Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 67

Onderwerp: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

  1. #41
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Setje SHW schijven is binnen. Ziet er in ieder geval erg goed uit, nu nog kijken of ze een beetje willen remmen en niet kromtrekken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  2. #42
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gais Bekijk Berichten
    Setje SHW schijven is binnen. Ziet er in ieder geval erg goed uit, nu nog kijken of ze een beetje willen remmen en niet kromtrekken.
    Nice! Maar wel het advies in de wind geslagen zie ik, toch wave.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #43
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    RS5-45.jpg
    RS5-48.jpg
    RS5-54.jpg
    RS5-51.jpg
    RS5-47.jpg


    Zo, ff een plaatje om het leed wat te verzachten. Vandaag de RS5 weer opgehaald van TVS Engineering met een gefixte rijstandsensor, een verse koppeling en een stage 2+ DSG tune.

    Eerste indruk is positief.Gasrespons in Dynamic is nu een tandje minder hooligan. Eerst schakelde de bak ook bij rustig rijden pas >6.000rpm een versnelling op, nu bij een veel beschaafdere 4.000. Trap je het gas flink in dat trekt hij nog altijd door naar 8.250. Eerst tikte ik hem altijd naar handmatig in de sportstand, nu kun je hem ook prima op de automaat blijven rijden. Prima upgrade als je het mij vraagt.
    Laatst gewijzigd door gais; 17-09-22 om 08:42.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  4. #44
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    20221009_191151.jpg20221009_193306.jpg

    Ik vroeg me al af waarom mijn automatische spoiler het af en toe niet meer deed... Gelukkig zijn die modules redelijk plug&play. Unit van een A7 gevonden en probleem opgelost.
    Laatst gewijzigd door gais; 10-10-22 om 08:28.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  5. #45
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Ik heb exact datzelfde gehad met mijn vorige auto (ook RS5). De module vervangen en het werkte weer. :-)
    Audi RS5


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    dikke remschijven ziet er goed uit, wat een ander zegt moeje niks van aantrekken jij vind het mooi (ik ook haha)

  7. #47
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    RS5-58.jpg RS5-55.jpg

    Zo, dat is een stuk beter. SHW performance schijven gemonteerd en het trillen is helemaal weg. Voor de zekerheid de speling op de naaf gecontroleerd, maar niks geks kunnen vinden.

    Afgelopen week twee keer op en neer naar Frankfurt en dan merk je wel waarvoor deze auto's gemaakt zijn: 4 uur aan één stuk rijden alsof het niets is. De lineaire versnelling van die V8 is echt heel bijzonder. Het gemak waarmee je ongeacht de snelheid weer een trap in je rug krijgt blijft geweldig. Ook complimenten aan TVS voor de stage 2+ DSG tuning. Het karakter in Dynamic mode is nu perfect. De bak reageert nu een stuk prettiger op het gaspedaal. Bij rustig intrappen schakelt de bak al bij 4k toeren op en pas als je flink het pedaal intrapt trekt hij door tot 8k. Noodzaak om zelf te schakelen op de snelweg wordt een stuk minder, alleen op de B-wegen schakel ik hem zelf.
    Laatst gewijzigd door gais; 19-10-22 om 23:42.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  8. Ad
  9. #48
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Ziet er goed uit hoor! Geen spons (fading) achtig gevoel op hoge snelheid en lang remmen? Al heb je waarschijnlijk nog wel even rustig gedaan om het wat in te remmen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #49
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Nee, remt prima, voorlopig nog even rustig aan.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  11. #50
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    20221022_122701_1.jpg

    20221022_114943.jpg

    20221022_114933.jpg

    20221022_114924.jpg

    20221021_083352.jpg

    Volgende klusje, gisteren opeens een brandstoflucht onder de motorkap. Een van de brandstofleidingen naar de HPFL was aan het druppelen. Pomp losgemaakt en de leidingen met heel fijn schuurpapier glad gemaakt, daarna voorzichtig terugbouwen en de leidingen zo recht mogelijk aan de pomp bevestigen. Handvast gezet tot er geen speling meer op zat en toen nog een slag met de steeksleutel gegeven. Lek lijkt helemaal weg. Voor de zekerheid een gebruikte pomp besteld, tzt reviseren en omwisselen. Dealer vraagt er inmiddels 650,- per stuk voor...
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  12. #51
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Zijn die flare aansluitingen aan de pomp ook niet los te koop? Dan zou je die alleen nog kunnen vervangen en de oude pomp gebruiken. Al zitten ze wel in die pomp gelijmd gok ik.
    Al denk ik dat je met 2 sleutels gebruiken het best aardig aan kan sleuren zodat het dicht is, klein beetje kopervet op het schroefdraad wil ook helpen, dan draait het daar soepeler.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #52
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Van de Hitachi pomp zijn die niet los te krijgen. Kreeg de wartel ook niet losgedraaid, zit denk ik inderdaad vastgelijmd. In principe zou je er niet zo gek veel kracht op hoeven te zetten, als de aansluiting maar schoon is. Ik heb het idee dat in het verleden de slang een keer niet lekker gemonteerd is geweest.

    Pomp is ook weer zo'n typisch RS ding met wellicht een hogere opbrengst dan de pomp van de V8. Autoparts Veghel wees me in ieder geval op de juiste code en die hadden ze niet op voorraad.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  14. #53
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gais Bekijk Berichten
    Van de Hitachi pomp zijn die niet los te krijgen. Kreeg de wartel ook niet losgedraaid, zit denk ik inderdaad vastgelijmd. In principe zou je er niet zo gek veel kracht op hoeven te zetten, als de aansluiting maar schoon is. Ik heb het idee dat in het verleden de slang een keer niet lekker gemonteerd is geweest.
    Kan bijna niet zou je zeggen, de wartel trekt alles recht op elkaar en het konische sluit af zonder pakking/seal dus moet wel iets druk op hoor, net als met sommige hydrauliek aansluitingen.
    Pomp is ook weer zo'n typisch RS ding met wellicht een hogere opbrengst dan de pomp van de V8. Autoparts Veghel wees me in ieder geval op de juiste code en die hadden ze niet op voorraad.
    Dat zou je nog in 7zap kunnen vergelijken, handig en gebruik ik veel om te zien of het ergens anders in zit of ander nummer heeft. Maar vast dat de Rs een ander volume heeft of andere druk.

    Maar goed, het zit dicht toch? In de gaten houden, je wilt geen brand onder de kap.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #54
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Al weer op en neer naar Frankfurt geweest en een rondje Nederland gedaan deze week. Heb er meer dan 1.000 km mee gereden en het houdt zich prima. Gebruikte pomp is ook binnen, maar heb ik nog niet gemonteerd.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  16. #55
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Volgende update voor de RS5.

    Inmiddels een setje originele 19" velgen met winterbanden gemonteerd voor de tripjes naar Duitsland en achter nieuwe blokken en schijven geplaatst. De hogedrukpomp doet het weer prima en eindelijk tijd gehad de spoiler fatsoenlijk te calibreren nadat de module was vervangen. Ondertussen de oorzaak van de defecte spoilermodule gevonden in een lekkage langs de kofferbakafdichting. Nieuw rubber geplaatst en ook weer opgelost.

    20230102_152047.jpg 20230119_170458.jpg

    Inmiddels staat onze dame al weer een weekje in Koblenz te wachten op transport naar NL nadat waarschijnlijk de mechatronic het voor gezien hield na een bezoek aan Frankfurt. Stond bij Autoparts Veghel al in de planning voor onderhoud en een servicebeurt, daar komt ze waarschijnlijk morgen of maandag aan, ben benieuwd wat de diagnose wordt. Het is wel een diva van formaat moet ik zeggen....
    Laatst gewijzigd door gais; 27-01-23 om 08:43.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  17. #56
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Nou, ze is weer terug. Bleek uiteindelijk een gescheurd filterhuis van de versnellingsbak te zijn. Mechatronic had te weinig olie om te kunnen schakelen. S-tronic olie aangevuld, filter vervangen en ze rijdt weer. Meteen een beurt laten uitvoeren en wat punten laten aanpakken die me al een tijdje dwars zaten. Na vervangen van het stuurhuis bleef een lichte knik voelbaar bij insturen. Bleek uiteindelijk speling op de stuuras te zijn, die is nu vervangen en hij stuurt weer lekker strak. Motorsteunen vertoonde wat slijtage, die meteen maar laten vervangen en er is een nieuwe alarmhoorn gemonteerd.

    Tijdje terug al een setje originele 19" velgen gescoord met winterbanden voor de tripjes naar Frankfurt. Staat prima, rijdt wel lekker, maar de 20" Rotors staan toch een stuk beter.
    Tijd voor plaatjes:

    RS5-60.jpg RS5-34.jpg
    Laatst gewijzigd door gais; 05-02-23 om 16:45.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  18. #57
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Je bent wel elke keer aan de beurt met haar he, heeft ze veel km's inmiddels?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #58
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Het is mijn daily dus ik wil er gewoon op kunnen vertrouwen. Staat nu op 195.000 en heb er zelf 40.000 mee gereden in de 1.5 jaar dat ik haar heb. Ben redelijk maniakaal wat onderhoud betreft en op de bakrevisie van vorig jaar na zie ik het vooralsnog als onderhoudskosten en slijtage die passen bij de leeftijd en het type auto. Knik in het stuur wist ik toen ik haar kocht en had gehoopt het met het stuurhuis op te lossen. Het filter was gewoon pech hebben, hoewel dat preventief vervangen had kunnen worden vorig jaar. Dat had een tripje op de trailer van Koblenz naar Veghel gescheeld.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  20. #59
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Gescheurd filterhuis heb ik ook gehad bij mijn B8. Dealer had het kapotgedraaid bij de oliewissel. Racingline heeft aluminium exemplaren ter vervanging van het origineel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gais Bekijk Berichten
    Het is mijn daily dus ik wil er gewoon op kunnen vertrouwen. Staat nu op 195.000 en heb er zelf 40.000 mee gereden in de 1.5 jaar dat ik haar heb. Ben redelijk maniakaal wat onderhoud betreft en op de bakrevisie van vorig jaar na zie ik het vooralsnog als onderhoudskosten en slijtage die passen bij de leeftijd en het type auto. Knik in het stuur wist ik toen ik haar kocht en had gehoopt het met het stuurhuis op te lossen. Het filter was gewoon pech hebben, hoewel dat preventief vervangen had kunnen worden vorig jaar. Dat had een tripje op de trailer van Koblenz naar Veghel gescheeld.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  21. #60
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Dat was een mooie upgrade geweest. Zit nu een originele in, als die weer 10 jaar meegaat ben ik tevreden.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •