Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Voorstellen: Ronaldeh / Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Voorstellen: Ronaldeh / Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e

    Goedemorgen,

    Ik ben sinds een paar weken nieuw op dit forum en wil me graag even voorstellen.
    Op dit moment rijdt ik een Opel Astra, een fijne ruime auto, maar gezien de km stand (170k) op zoek gegaan naar vervanging.

    Een jaar of 10 geleden, moest mijn moeders auto voor schade herstel naar een garage die dicht bij mij werk lag. Daardoor auto's gewisseld en ik de auto weggebracht.
    Hier kreeg ik een Audi A3 mee en ben ik stil aan verliefd geworden op dit model. Een auto die al 10 jaar als een een soort guilty pleasure door mijn gedachten dwaalt.

    Voor mijn werk maak ik redelijk wat km'ers, dus ben ik op zoek gegaan naar een fijne daily. Geen gezinswagen, maar een leuke "sportieve" auto.

    Ik heb in diverse auto's proef gereden, maar het was het allemaal net niet.
    Uit eindelijk toch maar die guilty plessure te voorschijn getoverd en Audi eens gebeld voor een aantal proefritten.

    Als eerste in de hybride - De Audi a3 40 tfsi e advanced. Leuke zakelijke wagen, trekt snel op door het hybride systeem, maar miste het speelse karakter/uiterlijk.
    Omdat ik toch wat twijfels had en niet precies wist hoe de puur benzine versie reed een paar weken later een proefrit gepland in een stekkerloze variant.

    Een Audi a3 1.5 150 pk S-line, mooie sportieve wagen. Plakte aan de weg, maar voelde echte keihard. Dit zou meer een weekendse speel-auto kunnen zijn dan mijn dagelijkse vriend. Vervolgens bij zelfde zaak nogmaals gereden in een Audi a3 40 tfsi e - deze auto reed prima, alleen ik weet niet wat er mis was met de afstelling van de veren/onderstel/stoelen. Iedere drempel/hobbel leek het wel alsof ik op zee zat.. zo deinsde die na.

    Van een auto waarin je alles voelt naar een auto waar ik helemaal na dienste.. Dit was het nog niet helemaal. Maar het besluit lag wel vast, het zou een A3 worden.

    Na een tijdje zoeken kwam ik de auto tegen die ik uiteindelijk ook heb aangekocht.
    Speels uiterlijk en fijne rijstijl, niet aan de weg geplakt - maar ook niet het deinzen na iedere hobbel. Dit moest hem worden.
    Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e 180 kW / 245 pk


    004-vivition.jpg003-vivition.jpg001-vivition.jpg010-vivition.jpg


    wat foto's bij daglicht:

    IMG-5559.jpgIMG-5560.jpgIMG-5562.jpg


    Auto is van maart 2021 in de kleur Navarrablauw metallic met 8000km.

    Opties
    Met een hele lijst opties, deze heb ik nog niet tikklaar. (las hier op het forum dat je die via audi connect kan toevoegen, dat zal ik later nog doen)

    opties1.jpgopties2.jpgopties 3.JPG

    Aflevering
    In eerste instantie was het idee, dat de auto op 27 juni j.l. zal worden uitgeleverd.
    Ik had nog een afneembare trekhaak er bij besteld.
    Daar er geen trekhaakvoorbereiding op de auto zit, was hier ruim voor ingepland.
    De nieuwe aflever datum is nog niet bekend: zie ook
    https://www.audiforum.nl/forum/huisk...ml#post1923870

    13 augustus de auto opgehaald



    Wat wil ik nog aan de auto gaan doen:

    • Slotbouten
    • Trekhaak
    • Video vrij schakeling MMI (twijfel nog, omdat ik bang ben dat mijn ogen naar het scherm gaan en niet naar de weg)
    • Afgevlakt sportstuur - in tegenstelling tot mijn herinnering is het stuur kleiner, voorlopig houd ik deze nog



    • alarm (geen eis verzekering, maar voor mijn eigen gemoedstoestand)



    • zwarte ringen
    • zwarte velgen (of zwart laten coaten)
    • RVS pedalen en voetsteun



    • inschakelen needle sweep - niet echt nuttig/blits bij een digitaal scherm




    • linker/rechter spiegel draait naar beneden als je achteruit rijd
    • achterlichten aan bij gebruik DRL,
    • sportlayout cockpit - laptimer, 0-100, 0-200, 1/4 mijl, 1/8 mijl metingen , motor data
    • hill hold



    • Chippen naar stage 1 (op dit moment niet duidelijk of dat mogelijk is, lees veel verschillende verhalen) - Iemand tips?



    • Winterwielen + velgen - zijn 17 inch licht metalen velgen geworden - voor deze winter prima. Volgend jaar eens verder kijken.
    • koplamp reiniging (kan je dit ook aanzetten?? of moet dat hardware matig worden ingebouwd?)
    Laatst gewijzigd door Ronaldeh; 27-01-23 om 08:48.

  2. #2
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Ronaldeh / Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e

    Welkom hier en mooie aanwinst en super dat je afscheid genomen hebt van die Opel

    Mocht je nog de Codings willen laten doen dan kunnen wij je daarbij helpen als je dat wenst.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  3. #3

    Standaard Re: Voorstellen: Ronaldeh / Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e

    Welkom, en mooie plannen in de pen!

    Veel veilige km's toegewenst.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Ronaldeh / Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBlackPanther Bekijk Berichten
    Welkom hier en mooie aanwinst en super dat je afscheid genomen hebt van die Opel

    Mocht je nog de Codings willen laten doen dan kunnen wij je daarbij helpen als je dat wenst.
    Dank je wel.

    Ik zal tzt eens informeren bij jullie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeorgeS1978 Bekijk Berichten
    Welkom, en mooie plannen in de pen!


    Veel veilige km's toegewenst.

    Bedankt!
    Laatst gewijzigd door Ronaldeh; 29-07-22 om 12:49.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Ronaldeh / Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e

    Net gebeld door Audi Rotterdam, mag hem zaterdag ophalen


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Ronaldeh / Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldeh Bekijk Berichten
    Net gebeld door Audi Rotterdam, mag hem zaterdag ophalen
    De eerste kilometers zijn goed bevallen .
    Wel jammer dat wat krasjes die weggewerkt zouden worden, niet weggewerkt zijn.
    Na mijn vakantie daar nog even een afspraakje voor plannen.

    Maar wat een verademing, in tegenstelling tot mijn vorige auto.
    Accelaratie en wegligging echt heerlijk.
    en het overige comfort.

    MMI werkt prima en snel.
    De draadloze Carplay was even een gerommel maar na wat instellingen in mijn telefoon werkt het ook goed.
    Thuisladen werkt ook prima.

    Is Hold assistent het zelfde als Hill Hold?

    Kwam er ook nog achter dat ik mijn achterklep ook met mijn voet kan openen.
    Het praten als je telefoon nog in de auto ligt, wanneer je uit stapt. Is dat volume zachter te zetten?
    Nu weet heel de wijk dat de telefoon nog in de auto ligt
    Binnenkort eens kijken wat we gaan veranderen/aanpakken van het lijstje hierboven.
    Laatst gewijzigd door Ronaldeh; 15-08-22 om 12:51.

  7. #7
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Ronaldeh / Audi A3 S edition Competition 45 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldeh Bekijk Berichten
    Het praten als je telefoon nog in de auto ligt, wanneer je uit stapt. Is dat volume zachter te zetten?
    Nu weet heel de wijk dat de telefoon nog in de auto ligt
    hahaha! Je kunt het ook uitzetten in het menu ;-)

    Veel plezier met je guilty pleasure!

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •