Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Wat heet nieuw

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Wat heet nieuw

    Hallo forumleden,


    Over drie jaar mag ik stoppen met werken, zoals het er nu uitziet. Ik ben dan 67. ik ben vrachtwagenchauffeur van beroep. ik breng ( snacht altijd) groente en fruit op pallets naar de distributiecentra van Appie. ik ben getrouwd met een Poolse vrouw. Ik ga op pensioenleeftijd verhuizen naar Polen en ben voornemens een knappe auto uit Nederland mee te nemen. Wat je dáár veel aantreft is opgereden en bijna schroot


    De wagen die ik hiervoor had was een hybride Lexus RX 450h President line uit 2013.
    Er zal geen wagen zijn die meer luxe biedt dan deze. ik heb me daar bij neergelegd.
    De service / onderdelen zijn vaak alleen bij de dealer te doen/ aan te schaffen.
    Het 'red carpet treatment' zal ik echt niet missen. De kostprijs per kilometer was enorm, mede door de flinke afschrijving


    Ik heb nu een Audi A6 Avant 2,8FSi automaat uit 2007 aangeschaft als voorlopige wagen om de ins en outs van het merk te voelen. Er staat bijna 3 ton op de teller dus het nieuwe topje is er net vanaf. Rondom gebruikerssporen. Ik ben er mee naar Polen op en neer geweest op vakantie zonder enige vorm van moeheid te ervaren. Qua luxe (zeker na de uitstap bij Lexus) een sobere uitvoering maar dat wat er in zit werkt wel betrouwbaar en vlekkeloos. Bijvoorbeeld de radio. Het FM gedeelte is zo goed dat ik DAB niet mis of nodig heb. Wel mis ik weer enorm een CP functie of een BT streaming optie. Er zit géén AUX en geen AMI in. Ronduit karig.


    Op het technische vlak:
    De remmerij werkt voorbeeldig en is makkelijk te doseren.
    Zoals ik op het forum lees heeft mijn versnellingsbak soms ook het trillen of slecht oppakken bij het optrekken. ik neem het voor lief.
    De motor is zalig stil echter het bandengeruis van de achterwielen is goed hoorbaar. ik ben me bewust dat dat bij een stationwagen luider is dan bij een sedan uitvoering.
    Ik weet al zeker dat mijn jongere auto die mee gaat naar PL een Audi wordt maar dan met Quattro ( zonder de multitronic).
    Omdat ik honden heb die ik niet op de achterbank wil zien tijdens het rijden is een sedan uitgesloten. Een stationwagen of SUV zal beter voldoen. De lage instap van de A6 is wel wennen dus wellicht dat er een Q-serie aangeschaft wordt.


    ik ga mij met plezier tussen de forumgasten begeven en mij op de hoogte stellen hier op het forum.


    Foto's kunnen volgen maar ik denk dat eenieder weet hoe een standaard A6 er uit ziet.


    Groetjes Koen

  2. #2
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard re: Wat heet nieuw

    Welkom! Veel veilige kilometers toegewenst met je "nieuwe" audi. Benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest als je met pensioen gaat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.000
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Wat heet nieuw

    Ik zou een A6 4G/C7 Allroad nemen als ik jou was en dan met een 3.0 TFSI of TDI erin, kun je wat hoger instappen met luchtvering en wat meer bescherming van de carrosserie rondom.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Wat heet nieuw

    In polen ging ik voor een jong gebruikte Q7 met een 3 liter tdi automaat.
    https://www.autotrack.nl/a/audi-q7-d...256.1696174948
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.000
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Wat heet nieuw

    Dan heb je wel wat uit te geven .. cq wat is het budget??

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 01-10-23 om 18:12.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Wat heet nieuw

    Krijgt nog 12000,- bpm terug bij uitvoer. 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard re: Wat heet nieuw

    Welkom op het forum. Geniet van alles wat komen gaat. Naar welke regio in Polen ga je verhuizen? Zelf zit ik een drietal keer per jaar in het Zuid-Westen van Polen.
    Wel goed opletten met het "invoeren" van wagens naar Polen. Wanneer de wagen > dan een 2L, dient er invoertaks betaald te worden.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heet nieuw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Razayan Bekijk Berichten
    Welkom! Veel veilige kilometers toegewenst met je "nieuwe" audi.
    Dank je wel. Als de versnelingsbak het volhoudt gaat dit zeker lukken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Ik zou een A6 4G/C7 Allroad nemen als ik jou was en dan met een 3.0 TFSI of TDI erin, kun je wat hoger instappen met luchtvering en wat meer bescherming van de carrosserie rondom.
    De hoge instap is inderdaad een hoge prio in de volgende wagen. Nu moet ik echt aan de deurstijlen vastpakken om om hoog uit de stoel uit te stappen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    In polen ging ik voor een jong gebruikte Q7 met een 3 liter tdi automaat.
    https://www.autotrack.nl/a/audi-q7-d...256.1696174948
    Daar was ik inderdaad al naar aan het kijken. die 'past' mij wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Dan heb je wel wat uit te geven .. cq wat is het budget??
    Mijn budget zal €20k zijn over 3 jaar zonder noemenswaardige inruil.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Krijgt nog 12000,- bpm terug bij uitvoer. 😉
    Als je een splinternieuwe aanschaft. ik ga altijd voor een goed gebruikt exemplaar. De afschrijving is imho niet te verantwoorden, als particuliere rijder, tot na een jaar of 4 à 5.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
    Welkom op het forum. Geniet van alles wat komen gaat. Naar welke regio in Polen ga je verhuizen? Zelf zit ik een drietal keer per jaar in het Zuid-Westen van Polen.
    Wel goed opletten met het "invoeren" van wagens naar Polen. Wanneer de wagen > dan een 2L, dient er invoertaks betaald te worden.
    Wij verhuizen naar de geboortestreek van mijn vrouw. Zij heeft daar veel kennis/ familie. Die kunnen en willen helpen bij de nieuwe start daar.
    De streek is Kujavie Pomorskie . in de nabijheid van Grudziadz, een stadje aan de Wisla rivier. Het is gelegen in het Noorden van Polen, tussen Bydgoszcz en Gdansk.

    De belasting die je dient te betalen bij het invoeren is meen ik 4% van de dagwaarde. Diesel wordt net zo weinig belast als een benzine auto. Héérlijk land Als Vrachtwagen chauffeur geniet een Diesel onder de kont de voorkeur. dat gedoe met vonkjes vind ik maar niks behalve natuurlijk als ik daar zoveel extra belasting voor moet betalen in Nederland. Ik blijf toch Hollander uiteindelijk.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat heet nieuw

    Prachtig Koen! Geniet alvast van alles wat komen gaat. Voor mij is het een stukje verder rijden. Hier woont de familie in Bielsko-Biala

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •