Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 168

Onderwerp: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

  1. #81
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    De koppeling doet het weer goed en doet het gelukkig zelfs beter dan voorheen, ook niet heel gek als 37 jaar oude remvloeistof smurrie wordt ververst zou je zeggen.

    Tussen het vervangen van de koppeling cilinder door heb ik de tandriemkast afdekking voorzien van nieuwe lak in de kleur zwart zijdemat, net als fabrieks af. Hierdoor knap het zeker op, tevens mooie nieuwe moertjes er op gezet.

    Komende week komt er waarschijnlijk al weer een mooie optie bij op de Audi 100, vlak over de grens staat een sloop 100 uit 1986 met prachtige velours quartz sportstoelen! De draai knoppen van de rugleuningen zitten wel tegenovergesteld, dit is volgens mij vanaf modeljaar 1987 veranderd maar zou geen problemen moeten geven met montage.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 24-09-23 om 21:26.

  2. #82
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    De sportstoelen zijn gemonteerd, en wat zitten ze heerlijk zeg. Echt een enorme verbetering, echt goede zijdelingse steun in bochten en de zitpositie is nu ideaal voor de pedalen. Stoelen zijn nog gaaf ondanks 250.000. De linker zij steun op het zitvlak van de bestuurdersstoel moet wel iets worden opgevuld om te voorkomen dat de stalen stang niet ooit door de bekleding schuurt, maar dit is goed te doen als ik de stoelverwarming matjes ga plaatsen. Desnoods wissel ik de zitvlakken om omdat de bijrijdersstoel natuurlijk minder is doorgezakt.



    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 27-09-23 om 06:35.

  3. #83

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Nette set en hydraulisch weer goed bezig geweest

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #84
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Het intensieve reiniging reservoir is binnen schoongemaakt zodat het er weer een beetje acceptabel uit ziet. Binnenkort dus maar eens extra bedrading voor de 2e pomp trekken en aansluiten op de bijbehorende relais, tevens het slangen circuit wat aanpassen zodat er 2 afzonderlijke ontstaan, met zoveel mogelijk behoud van orginele uitstraling.


    Ondertussen ben ik bezig met veel onderdelen sprokkelen voor een aardig groot project dat voor in het voorjaar gepland staat. De gehele vering en schokdempers gaan vervangen worden, na 37 jaar is het gewoon niet meer comfortabel en tevens beginnen de baksteunen er echt door te komen. Bedoeling is uiteindelijk alle rubbers te doen van het chassis en vering aangezien dit toch los wordt gehaald.

    Ik ben van plan om zelf de voor en achter vering thuis op te bouwen met nieuwe veren (geen verlaging!), bilstein B6. Dit betekent dat ik losse veerpoten ga kopen, je zou zeggen waarom??

    Nou, ik heb dus besloten om ABS er bij in te gaan bouwen. Het is mij gelukt om veerpoten van voor de facelift met abs sensor houders(+werkende sensoren!) En een achteras met abs sensor houders en daarbij ook nog de naaf met ABS rotor te scoren in Polen. Dit soort onderdelen zijn erg dun bezaaid en dus moeilijk aan te komen. De vooras rotors zitten op de homokineet, deze worden nog gereproduceerd in deze uitvoering.

    Abs kabelboom is reeds voor handen en ook vele abs sensoren die ongetest voor een prikkie zijn opgekocht, want voor een voor facelift zijn ze best zeldaam aan het worden.

    Nu ik dus toch de hele achteras en veerpoten ga voorbereiden om straks in een keer uit te wisselen, heb ik ook besloten om van steek 4x108 naar 5x112 te gaan en de daarbij behorende versterkingen aan het chassis, eigenlijk dus alles wat standaard op een CS model werd geleverd. Dit betekent extra stabilisator op de achteras, verstijfingsrib voor de bodem(schroefdraad voor montage zit er al) en dat ik een stabilisator van een 220v ga plaatsen, 26mm ipv 23mm. Heb dit allemaal voor leuke prijzen kunnen krijgen, dus waarom ook niet. Tevens zorgt dit voor een strakkere besturing maar ik ben er zeker van dat met de bilstein b6 het comfort goed blijft.

    Om optisch de 5x112 steek niet prijs te geven (want dat kan natuurlijk echt niet op een CD model heb ik al een mooie set audi 200 velgen met naafdeksels en bijna nieuwe conti winterbanden voor weinig gekocht, er is nou eenmaal vrij weinig vraag naar deze velgen dus dat is mooi meegenomen. Later komt er nog een zomerset bij, de Fondmetals zijn alweer reeds verkocht met een kleine winst.



    Remmerij komt er dan ook bij kijken, achter schijven zijn nu al krom helaas, komen toch nieuwe op met 5x112 steek.

    De remmen voor gaan van girling 54 naar girling 60, dubbele zuigers dus. Is nu ruimte voor door de 5x112 steek. Op eBay betaal je je blauw voor een setje girling 60 (naar mijn mening) maar ook deze dankzij connecties voor goede prijzen kunnen krijgen!

    Het doel om dit allemaal te gaan doen is om de Audi 100 uiteindelijk gewoon echt technisch en mechanisch in goede conditie te hebben.




    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 04-10-23 om 22:16.

  5. #85

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Klinkt als een leuk en goed project. Succes met alles erop schroeven, dat moet wel goed komen.


  6. #86
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    137
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Jij hebt straks een nieuwe Audi 100 gebouwd. Nu maar hopen dat de benzine betaalbaar blijft!

    Ik zie een starre achteras? Heeft de opvolger A4 geen onafhankelijke ophanging achter? En is dat niet uitwisselbaar?
    Automatic is king of the road. Plastic delen? Ze delen vanzelf. Vier nullen als logo, je saldo na Audi rijden.

  7. #87
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    De Audi 100 c4 heeft een gelijkwaardige starre achteras met panhardstang, maar dit komt allemaal net niet met elkaar overeen. Tevens is het ABS systeem op de typ 44 tot eind 1987 gelijk aan het systeem van 1980 wat toen werd geïntroduceerd op de typ 43 audi 200 en de Audi Coupé en Quattro. Het grootste verschil tussen dit systeem en het na 1987 systeem is andere sensoren en abs rotors die van 96 tanden naar 45 tanden gingen.

    De benzine is nog te doen, Duitsland is 10 km rijden, scheelt 30 euro per tankbeurt! Dus echt meer dan 35 cent de liter als we het over de euro 98/super plus 98 hebben. Als het verschil in Duitsland tussen 95 en 98 groot wordt wil ik nog overwegen om de ontsteking op euro 95 (E5) te zetten, de kleppen zijn gehard dus het kan, tevens staat er zelfs in de orginele afstel handleiding dat dit mag.
    Laatst gewijzigd door MechielHoenink; 06-10-23 om 07:22.

  8. Ad
  9. #88
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Dit weekend bezig geweest met de bodem controleren op roest voor komende winter.

    De plekken die ik ben tegen gekomen zijn de achterste brug steunen, beide geschuurd, ontvet en in de brunox epoxy gezet, daarna met wax en met anti steenslag eroverheen.

    Bij de einddemper van de uitlaat was ook een plek, de spoiler onder de bumper had wat roest aan de onderkant door de hitte van de uitlaat. Dit heb ik ook goed opgeschuurd, ontvet en in de expoxy gezet en daarna afgelakt. (Einddemper wordt binnenkort vernieuwd door een 2dehands orgineel exemplaar met aanzienlijk minder roest en een niet rotte steun).

    Daarna nog de wielkasten, links voor en links achter hadden een klein plekje die ik voor nu met brunox heb bewerkt en afgedicht. Het plan is om na de winter weer alles te controlen en dan op de brug kaal te slijpen en met zink spray te behandelen.


    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  10. #89
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.613
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Nice
    Voorkomen is beter dan genezen ;-)

    Hoe breng / houdt je de wagen omhoog?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  11. #90
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Nice
    Voorkomen is beter dan genezen ;-)

    Hoe breng / houdt je de wagen omhoog?
    In Almelo zit een doe hetzelf garage die open is op de zaterdag, daar zijn 7 tweekolom bruggen, dan kan ik ook de wielen eraf halen en bij de wielkasten voor makkelijk de kunstof wielkasten eruit halen om het daarachter ook schoon te maken.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  12. #91
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.613
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Dat is handig, makkelijk en veilig!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #92
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Een hele mooie pagina grote vermelding van de Audi 100 in het Audi clubblad!

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  14. #93

    Standaard

    zie nu je topic pas, leuk om te lezen, respect voor wat je allemaal hebt gedaan. ik dacht dat t logo op de achterklep optioneel ook in zwart was geleverd haha, maar blijkbaar verweert, die van mij is volledig zwart.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MechielHoenink Bekijk Berichten
    Een hele mooie pagina grote vermelding van de Audi 100 in het Audi clubblad!

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk


    wel leuk, hoe kom je in dat blad.

    edit, er bestaat een audi club. ik dacht serieus dat dit forum die club was. weer wat geleerd.
    Laatst gewijzigd door tom; 15-10-23 om 11:57.

  15. #94
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi100cd1985 Bekijk Berichten
    zie nu je topic pas, leuk om te lezen, respect voor wat je allemaal hebt gedaan. ik dacht dat t logo op de achterklep optioneel ook in zwart was geleverd haha, maar blijkbaar verweert, die van mij is volledig zwart.





    wel leuk, hoe kom je in dat blad.

    edit, er bestaat een audi club. ik dacht serieus dat dit forum die club was. weer wat geleerd.
    Ja de achterklep belettering werd op alle modellen, behalve de CS modellen (zwart) in chroom/zilver geleverd. Orginele zijn heel moeilijk te vinden en kosten al snel €150 voor "Audi 100 CD" op eBay kleinanzeigen verkoopt iemand replicas die 1 op 1 zijn qua formaat, afwerking is dan geborsteld zilver en kost 1/3.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  16. #95

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    ik zal eens een foto maken, hij lijkt bij mij echt zwart te zijn, mijn auto heeft bruin/goud kleur en dan zie je dat zilver echt niet van t logo denk ik. ik kan er geen geborsteld chroom in zien, volledig zwart. maar heb een cd

    en zwart gevonden



    precies zo is mijn logo maar dan cd op t einde.

    en zou je mij kunnen helpen met t vinden van een stabilisator stang achter en die verstevingsplaat. geen idee hoe jij zoekt en van alles in Duitsland en zelfs Noorwegen gevonden krijgt. Ik ken wel blocket.se, importeerde vroeger Volvo's uit Zweden.
    Laatst gewijzigd door audi100cd1985; 15-10-23 om 16:43.

  17. #96
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    De beste methode om dit soort onderdelen te vinden is om lid te worden van zo'n 30 Facebook Audi 80/90/100/200 groepen. Als je hier een serieuze oproep plaatst met wat je zoekt krijg je bijna altijd gegarandeerd antwoord, tevens is de typ 44 community in Duitsland, oost Europa en de Baltische staten nog best groot dus veel kennis en onderdelen.

    Verder gebruik ik veel eBay kleinanzeigen, de Duitse marktplaats, vooral veel zoekopdrachten opslaan zodat je melding krijgt wanneer er iets online komt.

    Ook op de normale Duitse ebay.de vind ik wel eens wat.

    Verder zijn er een aantal nuttige websites:

    https://rrr.lt/en/search?man_id=3&cm...=3,127,309;&q=

    https://audi-klaus.at/shop/

    https://www.janlosautoonderdelen.nl/nl

    Audi dokter Kampen (Facebook) moet je eens langsgaan!

    Onderdelen zoals die extra stabilisator voor de achteras en de verstijvingsrib zijn alleen op 5x112 steek typ 44 te vinden, dus een 100 CS (turbo) of een Audi 200 turbo. Hier zijn niet veel sloopautos van dus het is vooral op allerlei platvormen kijken naar sloopautos en vragen naar deze onderdelen in Facebook groepen.


    Voor de type nummers van alle onderdelen raad ik je aan om eens de hele ETKA van de Audi 100 door te nemen:
    https://www.ilcats.ru/audi/?function...DW&language=en



    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  18. #97
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi100cd1985 Bekijk Berichten
    ik zal eens een foto maken, hij lijkt bij mij echt zwart te zijn, mijn auto heeft bruin/goud kleur en dan zie je dat zilver echt niet van t logo denk ik. ik kan er geen geborsteld chroom in zien, volledig zwart. maar heb een cd

    en zwart gevonden



    precies zo is mijn logo maar dan cd op t einde.

    en zou je mij kunnen helpen met t vinden van een stabilisator stang achter en die verstevingsplaat. geen idee hoe jij zoekt en van alles in Duitsland en zelfs Noorwegen gevonden krijgt. Ik ken wel blocket.se, importeerde vroeger Volvo's uit Zweden.
    https://www.kleinanzeigen.de/s-anzei...nt=app_android

    Hier heb ik nieuwe emblemen gehaald (ik heb geen aandelen).

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  19. #98

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    bedankt voor de antwoorden. tja mis de tijd dat al dit soort wagens op de lokale sloop stonden. vroeger ging ik naar Keijzer in Helmond en dan had je een walhalla van oude auto's. Nu is alles afgevoerd voor oud ijzer prijs en eis alles 1990+ geworden qua sloopwagens. jammer is dat. ik denk dat t logo origineel zwart is, heb audi een mail gestuurd of ze dat kunnen achterhalen. Mercedes is wel zo gek. In 2014 de originele fabrieksdocumenten opgevraagd, kreeg een afdruk van de microfilm toegestuurd. Met handtekening onderaan van de persoon die de eindcontrole deed. En dat bij een wagen uit 1971, fanatiek zijn ze in Duitsland. En dan is er personeel die in het archief de microfilm gaat opzoeken, waarbij ze sindsdien alweer miljoenen auto extra hebben geproduceerd. fascinerend.
    Laatst gewijzigd door audi100cd1985; 16-10-23 om 07:51.

  20. #99
    MechielHoenink's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    20
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    De pallet met achteras, veerpoten en wielnaven komt binnenkort uit Polen deze kant op, genoeg om aan te werken deze komende winter! De bedoeling is om onderdelen zoveel mogelijk kaal te borstelen/slijpen/schuren en er dan met brunox en hamerslag er overheen, eventueel zwart zijdemat aflakken zodat het niet zo glimt.

    Stralen en poedercoaten is natuurlijk ook een optie hiervoor maar dat vindt ik het voor dit soort onderdelenniet waard. Aangezien er na 35 jaar nog niks is doorgerot of enorme bonken roest zitten, de orginele lak er nog deels op zit kan het prima op deze manier.

    Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk

  21. #100

    Standaard Re: Eerste auto gekocht: Audi 100 Typ 44 2.2 CD

    Wat is er anders aan dan wat er nu onder zit. Of is t voor de quattro uitrusting. Misschien over dingen heen gelezen. En nog zin om te meeten volgend week. Ander keer is ook prima

Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •