Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 31 van de 31

Onderwerp: Kraaknagel's Q7 TFSIe

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Ik heb anders ook interesse in een setje alu pedalen. Ik denk dat ik dat ook niet ga hebben.

  2. #22

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bathory Bekijk Berichten
    Heeft die aanpassing geen invloed op de garantie? Want het ziet er echt wel beter uit

    Hier is het plan om eerst te beginnen met PPF.
    kan ik alleen maar aanraden... bij al mijn auto's die ik in het verleden had was ik eigenlijk altijd boos om te zien hoe die er al na enkele dzd km uitzagen , steenslag op de voorkant was echt wel erg , om na 150.000km nog maar te zwijgen ... op mijn huidige heb ik de voor en achterbumper , de koplampen , motorkap en deurschorten laten in PPF zetten. Je ziet daar helemaal niks van en intussen is er daar na ruim 22.000km nog geen enkel steenslagje op te bespeuren ... dit is iets wat ik steeds ga doen op nieuwe wagens , zonder twijfel... of je de hele wagen moet doen laat ik in het midden , het is niet goedkoop... de delen die ik nu heb gedaan zijn wat mij betreft de meest gevoelige dus we gaan zien binnen enkele jaartjes hoe hij er zal uitkomen.
    Laatst gewijzigd door ryback; 05-12-23 om 06:15.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Ondertussen een kleine update:

    Dashcam voor en achter zijn geïnstalleerd. Ik ben gegaan voor "Kacam". De beelden worden mooi in korte frames opgenomen en ik kan de info raadplegen via de app. Als de wagen geparkeerd staat blijft hij beelden maken (6u). Moest er een impact zijn dan springt hij ook weer aan.

    foto's volgen.

    Vrijdag volgt de eerste lange rit (+1200km) met de Q7. Ik ben benieuwd.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
    Ik heb daarstraks even in het menu gekeken. Het zit goed verstopt, maar eens je het weet is het makkelijk te vinden:

    Wagen - hulpsystemen- rechts boven van het scherm op het wielletje drukken langs “bestuurdershulpsystemen - verkeerstekengebaseerde tempowaarschuwing - waarschuwingssignaal bij overschrijden maximumsnelheid

    Zo kan je de waarschuwing dus uitzetten.

    => Super! Dit zoek ik dus al een week. Dit gaat me van mijn frustraties afhelpen! Dank!!

    Dikke Q7 trouwens! Echt mooi. Rijden de 22" niet te hard? Ik twijfel tussen 21" en 22".

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Ondertussen heb ik de wagen 2 dagen, en die tempowaarschuwing zit al onder een shortcut. Even indrukken (afzetten) bij het starten en ik kan vertrekken.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Fijn dat ik je heb kunnen helpen alsook een dankjewel voor de positieve woorden. Ik kom van een A7 en heb met de Q7 van bij de eerste kilometers met de 22" gereden. Ik kan dus niet echt zeggen hoeveel harder de 22" rijdt tov de 19". Voor mij is het zeker ok. Ik merk het enkel bij een vluchtheuvel dat je niet te zot moet doen. Ik zou niet twijfelen en gaan voor de 22". Mijn broer heeft op zijn wagen 23" liggen en hij ondervindt ook geen last. Enkel is het niet eenvoudig voor hem om banden te vinden.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bathory Bekijk Berichten
    Ondertussen heb ik de wagen 2 dagen, en die tempowaarschuwing zit al onder een shortcut. Even indrukken (afzetten) bij het starten en ik kan vertrekken.
    Goede tip! Is dat dan via "favorieten" gedaan?.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Ondertussen heb ik de eerste 10.000km op de teller gezet. Dit iets sneller dan verwacht doordat ik wekelijks nog in Brussel zit momenteel.
    Afgelopen week heb ik er een 3000km opgezet owv de trip naar Polen. De Q7 rijdt echt zeer aangenaam, ook aan hoge snelheden. Echter is het dan wel een echte zuiplap. Ik zat met een gemiddeld verbruik van 16L/100km. De A7 2l diesel waar ik eerder mee reed zat met een vergelijkbare rijstijl aan 8.5l/100km. De optie waar ik het meest tevreden over ben is het dubbel-en akoestisch glas. Het is zalig stil in de wagen.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
    Goede tip! Is dat dan via "favorieten" gedaan?.
    Ja, heb ik ook gedaan. => lang op de instelling duwen, dan favoriet gemaakt, maar ook een shortcut, en dan kan je die op het tweede schermpje snel afzetten als je vertrekt.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
    Goede tip! Is dat dan via "favorieten" gedaan?.
    Via shortcut, en dit schermpje staat permanent op ondertussen. Dat de klimaatregeling dan wat kleiner is, maakt me niet uit, want daar verander ik toch niet veel aan.

    En nu is het enkel nog wachten op EDI, de offerte van het laadstation heb ik pas in november getekend

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Kraaknagel's Q7 TFSIe

    De schermen zijn ondertussen ook geleverd en dit via ekg Autoteile24 uit Duitsland. Als ik deze avond wat tijd vind, kan ik ze gaan installeren en kijken of alles goed werkt
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •