Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

  1. #1
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Goedenavond mede forummers, hierbij wil ik mezelf (nog een laatste) keer voorstellen met nu mijn laatste aanwinst.
    Na een tijdje een VW Passat tdi gereden te hebben heb ik vorige week de knoop doorgehakt en de Passat ingerolen op een Audi A6 C7 3.0tdi.

    De Audi is redelijk luxe uitgevoerd maar de eerste extra aankopen liggen al weer te wachten op montage:
    - nieuw instrumentenpaneel uit een A6 van 2017 (met full map tussen de tellers)
    - 19" Dotz velgen voor in de zomermaanden.
    - Audio System compo sets voor in de portieren voor en achter.

    Verder zal hij nog verlaagd worden en zal ook de uitlaat voorzien worden van een wat uitdagender geluid, en ik vermoed dat het hier niet bij zal blijven.
    Hier wat foto's van de ingerolen Passat en de nieuwe aanwinst:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg a11.jpg (86,5 KB, 37 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg a8.jpg (88,3 KB, 32 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg a5.jpg (73,8 KB, 38 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg a2.jpg (73,8 KB, 34 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg a1.jpg (72,2 KB, 31 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg a12.jpg (60,0 KB, 28 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg vel4.jpg (112,0 KB, 34 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg pa3.jpg (155,7 KB, 39 keer bekeken)
    • Bestandstype: jpg pa6.jpg (167,3 KB, 38 keer bekeken)
    Laatst gewijzigd door bandenman74; 27-09-22 om 19:10.
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.156
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI



    Van harte met de mooie aankoop en veel plezier met de aanpassingen.
    Misschien heb je nog iets aan de topics van mijn ex-A6'en onder 'Showroom'? Een avant van februari 2013 en een limousine van december 2015. Met ieder ruim 200.000km plezier gehad in kleine drie jaar per stuk.

    "Ingerolen"... ... groeten uit Brabant?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Welkom!

    Je weet dat je ook de volledige MMI moet vervangen door MIB om de navigatie in je instrumentenpaneel werkend te krijgen? Met alleen het instrumentenpaneel gaat dat niet werken.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    @ Ketelapper:

    Bedankt!!
    Ik ga zeker jouw topics eens doorlezen!
    En inderdaad de groeten uit Brabant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Welkom!

    Je weet dat je ook de volledige MMI moet vervangen door MIB om de navigatie in je instrumentenpaneel werkend te krijgen? Met alleen het instrumentenpaneel gaat dat niet werken.

    Bedankt!
    Laat ik daarover verkeerd geinformeerd zijn
    Dan moet ik op zoek naar meer onderdelen ben ik bang
    Laatst gewijzigd door tom; 01-10-22 om 07:49.
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

  5. #5
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bandenman74 Bekijk Berichten
    Bedankt!
    Laat ik daarover verkeerd geinformeerd zijn
    Dan moet ik op zoek naar meer onderdelen ben ik bang
    Klopt helaas. Je zit dan al gauw op zo’n 2k aan kosten voor het materiaal. Ik vond het dat niet waard voor alleen maar als extra de navi in je instrumentenpaneel.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....


  6. #6
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Als ik de foto's vd Passat zie komt het zeker goed met de A6 :-) En Dotz Misano, nice! Heb zelf de Misano Grey gehad op een vorige auto. Wanneer gaan ze eronder?

  7. #7
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten


    Van harte met de mooie aankoop en veel plezier met de aanpassingen.
    Misschien heb je nog iets aan de topics van mijn ex-A6'en onder 'Showroom'? Een avant van februari 2013 en een limousine van december 2015. Met ieder ruim 200.000km plezier gehad in kleine drie jaar per stuk.

    "Ingerolen"... ... groeten uit Brabant?
    Goedenavond, ik heb gister en vandaag je hele topic van de 4g doorgelezen.....pfff respect hoor.
    Heb er alvast een paar goede tips uitgehaald!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Klopt helaas. Je zit dan al gauw op zo’n 2k aan kosten voor het materiaal. Ik vond het dat niet waard voor alleen maar als extra de navi in je instrumentenpaneel.
    Nee, dat is het mij ook niet waard!
    Gelukkig heb ik voor het instrumentenpaneel maar 165euro betaald, wellicht krijg ik de leds om de snelheidsmeter aan het werken met de cruisecontrol, dan is het voor mij alweer prima naar mijn zin....of gaat dat ook niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBassie Bekijk Berichten
    Als ik de foto's vd Passat zie komt het zeker goed met de A6 :-) En Dotz Misano, nice! Heb zelf de Misano Grey gehad op een vorige auto. Wanneer gaan ze eronder?
    Dat gaat zeker goedkomen!

    De Dotz komen er na de winter onder denk ik, de velgen die er nu onder zitten komen nieuwe winterbanden op en dan heb ik even tijd om te sparen voor de vering en nieuwe banden voor de Misano's.
    Passat was kaal en standaard toen ik hem kocht; geen xenon, geen led, 1.6tdi met handbak, geen leer, etc etc. Maar na mijn makeover is het uiteindelijk een leuke auto geworden met o.a. een 2.0tdi met dsg in het vooronder.

    Ik ben nu aan het kijken om originele veerpoten en luchtbalgen achter te krijgen voor de A6 en deze aan te sluiten op het accuair e-level systeem dat ik nog heb liggen...
    Plannen zat.
    Laatst gewijzigd door tom; 01-10-22 om 07:50.
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

  8. Ad
  9. #8
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.156
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Dit topic gaat genieten worden! Optelsom van liefhebberij, creativiteit en handige handen, als ik het een beetje inschat
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #9
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bandenman74 Bekijk Berichten
    Nee, dat is het mij ook niet waard!
    Gelukkig heb ik voor het instrumentenpaneel maar 165euro betaald, wellicht krijg ik de leds om de snelheidsmeter aan het werken met de cruisecontrol, dan is het voor mij alweer prima naar mijn zin....of gaat dat ook niet
    Welke leds bedoel je precies? Ik heb in mijn A6 4G van 2012 ook leds om de snelheidsmeter die aangeeft op welke snelheid de cc staat ingesteld. Volgens mij zit dat op alle modellen van de 4G serie dacht ik.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  11. #10
    AudiBassie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Leeftijd
    43
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bandenman74 Bekijk Berichten
    Dat gaat zeker goedkomen!

    De Dotz komen er na de winter onder denk ik, de velgen die er nu onder zitten komen nieuwe winterbanden op en dan heb ik even tijd om te sparen voor de vering en nieuwe banden voor de Misano's.
    Passat was kaal en standaard toen ik hem kocht; geen xenon, geen led, 1.6tdi met handbak, geen leer, etc etc. Maar na mijn makeover is het uiteindelijk een leuke auto geworden met o.a. een 2.0tdi met dsg in het vooronder.

    Ik ben nu aan het kijken om originele veerpoten en luchtbalgen achter te krijgen voor de A6 en deze aan te sluiten op het accuair e-level systeem dat ik nog heb liggen...
    Plannen zat.
    Dan gaat de A6 ook nog wel wat aanpassingen tegemoet zien vermoed ik :-) Leuk, ga je project volgen!

  12. #11
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Dit topic gaat genieten worden! Optelsom van liefhebberij, creativiteit en handige handen, als ik het een beetje inschat
    Jij bent een goede qua inschattingen schat ik zo in....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBassie Bekijk Berichten
    Dan gaat de A6 ook nog wel wat aanpassingen tegemoet zien vermoed ik :-) Leuk, ga je project volgen!
    Ben bang dat dit inderdaad weer een project-auto gaat worden......ben er alleen achter dat de onderdelen iets prijziger zijn dan van de VW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Welke leds bedoel je precies? Ik heb in mijn A6 4G van 2012 ook leds om de snelheidsmeter die aangeeft op welke snelheid de cc staat ingesteld. Volgens mij zit dat op alle modellen van de 4G serie dacht ik.
    Toen ik een proefrit maakte met de auto heb ik de cruise control aan gehad maar geen leds om de snelheidsmeter..... ga het morgen zien als ik hem opgehaald heb.
    Morgen meteen een hele lijst vcds coderingen doorvoeren en als er idd geen leds om de snelheidsmeter zitten zet ik komende week het andere instrumentenpaneel erin, gelukkig kan ik zelf component protection verwijderen....
    Laatst gewijzigd door tom; 01-10-22 om 07:51.
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

  13. #12
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Goedenavond allemaal, vandaag was het eindelijk zover; heb vanmiddag de A6 opgehaald en er de eerste 150km mee gereden, man wat rijdt dat lekker!!
    Ben nog een aantal verrassingen tegengekomen waar ik niet van wist:

    - bij de boekjes zat ook een mooie factuur van €690,- voor het chippen (met uitdraai van de rollerbank) van de auto, hij heeft nu ipv 204pk 273pk en de top was 242km/u en is nu 277km/u op de bank.
    - ook zit er een afneembare trekhaak op waarvan ik dacht dat het een vaste trekhaak was.
    - er zit in de deurpanelen sfeerverlichting (led strippen), wist ik ook niet, had al een bestelling gedaan.

    ook een aantal minpuntjes;
    - er zit geen keyless entry in volgens mij, terwijl het starten wel keyless is, weet niet wat er wel of niet standaard is op de A6?
    - er zitten helaas geen led's om de snelheidsmeter (maar de nieuwe klok is vandaag binnengekomen, dus deze maar snel inleren)

    20220930_185402.jpg
    Laatst gewijzigd door bandenman74; 30-09-22 om 19:26.
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

  14. #13
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    997
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Keyless entry staat los van Keyless go. 'Kessy' is wel te retrofitten, sensoren in de deurgrepen bouwen en 2st antenne in de achterdeuren, bekabelen en coderen en je hebt t ..

    Plus nog meer leuke dingetjes: https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 01-10-22 om 11:08.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  15. #14
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Keyless entry staat los van Keyless go. 'Kessy' is wel te retrofitten, sensoren in de deurgrepen bouwen en 2st antenne in de achterdeuren, bekabelen en coderen en je hebt t ..

    Plus nog meer leuke dingetjes: https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Bedankt! Kan is groot dat er meer dingen op mijn lijstje komen!
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

  16. #15
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Vandaag een beetje aan het hobbyen geslagen; alle binnenverlichting vervangen voor led, de achteruitrijlichten vervangen voor osram led's en de bochtenverlichting h7 lampjes vervangen voor osram ultra bright white lampen.
    Ook de nieuwe roosters opgehaald voor in de bumper, denk dat ik daar ook maar led in maak.

    20221001_130925.jpg20221001_130922.jpg20221001_130920.jpg20221001_130013.jpg20221001_130009.jpg20221001_131525.jpg20221001_131810.jpg20221001_153628.jpg
    Laatst gewijzigd door bandenman74; 01-10-22 om 18:44.
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

  17. #16
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Keyless entry staat los van Keyless go. 'Kessy' is wel te retrofitten, sensoren in de deurgrepen bouwen en 2st antenne in de achterdeuren, bekabelen en coderen en je hebt t ..

    Plus nog meer leuke dingetjes: https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Toevallig had ik je topic van de week al doorgenomen haha, ik zit te twijfelen of ik het de moeite waard vind om hem naar keyless entry over te bouwen.
    Heb jij misschien een onderdeelnummer van de comfortmodule die ik het beste kan gebruiken voor kessy, elektrische kofferklep ed.?
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

  18. #17
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    997
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Ik heb ooit een keer een BCM uit een A7 gehaald met elektrische klep en dat was een 4H0907064 BP ..

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  19. #18
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Ik heb ooit een keer een BCM uit een A7 gehaald met elektrische klep en dat was een 4H0907064 BP ..

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Thanks, ga eens even kijken!
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

  20. #19
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.156
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Verschil tussen keyless starten en keyless go is al benoemd. De startknop is standaard, keyless openen/vergrendelen was optie.

    LED's rond de snelheidsmeter zaten er alleen bij adaptive cruise control. ACC zit niet op jouw auto. De roosters voor in de bumper met de ronde gaten, zijn voor de ACC sensoren. Ga je daar lampen inzetten, omdat je schrijft dat je daar leds in wilt maken?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #20
    bandenman74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    49
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen; Audi A6 C7 avant 3.0TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Verschil tussen keyless starten en keyless go is al benoemd. De startknop is standaard, keyless openen/vergrendelen was optie.

    LED's rond de snelheidsmeter zaten er alleen bij adaptive cruise control. ACC zit niet op jouw auto. De roosters voor in de bumper met de ronde gaten, zijn voor de ACC sensoren. Ga je daar lampen inzetten, omdat je schrijft dat je daar leds in wilt maken?
    Ben aan het kijken om hem ook om te bouwen naar keyless entry, kosten zijn gering maximaal 150euro. Dus dat zal samen met de elektrische achterklep ingebouwd gaan worden.
    De nieuwe klok die ik heb liggen heeft de led's bij de snelheidsmeter erin zitten, hoop dat ze werken in mijn auto bij inschakelen vd cruisecontrol, zo niet ga ik eens kijken of ik het software matig aan kan passen.

    Ik wist dat die roosters voor modellen waren met acc, ik vind de bumper erg "leeg" van voren dus twijfel tussen 2 optie's; ik heb 2 ronde lampen (met elk 4 led's erin) liggen die er zo in passen of ik wil in de oude roosters originele rs6 dagrijverlichting plaatsen die ik ook nog heb liggen......keuze's keuze's.
    Wil ook niet dat de auto een hoog "kermisgehalte" krijgt maar mis echt de mistlampen voorin.
    Audi A6 Avant 3.0TDI 204PK (gechipt naar 273PK & 502NM) M8
    VW Golf 1 Cabriolet 3.2FSI 250PK DSG (in aanbouw)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •