Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Geen nieuwe gebruiker, wel een nieuwe auto

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Geen nieuwe gebruiker, wel een nieuwe auto

    Hallo allemaal,

    Ik heb al eens eerder op dit forum rondgehangen omdat ik destijds een C5 2.8v6 in bezit heb gehad, helaas was dat van korte duur (o.a. omdat ik vanwege corona helemaal niet meer naar kantoor mocht en daardoor de auto stilstond). Daarna een tijd lang 'vreemd gegaan' met een Skoda Octavia en tot nu toe nog met een BMW 2 active tourer.

    De laatste is overigens een zeer plezierige auto, maar omdat mijn vrouw en ik uit elkaar gaan helaas moeten er andere oplossingen komen en dus in elk geval voor mij een andere auto. Ik dacht uiteraard gelijk aan de Audi A6 (omdat ik ze mooi vind, lekker vind rijden en niet geheel onbelangrijk... het een van de weinige auto's is waar ik goed in kan zitten (mits de juiste stoelen erin zitten).

    Ik heb net vandaag een 2.4v6 Avant Proline uit 2006 aangeschaft met automaat en ruim 2ton ervaring. Ik heb afgelopen week ook proefgereden in een c5 Avant 3.0v6 uit 2002 met ruim 3 ton ervaring, maar ik vond dat toch teveel risico, de auto had zoveel mankementjes ondanks een zeer keurige onderhoudshistorie met veel gedaan onderhoud, ook aan slijtage onderdelen recent. De motor liep ook fantastisch, maar dingen als gebroken plastic, een raam wat niet meer open kon, een spiegel verstelling die niet meer werkt en het feit dat deze best ver weg stond t.o.v. waar ik woon, ben ik daar niet voor gegaan. Voor wie er wel voor gaat, ik denk niet dat je een miskoop hebt.
    Ik twijfelde overigens nog tussen de c5 en de c6, maar toen ik in de c6 zat (stoelen met verlenging, wat de c5 niet heeft) was ik weer om, ik heb de c6 gekocht. Het liefst had ik de motor van de C5 in de C6 gehad natuurlijk.

    De 2.4 staat vlakbij werk en vlakbij huis, maar was wel zeikenat in de kofferbak toen ik voor het eerst ging kijken.... verder niks op de auto aan te merken behalve natuurlijk wat sleetse bekleding van het in en uitstappen, maar dat neem ik voor lief. Echter de lekkage (die ik zelf ontdekte) vind ik wel een dingetje, maar het was mij ook toen opgevallen dat 1 van de rubbers bij de kofferbak niet goed zat, zelf gefixed en verteld aan de dealer, er is echter op dit forum al veel over geschreven als het om lekkage gaat. Dus ik heb laten opnemen in het 'koopcontract' (factuur) dat ik met de auto terug kan mocht de lekkage nog plaatsvinden, ook voor andere dingetjes, mochten ze er zijn, mag ik terugkomen.

    De dealer in kwestie heeft zelf de auto nu al ruim 3 jaar onder zijn hoede, lees in onderhoud, dus hij heeft vertrouwen, wat mij ook vertrouwen geeft uiteraard.

    Ik ga de auto morgenochtend ophalen :-) nu al zin in.
    Laatst gewijzigd door Oddblaster; 14-12-23 om 13:31.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •