Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 48

Onderwerp: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

  1. #21
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vanreijmersdal Bekijk Berichten
    Thnx ik ga eens kijken, zal vast ook wel andere info dan een Q5 te vinden zijn.
    Ja, idd. sorry, ik heb de verkeerde linken geplaatst, maar je kunt daar zeker de info vinden die je zoekt.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  2. #22
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Altijd leuk zo'n loaded Allroad te zien en de A4 van die bouwjaren was wel heel mooi. Eigenlijk wel de mooiste en toch heb ik de oorspronkelijke Allroad Quattro er nooit op ingeruild. Van die tuning ga je genieten maar ik ben bang dat je je interieur te grijs hebt gemaakt. Dat hout prikkelt meer.. Zelf heb ik er maar carbon ingezet want het hout uit 2003 was niet zo chique en erg gedateerd imho.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #23
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Voor onderdelen https://shop.ahw-shop.de/
    Wel het nodige tegelijk bestellen want verzendkosten naar NL zijn stevig, maar de prijzen compenseren dat ruimschoots.
    Wat betreft de Allroad, niks mis mee.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Altijd leuk zo'n loaded Allroad te zien en de A4 van die bouwjaren was wel heel mooi. Eigenlijk wel de mooiste en toch heb ik de oorspronkelijke Allroad Quattro er nooit op ingeruild. Van die tuning ga je genieten maar ik ben bang dat je je interieur te grijs hebt gemaakt. Dat hout prikkelt meer.. Zelf heb ik er maar carbon ingezet want het hout uit 2003 was niet zo chique en erg gedateerd imho.
    thnx. Naar het model wat jij hebt, heb ik ook nog gekeken, blijft mooi zo'n oer AR. Bij mij de buurt staan sinds kort ook een zwarte, met zwarte verbreders, heeft als effect dat ik toch even omkijk.

    Echter de ruimte was niet nodig, maar vooral vanwege het verbruik van de 2.7T ben ik toch verder gaan kijken.

    Over de interieurlijsten ben ik ook nog niet uit. Gelukkig is het een wrap, dus het is er sneller vanaf dan het er op ging
    Ik heb ook zitten kijken naar Carbon, ik vind Carbon gewoon mooi. Op ebay-kleinanzeigen worden een aantal sets aangeboden. Sommige niet compleet of met een lichte beschadiging. Als het ff kan ga ik er ook een zwarte hemel in zetten. Ik vind dat zoveel mooier.
    Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal; 28-12-21 om 10:15.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Voor onderdelen https://shop.ahw-shop.de/
    Wel het nodige tegelijk bestellen want verzendkosten naar NL zijn stevig, maar de prijzen compenseren dat ruimschoots.
    Wat betreft de Allroad, niks mis mee.
    Thnx, met de website kan ik wel wat. Verzendkosten zijn herkenbaar vanuit duitsland, dus prima.
    Maar de Bobines zijn wel bijna de helft goedkoper, heerlijk! thnx.
    Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal; 28-12-21 om 10:15.


  6. #26
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vanreijmersdal Bekijk Berichten
    Maar de Bobines zijn wel bijna de helft goedkoper, heerlijk! thnx.
    Obv onderdeelnummer leveren ze alles.

    Mbt je carbon, hier ergens staan wel foto’s met deze inleg. https://www.audiforum.nl/forum/audif...hlight=Allroad

    (P 17-19 )
    Laatst gewijzigd door Akita; 28-12-21 om 12:10. Reden: Aanvulling.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Leuk om uw wagenpark te zien! Zeker de AR spreekt mij aan, daar wij eenzelfde type rijden uit eind 2009.
    Ik heb eind 2020 dezelfde behandeling ondergaan bij TVS. (Wellicht heb jij de behandeling van onze auto qua basis &#128521.
    Rijdt echt zalig. Al gaven de mannen bij mij aan (ook bij de check na 1 jaar) dat zij niet veel aan de individuele programma's sleutelen van de drive selector. Ik wilde bijvoorbeeld eco stand maken van de comfort knop.
    Maar D en S is inderdaad groot verschil, met inderdaad S als trekstand en sportief.

    Bobines heb ik ook vervangen. Ik had Bosch en zij NGK's geworden. Tevens hebben wij verstuivers alle 4 vervangen. Dat maakte echt een groot verschil in souplesse (april 2021).
    TVS meette toen ook veel stabielere waardes).
    Motor bleek inwendig (wat zichtbaar was en qua meting) super schoon bij de vervanging van de verstuivers).

    Wij rijden uiteraard ook alleen 98 en dan van Tamoil, Shell of BP (dus zonder ethanol).

    Veel mooie kilometers

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    @Dypie

    Leuk dat je de zelfde positieve ervaring met tvs hebt.

    Ja ik tank ook alleen maar 98 zonder ethanol.

    Mijne loopt stationair wat rommelig, zeker bij de koude motor. Bij tvs kwam er ook een foutmelding met een misfire op cilinder 2 uit.
    Bij mij zit bobine 07k 905 715 f erin.
    Navraag bij de dealer leert dat deze tegenwoordig vervangen is door type “G” (07k 905 715 g). Deze ga ik binnenkort bestellen met nieuwe bougies en dan eens kijken of het rommelige weg is.

    Wat mij trouwens opviel is dat de AR wel hoog in de toeren zit. 3k rpm in 7e versnelling is 140. Is dat bij jou ook zo?

    Ter vergelijking, de a5 doet dan 900 rpm minder.
    Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal; 23-01-22 om 19:30.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Mij is niets bekend van de bobines. Zijn op chassisnummer besteld. Wij hadden ook misfire in cylinder 1. Daarom bobines vervangen. Maar steeds als de motor op temperatuur kwam, ging het weer mis.
    Toen bleek dat de verstuiver het begeven had.
    We hebben die Toen alle 4 vervangen. Daar waren wel 2 upgrades op geweest. VO6H906036AE is er Toen ingezet. En sindsdien (15.000 kilometer geleden) loopt hij top.
    Qua toerental is 134 km/uur rond de 2800 toeren. Ik vind het prima voor deze motoren. Kan tot 7.500 doortrekken. Beetje beweging van die zuigers kan geen kwaad😉.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Ik heb de check gedaan op de bobines gedaan. Sinds 2015 is de F vervallen inderdaad. Dus bij mij zit ook G👍

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Beweging op de zuigers is prima, ik had de AR alleen iets zuiniger verwacht. Dan kan 800 rpm minder daar prima bij helpen natuurlijk.
    Ben ook wel benieuwd of een quattro loze ook die toeren draait.

    Bedankt voor de verdere info, kan ik zeker wat mee.
    Ik ga nu eerst de bobines en bougies vervangen, ook al zijn de bougies pas 5k oud. Ik heb ook begrepen dat slechte bobines bougies kunnen slopen en dan weet ik zeker dat het daar niet aan kan liggen.

    Als dat niet helpt, wil ik carbon clean met injectoren schoonmaken of vervanging doen.
    Carbon clean adviseren ze ook tussen de 50k en 75k te doen. Nu heeft dit blok bij 75K de zuiger modificatie gehad en verwacht daarbij dat ze dan meteen carbon clean meenemen.
    En aangezien ik de vorige eigenaar als een rustige rijder inschat, zou het mij niks verbazen dat het preventief cleanen geen kwaad kan.
    Ik wil wel eerst laten kijken of het echt nodig is.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Veel.succes. ik heb geen ervaring met carbon cleaning. Verstuivers vervangen deed veel en toen werd ook bevestigd, dat de motor erg schoon is.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Ondertussen zijn we de na aanschaf 3 maanden en 5.000km verder en ik ben nog steeds blij met de aanschaf. Tevens ook nog steeds blij met de motor en dsg tuning. Als ik dan in de A5 stap voelt deze toch wel echt een stuk langzamer aan, ondanks dat de A5 200 kilo lichter is.

    Binnenkort de volgende testfase in en dat is het rijden met een auto trailer er achter aan.

    Bij de start had ik nog het idee om de A4 vanaf de b style te blinderen en er facelift achterlicht units te plaatsen, echter twijfel ik hier nog over en heb ik dat voor nu maar even gelaten voor wat het is. Waar ik nooit over getwijfeld is dat ik heel graag een donkere hemel in de a4 wilde. Deze had dat helaas niet, maar was geen reden om de auto te laten staan. Toch heb ik nu een start gemaakt met het vervangen van de hemel delen. Het enige dat ik nu nog mis is de hemel zelf die voor een panoramadak passend is. Hiervoor ga ik nog even door zoeken en anders misschien laten herbekleden.
    Tevens heb ik de zilveren dashboard delen rondom de tellers en navi van een mat zwarte wrap voorzien en dat geeft veel meer rust, lekker.
    Binnenkort ga ik deze delen samen in de deurlijsten naat de PRO brengen zodat ze op een echt nette manier gewrapt worden of ik doe het zelf nog een keer netjes met kwaliteit folie.







    De A5 is ontchroomd met mat zwarte folie. Betere foto's volgen als het weer wat beter wordt.
    We zijn super blij met het resultaat, geeft de auto precies de look waar we naar opzoek waren.




  15. #34

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dypie Bekijk Berichten
    Veel.succes. ik heb geen ervaring met carbon cleaning. Verstuivers vervangen deed veel en toen werd ook bevestigd, dat de motor erg schoon is.
    Ik weet niet of de 2.0 tfsi anders is dan de 1,8 tfsi, maar die heeft nooit clean-up gehad met 225 kkm... Wel (membraam) prc valve gaat boven 2 kkm stuk blijkt.. Terug naar AR: Mijn AR 2.0 tdi doet het nog perfect met 180 kkm, waarvan zo'n 60 kkm met sleurhut van 7 m .. Slechts een keer een sensor moeten vervangen (kleinigheid).. De TDI is echt top als B8 AR..
    Laatst gewijzigd door autodriver; 04-04-22 om 17:59.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Mooi hoor. Ik heb de allroad laten tinten en echt heel blij mee. Glastinting Nederland in Breda. Ik heb gekozen voor de meest warmtewerende folie. Ook de voorruit en de voorste portieren laten tinten daarom.
    Echt een wereld van verschil qua warmte. En het is zo strak gedaan. Een enorme verfraaiing.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Ondertussen ben 10k aan kilometers verder met de AR en het bevalt ontzettend goed. Ondertussen ook voor de eerste keer met een trailer achter de Audi A4 AR. Dat was toch wel weer een verbetering ten opzichte van de Insignia.
    Iets stugger onderstel geeft meer rust. Het Quattro systeem zorgt altijd voor tractie bij het verkeerslicht en de extra pk's maken het een kinderspel. Dus erg blij met de ervaring.

    Waar ik niet blij mee ben is de ACC (active cruise control), deze is veel te voorzichtig. Zelfs de kortste afstand is voor mijn rijgedrag te lang/te ver. Daardoor gebruikte ik de CC ook helemaal niet.
    Via Audiwereld heb ik het active stukje laten uitschrijven en heb ik alleen nog maar cc. Super blij mee dat ik de CC weer kan gebruiken.

    Via marktplaats kon ik voor niet al te veel een setje sonniboys kopen en dit is al een verbetering, maar toch ga ik denk ik overstappen op het tinten van de ramen.

    Verder heb ik de topsnelheid in Duitsland geprobeerd, maar ik kwam van een koude kermis thuis omdat de begrenzer er nog op zit.
    Dus bij 251 hield het op.

    Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal; 01-06-22 om 11:43.

  18. #37
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Met aanhanger meer dan zat.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Ja dat zou wat zijn idd 😀

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Volgende maand is de Allroad alweer een jaartje in het bezit, 20.000km verder en ik ben er nog steeds blij mee.
    Ondanks dat er in de prive situatie wat zaken veranderd zijn (waardoor ik eigenlijk een allroad niet echt meer nodig heb), toch besloten om hem aan te houden.

    Ik waardeer de ruimte, het tempo, het comfort en de tractie. Je rijd met gemak over alle drempels, stoepranden en iedere ondergrond...



    Nu de allroad bijna een jaartje ouder is, moet dat natuurlijk gevierd worden. en Vieren doe je met cadeautjes...

    - Aangezien de originele velgen een beetje oxidatie en stroeprand schade sinds de aankoop hadden, was het herstellen of een andere set. Het werd een ander setje van een A5.
    - Facelift achterlichten stond ook op het wensen lijstje.
    - En het tinten van de ramen geeft de auto net ff een andere look.
    - Als laatste heb ik de voorremmen een upgrade gegeven. Voor dagelijks verkeer is er niks mis mee, maar als je het tempo gaat opvoeren, is er weinig overtuiging.

    In het verleden heb ik op mijn Bmw een upgrade toegepast waar bij ik van 325mm schijven met 1 potsklauwen naar 345mm schijven met 4 potsklauwen ben gegaan. Naast extra remkracht, is vooral het pedaalgevoel en de feedback daarin een belangrijk argument om iets vergelijkbaars op de allroad toe te passen.

    Dus na wat struinen op het internet, ben ik gekomen op een 345mm schijf en een 4 potsklauw van een Q5. Dit zou plug and play moeten zijn.
    Voordeel in mijn ogen is dat het een originele setup is en ook de Q5 heeft de zelfde hoofdremcilinder. Het wil wel eens problemen geven als hoofdremcilinder en klauw niet op elkaar afgestemd zijn. Tevens heeft deze setup een originele/oem uitstraling. Sportieve gekleurde 6 of 8 pots klauw vind ik echt geen gezicht op 2.0 allroad.

    Met remmen ben ik extra voorzichtig, dus wilde ik graag alles nieuw hebben. Na wat extra onderzoek blijkt dat de porsche macan de zelfde setup als een Q5 heeft. Maar vooral goedkoper is. Dus de exact de zelfde klauw, alleen bij porsche is de kleur zwart, maar wel 35% goedkoper.

    Ik heb ondertussen aan 1 kant ff snel een test fit gedaan en alles is idd plag and play. Binnenkort alles definitief monteren en kijken hoe het verschil bevalt.








    Op naar de volgende 20k.
    Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal; 14-03-23 om 20:58.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Nog steeds blij met de taillight mod.

    Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal; 30-12-22 om 14:00.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •