Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 97

Onderwerp: ketelapper - Audi A8 Limousine 60 TFSI-e quattro [4N/D5, 03/2022] voor dagelijks rijgenot

  1. #41

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Geniet ervan straks.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  2. #42
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.000
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeenS4 Bekijk Berichten
    Dit soort berichten zijn een van de redenen dat ik dit forum zo tof vind. Leuk bericht en wat een waanzinnige Audi! Gefeliciteerd en alvast heel wat veilige/fijne kilometers gewenst!!

    Ik vind de kleur echt waanzinnig mooi!
    Bijna net zo leuk als zelf een nieuwe auto kopen toch .. Enjoy!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #43
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.586
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Kom op V, hij is er vast al(lang)

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #44
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Gisteren dan de grote dag ’s Ochtends al het plaatje van Sjoeritzz dat de A6 in de trailer op weg was naar het fysieke afscheid, nadat deze was geremigreerd als Duitser.



    Vervolgens nog onverwacht een en ander te regelen bij de Duitse dealer (grrr…) maar toen het plaatje van de A8 in de trailer.



    Om 13u stond de A8 thuis voor de deur en zat ik met Chris aan de lunch. Na wat administratie samen, hem uitgezwaaid en hup-hup met de A8 op pad. De originele wielen zijn niet helemaal mijn smaak en gelukkig is mijn ex-A6-set oorspronkelijk van een A8, dus een uurtje later waren de looks al aangepast!





    Uiteraard heb ik ook mijn ‘museumpje’ van mijn autohistorie in 1:43 miniaturen bijgewerkt



    Last but not least had plaatselijke vriend gevraagd of ik proefkonijn wilde zijn voor zijn kersverse laadpaal. Is ’s ochtends aangelegd maar zijn eigen e-auto komt pas over een paar weken. Test geslaagd! Zowel paal als auto werkten.

    Laatst gewijzigd door ketelapper; 28-02-24 om 20:28.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #45
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.511
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Gisteren dan de grote dag ’s Ochtends al het plaatje van Sjoeritzz dat de A6 in de trailer op weg was naar de fysieke export, nadat deze op papier al was geremigreerd als Duitser.



    Vervolgens nog onverwacht een en ander te regelen bij de Duitse dealer (grrr…) maar toen het plaatje van de A8 in de trailer.



    Om 13u stond de A8 thuis voor de deur en zat ik met Chris aan de lunch. Na wat administratie samen, hem uitgezwaaid en hup-hup met de A8 op pad. De originele wielen zijn niet helemaal mijn smaak en gelukkig is mijn ex-A6-set oorspronkelijk van een A8, dus een uurtje later waren de looks al aangepast!





    Uiteraard heb ik ook mijn ‘museumpje’ van mijn autohistorie in 1:43 miniaturen bijgewerkt



    Last but not least had plaatselijke vriend gevraagd of ik proefkonijn wilde zijn voor zijn kersverse laadpaal. Is ’s ochtends aangelegd maar zijn eigen e-auto komt pas over een paar weken. Test geslaagd! Zowel paal als auto werkten.

    Gefeliciteerd met deze mooi grote smurf


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI


  6. #46
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Van harte gefeliciteerd! De wielen maken het wel echt af he, poh sjiek hoor!
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  7. #47
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.316
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Van blauwe naar blauwe smurf.
    Gefeliciteerd mooi uitvoering.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Mooie A8 en de velgen staan goed. Veel plezier gewenst met je nieuwe auto!

  10. #49
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Congratz, mooi gezicht zo met de vorige set velgen! Veilige kms.
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  11. #50
    renetje1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    264
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    skitterende audi zo met deze velgen, heel veel plezier en veilige kilometers met deze mooie A8

  12. #51

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Fantastisch combinatie nu met de velgen, op een schitterende A8.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #52
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Vanochtend eerste lange rit kunnen rijden; ruim 140 kilometer naar Maastricht. Bewust in standje 'battery hold' om te kijken wat het verbruik dan is: 7,2 liter per 100 kilometer. Erg netjes voor zo'n grote sloep, vind ik zelf En wat een ongelooflijke, serene rust van binnen, heerlijk! Met eerder de eerste kleine ritjes in het dorp al op de eerste drempel gemerkt dat luchtvering toch wel heel fijn is. Op mijn vorige A6 heb ik het niet zo erg gemist, maar nu voelde ik al meteen dat ik er toch wel weer heel erg blij mee ben nu!

    Afgelopen dagen tussen de drukke bezigheden door wel wat pauzemomentjes besteed aan de eerste mods Dus wat er al is gefixt:
    - wielen wisselen,
    - auto koppelen in Audi-app,
    - telefoon koppelen in auto,
    - alle instellingen maatwerk naar mezelf zetten,
    - bevestigingstoon alarm aangezet,
    - nummerbordhouders van @sjoeritzz er af, achter blanco houder (alleen frame) er op en vóór plaat gekit zonder houder,
    - B&O aluminium luidsprekerroosters in portieren,
    - vloermatten met zilvergrijze festonering er in.

    Morgen eens kijken of ik Homelink geprogrammeerd krijg op de garagedeur en of ik al iets meer zelf kan 'rommelen'.
    Zaterdag leuke poetsdag met @JM A7 en @a6-owner afgesproken. Daar volgen vast foto's van, door deze en gene.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #53
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    jajajajajajajaaaaaaa!!!!

    welkom blauwe stekkermasjien
    wat een bak Vincent, heel veel veilige km's met blauwtje.
    Maurice
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  15. #54
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Vandaag een lekkere poetsdag gehad met Audivriendjes Erwin @a6-owner en Jürgen @JM A7 Gastvrij onderdak in bedrijfsloods van plaatselijke vriend.


    Eén van de to-do-punten was het verwijderen van dat enorme alfabet op de kofferklep. Ik ben zelf voorstander van de ‘kale kontjes’ qua type-aanduidingen



    Achtereenvolgens de volgende stappen doorlopen: kleien, ontvetten, grof polijsten – fijn polijsten, ontvetten, wax, ceramic seal. Voorruit in een coating. Bandjes nog snel wel zwart gemaakt, maar niet toegekomen aan velgen of interieur.




    Moe maar voldaan met z’n drieën exact op tijd bij mij thuis voor de TV voor de eerste Formule 1 race van het seizoen. Die was niet zo spannend… maar hadden we toch niet willen missen.

    Ik ben onwijs blij met het resultaat. De lamlendige aflevering door Duitse dealer is letterlijk en figuurlijk weggepoetst! En de kleur is ook nog eens heerlijk opgefleurd

    Thuis wel nog de voorbereidingen voor volgend kluspartijtje met Bas @Carpediem getroffen, door de verschillende onderdelen voor mods in de wax te zetten.


    Dag nog afgetopt met in het donker eens goed kijken of er al logo-leds in de deuren zaten. Dat bleek niet zo. Dus vervangen met leds die ik zekerheidshalve al had besteld.


    Last but not least, eerder al de aluminium luidsprekercovers al gemonteerd in de vier portieren.
    Laatst gewijzigd door ketelapper; 02-03-24 om 19:11.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  16. #55
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Lekker bezig weer! Ooh wat blijf ik mijzelf verlekkeren op die kleur, echt gaaf!.

    Je pakt het meteen wel goed aan, keurig!
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  17. #56
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Mooi wagen V
    En wat komt de kleur na een polijst beurt goed tot zijn recht!
    Prachtige kleur!
    Misschien nog wel mooier dan het Ara blauw van de voorganger
    Veel plezier met deze prachtige A8

    Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  18. #57
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A8 Limousine 60 TFSI-e quattro [4N/D5, 03/2022] voor dagelijks rijgenot

    Het mod-plezier gaat met kleine stapjes lekker verder. Met hulp van de @audimannetjes van Audiparts Veghel vanmiddag de S8 bumper-inzetstukjes geplaatst. Met hun handigheid - en mijn eigen 'even andere kant op kijken' - lukte dat zonder de bumper te hoeven demonteren. Als vanouds veel dank aan Paul en Jochem

    Links foto "na" (met chromen hoekstuk), rechts foto vóór (zwart hoekstuk):


    Ik ging eigenlijk voor de spiegelkappen, maar die bleken bij uitpakken verkeerd te zijn geleverd Namelijk zonder lane assist. Meteen ali-order nagekeken en jawel hoor, ik heb de goede versie (mét lane assist) besteld. Anyway, weer even wachten en dan maar weer terug.
    Laatst gewijzigd door ketelapper; 05-03-24 om 17:25.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #58
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A8 Limousine 60 TFSI-e quattro [4N/D5, 03/2022] voor dagelijks rijgenot

    Af fabriek is mijn A8 voorzien van de pianolak ‘decorlijsten’. Keurig netjes… maar naar mijn smaak net iets te saai. Een mooie, donkere, grijze houtvariant zou mooi staan in de A8, maar bestaat niet. Alleen echte bruine houttinten, die ik echt niet wil. Dan resteert alleen nog als ‘OEM’ de carbon-inleg. Laat er dan toch net in de tijd dat ik hierover nadenk een set daarvan op Ebay Kleinanzeigen langskomen

    De aankoop is een simpele stap. Het gemonteerd krijgen ervan, allerminst! Maar daarvoor is retrofit-koning Bas @Carpediem beschikbaar (AudiretrofitsNL). Deze monsterklus met hem afgesproken, samen met marginale klik-klak verzoekjes van de UK zonneklep zonder airbagsticker en twee zonnebrilhoudertjes in plaats van de handgrepen links/rechts.

    Waar een A6 eenvoudig vier portierlijsten, één middenconsole-deel en één bekerhouderklepje heeft, bestaat de set voor een A8 uit:
    - vier portierlijsten boven
    - vier portierlijsten onder (langs de armsteunen/handgrepen)
    - twee lijsten langs middenconsole voor
    - twee lijsten op middenarmsteun achter
    - twee lijsten op stoelleuningen
    - groot dashboarddeel
    - twee kleine dashboarddeeltjes
    - drie afdekklepjes op de bewegende ventilatieroosters
    … en dan zitten er bijna overal ook nog lampjes van QQ2 uitgebreid lichtpakket in.

    Het was een spannende en gezellige dag knutselen door Bas! Met geweldig goede afloop: alles erin, alles werkt, niets rammelt Alleen géén tijd meer gehad voor wat grotere vagcom wensen, zoals luchtvering verlagen en 'vehicle in motion' snelheidsbeperking van het scherm uitzetten. To be continued!

    Stukje beeld bij de pianolak delen vooraf



    De operatie





    Bas in actie






    Blik op eerste delen carbon ingebouwd



    Blik op dashboard en voorportier - inclusief stuk onder de armsteun in de deur en strook langs de middenconsole:





    En toen stond de A8 weer klaar voor vertrek!




    Een andere mod van dit weekend zijn de S8 aluminium spiegelkappen. De scherpe spotters zagen het vast al op de foto's hierboven. Zoals te lezen in post hiervoor, in eerste instantie verkeerd geleverd. Nu wél met de uitsparingen in de zijkant voor de assist-lampjes. Klein eigenwijs detail. Bij eerdere auto’s al vaak aan gedacht, nu maar eens een keer ook echt gedaan



    Deze week komen er nog zilvergrijze gordels in. Daarna moment pakken om interieur onder handen te nemen. Dat was ik al van plan voor het leer. Na deze grote wisseltruc is het nog eens extra nodig om alle stof en vingerafdrukken overal weer weg te toveren!
    Laatst gewijzigd door ketelapper; 21-03-24 om 14:16.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  20. #59
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.586
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A8 Limousine 60 TFSI-e quattro [4N/D5, 03/2022] voor dagelijks rijgenot

    Foto 2 en 3....
    Bloody hell
    Wat een operatie zeg....
    Blij dat Bas de kennis en kunde heeft

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  21. #60
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ketelapper - Audi A8 Limousine 60 TFSI-e quattro [4N/D5, 03/2022] voor dagelijks rijgenot

    Hier gaat mijn liefhebbers hart toch wel weer harder van kloppen! Maar goeiedag he wat een werkje wel… respect man!

    Dat is overigens een bekende locatie
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •