Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Roy's Audi A4 B7 2.0TFSI quattro

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Roy's Audi A4 B7 2.0TFSI quattro

    Goedenavond allen,


    Al enige tijd lees ik met jullie mee en sommigen van jullie zouden weten dat ik een Audi A1 a là Quattro looks bezit en een Audi A4 B7 2.0 Avant met Multitronic automaat.. al beviel die laatste niet slecht. Integendeel zelfs het werd een allemansvriend mijn ouders namen hem liever mee dan hun Audi A1 1.0 TFSI en hij beviel mij ook heel goed. Rondom cosmetisch wat schades laten spuiten en het leek een blijvertje.. Maar... Daar kwam de Audi te koop die ik 6 jaar geleden op de hoek van de straat zag staan bij een wijk verderop gelegen. Een dikke 2.0T Sedan met handbak, Quattro en volledig S line uitgevoerd. Mijn vader kende de eigenaar nog van vroeger. Maar je zal nu denken dat de Audi te koop stond in mijn woonplaats Kampen. Dat was niet het geval, De beste man ruilde de auto in 2020 waar hij in Zwolle te koop stond... al wel eens zien staan daar maar in het achterhoofd je moet zo'n 2.0T ook kunnen onderhouden dacht ik maar nu niet.. althans niet voor mij.. Tot dat ik afgelopen jaar in Limburg (Heerlen) op vakantie was en een biertje aan het drinken was met pa en ik marktplaats checkte op Audi's en de buurt. Tot mijn verbazing kwam de 36-TL-SG weer opduiken bij een eigenaar die er door omstandigheden van af wilde. Gelijk een bod gedaan en de zelfde avond/nacht tot overeenstemming gekomen (Tsja iets met drank in de man hè?) enfin, Ik werd eigenaar van deze bomvolle Audi A4 die ik sinds mijn 17e op het oog had. Welliswaar was de Audi niet meer in de staat van hoe ik deze herinnerde.. Er zat een deuk in de bumper, Sline skirts liet de lak van los en de achter bumper had een schaaf en slechte blanke lak. Gelukkig kan ik goed overweg met de plaatselijke autoschadehersteller en ben ik zelf niet vies van flink wat polijsten en schuren dus dit moest goed komen... Ik ging deze A4 weer herstellen naar z'n glorie tijd. Alhoewel ik 23 ben is OEM echt wel iets wat mij aanspreekt, dus niks geen tuning en of extra opsmuk gewoon de Audi in zijn natuurlijke habitat doet mij het genieten. Al met al is het een best project geweest. Zo heb ik de soft touch knoppen vervangen, RNS navi scherm (Had last van dode pixels) en het stuur opnieuw in de vinyl verf gespoten. Ook een nieuw setje matten besteld en alles is weer fris en clean zoals ik het zal willen. De auto is in meerdere stappen gepolijst en voorzien van een ceramische coating. Ook is de auto bij de spuiter geweest en inmiddels op en top. Technisch heeft de auto een flinke opknap beurt gehad begin 2022 dus dit is een kwestie van bijhouden door regulier onderhoud.

    Audi bij aankoop naast de A1 van mijn ouders
    IMG_3519.jpg
    IMG_3520.jpg

    IMG_4422.jpg
    IMG_4425.jpg
    IMG_4594.jpg
    IMG_4599.jpg
    IMG_4675.jpg
    12A8BFF3-E712-4E7F-8209-0CC7549D7D32 2.jpg
    IMG_4476.jpg
    IMG_4480.jpg

    De A4 met zijn winterset (Old RS6 replica's)
    IMG_4558.jpg

    En inmiddels met het huidige zomer set. De originele Audi S line velgen (B5 RS4's) Gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden
    IMG_5081.jpg






    Laatst gewijzigd door RoyBa; 02-02-23 om 23:07.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    390
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Roy's Audi A4 B7 2.0TFSI quattro

    Leuk om te lezen hoeveel moeite je hebt gedaan om je "oude liefde" in handen te krijgen!
    Ziet er (nu) netjes uit, veel plezier ermee.

  3. #3
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Roy's Audi A4 B7 2.0TFSI quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoyBa Bekijk Berichten
    Goedenavond allen,


    Al enige tijd lees ik met jullie mee en sommigen van jullie zouden weten dat ik een Audi A1 a là Quattro looks bezit en een Audi A4 B7 2.0 Avant met Multitronic automaat.. al beviel die laatste niet slecht. Integendeel zelfs het werd een allemansvriend mijn ouders namen hem liever mee dan hun Audi A1 1.0 TFSI en hij beviel mij ook heel goed. Rondom cosmetisch wat schades laten spuiten en het leek een blijvertje.. Maar... Daar kwam de Audi te koop die ik 6 jaar geleden op de hoek van de straat zag staan bij een wijk verderop gelegen. Een dikke 2.0T Sedan met handbak, Quattro en volledig S line uitgevoerd. Mijn vader kende de eigenaar nog van vroeger. Maar je zal nu denken dat de Audi te koop stond in mijn woonplaats Kampen. Dat was niet het geval, De beste man ruilde de auto in 2020 waar hij in Zwolle te koop stond... al wel eens zien staan daar maar in het achterhoofd je moet zo'n 2.0T ook kunnen onderhouden dacht ik maar nu niet.. althans niet voor mij.. Tot dat ik afgelopen jaar in Limburg (Heerlen) op vakantie was en een biertje aan het drinken was met pa en ik marktplaats checkte op Audi's en de buurt. Tot mijn verbazing kwam de 36-TL-SG weer opduiken bij een eigenaar die er door omstandigheden van af wilde. Gelijk een bod gedaan en de zelfde avond/nacht tot overeenstemming gekomen (Tsja iets met drank in de man hè?) enfin, Ik werd eigenaar van deze bomvolle Audi A4 die ik sinds mijn 17e op het oog had. Welliswaar was de Audi niet meer in de staat van hoe ik deze herinnerde.. Er zat een deuk in de bumper, Sline skirts liet de lak van los en de achter bumper had een schaaf en slechte blanke lak. Gelukkig kan ik goed overweg met de plaatselijke autoschadehersteller en ben ik zelf niet vies van flink wat polijsten en schuren dus dit moest goed komen... Ik ging deze A4 weer herstellen naar z'n glorie tijd. Alhoewel ik 23 ben is OEM echt wel iets wat mij aanspreekt, dus niks geen tuning en of extra opsmuk gewoon de Audi in zijn natuurlijke habitat doet mij het genieten. Al met al is het een best project geweest. Zo heb ik de soft touch knoppen vervangen, RNS navi scherm (Had last van dode pixels) en het stuur opnieuw in de vinyl verf gespoten. Ook een nieuw setje matten besteld en alles is weer fris en clean zoals ik het zal willen. De auto is in meerdere stappen gepolijst en voorzien van een ceramische coating. Ook is de auto bij de spuiter geweest en inmiddels op en top. Technisch heeft de auto een flinke opknap beurt gehad begin 2022 dus dit is een kwestie van bijhouden door regulier onderhoud.

    Audi bij aankoop naast de A1 van mijn ouders
    IMG_3519.jpg
    IMG_3520.jpg

    IMG_4422.jpg
    IMG_4425.jpg
    IMG_4594.jpg
    IMG_4599.jpg
    IMG_4675.jpg
    12A8BFF3-E712-4E7F-8209-0CC7549D7D32 2.jpg
    IMG_4476.jpg
    IMG_4480.jpg

    De A4 met zijn winterset (Old RS6 replica's)
    IMG_4558.jpg

    En inmiddels met het huidige zomer set. De originele Audi S line velgen (B5 RS4's) Gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden
    IMG_5081.jpg






    Mooi resultaat Roy
    Daar mag je best trots op zijn

    Maar heeft de B7 OEM led in het interieur?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 03-02-23 om 11:27.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Roy's Audi A4 B7 2.0TFSI quattro

    Nice one! Lekker bezig!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Smile Re: Roy's Audi A4 B7 2.0TFSI quattro

    Enige tijd niet actief geweest.. Niet minder actief met het semi restaureren van deze A4. Helaas bleek de auto toch wat te laten lopen.. Buurman attendeerde mij er al op dat de parkeerplaats wat smerig werd (oops)

    Helaas is er ook iemand (althans lijkt het) tegen de auto opgefietst wat resulteerde in een kras op de motorkap, bumper en spiegelkap. Zelf was ik er van overtuigd dat de auto nog even onder mij blijft mede door het verhaal wat ik hier boven al eens gepost had. Dit resulteerde in nieuwe bodem platen (waren op en gescheurd), nieuwe wielkuipen voor, Homokineet, Kleppendekselpakking, schokdemper achter zweette dus vervangen, grote beurt, nog wat andere pakkingen, en nieuwe vloeistoffen (zaten uiteraard bij de beurt in)

    Technisch heb ik hem dan weer strak en is het een kwestie van bijhouden.. Dat gaat helemaal goedkomen! ben tenslotte zuinig op deze auto. Ook al hoe zuur het is en waarborgfonds geen uitkomst kon bieden maar besloten om optisch weer wat verder te gaan. De motorkap, voorbumper, zijscherm rechts en de sline stoot strips professioneel te laten spuiten. Momenteel is al het technische gefixt en staat de auto inmiddels bij de spuiter. Ik zal jullie dadelijk verder updaten als de auto weer voor de deur staat


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Roy's Audi A4 B7 2.0TFSI quattro

    Je zorgt goed voor haar, Chapeau!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •