Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Opnieuw voorstellen?

  1. #1

    Standaard Opnieuw voorstellen?

    Hoi allemaal,

    Ik ben al lange tijd lid van dit forum zie ik, maar al enkele jaren (zo niet een tiental) niet meer actief geweest. De reden hiervan is dat ik na mijn Audi avontuur ben overgestapt naar andere merken. Nu ben ik eigenlijk altijd wel fan gebleven van Audi.

    In het verleden heb ik een A3 8L 1.8T gereden. Deze heeft mij vrij probleemloos een jaar 7 plezier gebracht. Deze heb ik destijds ingeruild op mijn droom auto. Dit was een facelift S3 uit 2001 (8L). Helaas van korte duur want al snel waren er diverse grote gebreken. Na een half jaar heb ik dan ook afscheid moeten nemen. Heel wat jaren later baal ik er nog steeds een beetje van dat ik de S3 niet heb laten maken, maar ook de A3 heeft toch wel een speciaal plekje.

    De S3 is weggegaan voor een nieuwe Kia Picanto. Ook dat was van korte duur. Te klein en kon niet wennen aan 3 cilinders. Daarvoor in de plaats gekomen is een Honda Civic Hybrid. Deze vrijwel nieuw gekocht en staat tot op de dag van vandaag voor de deur. Mijn vrouw rijdt hierin. Nooit iets aan gehad, nu ruim 2 ton op de teller. Geweldige auto. Betrouwbaar en comfortabel.
    In de tussenliggende periode hebben we ook nog kort een Audi A4 B6 (1.6) gehad. Super qua comfort, maar ging snel stuk. Bij de garage stond een mooie station en destijds maar ingeruild. Met 2 kids en een hond was dat ook praktisch.

    Op het moment rijd ik een Tesla. Geweldige auto qua prestaties. De power, software, techniek, vrijwel nul onderhoud en het gemak van laden en de ruimte zijn super. Heel erg comfortabel is het helaas niet. Echter ook deze gaat weg (terug naar de zaak). In plaats daarvan komt er een nieuwe elektrische auto waar we hoofdzakelijk de meeste ritten in zullen maken.
    Daarnaast, heel wat jaren later, ben ik toch ook weer op zoek naar een Audi om de Honda te vervangen. Dit wordt onze reisauto met meer comfort en ruimte. Niet echt een specifiek budget, maar ik ben altijd gecharmeerd geweest van de Audi's van het bouwjaar 2004 - 2012. Met name de A6 en A8. Eigenlijk vanaf de single frame grill.

    Ik heb inmiddels diverse A6'en gereden en ook wat onderzoek gedaan naar de problemen van deze periode. Zo heb ik de 2.0 TFSI gereden en de 2.4 V6. Qua power ga ik toch niks beters vinden dan de Tesla dus ben meer opzoek naar comfort met 'acceptabel (1:10)' verbruik. Mijn voorkeur ging duidelijk uit naar de V6. Ondanks dat de turbo prima rijdt past een V6 toch meer in mijn straatje. De 3.0TFSI kan ook, maar de km-stand is vaak wat aan de hoge kant. Zowel handgeschakeld als de MT waarbij wederom de voorkeur uitgaat naar een automaat.
    Wel heerlijk weer die rust en kwaliteit van afwerking in de cabine.

    Tot op heden toch niet het juiste model gevonden. Dus toch maar wat verder gaan kijken en kwam daarbij op de A8 uit. De D3 (facelift en pre-facelift). Naar mijn mening de mooiste A8. Zo niet, mooiste Audi van de afgelopen 20 jaar. Nu dat we zo'n 18 jaar verder zijn is dat financieel ook geen probleem. Nu zal het nooit de meest verstandige keuze zijn, maar is ook wel een beetje liefhebberij.

    Komende weken ga ik er diverse rijden en hopelijk sneller dan verwacht iets voor de deur
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  2. #2
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Welkom (terug) !
    Hou ons op de hoogte

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Welkom en zeer eens hoor qua A8!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #4
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Welkom terug! Altijd leuk om op zoek te zijn naar een nieuwe Audi. Succes met de zoektocht en ik ben benieuwd waar de keus op valt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  5. #5

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Bedankt!

    Doe ik. Morgen een kijkje nemen bij deze. Op het eerste oog een waar ik serieuze interesse in heb.

    https://www.autobedrijfbak.nl/Audi/A...k=&so=gallerij

    Ben erg benieuwd. Nu vond ik de A6 best een comfortabele wagen. Alleen had ik er misschien iets meer van verwacht. Totdat ik de versie met luchtvering heb gereden. Echt heerlijk. Deze A8 heeft dat vermoedelijk niet.


  6. #6
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Welkom terug!

    Succes met de zoektocht voor de A8!
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Hey bart, welkom terug!
    Mooie 8 om te zien, denk alleen dat die motor wat tegen gaat vallen, ik zou toch liever de 4.2 hebben, die is zo smooth.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Blijft mooi die 4.2. Begrijp dat het oude type V8 4.2 (niet FSI) eigenlijk een heel erg goede en betrouwbare motor is. Dus wie weet is dat toch een betere keuze. Deze heeft dacht ik ook de MT CVT wat ook een zwak punt is t.o.v. de tiptronic in de 4.2.

    Eerlijk gezegd hoeft het niet niet meer snel te zijn voor mij. Met de hele elektrificatie van het wagenpark in Nederland is dat ook steeds minder een ding. Die apparaten zijn in de meeste gevallen al enorm snel. In mijn geval veel te snel eigenlijk. Ik begrijp overigens wat je zegt. De 2.4 in de A6 is ook niet snel. Las er behoorlijk wat negatieve verhalen over, maar het valt allemaal wel mee. Echt snel is het niet, maar ook niet enorm traag. Dit itt mijn Civic . Die is pas traag.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartNL Bekijk Berichten
    Blijft mooi die 4.2. Begrijp dat het oude type V8 4.2 (niet FSI) eigenlijk een heel erg goede en betrouwbare motor is. Dus wie weet is dat toch een betere keuze. Deze heeft dacht ik ook de MT CVT wat ook een zwak punt is t.o.v. de tiptronic in de 4.2.

    Eerlijk gezegd hoeft het niet niet meer snel te zijn voor mij. Met de hele elektrificatie van het wagenpark in Nederland is dat ook steeds minder een ding. Die apparaten zijn in de meeste gevallen al enorm snel. In mijn geval veel te snel eigenlijk. Ik begrijp overigens wat je zegt. De 2.4 in de A6 is ook niet snel. Las er behoorlijk wat negatieve verhalen over, maar het valt allemaal wel mee. Echt snel is het niet, maar ook niet enorm traag. Dit itt mijn Civic . Die is pas traag.
    Quattro is altijd een tipt natuurlijk, en meeste A8 zijn wel Quattro, zeker met de dikkere motoren.

    edit:
    kijk zelf stiekum ook wel eens naar een S8, wel een modelletje nieuwer maar zo mooi, stationair ook alleen een doffe brom en wat gesis, heerlijk.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 15-11-23 om 20:25.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Vandaag terug van een rit het halve land door.

    Als eerste deze https://www.autobedrijfbak.nl/Audi/A...k=&so=gallerij auto bekeken. Optisch mooie auto, van binnen en buiten erg mooi. Helaas bij een aantal keer stationair gas geven viel de auto uit. Hoorde ook een wat vreemde tik or ratel onder de auto. Toen ik aangaf dat de auto uitvalt bij gas geven (gebeurde niet elke keer) gaf de verkoper aan dat dit normaal was (iets met gasklephuis). De auto kon ook niet met garantie weg (opzich geen probleem voor die leeftijd, liever eerlijk dan praatjes). Ik ben daarop weggegaan en verder geen proefrit gemaakt. Erg jammer, mooie bak. Als deze goedkoper was misschien nog de moeite om zelf een flinke beurt te geven.

    Daarna doorgereden naar deze jongen https://www.autotrack.nl/a/audi-a8-b...?activeImage=0

    Eerlijke auto volgens mij. Niet opgepoetst. Dat vind ik altijd wel prettig omdat je dan direct ziet waar je mee te maken hebt. Zag er OK uit, niet heel erg mooi, maar ook niet lelijk. Ken de 3.2FSI niet dus kan er niet veel over zeggen, maar liep wat onrustig naar mijn mening. Reed en schakelde verder wel heerlijk. De tiptronic is een hele verbetering t.o.v. de MT. Wellicht had het ook te maken met het extra vermogen t.o.v. de 2.4 in de A6. Verder enorm vriendelijke kerel.

    Zoeken rustig verder.
    Laatst gewijzigd door BartNL; 16-11-23 om 17:54.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Tip
    Ik kijk altijd naar het bandenmerk er onder, als ik bij die 2e falken zie zitten dan weet ik iedergeval dat er wel bezuinigd is op onderhoud of delen. Iemand die er goed voor zorgde heeft er merkbanden onder zoals Pirelli of michelin enz.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen?

    Goede tip, ga er op letten.

    Toch maar het zoeken uitgebreid naar een model nieuwer, dus vanaf 2012. Ik denk dat deze wat beter de tijd hebben doorstaan omdat ze nieuwer zijn. Ook is de 3.0 TFSI, van wat ik heb begrepen, een betrouwbare motor met vriendelijk verbruik.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •