Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 97

Onderwerp: ketelapper - Audi A8 Limousine 60 TFSI-e quattro [4N/D5, 03/2022] voor dagelijks rijgenot

  1. #1
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard ketelapper - Audi A8 Limousine 60 TFSI-e quattro [4N/D5, 03/2022] voor dagelijks rijgenot

    Jawel, na vijf jaar neemt ketelapper afscheid van de arablauwe A6… Na bijna 190.000 hele fijne kilometers sinds 19 februari 2019, toch ‘zwaai-zwaai’. Een auf wiedersehen aan de één, is een herzich wilkommen aan de ander.

    Hierbij introduceer ik dan ook als nieuwe auto de Audi A8 Limousine 60 TFSI-e quattro.

    Hoe is dit zo gekomen?

    Als liefhebber snuffel ik regelmatig, hobbymatig, op Autoscout24 en Mobile. Ook vragen bekenden wel eens wat adviesjes, of sturen vrienden leuke linkjes die zij tegenkomen, waardoor ik deze sites vol verleidingen bekijk. Daarbij komt dat het bij mij na vijf jaar ietsje kriebelt, afgetopt met politiek-correcte gedachte richting iets plug-in-stekkerigs voor de overheidsomgeving waarin ik weer ga werken.

    Zo heb ik ooit eens een zoekopdracht gedefinieerd naar Audi + hybride + standkachel + stoelventilatie + panoramadak + 360-graden camera’s + vanaf 2020 + maximaal 60.000km. Genoeg hits van prachtige A6 of A7, maar bijna altijd met Schwarzoptik en dat is voor mij een no-go. Af en toe wel een advertentie die vermeldt ‘Glanzpaket’. Zo ook met de Kerstdagen een auto in Bochum.

    Door omstandigheden had ik op 28 december zin in een beetje afleiding. Dan is even een stukje sturen (met een heel bellijstje om af te werken) leuk, en met een bestemming bandentrappen nóg leuker. Ik ben zo dus onaangekondigd gaan rijden. Ook omdat ik enorm benieuwd was naar eventuele inruil van de arablauwe A6. Sedan, diesel, veel kilometers dus in Nederland nauwelijks te slijten, zo vreesde ik.

    Het gesprek bij de Duitse dealer over hun A6 verliep goed, alle specs gecheckt en geverifieerd. Dus toch een stapje verder, bracht ik die inruil ter sprake. Dat bleek te kunnen en daarna kwam er zelfs een prijs op papier die mij driedubbel aangenaam verraste. Tja, dan weten liefhebbers het wel, dan verandert een lichte kriebel in uitslaande jeuk.

    De rit naar huis en de paar dagen daarna gebruikt om goed te wikken en te wegen. Ik heb me verder verdiept in A6/A7 met stekker. Goed snuffelen in de uitrustingen en prijslijsten van recentere bouwjaren. Eens rondje rijden met zo’n A6 55 TFSI-e, met veel dank aan Audivriend Bas.

    Toen de knoop doorgehakt: het gaat géén A6 worden. Een lekkere occasion mét een beetje kleur én de uitrusting blijkt niet te vinden. Een gloedjenieuwe doe ik komende jaren even niet, na ons sabbatical en met nieuw huis in aanbouw. De aandrijflijn is zeker heel fijn, maar ten opzichte van mijn heerlijke soepele, rustige en zuinige 40TDI nu ook weer geen wereldstap vooruit. Tja, als de ‘wow-factor’ dan ontbreekt en ik eerder gevoel van concessies-doen erbij zou hebben, is het duidelijk niet de juiste keuze.

    Maar ja, dan heb je wel die kriebels. En dan broed je toch een beetje op ’Wat dan wel? Waarmee zou ik wel het gevoel hebben een stap vooruit te zetten?’ Met een zescilinder met stekker en met weer luchtvering. Dan resteert een shortlist van Audi A8, Audi Q8, Porsche Panamera en Porsche Cayenne. De Porsches vallen op korte termijn nog af omdat ze nog (enorm) flink aan de prijs zijn nog en de uitstraling in mijn werkomgeving. De Audi Q8 heeft eveneens een enorme restwaarde dus blijft mij jong-gebruikt nog te duur. De A8 daarentegen is een fantastisch afschrijvingskanon In twee jaar en maximaal 20.000 kilometer is er zomaar al (veel) meer dan 50% van de nieuwprijs ‘verdwenen’!

    Uiteindelijk heb ik me over mijn praktische, rationele bezwaren (lengte, bijtelling) heen gezet en zoekfilter in mobile.de op A8 gericht. Nog altijd op zoek naar iets anders dan zwart-grauw-grijs en dat is zeldzaam in de A8-klasse. Maar niet onmogelijk, zo is gebleken.

    Bij dezelfde dealer als waar ik dat giga-inruilbod op de A6 heb gekregen, kwam een helderblauwe A8 online. Eindelijk één met kleur! De hele uitrusting uitgespit en goed bevonden. Toestand blijkt ook ‘tadellos’: 18 maanden oud en slechts 3.100 kilometer op de klok en met een ‘lege’ onderhoudshistorie op chassisnummer.

    Afspraak gemaakt voor enerzijds bezichtiging van de A8 en anderzijds hun inkoopkeuring op de A6. Allebei is goed verlopen dus handtekeningen over en weer gezet.

    Wat is het geworden?

    Audi A8 (4N/D5) Limousine 60 TFSI-e quattro
    Nieuw geleverd in maart 2022 en na slechts 3.138 kilometer alweer ingeleverd.

    Aandrijving: 60 TFSI-e (462pk) Tiptronic
    Uitvoering: Pro Line plus (naar NL varianten)

    Kleur: 6I6I Ultrablauw metallic
    Bekleding: WW/N1W Leder valcona (geperforeerd), zwart – naden rotsgrijs

    Opties exterieur & wielen
    PQD S line exterieurpakket
    3FB Panoramadak
    1PR Diefstalbeveiligde wielbouten

    Opties onderstel
    0N5 Dynamische 4-wiel besturing
    1BK Luchtvering adaptive air suspension
    PC6 Remklauwen zwart gelakt
    1D8 Trekhaak voorbereiding
    46A Velgen 20 inch, 9J x 20 "5-V-spaak-ster"-design

    Opties ramen / deuren / buitenspiegels
    4GR Voorruit van dubbel geluidsisolerend glas, met verwarming
    VW8 Zijruiten en achterruit van dubbel geluidsisolerend glas
    9PF Adaptieve ruitenwissers, geïntegreerde verwarmbare ruitensproeiers
    6XL Buitenspiegels elektrisch inklapbaar, automatisch dimmend, memory
    GZ2 Servo-sluiting portieren
    4F2 Comfortsleutel keyless entry
    4E7 Elektrisch bedienbare achterklep
    QL5 Privacy glas
    VT5 Instaplijsten in deursponningen, verlicht

    Opties interieur
    WQS S line interieur
    6NQ Hemelbekleding zwart
    1XV Sportstuurwiel, multifunctioneel met schakelpaddels
    2C7 Elektrische verstelling stuurwiel / stuurkolom
    QQ2 Ambienteverlichting – uitgebreid instelbaar lichtpakket
    8S3 Matrix-led leeslampjes
    3Y8 Zonwering, elektrisch bediend voor achterruit en voor achterzijruiten
    5TL Bovenste decoratielijsten pianolak
    GT1 Onderste decoratielijsten geborsteld aluminium
    VF1 Aluminium pedalen

    Opties stoelen & bekleding
    Q1D Comfortstoelen in sportdesign
    PV6 Elektrisch verstelbare voorstoelen, geheugenfunctie beide voorstoelen
    PE6 Pakket individuele comfortstoelen achter (elektrisch, geheugen, ‘ligstand’)
    N1W Bekleding leder ‘Valcona’, geperforeerd, zwart met ruitstiksel in lichtgrijs
    7HC Uitgebreid leerpakket (dashboard, portieren, middenconsole)
    4A4 Stoelverwarming vóór & achter
    4D5 Stoelventilatie vóór
    4D8 Stoelmassage vóór
    6E3 Comfort middenarmsteun vóór
    3Q3 Comfort hoofdsteunen achter
    4X9 Pre sense op achterbank: zij-airbags achter en verlichte gordelsloten
    3X4 Doorlaadopening (skiluik) in achterbank

    Opties infotainment
    PNQ MMI navigatie plus met MMI touch response, inclusief virtual cockpit
    KS1 Head up display
    9VS Bang & Olufsen premium soundsystem
    Q0B digitale tv-ontvangst
    QV3 DAB digitale radio-ontvangst
    1U1 Audi smartphone interface
    9ZE Audi phone box
    QW4 Rear seat remote = bedieningseenheid achterin
    QF8 Audi phone box achterin
    UE8 USB aansluiting achterin
    GS5 Hoogglans zwart glazen / aluminium knoppen
    IT3 Audi Connect

    Opties veiligheid
    PBY Assistentiepakket Plus = alle veiligheidssystemen etc. etc. zoals:
    PCC Assistentiepakket ‘Tour’ (adaptieve cruise control, lane assist en een hele serie assistenties)
    PCM Assistentiepakket ‘City’ (side assist, pre sense rondom en nog meer assistenties)
    PCV Assistentiepakket ‘Park’ (top view 360o camera’s, remote parkeerassistent plus)
    QR9 Verkeersbordherkenning
    PXD Digitale HD Matrix LED koplampen met ‘laser beam’ (inclusief 8G5 en 8IV)
    8G1 Grootlichtassistent
    7AL Anti-diefstalalarm
    7K1 Bandenspanningsweergave in MMI

    Opties comfort
    9AU Comfort airconditioning, vier zones
    GA2 Comfort-standkachel (interieurvoorverwarming en –ventilatie)
    VC2 Homelink – programmeerbare afstandsbediening voor poort en garagedeur
    2F1 Audi Connect sleutel

    Eigen modificaties op de to-do lijst
    - Winterbanden op de af-fabriek velgen
    - Zomerwielen de 21 inch set van mijn ex-A6
    - Type-aanduiding verwijderen (optiecode “2Z0”)
    - Polijsten, detailen, glascoaten, waxen, etc.
    - Zonneklep passagierszijde naar UK-versie zonder sticker
    - Zonnebrilhouders voorin in plaats van handgrepen
    - Vloermatten laten maken met lichte festonering, matchend met stiksel van stoelen (of blauw)
    - Gordels vervangen door lichtgrijs, matchend met stiksel van stoelen (of blauw)
    - LoJack lokalisering bij diefstal
    - VagCom / VCDS
    o bevestigingstoon alarm, plus instelbaar in MMI
    o meebranden achterlichten bij dagrijverlichting, plus instelbaar in MMI
    o luchtvering tikkie lager
    o default-stand ACC in MMI instelbaar & laatste stand onthouden
    o snelheidsbeperking videoweergave er af
    o intensiteit stoelventilatie en stoelverwarming verhogen
    o ‘needle sweep’ en olietemperatuur
    o extra weergaven virtual cockpit vrijschakelen

    Zo, genoeg tekst. Tijd voor de eerste plaatjes! Deels uit de dealeradvertentie, deels zelf gemaakt bij de bezichtiging.




































    Van Audi naar Audi. Van blauw naar blauw. Van klassieke sedan naar klassieke sedan. Van zwart leer naar zwart leer. Dus ik zal me snel thuisvoelen

    Over 4 weken qua model van 6 naar 8 = +2. Over 4 weken van 60 maanden oud naar 23 maanden oud = -/- 37. Over 4 weken van dan 192.000km naar 3.144km.

    Nu nog even door met broeden op de modificaties om de ‘Grote Broer’ helemaal des ketelappers te maken!


    *** *** *** *** *** *** ***

    Omdat een openingspost nooit lang genoeg kan zijn ook de terugblik / overzicht ter introductie: de autohistorie van ketelapper[/b]

    Geboren 03/1975, rijbewijs behaald 08/1993, eigen autobezit sinds 07/1995.

    privé

    07/1995 Mazda 323 sedan 1.3DX ‘Sport’ (1985) Tenderblue metallic, gereden van 110.000km tot 135.000km

    09/1996 Mazda 323 hatchback 1.3 GLX (1990) Rood unilak, gereden van 160.000km tot 185.000km

    09/1997 Mazda 323 hatchback 1.6i 16v GLX (1991) Donkergrijs metallic, gereden van 65.000km tot 120.000km

    lease

    03/1999 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 90pk Comfortline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 55.000km

    04/2000 VW Golf IV 3-deurs 1.9TDI 110pk Highline Blackmagic pareleffect, beige bekleding, gereden van 0km tot 115.000km

    10/2001 Audi A3 3-deurs (8L) 1.9TDI 130pk Ambition Pro-line Canvasbeige metallic, gereden van 0km tot 90.000km

    01/2003 Audi A4 limousine (B6) 1.9TDI 130pk Pro-Line S-line Avuszilver pareleffect, gereden van 0km tot 175.000km [URL=http://www.audiforum.nl/forum/audiforum-boulevard/showroom/807-even-voorstellen-ketelapper.html[/URL]

    weer tijdje privé

    06/2005 VW Passat sedan (3C) 2.0TDI 16v 140pk Highline Bluegraphit pareleffect, gereden van 0km tot 60.000km [URL=http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=9020&highlight=[/URL]


    09/2006 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Canyonrood pareleffect, gereden van 0km tot 115.000km [URL=http://www.audiforum.nl/forum/audiforum-boulevard/showroom/18199-ketelapper-audi-a6-avant-06-s-line-int-and-ext-canyonro.html[/URL]

    en terug naar lease / zakelijk op eigen bv

    04/2009 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 140pk Pro-Line S-line Monzazilver metallic, gereden van 0km tot 35.000km [URL=http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php[/URL]

    02/2010 Audi A6 Avant (4F) 2.0TDI 170pk S-edition Daytonagrijs pareleffect, gereden van 0km tot 205.000km [URL=http://www.audiforum.nl/forum/audiforum-boulevard/showroom/49134-ketelapper-audi-a6-avant-2010-afscheid-na-200-625km-op-pag-103-a.html[/URL]

    02/2013 Audi A6 Avant (4G) 2.0TDI 177pk S-edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot circa 200.000km [URL=http://www.audiforum.nl/forum/audiforum-boulevard/showroom/82686-ketelapper-audi-a6-avant-4g-2013-190-000km-nieuwe-op-1-december-15-pag-69-a.html[/URL]

    12/2015 Audi A6 Limousine (4G) 2.0TDI Ultra 190pk Automatic Sport Edition Granaatrood pareleffect, gereden van 0km tot 215.000km [url=https://www.audiforum.nl/forum/audiforum-boulevard/showroom/103782-ketelapper-audi-a6-4g-limousine-2015-lafscheid-te-koop-op-autorola-tot-11-04-p-25-a.html[/url]

    02/2019 Audi A6 Limousine (4K) 40TDI 204pk S-tronic Pro Line S Audi Exclusive Individuallackierung Arablauw krstaleffect, gereden vanaf 0km tot ruim 190.000km in voorjaar 2024 / in najaar 2022 van leasemaatschappij overgekocht naar mijn eigen bv.
    [url=https://www.audiforum.nl/forum/audiforum-boulevard/showroom/115608-ketelapper-audi-a6-limousine-40-tdi-4k-c8-02-2019-werkpaard-voor-intensief-gebruik.html[/url]

    Naast het dagelijkse ‘werkpaard’ gaat de Audi-hobby verder!

    Audi S4 (B7) Cabriolet 4.2 V8 quattro tiptronic (2006) Sprintblauw pareleffect
    In bezit gehad van maart 2014 (met 76.500km) tot oktober 2022 (met 104.000km). Geweldig van genoten en nu in liefhebbende andere Audiforum-handen. [URL=http://www.audiforum.nl/forum/audiforum-boulevard/showroom/87565-ketelapper-in-dakloze-ringen-s4-b7-cabrio-fotoserie-pag-43-a.html[/URL]
    [/i]

    Audi A3 (8V) Sportback 1.4TFSI e-tron S-tronic (2017) Daytonagrijs pareleffect
    Dagelijkse auto voor mrs. ketelapper. In bezit sinds mei 2020, gekocht met 16.700km. Perfect voor haar gebruik, door de über-uitrusting en gave techniek ook heel fijn voor mijn liefhebberij. [url=https://www.audiforum.nl/forum/audiforum-boulevard/showroom/120320-ketelapper-audi-a3-e-tron-8v-12-2017-voor-mrs-ketelapster.html[/url]



    Updates met alle uitgevoerde mods (31 maart)

    • zwarte inserts in voorbumper vervangen door aluminium
    • blauwe spiegelkappen vervangen door aluminium spiegelkappen
    • kentekenplaat vóór verlijmd, zonder houder
    • kentekenplaat achter in 'blanco' simpele houder
    • type-aanduidingen op kofferklep verwijderd
    • 21" zomerwielen van A6 overgezet
    • bandenspannings- en temperatuursensoren in zomerwielen gemonteerd
    • UK zonneklep passagierszijde gemonteerd, zonder airbagsticker
    • zonnebrilhouders voorin in plaats van handgrepen
    • decorlijsten pianolak rondom verwisseld voor carbon/pianolak combi
    • zwarte gordels vervangen door zilvergrijze gordels
    • vloermatten vervangen door matten met zilvergrijze festonering
    • instaplampjes in de deuren vervangen door lampjes met logo-projectie
    • peilzender alarm lokalisering ingebouwd
    • dashcam in spiegelvoet (FitCamX)
    • vagcom tweaks

    • luchtvering verlaagd met 15mm inclusief kalibratie van veiligheidssystemen
    • ​bevestingstoon alarm bij vergrendelen, inclusief instelbaar in MMI
    • meebranden achterlichten bij dagrijverlichting, inclusief instelbaar in MMI
    • video-in-motion, zodat scherm actief blijft boven 5 km/u
    • intensiteit stoelverwarming en stoelventilatie verhoogd
    • klimaatbalans stoelventilatie aangezet (keuze van intensiteit naar zitvlak of rugleuning)
    • needle sweep
    • weergave bandenspanning en -temperatuur in virtual cockpit
    • 'rechts inhalen' van ACC aangezet



    En natuurlijk fikse poetsbeurten op exterieur en interieur.

    Nog te doen (31 maart)
    - software update van alle systemen
    - winterwielen aanschaffen
    Laatst gewijzigd door ketelapper; 22-04-24 om 11:02.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #2
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Leuk om te lezen, en wat een gave auto! Succes de komende weken, hoop dat de tijd vliegt!

    Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  3. #3
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Mooi verhaal V. Nog veel voorpret met deze fantastische auto!! Ongetwijfeld zal ik m in t echt bewonderen..........
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Dikke bak en wat een kleur voor een 8, meesten hebben een wat saaie minder opvallende kleur, well done! 👍
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    jan v s's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Vincent, zoals al via andere media gecommuniceerd; gefeliciteerd met deze aanwinst. Dank voor het delen van de opties (zijn de goede &#128526. Have fun met het w8ten op de levering. Gr. Jan
    Q5 55 TSFI e matador rood (november 2020)


  6. #6
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Gefeliciteerd! Mooie uitvoering en ook weer een mooie (gelukkig blauwe) kleur! Adios arablauw friend

  7. #7
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Potverdikkeme…… wat een wagen! Heerlijk beschreven en genot om lezen!

    Wat een kleur ook weer, echt gaaf! Gelijk ook weer mooi to-do lijstje, heerlijk!

    Nogmaals echt ontzettend gaaf en veel plezier met de nieuwe aanwinst
    Laatst gewijzigd door RdR91; 30-01-24 om 23:05.
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Wat kleur doet zo'n wagen goed! Ook blij te lezen een medestander te hebben voor het chroom pakket. Vooral rond de ramen instant cheapo Daewoo als t allemaal zwart is.

    Interieur is wel heel monochroom, ga je daar nog iets aan veranderen? Lichte matte houtinleg of zoiets?

    Enne, 170pk diesel vs 460pk hybrid zal wel effe lekker voelen.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 31-01-24 om 05:16.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Gefeliciteerd V!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  11. #10
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    We hadden het al mogen horen.
    En wat een lijst van opties.
    Veel plezier, straks met de nieuwe A8.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  12. #11

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Proficiat Vincent, mooie stap voorruit
    Had al een beetje mee mogen genieten van de voorpretjes 6 & 8.

    Hoe moet ik dat zien 60 TFSIe (462 pk)
    3.0 V6 TFSi hoeveel motorvermogen ? en + hoeveel elektrisch vermogen ?
    Wat zou theoretisch de afstand zijn die je elektrisch kunt rijden en de snelheid puur elektrisch ?

    Ga het uiteraard hier weer volgen en hoop ze binnenkort live te zien.

    Peeet

    PS Heerlijk leesvoer weer
    Laatst gewijzigd door Peeet; 31-01-24 om 06:23.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #12
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Congratz Vincent! Mooie stap van de ene blauwe naar de andere. Chique, nog even aftellen
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  14. #13
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Gefeliciteerd V met deze prachtige member of the board wagen!
    En wat blijft blauw toch ook een mooie kleur
    Ondanks dat ik al jaren "verliefd" ben op je A6
    Is dit toch ook wel een erg mooi plaatje
    Mbt de kleur, misschien is deze kleur nog wel net een tikje mooier dan Arablau

    Enfin
    Veel plezier en veilige km gewenst

    Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  15. #14

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    We zagen hem aan komen. Die kriebels werden vlinders. En toen was je niet meer te houden. Mooi kanon. En dit vraagt om 1 upgrade ... chauffeur

    Benieuwd wat de Ketelapper tweaks gaan worden
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  16. #15
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Mooie Blauwe weer Vinc

    We moeten weer een Audi Shower inplannen


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  17. #16
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Dank allemaal

    @Bastet
    Het wordt zeker een grote stap. Wel vanaf maar liefst 204 diesel-pk's van de huidige A6. Gelukkig heb ik met veel power al mogen wennen in de hobbyspeeltjes en met accupower in de A3 van mrs.

    @Peeet
    De 60TFSI-e heeft dezelfde 3-liter zescilinder als de "55 TFSI" modellen van A6, A8, Q7 en Q8. Die benzinemotor heeft 340pk en 500Nm koppel. De elektromotor levert 136pk en 400Nm. Als optelsom wordt gegeven 462pk en 700Nm.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  18. #17

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten

    @Peeet
    De 60TFSI-e heeft dezelfde 3-liter zescilinder als de "55 TFSI" modellen van A6, A8, Q7 en Q8.
    Die benzinemotor heeft 340pk en 500Nm koppel. De elektromotor levert 136pk en 400Nm.
    Als optelsom wordt gegeven 462pk en 700Nm.
    Duidelijk verdeling : pk/NM
    Wat zou theoretisch de actieradius zijn, die je puur elektrisch kunt rijden ? en de topsnelheid puur elektrisch ?

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Proficiat!
    Heel veel plezier van en met wederom een bijzonder mooie Audi!

    Robbie H
    Forever Cabrioot

  20. #19
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Wat zou theoretisch de actieradius zijn, die je puur elektrisch kunt rijden ? en de topsnelheid puur elektrisch ?
    Audi geeft zelf 60 kilometer elektrisch op. Zal in de praktijk wel eerder met 45km op zijn, als ik kijk naar onze ervaringen met de A3 van mrs. Daarvoor staat 45 kilometer elektrisch in de boekjes en ze haalt er - afhankelijk van omstandigheden - 30 tot 40 kilometer mee.
    Van de A8 weet ik het nog niet, maar de A3 kan volledig elektrisch tot 135 km/u zolang de accu stroom geeft. Pas daarboven gaat sowieso de benzinemotor erbij aan.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #20
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Out of the blue: ketelapper's nieuwe Audi (eind februari 2024)

    Ook hier gefeliciteerd! Hele fraaie verschijning.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •