Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 48 van de 48

Onderwerp: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Al een tijdje loop ik met de gedachte voor walnutblasting van de inlaat.
    Gisteren heb ik de Allroad bij vagtechniek achtergelaten voor waltnublasting en nog wat andere zaken, vanmiddag kan ik hem weer ophalen.
    Ben benieuwd of er verschil merkbaar is.





  2. #42
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.318
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Het resultaat is in ieder geval al wel duidelijk zichtbaar. Mooi resultaat.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  3. #43
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.315
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Groot verschil te zien.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #44
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.583
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Duidelijk zichtbaar verschil!
    Hoe is dat qua performance?
    Hoeveel km heeft ie gelopen?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal + A5 sportback & A4 Allroad

    Merk ik verschil, ja zeker! In het toeren gebied tot 3.000tpm merk ik veel verschil. Blok is veel alerter, dus de response van het gas pedaal naar bewegende voortgang is echt veel beter.
    Ik merk ook echt dat de motor mooier rond loopt.

    Nou denk ik dat vooral ook het schoonmaken van de injectoren hier ook een groot aandeel in heeft. Wat ook wel een groot aandeel heeft is dat er in de cilinderkop plaatjes miste die vooral in lagere toerentallen voordeel hebben.
    Bij demontage viel de monteur op dat deze er dus niet in zaten. Die zijn dus met montage er weer in geplaatst.

    De auto heeft 155k gelopen en heeft bij 75k de terugroepactie op de zuiger/olie schraap veren gehad. Ik weet niet of ze dan ook meteen de inlaat reinigen.
    Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal; 12-11-22 om 10:19.


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal A4 Allroad

    Ondertussen 3.500km verder en nog steeds blij met het reinigen van het inlaattraject.
    Bijkomend voordeel is dat hij ook aanzienlijk zuiniger is.
    Waarbij voorheen de actieradius op z'n 570/580 zat, zit deze na de reiniging op 640/650.
    Er werd al aangegeven dat de blasting ook een voordeel op het verbruik kan hebben, maar z'n groot verschil had ik niet verwacht.

    De Porsche remmen zitten er ondertussen ook op en ik kan zeggen dat het aan mijn verwachting voldoet.

    Al sinds de aanschaf van de auto heb ik zwarte hemel delen liggen.
    Dit is een complete set voor een non panodak.
    Een zwarte hemel voor een panodak is gebruikt lastig te vinden, daardoor had ik al eens de beschikbare zwarte delen zonder zwarte hemel gemonteerd en dan krijg je een soort duo penotti look. Dit ziet er natuurlijk niet uit, dus na een paar maanden heb ik alles weer teruggebouwd.
    Echter vorige maand heb ik dan toch een losse zwarte hemel voor een panodak kunnen bemachtigen, ondertussen zit alles er in en ik ben super blij met de swap.





    Als laatste heb ik de interieurlijsten nu definitief aangepakt. Eerder dit jaar heb ik al eens met wrapfolie wat geexperimenteerd.
    Los van de kwaliteit van het plakken was ik wel blij met de mat zwarte look.
    2 scenarios kwamen naar voren; 1. de bestaande set aanpassen of 2. ze compleet vervangen voor een andere set.
    In eerste instantie ben ik opzoek gegaan naar een carbon set van een rs4. Carbon vind ik super mooi, maar ze zijn bijna niet te vinden en als ze te vinden zijn, zijn echt kostbaar. En carbon vind ik eigenlijk ook niet helemaal passen bij een NON sportieve A4, voor een R(S)4 helemaal prima, maar voor een Allroad niet echt.
    Aangezien ik aan de huidige set de subtiele aluminium rand super mooi vind, (dit ten opzichte van de compleet aluminium varianten) besloten om de huidige set aan te passen.
    Dus we plakken wat af, we schuren een beetje en schilderen de boel mat zwart. Ik ben blij met het resultaat.



  7. #47
    Backloop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    898
    Kudos
    33
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal A4 Allroad

    Dat ziet netjes uit.
    Mocht je het matte eens zat zijn en de OEM piano zwarte willen hebben dan kun je bij mij terecht. Ik laat de carbon maar bij mij zitten dus heb ik de zwarte over.
    Op naar de volgende mod?
    groet,
    Jan
    Audi S4 Avant 3.0TFSI

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Voorstellen Vanreijmersdal A4 Allroad

    Hoi Jan, bedankt voor het aanbod. Ik verwacht niet dat ik snel op glans zal overstappen.
    Ik heb dit in de Q5 gehad en daar vond ik het ook niks. Maar je weet het nooit.

    Maar jij hebt nu dus carbon, dit blijft mooi, Kom maar door met die foto's hoor :-).

    Volgende mods? Ja ik heb er wel een paar:
    - ik wil eens kijken of de interieurtrim om de tellerklok van een b8.5 op een b8 past. Bij de B8.5 is deze uit 1 stuk en zit er rondom een soort opstaande rand waar je volgens mij prima tegen aan kan wrappen met folie. Maar ik weet dus niet zeker of deze makkelijk past.
    - Facelift stuur met een rond airbag vind ik ook wel een stuk mooier. Echter wil ik geen s-line stuur met vlakke onderkant, omdat ik geen s-line heb.
    Daarnaast zou ik bij een stuur wissel ook graag meteen stuurverwarming willen. Dus hier moet ik nog eens wat uitzoek werk doen of er misschien sturen van andere modellen met stuurverwarming en flippers op mijn B8 passen.
    - Iets waar ik actief naar aan het kijken ben is de xenon om te bouwen naar LED projectoren. Dit lijkt mij technisch leuk om te doen en brengt in de avond ook echt veel meer licht.
    Ik heb nog niet echt goede swap kit of swap ervaringen gezien.
    - En als laatste ben ik erg benieuwd naar de winst bij hardware tuning van de motor. Dit moeten dan wel plug and play zaken zijn als, downpipe, intercooler en etc. Misschien nog grotere injectoren. Uiteraard moet daarna de ECU afgestemd worden. Het leuke lijkt mij ook weer het technische aspect en natuurlijk de vermogenswinst. Ik kan alleen niet zogoed vinden wat ik daarin kan verwachten. Zeker omdat het voor mij in verhouding moet zijn.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •