Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Audi 80 B2 gekocht

  1. #1

    Standaard Audi 80 B2 gekocht

    Dag vriendjes, en vriendinnetjes
    Ik zal me even voorstellen. Ik ben Michel, 20 jaar en woonachtig omgeving Gouda/Groene Hart. Ik ben sinds gister eigenaar van een Audi 80 B2. Ik was eigenlijk op zoek naar een Golf 2, dan zie je vanzelf MK2 Jetta's en van Jetta naar Audi 80 is niet zo'n grote sprong

    Er zijn een aantal dingen op te knappen, deurhendel linksvoor is lurp, snaartje vd waterpomp is een beetje droog, en het slangetje van de ruitenwisser sproeiers is afgebrokkeld. Koppeling is wel vernieuwd, heb er best een bak bonnen bij gekregen. Hij rijdt en schakelt echt top, geen rot ook. Ik heb al het Haynes boek gekocht, en met een jaar of 6 aan motor ervaring (revisie, tuning, niks te gek) moet het sleutelen wel goed komen. Ik werd sowieso al erg enthousiast toen ik de motorklep open deed, een oase van ruimte en als beginnende auto sleutelaar niet te intimiderend.

  2. #2

    Standaard Re: Audi 80 B2 gekocht

    Hoe plaats ik foto's met mijn mobiel?

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B2 gekocht

    Onder het veld waar je je tekst typt geavanceerd kiezen daarna beheer bijlage kiezen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi 80 B2 gekocht

    Gefeliciteerd met je aankoop en welkom op het forum. Ik heb vroeger in Goverwelle gewoond.
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  5. #5
    Laatst gewijzigd door Frikandel01; 29-04-22 om 16:59.


  6. #6
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 80 B2 gekocht

    Welkom! Fijn dat ook deze oudjes rijdend worden gehouden. Veel plezier met je Audi en het sleutelen!

  7. #7

    Standaard Re: Audi 80 B2 gekocht

    Dankjulliewel mannen, ben er tot noch toe wel blij mee. Ben sowieso niet erg wild van auto's, 2 wielen heeft nog altijd mijn voorkeur haha. Maar ik merk dat ik me in dit soort oud spul wel kan vermaken, elke doorsnee auto na 1990 ofzo verveel ik me dood.

    Weet iemand trouwens of dit past? Volgens het aangegeven bouwjaar niet, maar vind niks anders, nieuwere bouwjaren staat alleen maar 1.8 etc.

    https://nl.classiccarbs.co.uk/artike...-5-1-6-motoren

    Ik kan zelf een aluminium spruitstuk maken, verloop naar luchtfilter evt. Ik wil dit graag omdat mijn choke nu niet helemaal goed is, en omdat ik weinig goeds hoor over Pierburg en alleen maar lof over Weber hoor. Ik mis nu niet echt power, maar iets feller op het gas zou wel mogen. Ook start hij een beetje matig, voor m'n gevoel loopt hij eerst een minuutje op 3 cilinders. Als die een beetje warm is, is het gelijk weg. Ik zie het als een mooie kans om te upgraden.

  8. Ad
  9. #8
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi 80 B2 gekocht

    Misschien ten overvloede, maar haal de Pierburg eraf, op je gemak ff bekijken en schoonmaken. Fototoestel erbij en ook van alle stelschroeven noteren hoe ze zaten. Kijk of er delen zijn aangetast door de ethanol die ons in de E10 door de strot is gedrukt.

    Misschien zijn er rebuildkits voor en tutorials. Upgraden kan altijd nog.
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  10. #9

    Standaard Re: Audi 80 B2 gekocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyofwax Bekijk Berichten
    Misschien ten overvloede, maar haal de Pierburg eraf, op je gemak ff bekijken en schoonmaken. Fototoestel erbij en ook van alle stelschroeven noteren hoe ze zaten. Kijk of er delen zijn aangetast door de ethanol die ons in de E10 door de strot is gedrukt.

    Misschien zijn er rebuildkits voor en tutorials. Upgraden kan altijd nog.
    Yes, ik ga hem sowieso even schoonmaken en afstellen, die Weber kan later wel ja. Misschien zit er trouwens een Solex carb op, even kijken. Het wordt geen gigantisch project, maar een goedkoop setje ATS'jes eronder en een facelift splittertje, klein spoiler randje achterop. Beetje lak plekjes bijwerken, dan houdt t wel op.
    Laatst gewijzigd door Frikandel01; 01-05-22 om 08:57.

  11. #10

    Standaard Re: Audi 80 B2 gekocht

    IMG-20220502-WA0009.jpg

    De originele eind demper was flink gerot en gebeund. Kameraad van me had nog een VAG midden demper liggen, die op de plek van de einddemper gedaan. Hij heeft nu dus 2 midden dempers en geen einddemper. Hij klinkt op de video wel wat scheller dan in het echt, hij gromt heerlijk en niet te hard vooral.

    https://youtu.be/GgCXzzUHEX0

  12. #11

    Standaard Re: Audi 80 B2 gekocht

    Setje ATS velgjes gekocht en op t werk mooi in de coating gezetIMG-20220615-WA0000.jpg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •