Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Voorstellen: Q8 E-tron

  1. #1

    Standaard Voorstellen: Q8 E-tron

    Goedemorgen allemaal,

    Mijn naam is Jaap, en ben sinds drie maanden eigenaar van een Audi Q8 E-tron. Het is een chronos grijze, black optic, zwarte wielen. Verder nog als opties het B&O systeem, panoramadak, keyless entry, zwarte hemel, driespaaks verwarmd sportstuur, getinte ramen achter en USB aansluitingen achterin (schandalig dat die niet standaard zijn in een auto zoals dit). Ook heb ik nog een S3 limousine, maar die moet binnenkort het veld ruimen voor een VW Up1 GTI. Is met de komst van een Q8 overbodig geworden en staat stof te happen totdat hij weer een keer naar de appie mag.
    Foto's volgen nog. Ik ben niet helemaal tevreden met de Q8, zie ook het apart geopende topic voor de details.

    Ik heb eerst een Q4 besteld, maar na 1,5 jaar wachten deze gecanceld en een Q8 E-tron 50 besteld. Prachtige auto. Na nog eens drie maanden stond hij eindelijk op de stoep. Helaas zit er dus een trilling in en ook een rammel. De rammel is inmiddels na twee maanden opgelost, echter de trilling niet. De monteur en werkplaatschef merkte dit onmiddelijk tijdens de proefrit en noemden dit "Audi onwaardig". Echter, ze kunnen het niet oplossen, ook niet na overleg met de importeur. Nu schijnen meerdere Q8 E-trons dit te doen, en is het een "producteigenschap". Ik zal er mee moeten leren leven. Ik vind het echt van de zotte dat nota bene de Audi monteurs dit Audi onwaardig noemen maar dat Audi hier niets in wil betekenen voor mij, en de andere klanten die dit hebben. Mijn rijplezier is nu wel een beetje verpest, want elke keer als ik een snelweg oprijdt voel ik de trilling. Ik had toch gehoopt dat er een andere oplossing zou worden aangeboden zoals een andere auto (toch maar een Q4 bijvoorbeeld, of een mooie demo Q8 die niet trilt) maar nee, niets is mogelijk. Bijzonder teleurstellend. Hebben meer mensen hier last van of van gehoord?

    Groeten!
    Laatst gewijzigd door Disciple; 30-08-23 om 10:26.

  2. #2
    Koots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    777
    Kudos
    107
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Welkom en jammer van de trilling! Ik heb het bij mijn Volvo's (V90 en V60) ook gehad en nooit helemaal weg gekregen (maar wel op acceptabel niveau, als dat bestaat bij auto's boven de 60k...). Ik heb proefgereden in 2 Q8's bij het kiezen voor de e-tron die ik vanmiddag ga ophalen en daar zijn me geen trillingen opgevallen. Het kan dus wel...
    '22 e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

    "I'll try being nicer if you try being smarter"

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    736
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Disciple Bekijk Berichten
    ...Nu schijnen meerdere Q8 E-trons dit te doen, en is het een "producteigenschap"...
    Groeten!
    Absoluut geen genoegen nemen met die onzin!
    "Producteigenschap"; hoe bedenken ze het. Als ze te incapabel zijn om het op te lossen, dan moeten ze Audi Duitsland raadplegen! En anders moet je dat misschien zelf doen..?
    Maar je moet echt GEEN genoegen nemen met die domme reactie van je dealer.

    Een Audi, en zeker een dikke E-tron, trilt NIET!

    Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost en wens je dan alsnog veel rijplezier. Het is een top-auto.

    Aanvulling: Is het toevallig een dealer in de buurt van Den Haag?
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 30-08-23 om 12:20.

  4. #4

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Nee, in de buurt van Zwolle ;-)

    Ik heb al gezegd dat ik dit niet accepteer, en de verkoopadviseur heeft met de vestigingsmanager gesproken, met de importeur, blabla, maar ze kunnen/willen niets voor me betekenen. Zoals ik al eerder aangaf, nota bene de monteur die met me mee reed en de werkplaatschef zelf noemde het Audi onwaardig! Ze zeiden: er zullen hordes mensen zin die dit niet merken of niet erg vinden. Werkelijk....een Audi hoort niet te trillen. Ik weet niet wat ik kan doen. Ga maar een brief schrijven naar de importeur ofzo, maar ik vrees dat ze gewoon een middelvinger naar me blijven opsteken. Net zoals ze dat deden tegen RS3 rijders die met trillende keramische remmen zaten. Euvel was duidelijk, maar Audi weigerde gewoon verantwoordelijkheid te nemen. Het is gewoon een ijskoude afweging van kosten/baten en reputatieschade. Is die niet groot genoeg dan zak je er maar in.

  5. #5
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.317
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Mail sturen naar audi ag en cc naar pon.
    Zijn ze niet blij mee.

    Pon wil zo min mogelijk garantie geven, dat bespaar hem geld.
    Hij koopt de auto van de fabriek zonder garantie, en daar verdient hij weer mee.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com


  6. #6
    Koots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    777
    Kudos
    107
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Disciple Bekijk Berichten
    Nee, in de buurt van Zwolle ;-)

    Ik heb al gezegd dat ik dit niet accepteer, en de verkoopadviseur heeft met de vestigingsmanager gesproken, met de importeur, blabla, maar ze kunnen/willen niets voor me betekenen. Zoals ik al eerder aangaf, nota bene de monteur die met me mee reed en de werkplaatschef zelf noemde het Audi onwaardig! Ze zeiden: er zullen hordes mensen zin die dit niet merken of niet erg vinden. Werkelijk....een Audi hoort niet te trillen. Ik weet niet wat ik kan doen. Ga maar een brief schrijven naar de importeur ofzo, maar ik vrees dat ze gewoon een middelvinger naar me blijven opsteken. Net zoals ze dat deden tegen RS3 rijders die met trillende keramische remmen zaten. Euvel was duidelijk, maar Audi weigerde gewoon verantwoordelijkheid te nemen. Het is gewoon een ijskoude afweging van kosten/baten en reputatieschade. Is die niet groot genoeg dan zak je er maar in.
    Wellicht eens een andere dealer proberen? Er zit immers gewoon fabrieksgarantie op de auto?
    '22 e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

    "I'll try being nicer if you try being smarter"

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    736
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Disciple Bekijk Berichten
    Nee, in de buurt van Zwolle ;-)

    Ik heb al gezegd dat ik dit niet accepteer, en de verkoopadviseur heeft met de vestigingsmanager gesproken, met de importeur, blabla, maar ze kunnen/willen niets voor me betekenen. Zoals ik al eerder aangaf, nota bene de monteur die met me mee reed en de werkplaatschef zelf noemde het Audi onwaardig! Ze zeiden: er zullen hordes mensen zin die dit niet merken of niet erg vinden. Werkelijk....een Audi hoort niet te trillen. Ik weet niet wat ik kan doen. Ga maar een brief schrijven naar de importeur ofzo, maar ik vrees dat ze gewoon een middelvinger naar me blijven opsteken. Net zoals ze dat deden tegen RS3 rijders die met trillende keramische remmen zaten. Euvel was duidelijk, maar Audi weigerde gewoon verantwoordelijkheid te nemen. Het is gewoon een ijskoude afweging van kosten/baten en reputatieschade. Is die niet groot genoeg dan zak je er maar in.
    Zoals @Remi66 ook schrijft: een briefje naar Audi AG en vooral vermelden dat de werkplaatsmensen het probleem volledig onderschrijven, maar er toch geen actie mag worden ondernomen.
    Als Duits niet je sterktste kant is, maak je een Nederlandse tekst en gooi je die door Google Translate. Laat de tekst dan eventueel hier nalezen om te zien of er geen "kromme" vertaling staat.

    Hou je poot stijf!
    Succes.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Ik ben er inmiddels achter dat in de wet staat dat een auto de eigenschappen moet bezitten die voor een normaal gebruik kunnen worden verwacht (ex artikel 7:17 BW). De zogenaamde non-conformiteit. Als dit niet zo is dan moet de verkoper de kans krijgen dit te verhelpen, en als ze dit niet kunnen dan kan de koop worden ontbonden. Helemaal voor een nieuwe auto lijkt me dat deze geen enkel gebrek mag vertonen. Nu is natuurlijk de vraag of trillen hier onder valt. Het lijkt me wel, want een auto hoort niet te trillen, en een dure Audi al helemaal niet. Daarbij komt dat de monteur dus heef gezegd dat dit Audi onwaardig is, en de werkplaatschef ook heeft bevestigd dat dit niet hoort. Dit staat alleen niet zwart op wit... Dit in ogenschouw nemende lijkt het me niet ondenkbaar dat een onafhankelijke beoordelaar dit ook onmiddelijk opmerkt. Ik ga dit overleggen met een jurist.

  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron



    Enerzijds van harte met de Q8... anderzijds natuurlijk balen van het trillen.
    Ik heb (helaas) ervaring met een trillende Audi. Dat was een A6 in 2009. Werkplaatschef onderschreef mijn klacht, Pon deed niets. Ik heb uiteindelijk CED Bergweg ingeschakeld en die hebben mijn klacht bevestigd en op papier als onacceptabel aangemerkt. Simpel advies: zo snel mogelijk een agressieve advocaat er op zetten. Alles wat je 'minnelijk' probeert wordt weggewoven door Pon en vervolgens tegen jou gebruikt. En let op: in de algemene voorwaarden van Pon staat dat zij een 'onafhankelijk expert' inschakelen. Nooit mee akkoord gaan want dat is dus een PONafhankelijke expert.

    Wat nog een snugger stapje vooraf kan zijn, is naar een Duitse dealer gaan en die de klacht laten bevestigen. Zoals hiervoor al vermeld: Pon koopt de auto's in zonder fabrieksgarantie en heeft dus een eigen 'business case' om zoveel mogelijk claims af te wijzen. Hele zieke situatie. Duitsland in jouw klacht betrekken passeert deze genante houding van Pon.

    En wellicht voor de toekomst; ik heb nu drie VAG-producten in bezit en alle drie heel bewust bij Duitse dealers aangeschaft. Ondanks import naar NL en gele nummerborden voelt de Duitse dealer zich 200% verantwoordelijk voor eventuele garanties. Een verademing tegenover Pon. Nogmaals: helaas
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Dank. Dat is nuttige informatie. Ik ben er nog niet uit. Ik heb geen zin om al die moeite te gaan doen, maar aan de andere kant wil ik dit ook niet zomaar voorbij laten gaan.

  12. #11

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Weet je wat het ook moeilijk maakt: we hebben heel bewust voor Audi gekozen omdat we dat de enige mooie EV vinden. De Q4 en Q8 Etron lijkt nog het meest op een normale auto, en ik ben heel erg gecharmeerd van de Audi designtaal. De alternatieven zijn een BMW I4, een Ix3, een Mercedes EQA of B of een futuristische Japanner of Koreaan, maar daar wordt ik niet warm van. Een nieuwe Q8 bestellen gaat niet, omdat de kans groot is dat die dit euvel ook heeft. Dus een goed alternatief is er ook niet.

    Dat CEB Bergweg heeft overigens de meeste negatieve Google reviews die ik ooit heb gezien...

  13. #12
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Wat een simpele optie is, op kosten van de dealer, is het vervangen van de banden door Michelin. Waarschijnlijk is jouw auto door Pon op Continental gezet (want daar is Pon óók importeur van...) maar Michelin is 'de meest ronde band'. Alle andere merken hebben hoger trillingsrisico. Bij mijn trilplaat-A6 is dat op enig moment gedaan, toen ik het juridisch gevecht al had aangezwengeld. Ik heb sindsdien vaak gezegd dat wanneer de auto op Michelins zou zijn afgeleverd, ik misschien wel nooit geklaagd zou hebben. Maar op de Conti's had ik gevoeld wat er niet hoorde te zijn, dus daarna kun je dat niet meer 'ontvoelen'.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #13

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    "Producteigenschap"... ik zou toch vragen waar dat in de Q8 e-tron brochure beschreven is...

    Verder duidelijk gevalletje pon... winst maximaliseren, door garantieclaims te minimaliseren.

  15. #14

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Er zitten bridgestone alenza banden onder. Krijgen over het algemeen goede reviews. En het trillen doet zich alleen voor tussen 50-70 km/u bij veel “gas” geven. Gas los is trilling weg. Lijkt me dus niet waarschijnlijk dat dit de banden zijn. Denk zelf (en dealer ook) dat het een calibratieprobleem is tussen voorste en achterste motor. Die lopen bij die snelheid waarschijnlijk net iets uit fase. Maar dit is eigenlijk gewoon gissen.

  16. #15
    Koots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    777
    Kudos
    107
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Zowel in D als in S? Ik ga er eens op letten, ik dacht dat je een constante trilling had maar het is dus “alleen” bij flink accelereren tussen 50 en 70?
    '22 e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

    "I'll try being nicer if you try being smarter"

  17. #16

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koots Bekijk Berichten
    Zowel in D als in S? Ik ga er eens op letten, ik dacht dat je een constante trilling had maar het is dus “alleen” bij flink accelereren tussen 50 en 70?
    Klopt. Zie ook mijn andere topic. het is niet superheftig, maar wel goed te merken.

  18. #17
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen: Q8 E-tron

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Disciple Bekijk Berichten
    Nee, in de buurt van Zwolle ;-)

    Ik heb al gezegd dat ik dit niet accepteer, en de verkoopadviseur heeft met de vestigingsmanager gesproken, met de importeur, blabla, maar ze kunnen/willen niets voor me betekenen. Zoals ik al eerder aangaf, nota bene de monteur die met me mee reed en de werkplaatschef zelf noemde het Audi onwaardig! Ze zeiden: er zullen hordes mensen zin die dit niet merken of niet erg vinden. Werkelijk....een Audi hoort niet te trillen. Ik weet niet wat ik kan doen. Ga maar een brief schrijven naar de importeur ofzo, maar ik vrees dat ze gewoon een middelvinger naar me blijven opsteken. Net zoals ze dat deden tegen RS3 rijders die met trillende keramische remmen zaten. Euvel was duidelijk, maar Audi weigerde gewoon verantwoordelijkheid te nemen. Het is gewoon een ijskoude afweging van kosten/baten en reputatieschade. Is die niet groot genoeg dan zak je er maar in.
    Ga je wel eens naar Oosterik in Noord Deurningen?
    of tanken/boodschappen doen over de grens?
    In Nordhorn zit een Audi Dealer
    Als je toch eens in de buurt bent
    Rij er eens langs en vraag hun eens om advies
    Dan kun je altijd nog de keuze maken of je er mee verder gaat of dat je het voor lief neemt

    Gr een mede Sallander
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •