Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

  1. #1

    Standaard Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Daar zijn we weer na heel wat audi's de hebben gehad A3/A4/A5/3xA6avant niet kunnen overstappen naar een andere merk auto.
    Lang rond gekeken naar een BMW 530e en de Mercedes E hybride ook meerdere auto's bekeken en gereden maar nee het waren ze net niet.
    Toch maar weer audi maar wel van alle boven genoemde modellen allemaal diesel de overstap gemaakt naar de Audi A6 55Tfsi e Competition.

    Audi momenteel 3 weken in bezit en wat een top wagen
    Audi.jpg

  2. #2
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Gefeliciteerd, knappe kar! Veel plezier gewenst met deze wagen
    Bewust nu een sedan ipv Avant?

  3. #3
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Mooie bak, geniet er van!

    Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  4. #4

    Standaard Re: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Niet bewust een sedan maar was liefde op het eerste gezicht

    Was meteen verkocht

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Knappe wagen. Geniet ervan & veel veilige, zorgeloze kilometers gewenst.


  6. #6

    Standaard Re: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Knap ! Een sedan heb ik altijd mooi gevonden , zelf nog nooit gekozen en altijd voor Avants gegaan uit praktische overwegingen... Veel veilige km's allesinds !
    Ik heb zelf mijn avant nu ook een weekje of 4 ( na ruim 1.5 jaar wachten... ) en intussen 3000km op de teller staan en 100% tevreden met mijn keuze . Zeer fijne wagen om mee te rijden ( ivm mijn vorige 45tdi C8 avant ) . En als je zoals ikzelf veel kan laden ( met zonnepanelen ) best wel zuinig te noemen , ik zit op 60% EV en 40 % benzine gereden momenteel...
    Laatst gewijzigd door ryback; 26-05-23 om 13:53.

  7. #7

    Standaard Re: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Dank je wel. Ik kan inderdaad veel laden thuis (zonnepanelen) en naar werk 18Km en op een werk laadpaal.
    Ik heb sinds ik de auto heb nu bijna een maand de auto bij aanschaf volgetankt en de tank is nog 3/4 vol.

    De gewoonte om elke week te tanken 80/90 euro is nu wel verleden tijd met deze zuinige snelle hybride.

    Rij momenteel doordeweeks woon werk 100% EV en weekend lange afstanden Hybride.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    Knap ! Een sedan heb ik altijd mooi gevonden , zelf nog nooit gekozen en altijd voor Avants gegaan uit praktische overwegingen... Veel veilige km's allesinds !
    Ik heb zelf mijn avant nu ook een weekje of 4 ( na ruim 1.5 jaar wachten... ) en intussen 3000km op de teller staan en 100% tevreden met mijn keuze . Zeer fijne wagen om mee te rijden ( ivm mijn vorige 45tdi C8 avant ) . En als je zoals ikzelf veel kan laden ( met zonnepanelen ) best wel zuinig te noemen , ik zit op 60% EV en 40 % benzine gereden momenteel...
    In België zit tegenwoordig met de "piekbelasting" die je doet. Het is dan goed opletten wanneer je je wagen gaat laden.

  10. #9

    Standaard Re: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
    In België zit tegenwoordig met de "piekbelasting" die je doet. Het is dan goed opletten wanneer je je wagen gaat laden.
    zorgen dat je een goede "slimme" laadpaal hebt en dan kun je zeker al minstens de helft van het jaar op een goedkope of in mijn geval zelfs gratis laden... zowel thuis als op de zaak heb ik die mogelijkheid en dat is best makkelijk ... op de zaak heb ik dermate overschot dat capaciteitstarief niet van belang is , thuis is dit idd iets anders maar de laadbeurten daar beperken zich vooral tot het weekend ... als ik dan al eens in de week ga laden is dat meestal s'nachts op heel lage capaciteit ... dan mag het 7-8u duren natuurlijk...

    Maar eerlijk is eerlijk , als je een phev koopt als deze en je gaat niet aan het laden is dit een dorstige wagen natuurlijk... in secundair verkeer mag je zelfs met een vrij zachte voet al snel op 8-10 liter gaan rekenen... Ik heb voor deze 4 jaar met exact dezelfde wagen gereden maar met een 3L V6 tdi en als ik dan vergelijk met dezelfde rijstijl zat ik daar mss aan 6.5-7 liter max
    Laatst gewijzigd door ryback; 01-06-23 om 06:49.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen - Audi A6 55Tfsi e Competition

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    zorgen dat je een goede "slimme" laadpaal hebt en dan kun je zeker al minstens de helft van het jaar op een goedkope of in mijn geval zelfs gratis laden... zowel thuis als op de zaak heb ik die mogelijkheid en dat is best makkelijk ... op de zaak heb ik dermate overschot dat capaciteitstarief niet van belang is , thuis is dit idd iets anders maar de laadbeurten daar beperken zich vooral tot het weekend ... als ik dan al eens in de week ga laden is dat meestal s'nachts op heel lage capaciteit ... dan mag het 7-8u duren natuurlijk...

    Maar eerlijk is eerlijk , als je een phev koopt als deze en je gaat niet aan het laden is dit een dorstige wagen natuurlijk... in secundair verkeer mag je zelfs met een vrij zachte voet al snel op 8-10 liter gaan rekenen... Ik heb voor deze 4 jaar met exact dezelfde wagen gereden maar met een 3L V6 tdi en als ik dan vergelijk met dezelfde rijstijl zat ik daar mss aan 6.5-7 liter max
    In de zomer lukt het nog goed, in de winter is het "andere kak" zoals we hier zeggen. Nu kan je ook wel naar een dynamisch tarief gaan en dat kan zeer interessant zijn. De prijs van de elektriciteit wordt daags voordien bekend gemaakt, met op welk uur je welk tarief hebt. Als je dan je wagen slim kan laden en je je infrastructuur zo kan programmeren dat enkel wordt geladen op de zeer goedkope momenten, dan ben je echt winnaar. Het vergt wel een grote mentaliteitswijziging.

    Zelf zit ik nu ook nog aan de Diesel. Al kijk ik uit naar de dag dat mijn plug in wordt geleverd... Hoe belachelijk klein de batterij van de Audi ook is, ze is groot genoeg voor mij om dagelijkse verplaatsingen elektrisch te doen (eigenlijk ongelooflijk dat Audi geen grotere batterij gebruikt zoals Mercedes bvb doet met zijn GLE). Voor verre verplaatsingen zit ik minder in met het verbruik al ben ik zeer benieuwd naar het verbruik op de Duitse autobahn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •