Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 67

Onderwerp: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

  1. #21
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - van A5 naar RS5

    RS5-34.jpg

    RS5-32.jpg

    RS5-31.jpg

    RS5-30.jpg

    Vanochtend even tanken in België en lekker de toeristische route naar Eindhoven genomen. Onderweg maar even gestopt voor wat mooie plaatjes. Is weer eens wat anders dan een lege parkeergarage in Amsterdam. Stuurhuis is inmiddels weer gemaakt en het probleem met een snel ingrijpend ESP is helemaal opgelost. Stuurt ook weer een stukje strakker met nieuwe fuseekogels en stuurstangen. Ergens zit nog wel een kleine speling op een draagarm, maar die hebben we nog niet kunnen vinden. In de zomer maar eens preventief de bovenste armen gaan aanpakken.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - van A5 naar RS5

    Nice hoor! Dikke bak.

    Is dat rendabel? In belgie tanken? Als ik er toevallig zou zijn doe ik dat misschien maar nu is het zeker 100 km rijden.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - van A5 naar RS5

    Voor mij is het net geen 10km rijden naar de eerste pomp in België. Als je niet op zaterdag gaat tanken is het prima te doen.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  4. #24
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - van A5 naar RS5





    Begin aardig te wennen aan de RS5. Gewoon een erg lekkere daily driver en vooralsnog geen spijt van. Heb er nu in een half jaar ca. 10.000 mee gereden en dat blijft leuk. In NL is er bijna geen mogelijkheid om op een veilige manier het potentieel van de motor aan te spreken. Ik wissel af tussen cruisen op de snelweg in de automaat en zelf schakelen op de binnenwegen. Over een paar weken wordt het inlaattraject gereinigd en aan het einde van de zomer staat een polijstbeurt op de agenda.
    Laatst gewijzigd door gais; 19-02-23 om 10:44.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  5. #25
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - van A5 naar RS5

    blasting.jpg

    293083301_5361645637236501_2918693769302747730_n.jpg

    293175488_446300810448979_2567721880187890875_n.jpg

    Vorige week de RS5 weggebracht voor walnutblasting en reiniging van de injectoren. Vervuiling viel me nog mee en de opbrengst van de injectoren is nog prima. Zo kan ze er weer een paar jaartjes tegenaan.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo


  6. #26

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Mooie bak man! Een atmosferische V8. Heerlijk geluid! En super hoe je hem aanpakt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #27
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Loopt hij nu mooier?

    Was de valley pan niet nat van olie, of hebben deze motoren dat lekken van het oliefilterhuis niet? Ik had die dingen nu ook gedaan omdat de inlaat er toch af ligt.
    Pakking en seals
    Checkvalves als hij die heeft.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #28
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Ik merk eerlijk gezegd niet veel verschil. Een RS5 loopt stationair volgens mij nooit boterzacht door de vrij wilde nokken en daarbij is deze ook nog eens getuned. Dat karakter is niet anders na het reinigen. Het laten blasten was dan ook meer preventief onderhoud dan een reparatie. Vooral om te voorkomen dat koolstofdelen loslaten en in de motor terecht komen. Zelfde geldt eigenlijk voor de distributieketting en spanners, die zou ik het liefste ook preventief een keer aanpakken. Het is dat de motor eruit moet en je dan alles waar je bij kunt aan wil pakken, dat stel ik nog even uit tot ik zeker weet dat ik er nog een jaartje of 5 mee blijf rijden.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  10. #29
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gais Bekijk Berichten
    Ik merk eerlijk gezegd niet veel verschil. Een RS5 loopt stationair volgens mij nooit boterzacht door de vrij wilde nokken en daarbij is deze ook nog eens getuned. Dat karakter is niet anders na het reinigen. Het laten blasten was dan ook meer preventief onderhoud dan een reparatie. Vooral om te voorkomen dat koolstofdelen loslaten en in de motor terecht komen. Zelfde geldt eigenlijk voor de distributieketting en spanners, die zou ik het liefste ook preventief een keer aanpakken. Het is dat de motor eruit moet en je dan alles waar je bij kunt aan wil pakken, dat stel ik nog even uit tot ik zeker weet dat ik er nog een jaartje of 5 mee blijf rijden.
    Heeft de rs5 daar ook last van dan? Die hebben toch al de geupdate geleiders van metaal.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #30
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Tja, goeie, ik weet het niet. Dat zou wel mooi zijn, dan slaap ik weer wat beter vannacht. Kan ik ergens terugvinden vanaf wanneer die modificaties aan dat blok zijn doorgevoerd?
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  12. #31
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gais Bekijk Berichten
    Tja, goeie, ik weet het niet. Dat zou wel mooi zijn, dan slaap ik weer wat beter vannacht. Kan ik ergens terugvinden vanaf wanneer die modificaties aan dat blok zijn doorgevoerd?
    De Rs4 heeft ze ook, dus het kan bijna niet anders, wel is dat carbon build up een dingetje als je te lang wacht, daar kan je wel schade van krijgen dus dat is goed bij die van jou, rekken van ketting kan natuurlijk altijd maar de geleiders zijn zo te zien metaal verbeterde versie.

    Hier zie je die omcirkeld van een set die uit een blok kwam.

    6DA42950-135A-4EA7-9FB9-50E54D081554.jpeg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #32
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Dat is al een geruststelling. Rekken van de ketting is een geleidelijk proces, dat hoor je wel aankomen. Stuklopen van de geleiders is acuut en de kans op schade is dan veel groter.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  14. #33
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    RS5-44.jpg

    Gouwe handel hoor, die fotograaf bovenop de Stelvio. >
    Laatst gewijzigd door gais; 15-08-22 om 23:44.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  15. #34
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Tijd voor een update. Na een erg gave vakantie door Zwitserland, Italië en Oostenrijk kreeg ik steeds meer last van trillende remmen aan de voorzijde. Had al zo'n vermoeden, maar de schijven zijn na 4 maanden dus krom. Waren Zimmermann schijven en volgens de leverancier heb ik gewoon pech. Heb ze meerder malen gevraagd om een oplossing, maar het standpunt blijft dat als het een productfout is ik het meteen zou hebben gemerkt. Komen met slappe verhalen over te hard remmen of afkoelen door plassen, maar ik heb nog nooit gehoord van remschijven die niet tegen regenwater kunnen. De RS5 is mijn daily, ik rij geen circuit met deze auto en van extreem hard remmen is al helemaal geen sprake.

    Inmiddels ben ik het zo beu dat ik de vordering heb overgedragen aan mijn rechtsbijstandverzekering en een set originele SHW performance wave discs van de R8 / RS5 B8.5 heb besteld. Die zouden een stuk beter omgaan met warmteafdracht en geen last hebben van kromtrekken. Kost ongeveer het dubbele van die Zimmermanns, maar dan ben ik hoop ik van het gezeik af.

    Naast de remmen kreeg ik twee weken terug opeens een melding "Gearbox malfunction, you can continue driving". Ik was bijna thuis dus meteen aan de VCDS gehangen en P179E en P179F uitgelezen. Beetje zoeken leert dat dit hét bekende S-tronic probleem met de sensor in de bak is. Audi heeft daar een tijdje terug een service bulletin en een verbeterde versie van de G676 Selector Level Sensor uitgebracht. Enige probleem, halve bak moet uit elkaar om de sensor te vervangen...

    Afspraak gemaakt bij de DSG dokter voor een diepgaande diagnose waarbij meteen de staat van de bak werd bekeken. Als de bak er dan toch af moet is het wellicht beter om de handel te reviseren of een revisiebak te plaatsen. Uit de diagnose bleek dat de bak en mechatronic verder in prima staat zijn, met het vervangen van de sensor zou het probleem opgelost moeten zijn. Wel gevraagd om de koppeling dan meteen te vernieuwen en ze plaatsen een stage 2+ upgrade van hun DSG software aangezien mijn RS5 blijkbaar voorzien is van een lichte motortuning. Eind van de week kan ik haar weer ophalen.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  16. #35
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.089
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Sensor van een paar tientjes, helaas door de onbereikbare plek een reparatie van 2k-ish.
    Been there, done that
    Ik ken de standaardafstelling van de RS5 versnellingsbak niet, maar bij mij was de stage 2+ tuning een wereld van verschil. Met name in D, waar de bak later gaat overschakelen en niet meer, bij rustig rijden, al bij 70 km/u in de 7e versnelling staat.
    Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

  17. #36
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Zo, je weet weer dat je een RS rijd op deze manier.
    Die bak sensor doet ook vd automotive in haastrecht, heeft al meerdere gedaan, je zou eens kunnen vragen wat het daar kost.
    Zimmermans valt me tegen, heb echt 14 jaar met die dingen gereden zonder problemen.

  18. #37
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.089
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Zo, je weet weer dat je een RS rijd op deze manier.
    Dit is niet exclusief RS, hoor. Ook een basic-modelletje A4 B8.5 met slechts 106k km kan hiermee te maken krijgen.
    Dat er een bedrijf is dat DSG-dokter heet en dat meer dan levensvatbaar is, is een signaal lijkt mij.
    'Vorsprung durch Technik' , uhuh.

  19. #38
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Ah oke, toevallig waren dit ook rs en.

  20. #39
    Geertttq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.265
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gais Bekijk Berichten
    Gouwe handel hoor, die fotograaf bovenop de Stelvio. >
    Bedankt voor deze herinnering, van mijn passage is ook een actiefoto gemaakt. Op de L'Iseran stond ook zo'n fotograaf.

  21. #40
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Sensor is helaas ook geen paar tientjes, maar de plek in de bak is inderdaad het gros van de kosten. Is inderdaad een S-Tronic kwaal, dat was destijds ook de reden dat ik mijn A5 met een handbak heb geimporteerd uit Duitsland. Ik troost me maar met de gedachte dat de kosten van de reparatie in relatie tot de waarde van de RS5 een stuk beter uitpakken dan bij een A4 TDI van deze leeftijd.

    De Zimmermanns vielen me ook heel erg tegen, wat me ook mateloos stoort is de houding van de leverancier die geen enkele vorm van garantie wil bieden of uberhaupt mee wil denken in een oplossing. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan SHW, ik had een mailtje naar hun algemene adres gestuurd of er een distributeur in Nederland zit. Een paar dagen later krijg ik een uitgebreide mail + persoonlijk telefoontje van de sales manager van Fource Automotive. Niet alleen kwam hij met alle productnummers om de schijven te bestellen via de vestiging hier om de hoek, hij adviseerde me ook uitgebreid over waar op te letten bij montage en hoe ze het beste in te rijden. Hij raadde me zelfs aan om niet voor de Wave schijven te gaan, maar de standaard ronde schijven te pakken omdat deze iets stiller zijn door de wervelingen van de wave discs. Audi schijnt tegenwoordig de wave schijven ook weer te vervangen door standaard ronde exemplaren.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •