Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 160

Onderwerp: Even voorstellen

  1. #21

    Standaard Re: Even voorstellen

    Wat zo'n ding haalt is geen touw op te trekken, ligt aan je onderhoudsportemonnee. Ik heb mijn B6 met v6 tdi naar 455.000 gereden, en bij 't moment van slopen was er technisch weinig mis.. Reed nog perfect.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  2. #22

    Standaard

    Even een kleine update

    Volop aan het zoeken en ben bang dat ik mijn eisenpakket toch wat bij moet stellen om een nette en degelijke auto te kopen binnen het budget.

    1.8t zijn alweer iets goedkoper. Iemand bekend met deze motor? En wat ik kan verwachten qua rijgedrag als ik deze laat tunen, pk's zijn me bekend.

    Kom redelijk wat multitronics tegen. Iemand iets zinnigs te zeggen over de betrouwbaarheid, onderhoud en waar op te letten?

    Quattro...meer onderhoud nodig dan een standaard aandrijving?

    Excuses voor de vele vragen. Ben echt een leek op dit gebied en het is toch een flinke investering, voor mij iig!

    Nog iets vergeten...

    Valt me op dat er in Duitsland (verdacht) veel audi's worden aangeboden met (extreem) lage km standen.

    Kun je achterhalen of die km stand klopt? Nog meer voor en/of nadelen als je een auto wilt importeren uit Duitsland? Proefkeuring zit er natuurlijk niet in....
    Laatst gewijzigd door tom; 27-01-23 om 21:01.

  3. #23
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Even voorstellen

    Multitronic is ruk, gewoon niet doen
    Quattro is echt leuk, en met automaat dus ook een Tiptronic

    Quattro geeft niet meer onderhoud, hooguit het cardan een keer verversen maar so much fun in de sneeuw bijv.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #24

    Standaard Re: Even voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnaby Bekijk Berichten
    Volop aan het zoeken en ben bang dat ik mijn eisenpakket toch wat bij moet stellen om een nette en degelijke auto te kopen binnen het budget.
    Er wordt goud gevraagd voor nette occasions. Bedenk bij jezelf ook of je pak-em-beet 10.000 euro wil neerleggen voor een 15-18 jaar oude auto, hoe "dik" ze ook zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnaby Bekijk Berichten
    1.8t zijn alweer iets goedkoper. Iemand bekend met deze motor?
    De halve wereld rijdt met 1.8T's, van Golf 1 en VW Campers (retrofit) tot Skoda Superb (af fabriek) en alles daar tussenin. Dit is zo'n beetje de meest gebouwde, getunede en project-friendly motor die het VAG concern ooit heeft gemaakt. Je kan hier eindeloos ervaringen over vinden. De motor is nieuw geleverd tussen 1995 en 2010 (pak-em-beet een paar jaar), in verschillende varianten (gaskabel, half E-gas, vol E-gas, internals tot 250pk en internals tot 400pk, etc.).

    A4 B5 (1995-2001), A4 B6 (2001-2005), A4 B7 (2005/2006), A3 8L (1996-2003), Audi TT Mk1 (1998-2006), A6 C5 (1997-2004), Golf 4 GTI, VW Passat, Skoda Octavia, Skoda Superb, Seat Leon, Seat Ibiza Cupra, Seat Toledo, en vast nog wel tig andere auto's.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnaby Bekijk Berichten
    En wat ik kan verwachten qua rijgedrag als ik deze laat tunen, pk's zijn me bekend.
    Ook hier kan je véééél over vinden. Ikzelf vind de 1.8T een ontzettend fijne motor, zuinig als 't moet en ronduit vlot, en met de juiste tuning en after market onderdelen zelfs serieus snel. Maar, vergeet niet dat de 1.8T in de B7 als tussenmodel is neergezet, en eigenlijk bedoeld was als budget optie om het gat tussen de 2.0 (130pk) en 2.0T (200pk) op te vullen. Zodoende zullen ze vaak weinig tot geen standaarduitrusting hebben, en zelden dik in de opties zijn (dan kocht je namelijk een 2.0T).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnaby Bekijk Berichten
    Kom redelijk wat multitronics tegen. Iemand iets zinnigs te zeggen over de betrouwbaarheid, onderhoud en waar op te letten?

    Quattro...meer onderhoud nodig dan een standaard aandrijving?
    Zoals aangegeven: multitronic kan geen koppel hebben. Turbomotoren op een multitronic zijn vaak af fabriek al geknepen (minder koppel), en toch gaan ze vaak stuk. Fijn als ze werken, maar niet betrouwbaar. Quattro is safe. Onderhoudsvrij tenzij er wat stuk gaat, en dan moet je denken aan een rubber of lager.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnaby Bekijk Berichten
    Valt me op dat er in Duitsland (verdacht) veel audi's worden aangeboden met (extreem) lage km standen.

    Kun je achterhalen of die km stand klopt? Nog meer voor en/of nadelen als je een auto wilt importeren uit Duitsland? Proefkeuring zit er natuurlijk niet in....
    Als het te mooi klinkt... Zoals ik al zei, te lage stand is ook niet goed. Je kan via chassisnummer een onderhoudshistorie opvragen bij de dealer, mits deze bij de dealer in onderhoud is geweest. Anders sowieso complete geschiedenis bij eisen. Ook dan geen garantie, het gebeurt regelmatig dat kilometerstanden (flink) worden teruggedraaid. Proefkeuring kan wel degelijk, genoeg TUV/DEKRA stations.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #25
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen

    Ik rij al bijna 10jr met een 1.8T BFB
    Dit motorblok ligt ook in de B7

    Mijn conclusie na bijna 10jr
    Onverwoestbaar
    Maar zoals bij elk motorblok gaat en staat alles met degelijk onderhoud

    Zoals de hereb hier terecht aangeven
    Kun je beter een auto kopen met ervaring
    Dan 1 met weinig km
    Zeker als je de km terug rekent naar de leeftijd

    De 1.8T heeft wel zijn "dingetjes"
    Zo zijn ze best wel gevoelig voor het oliezeefje onderin de carterpan
    Als deze verstopt is hoor je de kleppen tikken zoals de Justiband( niks mis met de Justiband maar hun zitten ook niet altijd in de juiste maat)

    Daarnaast trekken ze vaak valse lucht via de carter ontluchting, deze plastic buisjes breken / verpulveren vaak
    Ook de breedervalve gaat wel eens stuk
    Koelvloeistof huisje achterop het motorblok is ook een aandachtspunt
    Maar verder en perfect motorblok

    En veel reparatie kun je nog gewoon zelf doen
    Daar ben je de dure dealer of garage niet voor nodig

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


  6. #26

    Standaard Re: Even voorstellen

    Goedemiddag

    Sinds gisteren de trotse eigenaar van een audi Avant b7 in de oh zo gewenste kleur zwart. Foto's laten nog op zich wachten aangezien ik de auto nog niet in bezit heb en de link offline is.

    Spannend dagje gister...zoals eerder gezegd zaten er dus geen boekjes bij wat de prijs misschien enigzins verklaard.
    Helaas hadden mjjn monteurs geen tijd, dus een snelcursus automonteur gehad voor ik die kant op ging. Op finnik gekeken, auto heeft 2 eigenaars gehad, 5 inclusief autobedrijven, keuringsrapporten waren niet echt spannend, helaas niks over onderhoud terug te vinden.

    Beetje teleurgesteld omdat hij hier en daar wat lichte krasje had op plekken in het zicht. Waarschijnlijk is daar met wat polijsten wat aan te doen. Grill is gescheurd wat natuurlijk op te lossen is en de velgen beschadigd maar die worden sowieso vervangen.
    Van binnen is de auto bijna als nieuw, alleen het navigatiescherm is flink verweerd, alleen zichtbaar als deze uit staat, ook te vervangen natuurlijk.

    Onder de auto, wielkasten en rondom het dak/auto geen roest te bekennen. Distributieriem is 50k terug vervangen en airco moet in 2024 weer een beurt krijgen. Motor maakte geen vreemde geluiden , naar mijn idee...
    Koelvloeistof was helemaal schoon en als ik de oliedop eraf draaide kwam er geen olie uit. Wel ging de auto stotteren als ik de oliedop los draaide, niet heel vreemd wat Ik heb gehoord maar graag jullie mening daarover.

    De proefrit... bijbremmen met de handen los ging de auto perfect rechtdoor, schakelen ging soepel, geen vreemde rook na stationar draaien en gas geven, stuur helemaal gedraaid en aanrijden ging ook soepel, vering lijkt in orde, koppeling lijkt in orde. Vast nog iets vergeten...

    Keuring is nog maar 2 maanden geldig dus heb om een nieuwe keuring gevraagd. Grote beurt en garantie achterwege gelaten, grote beurt doen we zelf en bij ernstige gebreken heeft iedereen sowieso garantie.

    Plan van aanpak

    - Auto meteen naar de garage om na te laten kijken en een grote beurt inclusief polijsten
    - Als de schokbrekers nog in orde zijn hoef ik alleen verensetje van eibach aan te schaffen, kom ik op terug
    - nieuwe velgen, keus is al vrij duidelijk
    -nieuwe gril, hier misschien?
    -Waarschijnlijk folie op de ramen, heb regelmatig spullen in de auto liggen
    - misschien spacers of nog beter velgen waar dit niet bij nodig is. Eerst nog wat meer in verdiepen
    - Ruitenwisser achter is in zijn geheel verdwenen, eerst het mechanisme eens checken.

    Vragen die als eerste bij mij op komen

    1. Is het stotteren met de oliedop eraf 'normaal', auto heeft 230k gelopen. Moet/kan ik daar evt iets aan doen?
    2. Iemand een gril in de aanbieding?
    3. Wil de auto dus verlagen en op 18 of liever 19inch zetten icm spacers of velgen die dat van zich zelf al hebben. De auto moet comfortabel blijven en niet op de grond liggen, bezoek nogal eens wat offroad paden.

    Alle tips en tricks zijn welkom. En ja ik weet de zoekfunctie te vinden maar tegelijkertijd werkt dit forum verre van ideaal (op mijn mobiel), helaas geen andere apparaten om handen.

    Ik hoor graag van jullie!

  7. #27

    Standaard Re: Even voorstellen

    Gefeliciteerd dan he!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Even voorstellen

    Dank je Bastet!

    Zie nu ook dat ik een hoop reacties heb gemist...excuses daarvoor heren!

  10. #29
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen

    Zeg ik, op het oog moet het jou een goed gevoel geven de rest is een beetje geluk hebben
    Veel plezier van je B7 van de oliedop losdraaien lopende en dan terugvallen is normaal

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  11. #30

    Standaard

    Screenshot_20230208_004558_Chrome.jpgScreenshot_20230208_004558_Chrome.jpg

    Bovenstaande het model velgen die ik op het oog heb....
    Laatst gewijzigd door tom; 09-02-23 om 20:34.

  12. #31
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnaby Bekijk Berichten
    Bovenstaande het model velgen die ik op het oog heb....
    zou eerst rijden en zorgen dat hij tiptop is en dan modden

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  13. #32

    Standaard Re: Even voorstellen

    Klopt helemaal, dat gaan we ook zeker doen.


    Wil alleen vast uitzoeken welke eibach set ik nodig heb en met welke velgen,banden en spoorverbreding ik goed weg kom. Kan ik het iig vast uitzoeken en meteen doorschakelen, want deze velgen kunnen echt niet.

  14. #33
    EricW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    371
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Even voorstellen

    Gefeliciteerd met je aankoop!
    Welke uitvoering is het nu geworden, 2.0T met handbak?
    Erg benieuwd naar de foto's.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door EricW; 09-02-23 om 17:09.

  15. #34
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnaby Bekijk Berichten
    Goedemiddag

    Sinds gisteren de trotse eigenaar van een audi Avant b7 in de oh zo gewenste kleur zwart. Foto's laten nog op zich wachten aangezien ik de auto nog niet in bezit heb en de link offline is.

    Spannend dagje gister...zoals eerder gezegd zaten er dus geen boekjes bij wat de prijs misschien enigzins verklaard.
    Helaas hadden mjjn monteurs geen tijd, dus een snelcursus automonteur gehad voor ik die kant op ging. Op finnik gekeken, auto heeft 2 eigenaars gehad, 5 inclusief autobedrijven, keuringsrapporten waren niet echt spannend, helaas niks over onderhoud terug te vinden.

    Beetje teleurgesteld omdat hij hier en daar wat lichte krasje had op plekken in het zicht. Waarschijnlijk is daar met wat polijsten wat aan te doen. Grill is gescheurd wat natuurlijk op te lossen is en de velgen beschadigd maar die worden sowieso vervangen.
    Van binnen is de auto bijna als nieuw, alleen het navigatiescherm is flink verweerd, alleen zichtbaar als deze uit staat, ook te vervangen natuurlijk.

    Onder de auto, wielkasten en rondom het dak/auto geen roest te bekennen. Distributieriem is 50k terug vervangen en airco moet in 2024 weer een beurt krijgen. Motor maakte geen vreemde geluiden , naar mijn idee...
    Koelvloeistof was helemaal schoon en als ik de oliedop eraf draaide kwam er geen olie uit. Wel ging de auto stotteren als ik de oliedop los draaide, niet heel vreemd wat Ik heb gehoord maar graag jullie mening daarover.

    De proefrit... bijbremmen met de handen los ging de auto perfect rechtdoor, schakelen ging soepel, geen vreemde rook na stationar draaien en gas geven, stuur helemaal gedraaid en aanrijden ging ook soepel, vering lijkt in orde, koppeling lijkt in orde. Vast nog iets vergeten...

    Keuring is nog maar 2 maanden geldig dus heb om een nieuwe keuring gevraagd. Grote beurt en garantie achterwege gelaten, grote beurt doen we zelf en bij ernstige gebreken heeft iedereen sowieso garantie.

    Plan van aanpak

    - Auto meteen naar de garage om na te laten kijken en een grote beurt inclusief polijsten
    - Als de schokbrekers nog in orde zijn hoef ik alleen verensetje van eibach aan te schaffen, kom ik op terug
    - nieuwe velgen, keus is al vrij duidelijk
    -nieuwe gril, hier misschien?
    -Waarschijnlijk folie op de ramen, heb regelmatig spullen in de auto liggen
    - misschien spacers of nog beter velgen waar dit niet bij nodig is. Eerst nog wat meer in verdiepen
    - Ruitenwisser achter is in zijn geheel verdwenen, eerst het mechanisme eens checken.

    Vragen die als eerste bij mij op komen

    1. Is het stotteren met de oliedop eraf 'normaal', auto heeft 230k gelopen. Moet/kan ik daar evt iets aan doen?
    2. Iemand een gril in de aanbieding?
    3. Wil de auto dus verlagen en op 18 of liever 19inch zetten icm spacers of velgen die dat van zich zelf al hebben. De auto moet comfortabel blijven en niet op de grond liggen, bezoek nogal eens wat offroad paden.

    Alle tips en tricks zijn welkom. En ja ik weet de zoekfunctie te vinden maar tegelijkertijd werkt dit forum verre van ideaal (op mijn mobiel), helaas geen andere apparaten om handen.

    Ik hoor graag van jullie!
    Schiet mij maar lek
    Ik begrijp het niet meer
    Je stelt allerlei vragen waaruit lijkt dat je auto kennis minimaal is
    ( Niks mis mee hoor)

    En dan ga je een Audi kopen
    Zonder garantie
    En je gaat zelf een grote beurt uitvoeren

    En hoe kom je erbij dat iedereen bij ernstige gebreken garantie heeft?

    Zoals ik het lees heb je de auto gekocht zoals deze er bij staat
    Incl alle "gebreken"
    En heb je afstand gedaan van de garantie

    Begrijp me niet verkeerd hoor
    Ik gun iedereen een goede en mooie auto
    Maar ik ben het spoor hierin even kwijt

    Sorry

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  16. #35

    Standaard Re: Even voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barnaby Bekijk Berichten
    Wil alleen vast uitzoeken welke eibach set ik nodig heb en met welke velgen,banden en spoorverbreding ik goed weg kom.
    Schroefset! Heb nog een B6/7 FWD set (2.5tdi) liggen, mag voor zacht geld weg. Samen met 19x8,5 ET35 rondom (of 19x9,5 ET45 achter) heb je een héél mooi wagentje.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #36

    Standaard Re: Even voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Schiet mij maar lek
    Ik begrijp het niet meer
    Je stelt allerlei vragen waaruit lijkt dat je auto kennis minimaal is
    ( Niks mis mee hoor)

    En dan ga je een Audi kopen
    Zonder garantie
    En je gaat zelf een grote beurt uitvoeren

    En hoe kom je erbij dat iedereen bij ernstige gebreken garantie heeft?

    Zoals ik het lees heb je de auto gekocht zoals deze er bij staat
    Incl alle "gebreken"
    En heb je afstand gedaan van de garantie

    Begrijp me niet verkeerd hoor
    Ik gun iedereen een goede en mooie auto
    Maar ik ben het spoor hierin even kwijt

    Sorry

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Kennis over Audi != handigheid in klussen in 't algemeen. Beurtje uitvoeren is weinig anders aan dan bij een Toyota Corolla, hoogstens wat meer werk. Zwakke punten niet kennen is dan niet heel relevant.

    Iedereen heeft wettelijk gezien recht op conformiteit - dat is wat anders dan 100% garantie, maar als er ECHT iets aan de hand is mag je binnen de redelijke termijn (lees: waar naar geld: de Ioniq van m'n ma was 4,5 jaar/100.000km oud en kostte €23K, daarvan mag je verwachten dat-ie nog zeker een aantal jaar mee gaat; een B7 van €4K mag je verwachten dat-ie wel een paar maanden zonder grove mankementen mee gaat, maar kleinere gebreken horen er wel bij) aanspraak maken op coulance of zelfs garantie, aangezien dan wordt aangenomen dat het defect al bij aanschaf aanwezig was.

    Mits aan de onderzoeksplicht is voldaan (zoals het informatie inwinnen op dit forum, en een goede proefrit is gemaakt) kan onze vriend Barnaby verwachten dat de auto zeker 3-6 maanden vrij is van grote gebreken (zoals scheur in de kop, turbo die opblaast, of een airco/hvac systeem dat ontploft). Daarbij kan coulance of garantie worden verleend, dus de zin 'iedereen heeft garantie' moet met een korrel zout genomen worden, ook al is deze eigenlijk wel deels waar.

    Veel garages proberen deze wettelijke vorm van veiligheid af te kopen met 'geen garantie tenzij 750 euro meerprijs', en dat is inmiddels dus niet meer nodig. Zodoende kan je een auto zonder garantie kopen en tóch een klein vangnetje achter de hand hebben.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #37
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Kennis over Audi != handigheid in klussen in 't algemeen. Beurtje uitvoeren is weinig anders aan dan bij een Toyota Corolla, hoogstens wat meer werk. Zwakke punten niet kennen is dan niet heel relevant.

    Iedereen heeft wettelijk gezien recht op conformiteit - dat is wat anders dan 100% garantie, maar als er ECHT iets aan de hand is mag je binnen de redelijke termijn (lees: waar naar geld: de Ioniq van m'n ma was 4,5 jaar/100.000km oud en kostte €23K, daarvan mag je verwachten dat-ie nog zeker een aantal jaar mee gaat; een B7 van €4K mag je verwachten dat-ie wel een paar maanden zonder grove mankementen mee gaat, maar kleinere gebreken horen er wel bij) aanspraak maken op coulance of zelfs garantie, aangezien dan wordt aangenomen dat het defect al bij aanschaf aanwezig was.

    Mits aan de onderzoeksplicht is voldaan (zoals het informatie inwinnen op dit forum, en een goede proefrit is gemaakt) kan onze vriend Barnaby verwachten dat de auto zeker 3-6 maanden vrij is van grote gebreken (zoals scheur in de kop, turbo die opblaast, of een airco/hvac systeem dat ontploft). Daarbij kan coulance of garantie worden verleend, dus de zin 'iedereen heeft garantie' moet met een korrel zout genomen worden, ook al is deze eigenlijk wel deels waar.

    Veel garages proberen deze wettelijke vorm van veiligheid af te kopen met 'geen garantie tenzij 750 euro meerprijs', en dat is inmiddels dus niet meer nodig. Zodoende kan je een auto zonder garantie kopen en tóch een klein vangnetje achter de hand hebben.
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens S
    Als je een auto koopt zoals deze erbij staat
    Dan koop je deze zonder enig recht op

    Wellicht dat de kleine letters in dit koopcontract iets anders beweren
    Dat weet ik niet

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  19. #38
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Schiet mij maar lek

    En hoe kom je erbij dat iedereen bij ernstige gebreken garantie heeft?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

    Kevin,

    Even los van deze situatie, maar sinds april 2022 heeft iedereen 12 maanden garantie op een gebruikte auto. Als je hem bij een professionele verkoper koopt. Is wettelijk geregeld. Bovag adverteert wel heel leuk dat hun garantie 12 maanden is geworden i.p.v. 6, maar ze kunnen niet anders.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  20. #39

    Standaard Re: Even voorstellen

    Ik reageer morgenmiddag even inhoudelijk.
    Ik snap de kritiek wel maar zo zwart/wit is het niet, maar een kritische blik is ook niks mis mee.

    Alvast een fijn weekend allen!

  21. #40

    Standaard Re: Even voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens S
    Als je een auto koopt zoals deze erbij staat
    Dan koop je deze zonder enig recht op

    Wellicht dat de kleine letters in dit koopcontract iets anders beweren
    Dat weet ik niet

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Maakt niet uit of je het er mee eens bent of niet, of dat 't in het koopcontract staat, consumentenrecht is in de wet geregeld .

    Garantie is doorgaans gezien iets dat geldt op een nieuw product, vanaf de fabrikant (waarbij de consument een overeenkomst heeft met de verkoper!), waarbij je recht hebt op reparatie, vervanging of omruil voor eenzelfde nieuw product.

    Garantie op een 2e hands auto kan beter worden gezien als recht op reparatie of vervanging (immers, als je nieuwe auto dermate veel gebreken vertoont heb je doorgaans gewoon recht op een nieuwe, met een huur- of leenconstructie vooraf). Reparatie of gelijkwaardige vervanging (in overleg), of koopontbinding met restitutie van origineel aankoopbedrag is dan gewoonlijk de oplossing.

    Zie:
    https://www.juridischloket.nl/aankop...o-marktplaats/

    Auto zonder garantie
    Kocht u de auto zonder garantiebewijs? Dan heeft u mogelijk recht op reparatie of vervanging. Als de auto te snel kapot gaat, moet de verkoper meestal het probleem oplossen. Hij moet de auto repareren of voor een andere auto zorgen. Kan dit niet? Of zijn de gebreken heel erg? Dan kunt u de koop terugdraaien.

    Heeft uw auto problemen binnen 1 jaar na de koop? Dan moet de verkoper bewijzen dat de problemen er nog niet waren toen u de auto kocht. Als u de auto kocht vóór 27 april 2022, is deze periode 6 maanden.

    Merkt u de problemen ná 1 jaar? Dan moet u bewijzen dat de problemen er al waren toen u de auto kocht. Als u de auto kocht vóór 27 april 2022, moet dat na 6 maanden.

    Let op:
    U heeft een onderzoeksplicht bij de koop van een tweedehands auto. U mag niet zomaar verwachten dat alles goed is. Controleer de auto daarom voordat u hem koopt. Maak bijvoorbeeld een proefrit. Stel vragen aan de verkoper of doe een aankoopkeuring.
    Mocht er dus ECHT iets kapot gaan (motor in de soep vanwege distributieriem die, volgens onderzoeksplicht geconstateerd/gecontroleerd vervangen is vóór aanschaf auto, en toch knapt), dan moet de verkoper bewijzen dat dit probleem is ontstaan NA aanschaf. En dat kan 99 van de 100 keer niet, dus dan heb je recht op reparatie. Nu kan je dan met de verkoper ook een geldbedrag afspreken ter vergoeding, en in overleg de reparatie elders doen, al zal de gemiddelde garage daar niet mee akkoord gaan en de reparatie zelf willen doen.

    Deze garantie geldt voor alle auto's gekocht bij een bedrijf (particulier is anders). Daarbij geldt, als de zaak voor moet komen bij een rechter, dat er wel wordt gekeken naar de staat, aankoopbedrag, leeftijd en kilometerstand van de auto. Nogmaals, op een Carisma van €400 kan je niet verwachten dat hij 2 jaar mee gaat, en dat je een jaar kosteloze garantie/reparaties kan krijgen. Slijtagedelen is natuurlijk een uitgesloten ding. Maar, op een A4 B7 van €4000 kan je ook niet alles verwachten: hij is onderin de markt qua prijs voor een dergelijke auto, maar het is wel vier duizend euro, en dus geen paar honderd piek APK-waggeltje. Je mag dus wel degelijk iets verwachten, als in 1 of 2 jaar zonder extreme verrassingen, mits de onderzoeksplicht gunstig heeft uitgepakt. Een B6 van €7500,- bevindt zich bovenin de markt, en mag je dus zéker verwachten 2 jaar probleemloos te kunnen rijden. Zo ook de Ioniq - marktconforme prijs, hoog cash-bedrag, jonge auto; die mag zelfs zonder garantiecertificaat echt niet in 1 jaar kapot gaan.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •