Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 37

Onderwerp: Even voorstellen dan maar.

  1. #1
    80B4ever
    Guest

    Standaard Even voorstellen dan maar.

    Hierbij een plaatje van mijn gisteravond gekochtte Audi 80 B4 2.0 sedan.
    Aanvankelijk was ik op zoek naar een 80 Avant, maar het blijkt bijna onmogelijk te zijn om een mooi exemplaar met weinig kilometers te vinden, en als je er dan 1 vind is-ie erg duur.
    Gisteravond dus tegen deze sedan aangelopen, van december 1995 met nog geen 60.000 kilometer op de teller (met nationale autopas). Gekocht van de zoon van de vorige zomer overleden 1e eigenaar.
    De auto is helemaal origineel, tot aan de banden toe! Die zijn inmiddels dus wel aan vervanging toe. Er is nooit in de auto gerookt, en de stoelbekleding is vanaf het begin netjes beschermd geweest door stoelhoezen.
    Het andere plaatje is van mijn vorige Audi, een 80 1.8S Comfort Edition van 1991. Ik heb die auto in 1993 gekocht, en al anderhalf jaar later werd deze, buiten mijn schuld, bij een forse frontale aanrijding totall-loss gereden. Daarna een Volvo 440 gekocht, en nu dus weer een Audi 80!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    welkom hier.

    zeker een zeer nette b4 daar vind je er niet veel meer van!
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  3. #3

    Standaard

    Welkom newbie! Veel plezier op het forum. En euh, goede keuze: toch maar weer een Audi!
    Gezocht: RS4 als trouwauto voor 2-9-2005. Wie helpt ons onze droom te verwezenlijken?

  4. #4

    Standaard

    Mooie en nette wagen! Soms kan je wel eens geluk hebben :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Mooie kar!!....en in prima staat zo te lezen :shock: gefeli.


    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...



  6. #6

    Standaard

    Mooie en nette wagen! Soms kan je wel eens geluk hebben :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7

    Standaard

    Goeie deal. maar dat had ik je in het andere topic al gezegd.

    Even een aandachtspuntje: blijft jouw naam newbie of is dat een foutje... ?
    Huidig transport= iets anders

  8. Ad
  9. #8
    80B4ever
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Even een aandachtspuntje: blijft jouw naam newbie of is dat een foutje... ?
    Nee, dat was een foutje en ik moet het nog veranderen. Sorry!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    pas 10 berichten, duurt nog ff
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  11. #10

    Standaard

    Nette bak! Welkom
    Living in the fast lane of life, drive Audi

  12. #11
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Mooie auto newbie, kun je nog jaaaren mee vooruit
    Welkom hier :wink:
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  13. #12
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Mooie B4, ziet er goed uit
    Jammer van je vorige 80, was volgens mij een mooie wagen
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  14. #13

    Standaard

    Welkom newbie
    Strakke wagen.

    Hè Franx deze is z'n keteken ook verloren :mrgreen:

  15. #14

    Standaard

    Welkom,

    Strakkewagen hoor!

    Gr Rein
    If you want to be somewhere fast, take an Audi RS6

  16. #15

    Standaard

    Nette auto, en welkom hier!

    Is wel een erg ongeluk geweest, of niet, die onderste foto?
    S6

  17. #16
    80B4ever
    Guest

    Standaard

    Bedankt voor alle spontane reacties!
    Welnu, ik heb zaterdag de auto opgehaald, en dat viel aanvankelijk toch een heel klein beetje tegen. Er was mij namelijk wel verteld dat de bestuurderskant een keertje een beetje schade had gehad, en daarom had ik daar ook extra op passing en sluiten van de deuren gelet. Dit was echt perfect, dus dat was geen probleem. Wat ik in het halfdonker echter niet had gezien, ondanks dat ik er dus met mijn neus bovenop gestaan heb, en ik toch erg kritisch ben met dat soort dingen, is dat de beide deuren ronduit slecht zijn overgespoten. Kleurverschil is er eigenlijk niet, maar glansverschil des te meer. Het is ook duidelijk te zien dat dat al weer een poosje geleden is gebeurd, dus niet nu even gauw voor de verkoop. Zonde, maar ja..... ik kan er misschien nog wel wat aan doen. De kleur is trouwens Europablauw Perlcolor.
    De rest van de auto is prima, al moet hij behoorlijk schoongemaakt worden omdat de auto altijd binnen heeft gestaan in een oude kippenschuur. En dat is stoffig..... zeer stoffig.....
    Interieur is als nieuw, maar.... zeer stoffig.
    De motorruimte ziet er perfect uit, maar.... zeer stoffig.
    De lichtmetalen velgen zien er nog als nieuw uit, zonder de bekende beschadigingen door stoeprandjes.
    Rijden doet de Audi als nieuw; dat voelt allemaal goed aan (al had ik dat tijdens een proefritje al vast gesteld). Wel kan je goed merken dat de auto de laatste tijd
    In een ander topic (onder "eletronica") heb ik al een vraag gesteld over een mysterieus controlelampje.

    Welnu, tot zover een eerste verslag over de neiuwste aanwinst.

    Oh ja, die vorige Audi 80 was inderdaad een ERG mooie auto. Ik was er dan ook behoorlijk ziek van toen die platgereden was (en af en toe ben ik dat nog steeds, want ik weet zeker dat het nu nog steeds een prima auto geweest zou zijn!).

  18. #17

    Standaard

    Welkom ,mooie B4, lekker origineel ook.

    Tegenvallers zie je altijd pas achteraf, al kijk je nog zo goed, je kunt altijd iets over het hoofd zien....
    Misschien is de blanke laklaag alleen een beetje doffer.
    Als je dat voorzichtig polijst en daarna goed poetst, zie je er misschien niks meer van. Voordat je laat spuiten, misschien dat een 'goed' poetsbedrijf of beter 'een spuiterij' je laklaag kan behandelen (machinaal).
    Ik zou eerst zelf kijken hoe ver je komt, dat heb je snel genoeg gezien..

    Suc6 Franx
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #18
    80B4ever
    Guest

    Standaard

    Franx, je had helemaal gelijk!
    Ik ben gisteren even snel een uurtje stevig aan het poetsen geweest met Commandant. Van de achterdeur heb ik nu de bovenste strook, tot aan de knik (zo'n 10 cm dus....), gepolijst, en het blijkt dus inderdaad de blanke laklaag te zijn die een fors sinaasappeleffect heeft. Het is bijna niet te geloven, maar dat sinaasappeleffect is werkelijk helemaal weg te polijsten :D ! Zo te zien is de onderliggende metallic kleurlaag wel keurig netjes gespoten. Er is dus ergens met die blanke lak iets fout gegaan. Zeker bij de voordeur, want daar zitten rondom het slot vele barstjes in die blanke laklaag.
    Ik heb dus zeker nog wel enige uurtjes poetsen voor de boeg, maar het resultaat maakt het dubbel en dwars waard!!

  20. #19

    Standaard

    Super !

    Blinkieblinkie, altijd leuk.....
    Ga alleen niet te ver... Je kunt er op den duur ook doorheen gaan, natuurlijk. wees altijd voorzichtig en kijk goed wat er gebeurt. (gebruik er evt water bij, dat krast minder)

    (Ik heb zelfs ooit een roze auto weer rood gekregen met Jif met heel veel water, ''''maar dat heb je niet gelezen he. (don't try this at home)....'''''Met dof en vies 'wit' gaat dat ook goed want daar trekt veel vuil in en dat vuil kun je er ook juist 'als een laag' inpoetsen als je het niet eerst polijst)

    Poetsen is een delicaat werkje wat veel mensen onderschatten..

    Na polijsten niet vergeten om er een goede verzorgende (zonder slijpmiddelen) poets/waslaag overheen te zetten.
    Want na polijsten (vooral bij niet metalic) ligt je lak 'open' en hij moet natuurlijk beschermd worden....

    Poetsze nog ff.
    (ben benieuwd, succes)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  21. #20
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Welkom hier, en poetse he!

    Dat is wel een meevaller dat het poetsen dat resultaat oplevert.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •