Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 153

Onderwerp: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

  1. #41
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MechielHoenink Bekijk Berichten
    Even weer een update:

    Vandaag van 08.00 tot 20.00 onderweg geweest om een complete airco set van een Audi 100 uit 1986 in de buurt van Kiel in Duitsland op te halen.

    Dit was een heel mooi buitenkansje, ik was al maanden opzoek naar een complete airco set en het liefst natuurlijk uit een auto die nog gesloopt ging worden zodat alles compleet zou zijn. Het wordt een aardige klus om dit in te bouwen en ga hier dan ook goed de tijd voor nemen in de zomervakantie zodat gelijktijdig de grotere koelvin en radiateur kunnen worden geïnstalleerd, de accu naar de achterbank kan en de elektrische ramen en spiegels tegelijkertijd kunnen worden geïnstalleerd.


    Volgens de bestickering was de airco nog orgineel op R12, maar betwijfel of dit er nu ook nog in zat, de airco was in iedergeval nog gevuld tot dat die uit elkaar werd gehaald, (kan ook aardig oud spul zijn natuurlijk). Nu lees ik dat ombouw naar R134a niet altijd aan te bevelen is en dat er beter voor een R12 vervanger kan worden gezocht met dezelfde eigenschappen zoals bijvoorbeeld Duracool 12a. Iemand die mij hierover kan informeren?

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Kijk eventjes naar R437a
    MUSIC IS MY DRUC AND MÖTORHEAD IS MY DEALER

  2. #42
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Eindelijk witte rook!

    Komende woensdag is de Audi 100 klaar en kan ik naar de rdw in Zwolle, nog net op tijd een plekje kunnen vinden, de rest was al halverwege juli. Ik kreeg te horen dat het niet nodig was om de distributie set te vervangen, deze zag er nog fris uit en was minder dan een paar jaar oud. Nu gelukkig ook een keer een financiële meevaller voor mij dus . De Duitse verkoper had mij destijds wel gezegd dat de distributie was vervangen maar wanneer wist hij niet, vandaar dat ik dit eerst toch wel wilde doen.

    Verwacht komende woensdag een uitgebreide fotoshoot van de Audi

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  3. #43
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.575
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Mooi nieuws!

    Airco ook gelukt?

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #44
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Nee de airco bouw ik zelf in (dat wordt in het chassis zagen!), maar ga wel een nieuwe compressor, droger en expansieventiel plaatsen en hem laten vullen met R437a, meeste kleine onderdelen voor grotere radiateur en airco komen rond 10 juli binnen, dus ga ik eerst beginnen met andere dingen want dit komt er ook nog in:

    -elektrische ramen met orginele deurpanelen
    -elektrische spiegels
    -elektrische bediening schuifdak
    -accu naar de achterbank verplaatsen
    -tellerbak met boordcomputer
    -elektrische koplamp verstelling

    En niet te vergeten de relais voor de stuurkolom schakelaars, dit voorkomt dat ze doorbranden, je auto misschien afbrand en vergroot de lichtopbrengst van dim en grootlicht.


    De deurpanelen zijn momenteel onderweg vanuit Noorwegen.




    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 21-06-23 om 17:37.

  5. #45
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.575
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Nou nou, geen half werk zeg!
    Nogmaals respect.

    Je moet dit project wel heeeel erg leuk vinden

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #46
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Eindelijk was het zover, vandaag de auto opgehaald in Lochem.

    Dit is er allemaal vervangen/gereviseerd:

    -remklauwen achter
    -stuurhuis
    -alle vloeistoffen
    -multiriemen
    -verdelerkap
    -bougiekabels
    -filters
    -olie druk en temperatuur sensoren geplaatst
    -dynamo
    -starter

    Ongetwijfeld ben ik wat vergeten, de factuur komt nog.

    Keuring bij de rdw in Zwolle stelde niks voor, was zo klaar en geen vragen gesteld aan mij.

    Het is nu wachten op de bpm uitslag ookal hoef ik niks te betalen, begin volgende week de platen dus ophalen.

    Enige probleem waar ik nu mee zit is dat het stuur niet goed terug is gemonteerd, de stuurkolom schakelaars zijn niet goed terug geplaatst waardoor het stuur lijkt aan te lopen. Ik heb het stuur los gehad maar ik krijg het kapje dat voor de stuurkolom schakelaars zit echt niet los. Iemand een gouden tip? (Kapjes aan de zijkant zijn al gedemonteerd)

    De tellerbak krijg ik ook nog niet los en wilde dit dus via onder bij de stuurkolom los te krijgen maar dit lukt dus ook niet.



    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  7. #47
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Vanaf nu echt op de gele plaat,

    T-802-KG

    Afgelopen donderdag meteen de auto flink opgepoetst en het glas en de lak in de ceramic wax/sealant gezet.

    De orginele Audi Delta radio heb ik na veel gepruts ook los gekregen en de kapotte zekering ervan vervang, nu weer volledig functioneel gelukkig.

    Voor wie dit project wat meer op de voet wilt volgen raad ik aan mijn instagram audi_typ44 te volgen. Ik blijf hier natuurlijk ook van tijd tot tijd wel wat updates geven.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 01-07-23 om 16:57.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    101
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Prachtige auto en prachtig project ! Deze Audi bezorgt me heerlijke jeugdherinneringen.
    Ik blijf het met plezier volgen hier 👍😊
    Laatst gewijzigd door A4 Avant A1; 03-07-23 om 19:49.

  10. #49
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Het dashboard en het instrumentenpaneel hebben vandaag een aardig grote makeover gekregen.

    Instrumentenpaneel met boordcomputer is geïnstalleerd en de 3 losse instrumenten voor de oliedruk, olietemperatuur en spanning. Ontzettend blij met deze opties want het ziet er echt gaaf uit en zeker omdat de behuizing van de klokjes ontzettend zeldaam is. Nu alles toch al los lag heb ik ook alvast draden vanuit de stuurkolom getrokken voor de nog te installeren cruise control. Ook heb ik een 2 relais voor het dim en groot licht geplaatst, dit voorkomt dat alle watts via de stuurkolom lopen en dat die niet de kans heeft om door te branden, tevens is de lichtopbrengst vele malen beter geworden.

    De boordcomputer is nog niet volledig functioneel, het is nog afwachten op de juiste luchtmassameter want die ik nu had was helaas niet de juiste.



    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  11. #50
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Deze week alweer vrij veel gedaan aan de Audi.

    Maandag heb ik de Hella achterlicht gemonteerd, wel een pruts werkje omdat het er enorm strak in zit. Toch 2 uurtjes mee bezig geweest.

    Dinsdag een bezoekje aan Jan Los gebracht voor een parafaanplaat van een V8, dit om de VfL variant van plantentray plastic te vervangen en omdat het om een airco variant ging met van die flapjes. De V8 variant parafaanplaat heeft er een stukje bij aan gesmolten omdat die de zekeringenkast op een andere plek heeft zitten, heb dit later afgeknipt omdat de zekeringkast anders wel heel moeilijk te bereiken is, ook de VfL ruitenwissers zijn er niet op afgestemd.

    Woensdag de middendemper laten verwijderen bij GB Customs in Almelo, bij het optrekken tussen de 2000 en 3000 toeren nu een heerlijk geluid.

    De online render van Audi 100 CD is een voorproefje van de replica belettering die ik binnenkort krijg, heb dit via een man op eBay kleinanzeigen laten doen en ziet er zeer goed uit.

    En dan kreeg ik ook deze week de factuur binnen uit Lochem en dat was wat duurder dan verwacht maar door de extra dingen ook wel begrijpelijk. Kom er alleen nu achter dat er 5w40 in het blok zit.... En niet de 10w40 waar bijna iedereen met een 5 cilinder bij zweert, kan dit een oorzaak zijn voor tikkende kleppen? Na een beetje warm rijden neemt het wel af maar helemaal normaal lijkt het niet.

    Komende weken wordt het vooral de laatste voorbereidingen treffen voor de inbouw van de airco, grotere radiateur en de elektrische bediening van ramen, spiegels en schuifdak. M



    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 09-07-23 om 21:35.

  12. #51

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Lekker bezig. 5 cilinder geluid is altijd leuk.

    Ik heb zelf een Volvo S70 (B5234T3) en daar gooi ik ook 5W40 in. In mijn boekje staat dat het ook gewoon kan met onze temperaturen. Het zou juist bij een koude start sneller door het blok moeten zijn, als ik mij niet vergis. Misschien dat een motorflush nog wat kan helpen.

    Screenshot_20230710_093600_Samsung Internet.jpg
    Laatst gewijzigd door menno3274; 10-07-23 om 09:03.

  13. #52
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door menno3274 Bekijk Berichten
    Lekker bezig. 5 cilinder geluid is altijd leuk.

    Ik heb zelf een Volvo S70 (B5234T3) en daar gooi ik ook 5W40 in. In mijn boekje staat dat het ook gewoon kan met onze temperaturen. Het zou juist bij een koude start sneller door het blok moeten zijn, als ik mij niet vergis. Misschien dat een motorflush nog wat kan helpen.

    Screenshot_20230710_093600_Samsung Internet.jpg
    Hmmm oke, ik wilde voor nu een olie additief zoals liqui moly hydro valve proberen.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  14. #53

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Ziet er goed uit. Ik gebruik regelmatig de flush van dat merk. Ben benieuwd of dit additief wat gaat doen.
    Laatst gewijzigd door menno3274; 10-07-23 om 13:24.

  15. #54
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Na 2 weken wachttijd de gullideckels met nieuwe Goodyear efficient grip performance 185/60R15 laten monteren en natuurlijk ook laten uitlijnen. Ik was verbaasd hoeveel beter dit stuurt, de stuurbekrachtiging is veel minder zwaar bij lage snelheden en het onderstuur is er bijna niet meer. Ik ben dus van 14 inch ET 45 6J naar 15 inch ET 37 6J gegaan. Ook het iets breder op de poten staan van de auto helpt mee.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  16. #55
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.575
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Goede actie(s), prima banden merk!
    Zij wordt beter en beter
    ( of is t een hij of een....)

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  17. #56
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Leuk joh. Maar is het nu een Russisch-Noors of toch een Duitse auto? :P Het is iig wel jouw auto!
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  18. #57
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Nieuwe belettering er op gekit, echt een wereld van verschil, de Audi lijkt gelijk een stuk jonger. Dit setje koste mij €50, orginele, als je ze nog kunt vinden, zijn al snel €40 per embleem. Als je er op eBay kleinanzeigen naar zoekt kom je het wel tegen.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  19. #58
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Vollop bezig om alle airco onderdelen montage klaar te maken. In de ventilatiebox heb ik de warmtewisselaar en de aanjager vervangen, beide hebben 3 ton meegemaakt dus dan is het gewoon vervangen die hap, ben niet van plan om het dashboard een 2e keer open te halen . De airco radiateur is ook nieuw, hier op is de oude trillingsdemper overgezet, dit is een niet echt slijtage gevoelig onderdeel en bij Audi durven ze er €200 voor te vragen....

    De condensor voor het koude circuit heb ik uitgewisseld met een andere, op de foto zie je de oude. Ik had deze al behandeld met menie omdat ze bij de aansluitingen met het koper allemaal best wel roesten. De andere die ik nu heb is iets frisser.

    Vooral onderdelen zoals de condensor worden zeldzaam en ook niet nieuw gemaakt. Maar met mijn zoek kunsten vind ik toch altijd wel wat gelukkig.

    Deze week wordt het nog wat kabelbomen in elkaar flansen voor de elektrische spiegels, cruise control en koplamp verstelling en dan gaat begin volgende week de hele boel open.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  20. #59
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    165
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Het eerste serieuze roestplekje is gespot.... En op een nare plek ook, precies in het midden onder het achterbak rubber onder het slot. Het zit niet in het zicht maar wil dit wel goed oplossen. Hoe moet ik dit aanpakken? Kaalschuren, roestomvormer en lakken?

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 20-07-23 om 22:38.

  21. #60
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MechielHoenink Bekijk Berichten
    Het eerste serieuze roestplekje is gespot.... En op een nare plek ook, precies in het midden onder het achterbak rubber onder het slot. Het zit niet in het zicht maar wil dit wel goed oplossen. Hoe moet ik dit aanpakken? Kaalschuren, roestomvormer en lakken?
    Wil je het heel mooi hebben dan schuren, plamuren, lakken en aflakken. Er staat genoeg op youtube hoe dat moet/kan met diverse producten. Vind je net als ik een roesplek niet erg , dan 2x per jaar WD40 erop om te voorkomen dat ie verder roest.
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •