Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 77 van de 77

Onderwerp: S5 Oak Green

  1. #61
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S5Anna Bekijk Berichten
    Stage 2 is leuker dan een pradatas lijkt me. En vergis je niet hoor, maar ik ken wel iemand die veel de s5 mee zal pakken.... (Dennis)
    Totdat het rode monster er is natuurlijk.. Dan is de stage 2 echt nodig om hem in het vizier te houden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Tracker in die GT en die op je telefoon, kan je er gewoon rustig achteraan cruisen
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #62
    S5Anna's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Tracker in die GT en die op je telefoon, kan je er gewoon rustig achteraan cruisen
    Zo gaat m'n stage 2 excuus er wel aan

  3. #63
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6BlackPanther Bekijk Berichten
    Vanmiddag via via een nieuwe en ongebruikte wireless CarPlay module overgenomen en deze vanavond meteen maar even ingebouwd in de S5.



    Let niet op de rotzooi haha hier moest alles nog dicht gebouwd worden




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jah netjes Dennis ziet er strak uit echt een toevoeging hoor.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #64
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard S5 Oak Green

    En toen waren we vandaag bij JD Engineering geweest.

    Eerst hebben ze de pulley upgrade gedaan en daarna zijn we op de Rollenbank gegaan.






    Resultaat van de oude software incl pulley upgrade was 377pk en 480nm. De oude tuning van onbekende komaf bleek niet al te best te zijn.

    Toen eerst de motorsoftware en bak software voorzien van de laatste Audi versies. Deze liepen nog ruim 4 versies achter.

    Toen is de Stage 2 motor tuning en Stage 2 baksoftware erop gezet. Tevens is ook het maximale motor toerental verhoogd naar 7000rpm.

    Deze is naderhand nog 1x geperfectioneerd met tot resultaat dat we nu 461pk en 582nm op de S5 hebben genoteerd.






    Damn wat rijd die nu fijn en soepel zeg en wat een verademing is de nieuwe baksoftware.





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 02-02-22 om 18:08.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #65


  6. #66
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6BlackPanther Bekijk Berichten
    En toen waren we vandaag bij JD Engineering geweest.

    Eerst hebben ze de pulley upgrade gedaan en daarna zijn we op de Rollenbank gegaan.






    Resultaat van de oude software incl pulley upgrade was 377pk en 480nm. De oude tuning van onbekende komaf bleek niet al te best te zijn.

    Toen eerst de motorsoftware en bak software voorzien van de laatste Audi versies. Deze liepen nog ruim 4 versies achter.

    Toen is de Stage 2 motor tuning en Stage 2 baksoftware erop gezet. Tevens is ook het maximale motor toerental verhoogd naar 7000rpm.

    Deze is naderhand nog 1x geperfectioneerd met tot resultaat dat we nu 461pk en 582nm op de S5 hebben genoteerd.






    Damn wat rijd die nu fijn en soepel zeg en wat een verademing is de nieuwe baksoftware.





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Wauww… echt ziek nice


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #67
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Mooie resultaten!

    En aan de eerste foto te zien kan je ook bij een S5 overal lekker bij, zo herkenbaar die blik plus zaklamp en bumper er af
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #68
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Mooie resultaten!

    En aan de eerste foto te zien kan je ook bij een S5 overal lekker bij, zo herkenbaar die blik plus zaklamp en bumper er af
    Daarvoor moest wel het hele voor frame in service stand naar voren geklapt worden.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  10. #69
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6BlackPanther Bekijk Berichten
    Daarvoor moest wel het hele voor frame in service stand naar voren geklapt worden.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja dat bedoel ik, "lekker bij" dat is met mijn auto ook zo, bij alles moet de bumper er af en/of in service stand. Niks is simpel.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #70
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja dat bedoel ik, "lekker bij" dat is met mijn auto ook zo, bij alles moet de bumper er af en/of in service stand. Niks is simpel.
    Opzich viel het wel mee. In 2,5u tijd was de pulley vervangen en konden we op de rollenbank.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  12. #71
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Zo, dat is inderdaad een behoorlijke upgrade PK/Nm!
    Ik ken Anna niet, laat staan haar rijvaardigheid (of heeft ze een vliegbrevet?), maar wens haar veilige km-ers in deze muscle car.

  13. #72
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCJ Bekijk Berichten
    Zo, dat is inderdaad een behoorlijke upgrade PK/Nm!
    Ik ken Anna niet, laat staan haar rijvaardigheid (of heeft ze een vliegbrevet?), maar wens haar veilige km-ers in deze muscle car.
    Dat zit wel goed hoor met haar rijvaardigheden plus dat ik haar de nodige nog heb geleerd Ze rijd ook gewoon in de RS6 met bijna 750pk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  14. #73
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Ja vergeleken met jouw RS6, was de S5 met 377pk / 480Nm natuurlijk een boodschappenautootje, dus snap de upgrade wel hoor :-)

    Maar zonder grappen, ik denk dat de focus met de upgrade terecht ook vooral souplesse en balans in vermogen/tractie/schakelmomenten is geweest.
    Uiteraard dat ze bij JD dit perfect hebben uitgevoerd, wagen zal nu helemaal om te smullen zijn.
    Laatst gewijzigd door CCJ; 03-02-22 om 09:41.

  15. #74
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCJ Bekijk Berichten
    Ja vergeleken met jouw RS6, was de S5 met 377pk / 480Nm natuurlijk een boodschappenautootje, dus snap de upgrade wel hoor :-)

    Maar zonder grappen, ik denk dat de focus met de upgrade terecht ook vooral souplesse en balans in vermogen/tractie/schakelmomenten is geweest.
    Uiteraard dat ze bij JD dit perfect hebben uitgevoerd, wagen zal nu helemaal om te smullen zijn.
    Zeker in cijfers is/was er enorm veel verschil idd maar de compressor motor heeft bijna instant vermogensopbouw doordat je geen turbo hoeft te vullen met druk zoals dat in de RS6 wel moet gebeuren en daarnaast is de S5 ook ruim 350kg lichter dan de RS6 wat ervoor zorgt dat je de vermogenscijfers niet 1op1 kunt/mag vergelijken.
    Een mooi voorbeeld hiervan is de RS3 8v FL (400pk) van een maatje van mij. Deze heeft ook JD Stage 2+ tuning met nu 585pk en 750nm. Deze cijfers zijn een flink stuk lager dan mijn RS6 met 745pk en 1030nm maar tot de 200 km/h zijn we identiek even snel. Dat ontloopt elkaar helemaal niks. Pas boven de 230km/h ga ik met de RS6 weg lopen op hem door de extra cylinders die ik heb en het monsterlijke koppel en vermogen.

    De S5 is nu idd zoals je al zegt enorm soepel geworden en schakelt nu perfect en subliem. Motor en bak zijn nu perfect op elkaar afgestemd. Vooral de bak die is ontdaan van zijn Brusselse eco programma heeft hier het meeste aandeel aan. Dat merkte ik toen bij de RS6 ook enorm goed toen de bak los van de motor was getuned.
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 03-02-22 om 10:12.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  16. #75
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Precies, dat vond ik ook het grootste voordeel bij het chippen van mijn vorige wagen, niet meer dat verplichte toerental van 2-3000 toeren (diesel) maar een veel ruimer gebied en heerlijk lui rijden, zelfs met een schakelbak.
    Bij automaat kan je die er weer op afstellen, het grote koppel maakt het heerlijk soepel.

    geen vergelijk met deze wagens maar ik bedoel er mee te zeggen dat je niet altijd chipt om er harder mee te gaan of voor sneller weg bij het stoplicht.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #76
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Precies, dat vond ik ook het grootste voordeel bij het chippen van mijn vorige wagen, niet meer dat verplichte toerental van 2-3000 toeren (diesel) maar een veel ruimer gebied en heerlijk lui rijden, zelfs met een schakelbak.
    Bij automaat kan je die er weer op afstellen, het grote koppel maakt het heerlijk soepel.

    geen vergelijk met deze wagens maar ik bedoel er mee te zeggen dat je niet altijd chipt om er harder mee te gaan of sneller weg bij het stoplicht.
    Precies dat idd wat je in je laatste zin zegt. Bruikbaarheid en souplesse is het belangrijkste


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  18. #77
    S5Anna's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S5 Oak Green

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCJ Bekijk Berichten
    Zo, dat is inderdaad een behoorlijke upgrade PK/Nm!
    Ik ken Anna niet, laat staan haar rijvaardigheid (of heeft ze een vliegbrevet?), maar wens haar veilige km-ers in deze muscle car.
    Dankjewel!
    Heerlijke upgrade!
    Vooral de souplesse is echt een verademing nu.
    En als je geoefend hebt in een rs6 dan valt dit allemaal reuze mee hoor qua pk’s.
    Het is vooral relaxter rijden en minder lomp in de bak.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •