Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Van Mustang naar Audi

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Leeftijd
    42
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Van Mustang naar Audi

    Hey allemaal,

    Zal me ff voorstellen: Ik ben Ralph
    Kom uit het altijd gezellige Limburg (maar dan zonder dat zware accent) 😅

    Vroeger was ik van het tunen etc, tegenwoordig rij ik gewoon graag sportief en geniet.

    Ik heb pas voor het eerst een audi gekocht. In mijn geval is het een S5 3.0. Voorheen had ik een mustang 2.3 Ecoboost, maar die is me gestolen. Vanaf de oprit, dus gevoelsmatig durfde ik niet dezelfde terug te pakken. Toen kwam ik dus bij audi uit en wilde ik evengoed weer een sportief beestje. Maandag kan ik 'm ophalen en m'n tijdelijke bmw inleveren, ben ik blij dat ik van dat ding af ben... bmw is duidelijk niet mijn merk🤷.

    Altijd in voor een leuk gesprek✌️
    Laatst gewijzigd door Bakbeest; 23-09-22 om 16:23.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.099
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    Nu hopen dat de S5 blijft staan.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Leeftijd
    42
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    Haha, dat mag ik toch hopen. Ik ga camera beveiliging ophangen en wil een gps tracker plaatsen...
    Zijn er mensen die ervaring hebben met gps trackers zonder abonnement. Alvast bedankt

  4. #4
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.311
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    Gefeliciteerd met je S5. Ik weet niet hoe oud je S5 is, maar veel verzekeringen eisen voor een dergelijke auto, mits hij niet te oud is, een alarm met voertuigvolgsysteem. Ik heb een dergelijk systeem op mijn Q3 uit 2018 en dat werkt goed. Zit wel een jaarlijks abonnement aan vast.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bakbeest Bekijk Berichten
    Haha, dat mag ik toch hopen. Ik ga camera beveiliging ophangen en wil een gps tracker plaatsen...
    Zijn er mensen die ervaring hebben met gps trackers zonder abonnement. Alvast bedankt
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.099
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bakbeest Bekijk Berichten
    Haha, dat mag ik toch hopen. Ik ga camera beveiliging ophangen en wil een gps tracker plaatsen...
    Zijn er mensen die ervaring hebben met gps trackers zonder abonnement. Alvast bedankt
    Camera is leuk maar helpt niet daarvoor, wel een blocker als je keyless hebt en ik zou iets met de obd doen, S en RS zijn gewild bij het dievengilde helaas.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Leeftijd
    42
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    Oké... ik heb nog geen ervaring met trackers, blocker of obd... beetje uitleg is welkom.
    De camera is bedoeld voor op m'n oprit en huis.

    Ik heb een S5 3.0 tsfi uit 2015, de verzekering stelt als eis alleen het gecertificeerde klasse 3 alarm. De rest is voor mezelf. M'n gevoel van veiligheid en dat van mn eigendom is aangetast. Vandaar

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.099
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bakbeest Bekijk Berichten
    Oké... ik heb nog geen ervaring met trackers, blocker of obd... beetje uitleg is welkom.
    Dat kunnen we doen maar dan is het effect weg natuurlijk als het overal op de forums te lezen is. het gaat er om dat je sleutel geblokkeerd is als hij thuis ligt dus geen keyless signaal buiten huis te ontvangen is, speciaal hoesje, bakje enz.
    De obd poort gebruikt je garage maar ook het dievengilde om de immobilizer te omzeilen enz, dus daar "iets" mee doen zodat het voor hun onbruikbaar is.
    De camera is bedoeld voor op m'n oprit en huis.
    Ja snap ik maar dat boeit ze weinig als ze je auto komen halen, je ziet altijd perfecte filmpjes van diefstallen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.311
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    Dat zal dan waarschijnlijk vanwege de leeftijd zijn. Op zich prima. Verzekeringsmaatschappijen gaan er ook verschillend mee om. Mij eigen verzekeringsmaatschappij eiste dus wel het voertuigvolgsysteem en een ander weer niet. Het zat er bij mij al in en heb dus een abonnement afgesloten. Gaf een iets veiliger gevoel. Zit ook een tweede authentificatie op. Extra startonderbreker dus.
    Ik begrijp je gevoel helemaal. Ik heb liever dat ze m’n auto niet mee kunnen nemen als dat ik weer op zoek naar een nieuwe moet omdat hij alsnog meegenomen is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bakbeest Bekijk Berichten
    Oké... ik heb nog geen ervaring met trackers, blocker of obd... beetje uitleg is welkom.
    De camera is bedoeld voor op m'n oprit en huis.

    Ik heb een S5 3.0 tsfi uit 2015, de verzekering stelt als eis alleen het gecertificeerde klasse 3 alarm. De rest is voor mezelf. M'n gevoel van veiligheid en dat van mn eigendom is aangetast. Vandaar
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  10. #9

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    Volg voertuig systeem is tot 5 jaar oud verplicht bij de meeste allrisk verzekeringen. Ik heb zelf MIblock in mijn S5 maar die is nog geen 5 jaar oud (10-2017) Abonnement net wel verlengt, vindt het wel een veilig gevoel.

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  11. #10

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bakbeest Bekijk Berichten
    Oké... ik heb nog geen ervaring met trackers, blocker of obd... beetje uitleg is welkom.
    Exacte invulling moet je zelf bepalen, maar:
    keyless: sleutel in een koekblik (metaal). Je kan met repeaters het zwakke sleutelsignaal (max. 2 meter) opvangen en versterken richting de auto, zodat de auto denkt dat de sleutel in de buurt is, en dus op en gaat. Doe je de sleutel in een metalen blik als je thuis bent, dan krijg je een Faraday werking, waardoor de radiofrequenties niet het blik uit kunnen. Je kan dan dus niet met een repeater je auto openene.

    OBD: verplaats, herpin, verstop. Whatever. Zorg er voor dat de diagnose poort niet op de standaard manier bruikbaar is - zo kunnen ze niet programmeren/inleren. Wederom, hoe je het doet is aan jou. Voor mijn part plaats je een dummy, en zet je op elke even pin 12V, en elke oneven pin de massa - dan blaas je bijna gegarandeerd hun apparatuur op. Worden ze wel boos. Je echte poort verstop je dan, en je geeft aan je garagist door dat ze NIET de neppoort moeten gebruiken. Whatever tickles your fancy!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Leeftijd
    42
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Van Mustang naar Audi

    De laatste alinea snap ik niet helemaal, ben daarin een leek hè 🤪 Maar iedereen bedankt voor de reacties👍

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •