als dit ook foto's. Deze heb ik voor nu even 'geleend' van het bedrijf waar ik de auto koop. Als ik de auto heb volgen er vast nog meer foto's.

    In ieder geval leuk om weer met een Audi terug te zijn op dit forum. Tips over de S3 zijn uiteraard altijd welkom.

    8719665254.jpg8719665256.jpg8719665257.jpg8719665258.jpg8719665259.jpg8719665262.jpg8719665265.jpg8719692544.jpg

    Photocredit: Rijdersauto
    Mooi exemplaar zeg!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Mooie auto. Ik zou een obdeleven aanschaffen en zelf kijken wat er nog te programmeren is.

    Ik zie dat je ook de supersport stoelen hebt. Hoe zien deze eruit? De mijne hadden na 10.000km al vouwen in de zitting, ondanks het leer regelmatig te onderhouden. Volgens de dealer is dit normaal.

  11. #10

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Dank voor de leuke reacties.

    @ledo Ik ben zelf niet zo technisch, dus ik denk dat ik het programmeren uitbesteed aan een expert.

    De stoelen zien er voor zover ik kan beoordelen echt nog als nieuw uit. Hopelijk blijven ze netjes.

  12. #11

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Inmiddels al weer bijna 10 maanden verder en de S3 bevalt me nog steeds prima moet ik zeggen.

    Sinds de aankoop heb ik enkele aanpassingen laten doen aan de auto. Zo heeft @Rainesh via VAG.COM diverse opties aangezet, zijn er semi-dynamische knipperlichten in de spiegels en achterlichten gemonteerd en heb ik een diffuser van Rieger laten monteren. Last but not least is de auto getuned en beschikt deze nu over circa 381 PK en 500 NM koppel. Het verschil is goed te merken en na de tuning is het uitlaatgeluid in de sportstand ook aanzienlijk verbeterd gek genoeg. Ook de DSG-software is aangepast.

    Eerder dit jaar is de S3 met dank aan forumlid @kilometervreter gepoetst en in glascoating gezet. Daar ben ik nog steeds erg blij mee.

    Komende maandag gaat de auto naar de Audi dealer voor regulier onderhoud en daarna hoop ik weer een tijd vooruit te kunnen.

    Hieronder wat foto's die ik sinds de aankoop gemaakt heb.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Nels; 13-09-22 om 13:48.

  13. #12

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Gisteren is de auto bij de Audi dealer geweest voor regulier onderhoud. Onder meer de Haldex-olie is vervangen en de remblokken. Ook de olie en vloeistoffen en het interieurfilter zijn vernieuwd. Verder wat kleine zaken zoals een kapotte kop van de achterruit sproeier, maar verder gelukkig geen bijzonderheden. Voorlopig kan ik dus als het goed is weer even vooruit en ben ik nog steeds erg tevreden over de S3.

  14. #13
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    En je kunt weer een jaartje knallen

    Mooie S3 8V. Veel herkenning met de auto van mrs. hier qua kleur en interieur. Niet qua techniek (hier de S van stekker versus de S van Sport bij jou)
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  15. #14

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Hartelijk dank voor je reactie @ketelapper. Ik hoop inderdaad weer een jaar vooruit te kunnen. Ik heb de E-tron van jou vrouw/vriendin gezien en die vertoont diverse overeenkomsten. Ook een mooi exemplaar is dat!

  16. #15
    J03llV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Inmiddels al weer bijna 10 maanden verder en de S3 bevalt me nog steeds prima moet ik zeggen.

    Sinds de aankoop heb ik enkele aanpassingen laten doen aan de auto. Zo heeft @Rainesh via VAG.COM diverse opties aangezet, zijn er semi-dynamische knipperlichten in de spiegels en achterlichten gemonteerd en heb ik een diffuser van Rieger laten monteren. Last but not least is de auto getuned en beschikt deze nu over circa 381 PK en 500 NM koppel. Het verschil is goed te merken en na de tuning is het uitlaatgeluid in de sportstand ook aanzienlijk verbeterd gek genoeg. Ook de DSG-software is aangepast.

    Eerder dit jaar is de S3 met dank aan forumlid @kilometervreter gepoetst en in glascoating gezet. Daar ben ik nog steeds erg blij mee.

    Komende maandag gaat de auto naar de Audi dealer voor regulier onderhoud en daarna hoop ik weer een tijd vooruit te kunnen.

    Hieronder wat foto's die ik sinds de aankoop gemaakt heb.
    Pwoah, wat een toffe bak! Kleurencombi is geweldig, de diffuser met quad exhausts zijn toch net wat mooier dan op de normale A3.
    Enig idee hoe ik in contact kan komen met @kilometervreter voor een poetsbeurt? Zie dat hij niet meer actief is op dit forum, ben benieuwd of hij dit nog doet.

  17. #16

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Dankjewel voor het compliment! Ik vind deze diffuser ook net wat extra's geven.

    Ik heb contactgegevens van @kilometervreter en zal hem vragen of hij nog steeds poetst. Wat voor auto heb jij, ook een A3 denk ik aan de foto te zien?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J03llV Bekijk Berichten
    Pwoah, wat een toffe bak! Kleurencombi is geweldig, de diffuser met quad exhausts zijn toch net wat mooier dan op de normale A3.
    Enig idee hoe ik in contact kan komen met @kilometervreter voor een poetsbeurt? Zie dat hij niet meer actief is op dit forum, ben benieuwd of hij dit nog doet.

  18. #17
    J03llV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Dankjewel voor het compliment! Ik vind deze diffuser ook net wat extra's geven.

    Ik heb contactgegevens van @kilometervreter en zal hem vragen of hij nog steeds poetst. Wat voor auto heb jij, ook een A3 denk ik aan de foto te zien?
    Is het een aftermarket diffuser die erop zit?

    Klopt! Ik ben sinds 3 weken ook trots eigenaar van een A3 uit 2019 met S Line ext- & interieur.
    Met dit winterse weer wordt de auto alleen zo snel vies 🥲

  19. #18

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J03llV Bekijk Berichten
    Is het een aftermarket diffuser die erop zit?

    Klopt! Ik ben sinds 3 weken ook trots eigenaar van een A3 uit 2019 met S Line ext- & interieur.
    Met dit winterse weer wordt de auto alleen zo snel vies 🥲
    @J03llV

    Ja, het is een Rieger diffuser. De originele S3 diffuser vind ik zelf wat minder mooi. Ik denk dat deze diffusers ook wel te koop zijn voor jouw model A3. Dan krijg je zoiets (weet alleen niet of dit voorbeeld een faceliftmodel is, ik denk van niet).

    Het winterse weer is inderdaad minder prettig met het schoonhouden van de auto. Ik moet zeggen dat bij mijn auto vuil minder snel hecht door de glascoating.

    Ik heb @kilometervreter een bericht gestuurd en je mag contact met hem opnemen. Als je mij een mail stuurt dan mail ik je zijn telefoonnummer.
    Laatst gewijzigd door Nels; 11-12-22 om 16:06.

  20. #19
    J03llV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    @J03llV

    Ja, het is een Rieger diffuser. De originele S3 diffuser vind ik zelf wat minder mooi. Ik denk dat deze diffusers ook wel te koop zijn voor jouw model A3. Dan krijg je zoiets (weet alleen niet of dit voorbeeld een faceliftmodel is, ik denk van niet).

    Het winterse weer is inderdaad minder prettig met het schoonhouden van de auto. Ik moet zeggen dat bij mijn auto vuil minder snel hecht door de glascoating.

    Ik heb @kilometervreter een bericht gestuurd en je mag contact met hem opnemen. Als je mij een mail stuurt (-) dan mail ik je zijn telefoonnummer.
    Super, thanks! Ik heb je een mail gestuurd.

    Ik ga eens kijken voor die diffusers
    Laatst gewijzigd door J03llV; 11-12-22 om 17:19.

  21. #20

    Standaard Re: Audi S3 (8V)

    Graag gedaan. Zou je mijn mailadres nog uit de quote willen verwijderen? Dank alvast!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •