Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 67 van de 67

Onderwerp: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

  1. #61
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    RS5-61.jpg

    Ze is weer thuis, tijd voor plaatjes.
    Laatst gewijzigd door gais; 10-02-23 om 00:59.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  2. #62
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Avontuur in Duitsland krijgt nog een vervolg. Door een scheur in het filterhuis van de versnellingsbak was alle S-Tronic olie uit de bak gelopen. Auto is bij Autoparts Veghel in onderhoud en daar hadden ze de bak weer gevuld, filterhuis vervangen en daarmee leek in eerste instantie de kous af.

    Uit voorzorg toch maar een afspraak bij TVS Engineering gemaakt om te kijken of er geen gevolgschade is aan de Mechatronic of in de bak. Zij hadden in september de rijstandsensor vervangen, de koppeling vernieuwd en een stage II+ DSG tuning uitgevoerd. Na een uitgebreide diagnose kwamen ze toch tot de conclusie dat de koppeling van de 2-4-6-R naar zijn grootje is. Lang verhaal kort, over twee weken gaat voor de tweede keer in 6 maanden tijd de koppeling vervangen worden. Deze keer pakken we meteen het vliegwiel mee en dan hoop ik dat hij er de komende 10 jaar niet meer onderuit hoeft...
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  3. #63
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gais Bekijk Berichten
    Avontuur in Duitsland krijgt nog een vervolg. Door een scheur in het filterhuis van de versnellingsbak was alle S-Tronic olie uit de bak gelopen. Auto is bij Autoparts Veghel in onderhoud en daar hadden ze de bak weer gevuld, filterhuis vervangen en daarmee leek in eerste instantie de kous af.

    Uit voorzorg toch maar een afspraak bij TVS Engineering gemaakt om te kijken of er geen gevolgschade is aan de Mechatronic of in de bak. Zij hadden in september de rijstandsensor vervangen, de koppeling vernieuwd en een stage II+ DSG tuning uitgevoerd. Na een uitgebreide diagnose kwamen ze toch tot de conclusie dat de koppeling van de 2-4-6-R naar zijn grootje is. Lang verhaal kort, over twee weken gaat voor de tweede keer in 6 maanden tijd de koppeling vervangen worden. Deze keer pakken we meteen het vliegwiel mee en dan hoop ik dat hij er de komende 10 jaar niet meer onderuit hoeft...
    Vanwaar ga je nu alsnog de hele boel uit elkaar laten halen dan? Neem aan dat als ze in Veghel zeggen dat het hiermee weer in orde is dat dat ook zo zal zijn ???
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  4. #64
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    TVS heeft een veel diepgaandere diagnose gesteld omdat ik daar expliciet om gevraagd heb. Ze hebben in totaal 2 uur rondgereden met de laptop aan de auto gekoppeld. Daaruit bleek dat de koppeling toch schade heeft opgelopen. Conclusie was dat je het op dit moment slechts minimaal merkbaar is, maar de verwachting is dat het progressief erger wordt. Om nou verdere gevolgschade aan de bak te voorkomen wordt aangeraden om toch de koppeling en vliegwiel te vervangen.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  5. #65
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gais Bekijk Berichten
    TVS heeft een veel diepgaandere diagnose gesteld omdat ik daar expliciet om gevraagd heb. Ze hebben in totaal 2 uur rondgereden met de laptop aan de auto gekoppeld. Daaruit bleek dat de koppeling toch schade heeft opgelopen. Conclusie was dat je het op dit moment slechts minimaal merkbaar is, maar de verwachting is dat het progressief erger wordt. Om nou verdere gevolgschade aan de bak te voorkomen wordt aangeraden om toch de koppeling en vliegwiel te vervangen.
    Okay check


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



  6. #66
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Cool Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    Even een mooie update. Deze zomer de RS5 meegenomen voor een trip door Noorwegen en Denemarken. Lekker cruisen langs de fjorden en genieten van het uitzicht. Doorrijden is daar geen optie, maar toch een geweldig land om zelf rond te rijden. Voor de vakantie is de RS5 weer helemaal in orde gemaakt. De winterbanden hebben plaats gemaakt voor de 20" Rotors, TVS heeft een nieuwe koppeling en vliegwiel gemonteerd en daarna heb ik nog een onderhoudsbeurt uit laten voeren bij Autoparts Veghel. Uiteindelijk zorgeloos met het hele gezin 3500 km door Noorwegen gereden en veilig terug in Nederland.

    Over een maandje heb ik haar al weer 2 jaar en zijn we 60.000 km verder. Blijft heerlijk om zo'n auto dagelijks te mogen rijden en voorlopig heb ik geen plannen om voor iets anders te gaan kijken. Als het lukt laat ik deze winter de lak eens goed onder handen nemen, de vorige eigenaar heeft haar naar mijn smaak iets te vaak door de wasstraat gereden. Krasjes zijn oppervlakkig, maar op zwart zie je echt alles. Dat wil ik er nog uit laten poetsen en daarna meteen wat foto's maken.


    RS5-65.jpgRS5-63.jpgRS5-64.jpgRS5-62.jpg
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  7. #67
    gais's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Gais - RS5 4.2 V8 FSI - Phantom Black

    RS5-67.jpg RS5-69.jpg

    Tijd voor een update. Inmiddels de RS5 al weer dik 2 jaar als dagelijkse auto in gebruik. Had de RS5 ooit gekocht als vervanger voor mijn A5 diesel omdat ik na de corona-periode niet dacht dat ik ooit nog 50.000 km per jaar zou gaan rijden. Inmiddels zit ik toch weer op 30.000 per jaar, maar dat is geen reden om afscheid te nemen. De laatste tijd is het niet zo spannend, op een lekke zomerband en wat reguliere onderhoudsbeurten na vraagt ze weinig aandacht.

    Net voor de kerst stond weer een beurt op de planning bij Autoparts Veghel en ik had ze gevraagd om nog eens te kijken naar een storing aan de nokkenassensor die heel af en toe in VCDS de kop op steekt. Dit bleek te maken te hebben met een TPI van Audi voor de CFSA motoren. Blijkbaar kunnen trillingen van de motor soms the sensor verstoren waardoor deze een storing registreert of het motormanagement lampje op het dashboard triggert. Na een softwareupdate was de storing echter nog niet weg. Het heeft de mannen van Autoparts nog een dag gekost om het probleem te vinden en te verhelpen. Blijkbaar reageerden de nokkenasverstellers die in mijn auto zaten nog nét te langzaam. Setje jong-gebruikte exemplaren gemonteerd en nu is het probleem weg.

    Blij dat het zo is opgelost, ik had al gerekend op het vervangen van de ketting... Volgens Autoparts is dat bij deze motoren echter extreem uitzonderlijk.
    Laatst gewijzigd door gais; 04-02-24 om 09:57.
    Audi RS5 4.2 V8 FSI
    Alfa Spider 2.0 TS 16v
    Fiat Punto Evo 1.4 Multi-air Turbo

  8. Ad
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •