Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 176

Onderwerp: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

  1. #61
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boyofwax Bekijk Berichten
    Wil je het heel mooi hebben dan schuren, plamuren, lakken en aflakken. Er staat genoeg op youtube hoe dat moet/kan met diverse producten. Vind je net als ik een roesplek niet erg , dan 2x per jaar WD40 erop om te voorkomen dat ie verder roest.
    Bedankt voor de tip, denk dat het dan gewoon schuren en lakken wordt, plamuur is niet echt nodig aangezien er weer een kofferbak rubber overheen komt.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  2. #62
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Afgelopen zondag ben ik gestart met het hele airco, elektrische ramen, en andere luxe project.

    Dashboard is er volledig uit en de batterij is ondertussen verplaats naar de achterbank, ik heb het deel van de kabel naar de starter vervangen, deze was aangevreten. De eerste koude start was echt perfect, nog niet eerder starte de auto zo goed.

    In het bestuurders portier dit nu een elektrische raam motor, dit is best veel werk om te monteren, de andere raammotoren laat ik komende dagen even liggen, focus is nu vooral op om de kabelbomen voor stoelverwarming, ramen, spiegels en cruise control te leggen.

    Morgen gaat de auto op oprijblokken en ga ik aan het koelcircuit en airco circuit beginnen.





    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  3. #63
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    8 dagen verder, bloed zweet en tranen maar de airco is vandaag gevuld! Deze ochtend nog net optijd het dashboard deels kunnen monteren en de bestuurdersstoel er in gezet voor het ritje van Oldenzaal naar Mijdrecht. Airco is nu gevuld met R437a en met uv lekkage vloeistof. Van de week nog even het airco diagnose systeem uitlezen om eventuele defecten op te sporen, maar voor nu lijkt alles te werken.

    Het was ook nog even spannend of de grotere koelvin en bijhorende elektra die ook weer is doorverbonden aan de airco volledig werkend was, gelukkig hier geen problemen, dit ook dankzij de schakelschema's die ik heb.

    Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop is het fatsoenlijk terug kunnen monteren van de koel grill, de koplampen en de chromen strip die op de bumper ligt, heb al vanalles geprobeerd maar kom er niet verder mee. In de vraagbaak staat het helaas ook niet duidelijk beschreven. Als er ergens een linkje naar een uitleg is of iemand tips heeft hoor ik het graag!

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  4. #64
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Wat een werk! Petje af hoor!

    Groet van Jeroen
    Dus....

  5. #65

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Ziet er goed uit. Mooie climate control erin.
    Nu hopen dat alles netjes dicht is en blijft.
    Laatst gewijzigd door menno3274; 02-08-23 om 08:30.


  6. #66
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Morgen wordt de K-jetronic afgesteld en de luchtweger met potmeter voor de boordcomputer geplaatst bij classic car service in Rijssen, deze garage doet veel met Porsches, en anders VAG modellen. Daarna rest mij alleen nog het inbouwen van de achterste raam motoren, het cruise control mechanisme in het motorruim en de verdere details van de bumper en dashboard af te werken. Voor dit jaar is het dan klaar met de inbouw projecten en is de Audi 100 ook dan bijna full option uitgerust!

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  7. #67
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.383
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Doet mij denken aan vroeger toen ik ook heel veel met mijn auto's bezig was, tegenwoordig is auto wassen en stofzuigen zeeer zeldzaam.

    Die WD 40 vergeten tegen roest, anders was ik nu failliet geweest.
    Owatrol bv beschermt jaren.
    http://www.kulsdom.be/roest_bestrijd...uwe%20lijnolie.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  8. Ad
  9. #68
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    De Audi loopt nu stationair goed en trekt veel beter op. De motor trekt nu alleen nog valse lucht aan, dit is dus het getik de hele tijd. Ze vermijden tussen het spruitstuk en de motor.... Wat ik lees over de pakkingen hier vervangen wordt ik nog niet heel blij, vooral houten die afbreken, het is ook wel iets wat ik dan wil laten uitbesteden, maar eerst nog de exacte locatie zien op te sporen van de lekkage.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  10. #69
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Ik neem aan dat dit een duidelijk voorbeeld is van een lekkende pakking tussen uitlaatspruitstuk en motor?

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  11. #70
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    De boosdoener zit toch ergens anders, helemaal achter in het blok, de motor uitlaatspruitstuk pakking. Vooraan bleek het om een olie restant te gaan van de olievuldop die soms een beetje zweet.

    Nu weet ik dat de beste oplossing is om de pakkingen te vervangen, maar is er tijdelijk ook iets aan te doen zoals sealen met een afdichtmiddel dat bestand is tot 300 graden? Iemand hier ervaringen mee?


    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  12. #71
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Terug van vakantie, rondrit van 5000 km door de Balkan gemaakt, met een ID. 3, was eerst gepland met de Audi 100 maar kreeg m net niet helemaal af en mede door het lekke uitlaatspruitstuk wilde ik het toch maar niet doen.

    Op de terugweg in Duitsland een setje Fondmetal velgen opgehaald, 7jx15 et38, dit waren orginele optionele velgen voor Audi 100 c3 en audi 80/90 c3.

    Deze gaan voor de 195/60r15 zomerbanden worden die nu nog op de gullideckels zitten. op de gullideckels komen dan de winterbanden ik denk aan 175 of 185, op de gullideckels kunnen dan ook iets smallere banden omdat die 6j zijn, dit heeft weer voordeel in de winter.

    Komende donderdag gaat de Audi naar classic car service in Rijssen voor nieuwe in en uitlaatspruitstuk pakkingen en tegelijkertijd wordt het inlaatspruitstuk gestraald, kon het niet laten om dat niet te doen, nu is het ideale moment en dan ziet die er weer brandschoon uit.

    Komende dagen eerst nog even de puntjes op de i zetten qua interieur en de neus van de auto. Tevens ga ik de bougies vervangen voor Bosch Platinum, de enige met 0.7mm afstand, deze zijn alleen nog als NOS te verkrijgen en moeten er voor gaan zorgen dat de motor nog rustiger en beter gaat lopen.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  13. #72
    Koots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    777
    Kudos
    107
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Fantastisch wat je allemaal met deze mooie 100 doet! Heb nog hele mooie herinneringen aan reizen en ritten met vrienden, zij hadden een 100 2.3E Avant met 200/V8 spatborden (dus niet de rechte spatborden achter). Prachtbak!
    '22 e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

    "I'll try being nicer if you try being smarter"

  14. #73
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    De inlaat en uitlaatspruitstuk pakkingen zijn vervangen, in het uitlaatspruitstuk zat een klein scheurtje dat gelast is. De zwartgeblakerde uitlaat op de foto is duidelijk de boosdoener van het grootste lek. Het inlaatspruitstuk en gasklephuis zijn prachtig glasparel gestraald. De motorruimte begint er steeds beter uit te zien. Natuurlijk komt het kleppendeksel en de tandriem kast nog eens aan de beurt, dat ga ik mooi zelf doen.

    Ik moet eerlijk zeggen dat classic car service Twente in Rijssen echt een top garage is voor bijna elke young en oldtimer, ze hebben daar nog echt verstand van k jetronic en doen ook dit soort werk voor nette prijzen.



    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  15. #74
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Vandaag iets heel gaaf binnen gekregen, een gloednieuwe stuurkolom schakelaar met cruise control en de hele zeldzame optie: intensieve reiniging, oorspronkelijk alleen op de Audi 200 geleverd. Voor €25 is dit echt een koopje, heb hem zelfs gekocht zonder foto of te weten dat die nieuw was bij een onderdelen bedrijf. Paar extra slangen, terugslagkleppen en pomp naar de sproeiers plaatsen plus nog een extra relais moeten ervoor gaan zorgen dat ie ook gaat werken, het tevens zeldzame reservoir is ook onderweg. En zo blijven er langzaam maar zeker toch steeds meer opties op de Audi komen

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  16. #75
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.008
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Goed bezig, leuk om te lezen dat deze klassieker weer nieuw leven ingeblazen wordt!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  17. #76
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Sinds begin deze week is er een minder leuk probleem, de airco koelt niet meer goed..... Heb het diagnose systeem doorlopen. Voor zover ik kan zien geen foutmeldingen bij sensoren, computer en kabel lijken ook gewoon naar behoren werken en het vacuumsysteem lijkt het ook gewoon te doen. Nu ga ik vanavond het nog even verder uitpluizen, maar wat kan het nog meer zijn? Compressor, condensor, expansieventiel en droger zijn nieuw, misschien dat er toch een verstopping in het systeem zit maar hoe is dat nu al mogelijk, ongeveer 500km na vullen?

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 07-09-23 om 06:46.

  18. #77
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Ondertussen is het laatste deel van de cruise control gemonteerd in de motorruimte. Het hele systeem werkte in een keer naar behoren, erg blij mee aangezien de hele kabelboom van de cruise control zelf in elkaar moest worden gedraaid.

    Na de montage meteen even de A31 in Duitsland opgezocht, heerlijk cruisen met de cruise control en voor het eerst de limiet van 202 km/h aangetikt, dat deed het blok met ongeveer 6200-6400 toeren, olie stabiel op 100°C en de koelvloeistof op 95°C, de airconditioning (die het toch niet doet) natuurlijk in de economy stand. Op de lichte stuurbekrachtiging na (hoort er bij) kon de Audi 100 het hartstikke goed hebben.

    Deze komende donderdag maar weer naar Mijdrecht om de airco te laten controleren. Naar mijn berekeningen door de dichtheid van R12 en R437a te vergelijken zou er 880 gram R437a in een 1100 gram R12 systeem moeten. Het ding is dat er maar 800 gram R437a in gevuld, deze 80 gram te weinig kan dus resulteren in slecht koel vermogen en een compressor die het heel zwaar krijgt.... Hopelijk valt de schade mee en is het een garantie puntje.

    En voor wie mijn Audi 100 eens in het echt wil aanschouwen, zondag de 24e ben ik aanwezig bij Audi treffen de Meern!



    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 18-09-23 om 20:49.

  19. #78
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Vandaag tot de conclusie gekomen dat de koppeling cilinders gaar zijn sinds begin deze week, bij lang wachten bij een stoplicht blijft de koppeling gewoon hangen, na het met de voet omhoog tillen gaat koppelen weer normaal. Toen ik bijna thuis was bleef die zelfs op de bodem zitten, kon wel in zn 2 voorzichtig doorrijden. Hoofd en slave cilinder zijn besteld en komen vrijdag binnen, zaterdag hier dus even een spoedklus van maken al zie ik dat het ontluchten en de slave cilinder er uit halen pokkewerk is. Het is nu hopen dat ik morgen 400 km kan rijden, al is het veel snelweg natuurlijk.....

    Zo wordt ik toch weer eens mooi op de proef gesteld wanneer het net niet uitkomt, hier heb ik ondertussen vrede mee aangezien dit mij aardig vaak gebeurd gezien de reparaties.
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 20-09-23 om 16:44.

  20. #79
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    De Audi 100 en ik hebben de rit overleefd, dankzij een kabel aan het koppelingspedaal kon, koppeling werd gewoon aangezogen naar de bodem door de slechte cylinders. Ik kon zo schakelen maar alleen omhoog dan, bij een stop bij het stoplicht was het motor uit, koppeling omhoog, neutraal, motor starten, eerste versnelling en koppelen. Rotondes in de 5e versnelling zijn te doen maar geen aanrader. Bij de airco service kwamen ze tot de conclusie dat het expansieventiel stuk was en dat de compressor het overdruk ventiel had gebruikt. Waarschijnlijk toch troep in het systeem waardoor misschien de compressor kan worden weggegooid.... Nu heeft de airco met deze temperaturen niet erg veel haast, binnenkort maar eens de compressor van binnen bekijken en het systeem dan laten spoelen en laten vullen met R134a, het leuke van R437a is er nu wel van af.

    Op de terugrit via kampen gereden, bij Benny de Audi dokter een mooie chroomlijst voor de voorbumper opgehaald en binnenkort een orginele cruise control steun!
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 21-09-23 om 20:31.

  21. #80
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Deze zaterdag lang bezig geweest met de koppeling cilinders, wat een pokke werk is dit zeg, beide eruit gekregen en de nieuwe aangesloten op het hydraulische circuit. Hoofdremcilinder zit al keurig gemonteerd alleen de slave cilinder moet nog verder worden opgeschuurd om deze passend in de bak te krijgen. Hierdoor viel het plan om naar de Meern te gaan helaas in het water....

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •