Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: A6 2.4

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard A6 2.4

    Na een zeer goede ervaring met een A4 3.0 uit 2004, heb ik maanden geleden een A6 2.4 uit 2008 gekocht. De wagen kwam op gaspedaal voorbij met een schamele 26.000 km op de teller.

    Toch even gaan kijken.

    Het zou een CDJ auto geweest zijn, welke in 2012 herkentekend is. Facturen uit de CDJ tijdperk met kmstand zitten er bij. De NAP na 2012 is bekend en laat zien dat er in 10 jaar 10.000km met de auto gereden is. Er is vorig jaar 400km mee gereden en... toch een grote beurt gehad.

    Al die tijd bij Wittebrug in onderhoud geweest.

    De staat van de auto lijkt de lage kmstand te onderbouwen. Van binnen als nieuw. Smetteloze crèmekleurige leren bekleding. Totaal geen slijtage aan knoppen, pedalen, etc. Originele 14 jaar oude banden er onder met 6 mm profiel. Dat rijdt idd voor geen meter. Wintersetje erbij met 8 mm profiel.

    Onder de motorkap alles als nieuw. Geen vergeelde tankjes, geen haarscheurtjes in leidingen, radiateur/condensor als nieuw, etc, etc. Onderkant eveneens zeer goed. Uitsluitend lichte vliegroest op moeren en bouten.

    De proefrit maakte een goede indruk. Zeer stil, compleet kraak, rammelvrij en snaarstrak rijden, geen speling/geluid uit het onderstel.

    Dus of ik heb een pareltje in handen, of ze hebben ontzettend goed hun best gedaan om een hogere kilometerstand te verbergen. In geval van het laatste feliciteer ik de oplichters. Goed werk geleverd. De auto lijkt als nieuw.

    Op naar de eerste ton.

    Inmiddels 1500km verder en nog steeds blij met de keuze, afgezien van rare elektronische storingen (luidspreker bijrijder kraakt soms, storing in vergrendeling bestuurderskant, soms geen contact met bluetooth). Hopelijk mbv forum zelf, of door aanbevolen adresjes, binnenkort op te lossen.

    Verder een maand geleden de bak onder de vooruit gereinigd. Afvoerkanalen zaten dicht.

    Het risico van tzt rammelende ketting en MT-bak waren me bekend. Maar ach, ik heb in het verleden diverse auto's van diverse merken nieuw gekocht en die waren ook niet zonder (soms ernstige) problemen. Het punt is, zo'n A6 rijdt gewoon te fijn om te laten staan.
    Laatst gewijzigd door Tonino; 09-11-22 om 23:40.

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2.4

    Welkom Tonin,

    Heb je al wat foto's van dit pareltje
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A6 2.4

    Forum doorgesnuffeld naar instruktie voor plaatsen van foto, gestoeid met photobucket, ik kom er niet uit. Is er een instruktie ergens?

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2.4

    De tekst maakt erg nieuwsgierig! De historie klinkt zo wel plausibel. En met een historie in de CDJ rechterlijke macht moet het wel OK zijn

    Foto's plaatsen:
    - mogelijkheid 1 is dat je de foto's zelf ergens uploadt (host) en dan linkje in je post plakken
    - mogelijkheid 2 is om via knop 'geavanceerd' naar het scherm te gaan waar je allerlei knopjes boven het invoer-tekstveld hebt / dan klik je op het 'schilderijtje' (insert image) en het wijst zichzelf
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Laatst gewijzigd door Tonino; 10-11-22 om 08:07.


  6. #6
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2.4

    Als je nu nog [img] vóór, en [/img] ná de link-tekst doet, krijg je de plaatjes meteen in het topic:







    Mooie combi van lak en chique interieur.
    Wel vreemd dat er fake S6 logo op de grille zit bij een CDJ-auto. Er is werkelijk niets sportiefs aan deze klassieke samenstelling dus die nep komt wat vreemd over. Maar ja, is makkelijk aan te passen naar weer stijlvol.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #7
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2.4

    Idd mooie samenstelling qua kleur.

    Vwb het S6 logo. De grill is van een S6 en als je het logo weghaalt heb je daar een “gat” zitten. Vandaar dat het logo er hoogstwaarschijnlijk dus nog in zit.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #8
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: A6 2.4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Idd mooie samenstelling qua kleur.

    Vwb het S6 logo. De grill is van een S6 en als je het logo weghaalt heb je daar een “gat” zitten. Vandaar dat het logo er hoogstwaarschijnlijk dus nog in zit.
    Heb ik toen ook met mijn A6 gehad. Is op te lossen door er b.v. een S-line logo in te plaatsen. (Lijmen of plakken dan wel)
    Afbeelding 21 van de 29 van Audi A6 3.0TDI Tiptronic Hartog Tuned (audiforum.nl)

    Laatst gewijzigd door a6-owner; 10-11-22 om 12:56.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A6 2.4

    Dank voor de "fototip".

    Ja die "S6 toestand" op de auto. De auto is 10 jaar in bezit geweest van de vorige eigenaar. Waarschijnlijk heeft hij deze "upgrade" gedaan zonder de bijbehorende aanpassing van 2.4 naar 4.2 motor te doen. Een gemiste kans😄.

    Een "S-line"-badge is een goed idee. Eigenlijk vind ik de hele grill nogal detoneren met de uitstraling van de rest van de auto.

    Maar voor nu belangrijkere zaken: Bestuurdersslot, krakende speaker maar natuurlijk ook genieten van de kilometers.

  11. #10
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2.4

    Mooie nette A6
    Veel plezier hier mee

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •