Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 39 van de 39

Onderwerp: 2023 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

  1. #21

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VAG81 Bekijk Berichten
    Mooie config. Velgen zien er ook netjes uit, heb je daar een betrouwbaar adres voor of bestaat er een topic waar betrouwbare adressen staan waar originele Audi velgen te koop staan?
    Op Ebay of Ebay kleinanzeigen in Duitsland is mits een beetje geduld en goed in de gaten houden best aardig wat te vinden , ik heb ze van een particulier in Dusseldorf die op zijn S6 een ander setje gekocht had , velgen/banden hadden 40k gelopen maar zijn nog in heel goede staat ( velgen zelfs als nieuw , geen enkel bruikspoor... ) , banden hadden nog 5mm profiel en allen exact gelijk , 2200 voor dit setje wat ik best netjes vond gezien de staat ervan.


    https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-audi-felge/k0

  2. #22
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    994
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Ik moet zeggen dat ik regelmatig verblind wordt door m'n eigen interieur in de A6 C8. Met name de lijsten rondom het middenconsole blingen als een gek, nooit eerder last van gehad in een Audi. Dat ze daar niet over nagedacht hebben! En hoe het op te lossen? Foliewrappen oke, maar welke kleur dan? Of zijn die lijsten te demonteren en eenvoudig te vervangen? Hebben jullie een ideetje? Ext is Daytona en black opt en Interieur is het altijd gezellige soul (sorry guys) wel met sportstoelen (S6) vzv wit diamond stiched leer.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #23

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Telefoontje van de dealer... levering uitgesteld naar week 18 2023... het moet toch niet gekker gaan worden....

  4. #24
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Dat is wel behoorlijk balen. Oefening voor je geduld... Ik hoorde vandaag nog dat knelpunt zit in de chip voor aansturing van samenwerking tussen benzinemotor en elektrische aandrijving. Die chip wordt door één fabrikant in China gemaakt en is dusdanig gepatenteerd dat parallelle productie elders niet mag. Dus wanneer er bij hun lockdown is, ligt wereldmarkt van hybrides stil.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #25

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    tja , het is wat het is ja... balen doe ik niet maar het is en blijft toch lang wachten... nu is m'n huidige C8 45tdi nog geen 4 jaar oud, ik hoef dus niet met een oud krel te rijden maar eens je die krabbel zet verlang je er toch naar
    Dat zal dus een lt worden van ongeveer 1.5 jaar ( bestelbon getekend eind december 2021.... )
    Laatst gewijzigd door ryback; 20-11-22 om 12:40.


  6. #26

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    Telefoontje van de dealer... levering uitgesteld naar week 18 2023... het moet toch niet gekker gaan worden....
    en het gaat nog erger worden ... feedback van de dealer... reken momenteel op eind juni ...pfff

  7. #27
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Ik ben en blijf erg benieuwd. En beetje mede bezorgd voor je... in DE zijn de TFSIe modellen nog altijd niet eens bestelbaar, voor zover ik doorkrijg.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Hoe de planning te werk gaat bij Audi kan ik niet meer aan uit maar vorige week van de dealer te horen gekregen dat mijn wagen eindelijk zou in productiestatus zitten ! of hoe snel het kan veranderen... nu ik ga het pas geloven als ik hem zie staan , normaliter ergens begin mei bij de dealer klaar voor ophaling dus ... ik kijk er naar uit na al die tijd...

  10. #29
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.162
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    Hoe de planning te werk gaat bij Audi kan ik niet meer aan uit maar vorige week van de dealer te horen gekregen dat mijn wagen eindelijk zou in productiestatus zitten ! of hoe snel het kan veranderen... nu ik ga het pas geloven als ik hem zie staan , normaliter ergens begin mei bij de dealer klaar voor ophaling dus ... ik kijk er naar uit na al die tijd...
    Dan is het kwestie van nog een paar weken geduld......
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  11. #30

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBlackPanther Bekijk Berichten
    Dan is het kwestie van nog een paar weken geduld......
    Gisteren telefoon gekregen van de dealer dat hij op transport is gegaan , nog 2 max 3 weekjes voor ophaling idd :-)x


    Is er trouwens iemand die hier een betrouwbare bron heeft ( of zelf een 55TFSIe ) en eens kan zien op het gelijkvormigheids attest welke minimuum laadindex de banden dienen te hebben voor deze wagen? ik ga mijn 21" S6 zomervelgen op de nieuwe gebruiken maar de banden die er nu opliggen zijn 98Y XL , vermoedelijk gaan die niet geschikt zijn ... mijn bandenboer weet het niet naar zijn zeggen en de dealer heeft momenteel niet één wagen staan waar ze kunnen nakijken ( of hij heeft geen zin... )
    Laatst gewijzigd door ryback; 15-04-23 om 07:42.

  12. #31

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Na ongeveer 1.5 jaar wachten op mijn nieuw bestelde A6 is hij er sinds deze week eindelijk !

    Foto's in de beginpost geplaatst .

    Zalige kar om te rijden ... stukken beter dan al mijn vorige V6 tdi's ... zo lekker smooth en aan het gas hangen ! ik hoop er veel plezier aan te beleven en even zorgeloos kan mee rondrijden als al mijn vorige !
    Laatst gewijzigd door ryback; 18-08-23 om 15:04.

  13. #32
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Van harte Veel veilige kilometers gewenst!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Heerlijke wagen! Ziet er echt knap uit. Voor mijn Q7 ben ik opnieuw voor Daytona grijs gegaan. Het interieur had ik ook graag in het cognac gehad zoals bij jou, maar ik heb er voor gepast. Het zou iets té duur worden dan.

    De velgen die je er nu hebt onder liggen vind ik ook prachtig. Ik ben voor onderstaande in 22" gegaan. Alleen vind ik het jammer dat ze die niet helemaal in het grijs hebben.



  15. #34

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Schitterend zeg! Wat n uitvoering! Prachtig dat Cognac interieur icm Daytona.

  16. #35

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Inmiddels zijn we ruim 5200km verder...
    Conclusie , dit is gewoon een véél fijnere wagen dan mijn vorige C8 45tdi ... deze aandrijving heeft voor mijn gebruik gewoon niks dan voordelen . Ik stekker dus veel , en dat zie ik in een behoorlijk laag benzineverbruik , elektrisch 56% - benzine 44%


    RITGEGEVENS.jpg

    RITGEGEVENS2.jpg

    Met een volle batterijlading en de airco op in de huidige warme omstandigheden haal ik zo tussen de 50 en 60 km afhankelijk van het traject/rijgedrag natuurlijk ( rustig rijden dan )
    Autonomie op de snelweg is best ok , ik doe meerdere keren per week een traject van +/- 48 km tot bij een klant ( waar ik dan ook kan laden als ik aankom ) , aan +/- 126km/u op de snelweg haal ik dat steeds met een overschot van tussen de 5 en 10km ...

    Opties waar ik meeste aan heb :

    - HD matrix lampen zijn fantastisch
    - S sportstoelen zitten heerlijk
    - Servovergrendeling van de deuren ( bij mijn vorige C8 had ik dit niet en deuren heb ik altijd lastig dichtslaan gevonden )
    - B&O muzieksysteem is toch wel een pak beter dan de standaard
    - accoustische beglazing , maakt echt wel een verschil !
    - Panodak , eerste keer dat ik een auto koop met dergelijk dak , echt fijn !
    - het interieur... exclusive koste wat knaken maar zo blij dat ik dit toch heb aangevinkt !


    Nadelen zijn er ook :
    - koffer is toch aardig wat kleiner door de batterijpack in de vloer , een dakkoffer voor op reis is al besteld ...
    - kleine benzinetank (45L ) , als je 20 jaar met V6 diesels hebt gereden met een 75L tank waar ik makkelijk 1200 km met een tankbeurt deed is 45L benzine echt weinig...


    Verder geen seconde spijt van mijn keuze , is een zalige wagen om mee te rijden, ik ervaar dat ik rustiger met deze rij dan met mijn vorige ... de stilte en comfort doen daar aan mee ( en ook de leeftijd intussen misschien :-) ) , maar als je eens wil doortrappen gaat het ding echt wel stevig ook...
    Laatst gewijzigd door ryback; 17-06-23 om 08:50.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Dankjewel voor de info Ryback. Ik kan je helemaal volgen in je bevindingen. Het is fijn te lezen dat de accoustische belazing goed zijn ding doet. Die optie heb ik ook aangevinkt (zowel voorruit als de andere ruiten) en ben er echt benieuwd naar. Vooral wat het effect is op hogere snelheden. Die B&O klinkt echt heerlijk eens hij je oren heeft mogen verwennen wil je niet meer naar de standaard terug :-) Je kan hem zelfs nog beter laten afstellen indien gewenst https://vagcoding.nl/listings/mlb-evo/ . Voor de echte topversie heb ik wel gepast. Dat was me net "iets" te duur. Zo een audiofiel ben ik nu ook weer niet.

    Wat die minpunten betreft, ook hier helemaal mee eens: Die 45L tank, dat is echt balen, net zoals de kleine koffer. Dat is vloeken als je een weekendje weg gaat of langer. Nu ja, het is niets onoverkomelijks.

  18. #37

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
    Dankjewel voor de info Ryback. Ik kan je helemaal volgen in je bevindingen. Het is fijn te lezen dat de accoustische belazing goed zijn ding doet. Die optie heb ik ook aangevinkt (zowel voorruit als de andere ruiten) en ben er echt benieuwd naar. Vooral wat het effect is op hogere snelheden. Die B&O klinkt echt heerlijk eens hij je oren heeft mogen verwennen wil je niet meer naar de standaard terug :-) Je kan hem zelfs nog beter laten afstellen indien gewenst https://vagcoding.nl/listings/mlb-evo/ . Voor de echte topversie heb ik wel gepast. Dat was me net "iets" te duur. Zo een audiofiel ben ik nu ook weer niet.

    Wat die minpunten betreft, ook hier helemaal mee eens: Die 45L tank, dat is echt balen, net zoals de kleine koffer. Dat is vloeken als je een weekendje weg gaat of langer. Nu ja, het is niets onoverkomelijks.
    In de eerste helft van mei ben ik idd al eens bij Dennis langsgeweest jawel :-) , een aanrader alvast !

  19. #38

    Standaard Re: 2021 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Na een maandje of 8 met deze kar te bollen zitten we inmiddels al aan 25K op de klok ... niet veel te melden... fijne wagen zonder meer !

    En toch behoorlijk veel elektrisch gereden ook ( ondanks dat in die 25k ook nog een zomerreis door Italie bij zat van zo een 3000km )

    Nog steeds 100% tevreden over mijn keuze .

    a601.jpg

    a602.jpg

  20. #39
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    249
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2023 Audi A6 Avant 55TFSIe Competition - Nr 6

    Net even je topic doorgenomen. Wat een dikke beuker zeg.. en hele gave en gedurfde combi met het interieur👍🏻.
    Mooi aantal km’s alweer gemaakt, dat zal geen straf zijn geweest in die auto 😇

    Veel plezier en fijne km’s 🙌🏻
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •