Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

  1. #1
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Hi allemaal,

    Ik kijk al een tijdje mee op het forum, heb eerder een Audi A1 gereden, maar verder dan een topic aanmaken zonder inhoud en veel lezen ben ik toen niet gekomen. Gezien het nieuwe jaar en dat ik sinds een paar maanden weer in een Audi rijd vond ik het een mooi moment om wat actiever te worden op dit forum en mijzelf dan ook even voor te stellen.

    Mijn naam is Ramy, ik ben 29 jaar en naast auto gek zijn, rijd ik ook nog motor.

    Audi's heb ik altijd al mooi gevonden, mijn droom is om ooit een R8 voor de deur te hebben staan, naast een Avant voor de dagelijkse dingen. In de afgelopen jaren heb ik de mogelijkheid gehad verschillende Audi's te rijden (mooiste momenten waren in de R8 met V8 en de S8 met V10). Ondanks de liefde voor Audi heb ik er zelf pas één in het bezit gehad: Een Audi A1 van 2017. Die heb ik in 2020 weer ingeleverd bij de dealer en was toen overgestapt naar een Mini Cooper.

    WhatsApp Image 2023-01-02 at 15.34.27.jpg WhatsApp Image 2023-01-02 at 15.35.52.jpg

    Dit was ook mijn laatste auto, een Mini Cooper Clubman Cooper S. Iets meer ruimte ivm. de kinderstoel en wagen, maar wel sportief omdat ik ook wel eens alleen in de auto zit. Toen wij in verwachting waren van een tweede leek mij de Mini wat te klein, deze zat bij een weekendje weg al proppie vol dus begon de zoektocht naar een station.

    Meerdere auto's bekeken, van Ford tot BMW en na lang zoeken en vergelijken toch mijn hart moeten volgen. Met mijn budget kón er een Audi komen, maaaaar dan moest deze wel wat ouder zijn dan de Mini en misschien wat meer kilometers. Waarschijnlijk dan een PFL B8 Avant.

    Ik liep bij een auto zaak in Harderwijk binnen om te kijken wat er stond aan A4 avant's, tot ik bij binnenkomst tegen onderstaande auto aanliep...

    WhatsApp Image 2023-01-02 at 15.43.06.jpg

    Lang verhaal kort, ik wilde natuurlijk wel even proefrijden en de volgende dag stond ie voor de deur. Een Audi A6 Avant uit 2013 met 20" RS4 velgen, chrome delete en op airride.

    WhatsApp Image 2023-01-02 at 15.36.31.jpg WhatsApp Image 2023-01-02 at 15.49.47.jpg WhatsApp Image 2023-01-02 at 15.37.43.jpg WhatsApp Image 2023-01-02 at 15.37.43 (1).jpg
    Inmiddels met een winterset 20" en zonder front lip (laatste foto). De lip was helaas al gescheurd bij aanschaf, denk er over na om deze te vervangen maar dat zien we van de zomer wel.
    Laatst gewijzigd door Razayan; 10-01-23 om 06:01.
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Van "showcar" naar Daily Driver met twee kinderstoelen achterin

    Mooie wagen hoor zo in het wit, gefeliciteerd met de auto en de nieuwe "kleine" 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Van "showcar" naar Daily Driver met twee kinderstoelen achterin

    Welkom en mooie A6 Avant
    Laatst gewijzigd door johnny boy; 02-01-23 om 22:17. Reden: was een beetje dom A6 Avant

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Van "showcar" naar Daily Driver met twee kinderstoelen achterin

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Welkom en mooie A4 Avant
    4?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van "showcar" naar Daily Driver met twee kinderstoelen achterin

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Mooie wagen hoor zo in het wit, gefeliciteerd met de auto en de nieuwe "kleine" 😉
    Bedankt! Deze witte kleur is toch wel heel erg mooi op een Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Welkom en mooie A6 Avant
    Thanks!
    Laatst gewijzigd door Razayan; 03-01-23 om 09:25.


  6. #6
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van "showcar" naar Daily Driver met twee kinderstoelen achterin

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Welkom en mooie A4 Avant
    Was wel de bedoeling ja, een A4... Maar toen ik de inruilwaarde van mijn Mini te horen kreeg was de keuze snel gemaakt.
    Laatst gewijzigd door Razayan; 03-01-23 om 09:26.

  7. #7
    KoosV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    58
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Welkom, mooie A6.

  8. Ad
  9. #8
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Plaatje van een A6 zo met deze velgen.

    Airride doet afbreuk aan de auto imho maar goed, dat is smaak.
    Veel (rij)plezier ermee!
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Plaatje van een A6 zo met deze velgen.

    Airride doet afbreuk aan de auto imho maar goed, dat is smaak.
    Veel (rij)plezier ermee!
    Toen ik het las dacht ik dat ook maar na de foto's gezien te hebben heeft het wel iets dat je op elke hoogte kan rijden, jij laag en mams op normale hoogte, win win dus.
    Kwa comfort zal het ook vast niet tegenvallen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Toen ik het las dacht ik dat ook maar na de foto's gezien te hebben heeft het wel iets dat je op elke hoogte kan rijden, jij laag en mams op normale hoogte, win win dus.
    Kwa comfort zal het ook vast niet tegenvallen.
    De standaard rijhoogte is verlaagd ten opzichte van af fabriek, zoals op de foto's. Eigenlijk verhoog ik de auto alleen als het ergens nodig is ivm. drempels. Zeker met de frontlip was dat nodig. Lager kan eigenlijk alleen op de snelweg anders sta je op elke drempel vast. De luchtbalgen helemaal leeg is puur voor de show en dan is rijden niet mogelijk.

    Luchtvering vind ik persoonlijk comfortabeler dan het sportonderstel, echter deint de auto wel enorm bij hobbels, zeker vanaf 80 kmpu.

    Uiteindelijk vind ik de auto prachtig als ie op rijhoogte of net iets lager staat. 20" en verlagen doet zoveel aan het uiterlijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Dan lijken de schokbrekers niet helemaal afgesteld op deze wagen zijn gewicht, het moet natuurlijk niet deinen, dat is niet fijn.
    Zoals de hoogte op de foto met de winterwielen is perfect.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Dan lijken de schokbrekers niet helemaal afgesteld op deze wagen zijn gewicht, het moet natuurlijk niet deinen, dat is niet fijn.
    Zoals de hoogte op de foto met de winterwielen is perfect.
    Denk dat ik het niet helemaal goed uit kan leggen. Het deinen doet ie continue als je te hoog (teveel bar) rijdt, op de normale rijhoogte (zoals op de foto met winterset) rijdt de auto heel goed. Maar een flinke hobbel in de weg wordt anders opgevangen dan bij een normaal onderstel.

    Zoals Hans Teeuwen zei: dat kun je niet uitleggen, dat is een gevoel!

    Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  14. #13
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Laatst bij VAG techniek geweest voor een stage 1, ondanks dat het nog steeds geen race auto is rijdt het wel stukken beter. Zo had het al moeten zijn vanuit de fabriek.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  15. #14
    KoosV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    58
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Wij rijden nu 6 maanden met stage 1 op onze 2.0TFSI van Vagtechniek. Het bevalt nog steeds. We hebben toen ook onze multitronic iets anders laten afstellen. Veel rijplezier!

  16. #15
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoosV Bekijk Berichten
    Wij rijden nu 6 maanden met stage 1 op onze 2.0TFSI van Vagtechniek. Het bevalt nog steeds. We hebben toen ook onze multitronic iets anders laten afstellen. Veel rijplezier!
    Achteraf gezien, vond je het nodig/het waard dat de multitronic anders is afgesteld? Ik had begrepen dat je dan stationair en op toeren iets hogere toeren rijdt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  17. #16
    KoosV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    58
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Qua stationair lopen is er niets veranderd. Alleen bij het wegrijden pak hij direct op en loopt verder iets hoger in de toeren waardoor hij soepeler rijdt. Alleen bij constant 50km had het toerental nog wel iets hoger gemogen.

  18. #17
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    VERKOCHT! Helaas, met nog geen twee jaar in bezit is het tijd voor een andere auto. Met enige tegenzin, want dit is wel de auto die ik sinds de lancering al had willen hebben. Liefst zou ik em vervangen voor een "C7.5" met 3.0 of zelfs de 4.0 (s-tronic en quattro ipv de multitronic) maar het is een e-tron 55 quattro geworden! Wie weet in de toekomst weer een A6 (of S6).

    Nog even wat laatste fototjes geschoten voor de herinneringen en dan ruil ik em as. vrijdag om.
    Laatst gewijzigd door Razayan; 13-03-24 om 11:09.
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  19. #18
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.121
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Met tegenzin? Je werd gedwongen natuurlijk 😉

    Je hebt wel iets met ruimte, A1, mini, A6, E-Tron. Groot groter het grootst. 😁
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #19
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Raz's Audi A6 Avant 2.0 TFSI | Gletsjerwit | Air Lift Performance

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Met tegenzin? Je werd gedwongen natuurlijk 😉

    Je hebt wel iets met ruimte, A1, mini, A6, E-Tron. Groot groter het grootst. 😁
    Ik blijf de lijnen van zo'n lange lage station als dit (bijna 5 meter lang en verlaagd) gewoon prachtig vinden.. Dat ga ik wel missen.. Misschien in de toekomst weer een A6(of een S6)?

    Wat betreft de ruimte, wij begonnen met de A1 als eerste auto samen, de MINI volgde na baby 1, al gauw kwam daar baby 2 dus papa wilde graag een echte station, voila daar was de A6 (had eigenlijk een A4 moeten zijn, lees maar terug in de OP)... En nu met twee peuters kan ik toch nog wel de ruimte gebruiken. En met 3 vrouwen in huis is er nooit ruimte genoeg! Voor nu vind ik dit zeker groot genoeg!
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •