Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 161

Onderwerp: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

  1. #101
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Afgelopen weekend zijn we weer naar de Nürburgring geweest en hebben we fantastische rondjes gereden met de R8 op deze legendarische Green Hell.

    Inmiddels ruim 52 spots gevonden van alle ring fotografen en heb ik een selectie gemaakt van de mooiste en deze ook aangekocht voor mijn verzameling en deze wil ik jullie niet onthouden.













    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 19-10-22 om 17:29.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  2. #102
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Leuk! Vooral die eerste is voor mij meteen de allermooiste
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #103
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Leuk! Vooral die eerste is voor mij meteen de allermooiste
    Ja die is Uber gaaf!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  4. #104
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Mooi hoor! En sommige met een goede camera zo te zien, de 5e vind ik kwa plek het mooiste.

    Hier valt ook op wat een vies grote (lees lelijk) kenteken plaat we eigenlijk hebben he, die zou demontabel moeten zijn voor dit soort actie.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #105
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Mooi hoor! En sommige met een goede camera zo te zien, de 5e vind ik kwa plek het mooiste.

    Hier valt ook op wat een vies grote (lees lelijk) kenteken plaat we eigenlijk hebben he, die zou demontabel moeten zijn voor dit soort actie.
    Ja nummer 5 is ook 1 van mijn favorieten

    Ik zou ook liever permanent zonder die lelijke platen rondrijden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



  6. #106
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Afgelopen zaterdag ben ik met de R8 bij BR-Performance geweest in Raamsdonksveer. Na overleg met hen en ook andere tuners besloten om met de R8 daarheen te gaan. Dit mede omdat ze als een van de weinige al vele R8 V10 motoren gedaan hebben in met name hun Franse vestigingen die in de regio van Cannes etc zitten.

    De meest belangrijke reden voor aanpassing is om het COD systeem eruit te halen. Dit zorgt bij elke overschakeling tussen 10 en 5 cylinders voor een lichte hick-up in de aandrijving wat ik persoonlijk zeer irritant vindt. (op de RS6 was dat ook het eerste wat ik eruit liet halen).

    Tevens was ik ook erg benieuwd naar hoe zuiver de motor is en wat voor prestaties hij OEM leverde en daarom hebben we hem ook meteen op de rollenbank gezet om een aantal metingen te doen. Als we er dan toch opstaan kunnen we meteen kijken of we de software op de Lambo Huracan STO setup kunnen zetten. Dit bleek toen prima mogelijk.

    Na de eerste metingen blijkt er OEM een zeer mooi resultaat in te zitten van 595pk en 566nm op RON98 brandstof. OEM opgave is 610pk en 560nm. Voor een atmosferisch blok is dit dus erg goed en blijkt hier ook uit dat er geen vervuiling aanwezig zodat we dus geen Carbon cleaning hoeven te doen daar hij al bijna 60.000km aan ervaring heeft. Hetgeen ook logisch is daar hij de dubbele inspuiting in het inlaatspruitstuk doet (naast de directe inspuiting in de cylinders) wat de kleppen al reeds reinigt.

    Toen is men met de software aan de slag gegaan en hebben ze COD eruit geschreven, de vmax begrenzer verwijderd (ja die bleek erin te zitten op een R8 die af-fabriek 330km/h loopt hahahaha). Tevens vond ik het ook erg belangrijk om het karakter van de motor en bak te behouden zoals deze bedoelt is. Bak software is omdat deze al extreem goed is gewoon origineel gebleven.

    Na alle aanpassingen, testen en metingen die men gedaan heeft kwamen we op een zeer riant vermogen van 632pk en 580nm uit op RON98 benzine. Dat betekend ook dat wanneer ik RON102 tank hij rond de 650/660pk met 600nm zal doen. Topsnelheid zal in elk geval 340+ zijn...
    Vervolgens zijn we gaan rijden en merk ik duidelijk verschil zodra de dubbele inspuiting rond de 6000rpm opengaat. Hij trekt dan met name nog veel beter door en allerbelangrijkste geen last meer van het COD systeem.










    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 23-11-22 om 19:17.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  7. #107
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Lekker hoor!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  8. Ad
  9. #108
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Mooi verslag! Uit de cijfers merk je waarschijnlijk dat de V10 standaard al vol op race is geprogrammeerd. Maar ja, die laatste paar pk's zullen niet jouw doel zijn geweest, maar wel de drivability en race beleving? (plus COD exit ). Enjoy!!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #109
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Klinkt zo? Dacht ik maak een filmpje



    mooi hoor dennis, prima resultaat.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #110
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Mooi verslag! Uit de cijfers merk je waarschijnlijk dat de V10 standaard al vol op race is geprogrammeerd. Maar ja, die laatste paar pk's zullen niet jouw doel zijn geweest, maar wel de drivability en race beleving? (plus COD exit ). Enjoy!!
    Ja toch merk je het erg goed. Vooral vanaf 6500rpm merk je duidelijk verschil.

    Ja drivability en race beleving wilde ik idd zo origineel als mogelijk behouden. Karakteristiek zoals Audi hem uit de fabriek laat rollen wilde ik niet veranderd hebben. Nu enkel meer top vermogen. Dat zie je duidelijk aan de grafiek.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 23-11-22 om 19:13.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  12. #111
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Klinkt zo? Dacht ik maak een filmpje



    mooi hoor dennis, prima resultaat.
    Whaha nice. Is dan wel met het facelift model maar snap je punt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  13. #112
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Dit dan, R8 twin turbo 1250pk: https://www.youtube.com/watch?v=5BSNtp7P8bU

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 23-11-22 om 21:08.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #113
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Dit dan, R8 twin turbo 1250pk: https://www.youtube.com/watch?v=5BSNtp7P8bU

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Ja ik had hem al gezien. Er zijn zelfs kits beschikbaar voor 1600pk en zelfs 2000pk

    Deze setup van Beukers kost al minimaal 50K

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 24-11-22 om 00:03.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  15. #114
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Hoe disrespectvol kun je met een auto omgaan trouwens, dit wordt uit pure sensatie gedaan en daar hou ik niet zo van. Ik kreeg m doorgestuurd van een collega.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  16. #115
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Hoe disrespectvol kun je met een auto omgaan trouwens, dit wordt uit pure sensatie gedaan en daar hou ik niet zo van. Ik kreeg m doorgestuurd van een collega.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Ik vind het vooral bijzonder dat een bedrijf als Absolute Motors deze waardeloze en slechte montage zo durft af te leveren.....
    En welke mafkees gaat er nou zeggen gooi er maar ijsblokjes in....... Dan ga je gewoon je koelvloeistof verdunnen met water met tot gevolg dat het nog sneller zal gaan koken.
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 24-11-22 om 11:31.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  17. #116
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Teveel geld .. te weinig hersens, maar die auto is wel erg vet qua geluid en acceleratie.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 24-11-22 om 17:19.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  18. #117

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBlackPanther Bekijk Berichten
    Ik vind het vooral bijzonder dat een bedrijf als Absolute Motors deze waardeloze en slechte montage zo durft af te leveren.....
    En welke mafkees gaat er nou zeggen gooi er maar ijsblokjes in....... Dan ga je gewoon je koelvloeistof verdunnen met water met tot gevolg dat het nog sneller zal gaan koken.
    inderdaad. het doet gewoon pijn aan m’n ogen wat er uit die uitlaat komt aan verbrandende metaal deeltjes. de auto staat bijna in de brand.
    ik heb er ook commentaar onder gezet en dat doe ik eigenlijk nooit. onder de naam harry.

    wat mij stoort is dat de jeugd het een ‘kapot zieke’ auto vindt en hun ultieme droom…. ehm waar gaat dit heen met de nieuwe generatie?

    wat betreft de foto’s erg mooi dennis!
    maar waarom niet naar JD?


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

  19. #118

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBlackPanther Bekijk Berichten
    Ik vind het vooral bijzonder dat een bedrijf als Absolute Motors deze waardeloze en slechte montage zo durft af te leveren.....
    En welke mafkees gaat er nou zeggen gooi er maar ijsblokjes in....... Dan ga je gewoon je koelvloeistof verdunnen met water met tot gevolg dat het nog sneller zal gaan koken.
    misschien zit er iets van warmte wisselaar in…. ik denk het niet…..


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

  20. #119
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    inderdaad. het doet gewoon pijn aan m’n ogen wat er uit die uitlaat komt aan verbrandende metaal deeltjes. de auto staat bijna in de brand.
    ik heb er ook commentaar onder gezet en dat doe ik eigenlijk nooit. onder de naam harry.

    wat mij stoort is dat de jeugd het een ‘kapot zieke’ auto vindt en hun ultieme droom…. ehm waar gaat dit heen met de nieuwe generatie?

    wat betreft de foto’s erg mooi dennis!
    maar waarom niet naar JD?

    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
    Dit keer naar BR-Performance omdat ze veel ervaring hebben met de R8 V10 motor. Dat hebben ze met name in hun Franse vestigingen die in regio van Cannes en Monaco zitten. Als ik mijn auto ergens laat tunen dan wil ik er zeker van zijn dat de betreffende tuner veel ervaring heeft met dit type auto. Een R8 is tenslotte toch echt een andere auto dan de rest van het Audi gamma.
    Dus na goed en veel overleg en inzicht in hun keuken hoe men te werk gaat daar besloten voor BR dit keer. (Dit is overigens niet omdat ik JD niet zou vertrouwen met de R8 of wat dan ook)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    misschien zit er iets van warmte wisselaar in…. ik denk het niet…..


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
    Je ziet duidelijk de roze koelvloeistof in die kubus rond gaan dus dat betwijfel ik....
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  21. #120
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Meet R8Banana | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBlackPanther Bekijk Berichten
    Ik vind het vooral bijzonder dat een bedrijf als Absolute Motors deze waardeloze en slechte montage zo durft af te leveren.....
    En welke mafkees gaat er nou zeggen gooi er maar ijsblokjes in....... Dan ga je gewoon je koelvloeistof verdunnen met water met tot gevolg dat het nog sneller zal gaan koken.
    Water koelt net zo goed hoor, misschien zelfs iets betere warmte overdracht, de versie van koelvloeistof is meer ter bescherming van het blok op bevriezen, oxidatie enz.
    Maar zulke gasten laten dat na de film gewoon weer vervangen voor koelvloeistof, beetje arbeid en klaar, dat debiel veel gas geven in zijn vrij is vele malen erger.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •