Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Wat heet nieuw

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Wat heet nieuw

    Hallo forumleden,


    Over drie jaar mag ik stoppen met werken, zoals het er nu uitziet. Ik ben dan 67. ik ben vrachtwagenchauffeur van beroep. ik breng ( snacht altijd) groente en fruit op pallets naar de distributiecentra van Appie. ik ben getrouwd met een Poolse vrouw. Ik ga op pensioenleeftijd verhuizen naar Polen en ben voornemens een knappe auto uit Nederland mee te nemen. Wat je dáár veel aantreft is opgereden en bijna schroot


    De wagen die ik hiervoor had was een hybride Lexus RX 450h President line uit 2013.
    Er zal geen wagen zijn die meer luxe biedt dan deze. ik heb me daar bij neergelegd.
    De service / onderdelen zijn vaak alleen bij de dealer te doen/ aan te schaffen.
    Het 'red carpet treatment' zal ik echt niet missen. De kostprijs per kilometer was enorm, mede door de flinke afschrijving


    Ik heb nu een Audi A6 Avant 2,8FSi automaat uit 2007 aangeschaft als voorlopige wagen om de ins en outs van het merk te voelen. Er staat bijna 3 ton op de teller dus het nieuwe topje is er net vanaf. Rondom gebruikerssporen. Ik ben er mee naar Polen op en neer geweest op vakantie zonder enige vorm van moeheid te ervaren. Qua luxe (zeker na de uitstap bij Lexus) een sobere uitvoering maar dat wat er in zit werkt wel betrouwbaar en vlekkeloos. Bijvoorbeeld de radio. Het FM gedeelte is zo goed dat ik DAB niet mis of nodig heb. Wel mis ik weer enorm een CP functie of een BT streaming optie. Er zit géén AUX en geen AMI in. Ronduit karig.


    Op het technische vlak:
    De remmerij werkt voorbeeldig en is makkelijk te doseren.
    Zoals ik op het forum lees heeft mijn versnellingsbak soms ook het trillen of slecht oppakken bij het optrekken. ik neem het voor lief.