Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 51112131415
Resultaten 281 tot 296 van de 296

Onderwerp: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

  1. #281
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Respect hoor! Echt petje af voor je vakmanschap en je oog voor perfectie....
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  2. #282

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    RESPECT

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #283
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 Avant reserve motor.

    Update:

    Nog niet veel tijd gehad voor de motor, druk op het werk dus elke zaterdag nog aan het werk, plus is het afgelopen weken erg fris geweest, ook geen pretje al heb ik wel wat verwarming.

    Ondertussen wel de krukas keering voor en achter binnen plus een montage kokertje, die krijg je bij de dealer niet dus ergens anders besteld.

    Ook een tegenvaller:
    1 van de solenoids (stuurventielen) van de nokkenasverstellers had een afgeknipte draad dus moest vervangen worden, sloperij had blijkbaar niet goed opgelet en is dus een foutje van 900,- omdat ze niet los te koop zijn maar alleen als hele unit.
    Nu heb ik een kennis in duitsland en daarvan wist ik dat die er nog 1 had, dus die kwam per post, ik meet hem en heeft gewoon de gebruikelijke 11 ohm weerstand.
    Na het monteren van de deksels en de pijpjes voor water en secondairy air dacht ik "laat ik die solenoids even testen op een accu" ze willen nog wel eens plakken. En ja hoor de gebruikte uit duitsland zit vast en wat ik ook probeer hij gaat het niet doen,... behhh.

    Dus pijpjes en deksel er weer af en de solenoid er weer uit, gelukkig zijn het rubber seals en kunnen wel 2x gebruikt worden, het deksel zat perfect dicht overigens met de siliconen pakking.

    Dus misschien maar eens kijken naar nieuwe, al gaan ze bijna nooit kapot, en ja ik heb vervangen gevonden, kosten overigens ook nog een stuk minder. Gewoon origineel audi, maar een pierburg is ook prima denk ik.

    2 stuks binnen, met rechte connector, veelal zijn ze haaks maar dan krijg je het deksel er rot op, en de bevestiging komt ook overeen dus just bolt on. Enige is er moet een verleng kabeltje tussen, originele bedrading is anders te kort, maar die zijn zo gemaakt.

    IMG_3758.jpg

    Fits like a glove 😀

    IMG_3759.jpg

    Binnenkort maar weer eens wat verder bouwen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #284
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 Avant reserve motor.

    Tja maar goed dat je dat gemeten/getest hebt, ik timmer graag en weet dat met passen en meten de meeste tijd wordt versleten...Dat meten heb jij gelukkig ook gedaan en juist daarmee geen (extra) tijd versleten. Voor de rest alleen maar weer respect hoor....erg benieuwd en hoop dat de temperatuur snel weer beter wordt..
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  5. #285
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 Avant reserve motor.

    Look what the cat dragged in! 😉

    IMG_3788.jpg

    Met nog een grote doos losse onderdelen (nokkenassen, verstellers, solenoid, kettingen) erbij, niet alles bruikbaar maar kon hem niet laten liggen.
    Je weet nooit.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #286
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S4 Avant reserve motor.

    Zo dan, sterke kat geweest die zo'n massa gaaf ijzer binnen heeft gedragen
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #287
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: S4 Avant reserve motor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Zo dan, sterke kat geweest die zo'n massa gaaf ijzer binnen heeft gedragen
    De kat van kelvin de ruiter 🤣
    195 kilootjes
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 06-02-24 om 19:08.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #288
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Vandaag na 1 jaar en 9000 km nieuwe olie en filtertje, stuurbekrachtiging olie ververst, nu nog even goed warm rijden en dan kan de fin25 erbij, vind het super.
    Het was best zwart voor de km.
    Inmiddels weer een jaartje en exact 10.000 km verder tijd voor een olie wissel (9 liter) en filtertje, 300ml fin25 er weer bij en dan weer smooth verder.

    Verder alles nog netjes

    IMG_3998.jpg
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 07-03-24 om 08:40.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #289
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.501
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Wat is je ervaring met die fin25?
    Ben wel wat aan het googelen geweest, maar wat merk je er van?
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  11. #290
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gratje83 Bekijk Berichten
    Wat is je ervaring met die fin25?
    Ben wel wat aan het googelen geweest, maar wat merk je er van?
    Veel mooiere rondloop en vooral stationair merkbaar, zelfs in de waggie van de vrouw gedaan zonder wat te melden en zelfs die melde dat ze dacht dat ie veel mooier stationair loopt als anders. 😁

    Verbruik merk ik niet maar hij loopt wel serieus mooier, probeer het maar, niet goedkoop dat zeg ik erbij. Ik heb inmiddels een liter staan omdat dit per 100ml dan op €20,40 uit komt.
    VH tuning levert het op dit moment het goedkoopst.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #291
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Vandaag ook nog wat voor de slurp aangeschaft, even kijken of dat er onder kan, kom bijna tijd tekort zo. 😀😉

    Een origineel audi Alko trekhaak (afneembaar), mis dat soms wel eens door een aanhangertje mee te kunnen nemen.

    O1000620000229383_J_20230802_112257243.jpg O1000620000229383_J_20230802_112223435.jpg

    IMG_4047.jpg IMG_4049.jpg

    IMG_4045.jpg IMG_4048.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #292
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Vandaag nig een puntje aangepakt en een forummer op bezoek.

    Zoals ook in "wat heb je vandaag aan je audi gedaan" gepost probleem van de knock sensoren.

    Het begon met de melding die al een tijdje in vcds voor kwam maar ik steeds aan stekker verbindingen toe wees, je hebt er niet echt last van maar vrijdag toch eens kijken of ik het kan oplossen, de motor gebruikt ze om pingelen te voorkomen en dingen aan te passen zoals injectie timing of ontsteking timing later of vroeger te zetten, het zit er niet voor niets. 😉

    Stekker verbindingen waren het niet dus begonnen met hoe werken die sensoren en in het schema opgezocht. In het schema staat dat pin 1 op 104 zit en pin 3 op 220, de midden pin 2 direct naar de ECU ( motor computer) na het door piepen van pin 1 en 3 naar massa op beide stekkers lijkt het daar niet te zitten, ik verwachte het wel doordat er 2 sensoren niet werken, cil 5-6 heeft een sensor en 7-8 een sensor namelijk en beide doen niets.
    Kleine kans dat die beide draden kapot zijn maar om dingen uit te sluiten toch accupool los, ruitenwissers er af, ecu bak open, computer uit de houder en stekkers los, daar op pin 16 en pin 31 in de stekker gemeten naar de stekkers van de knock sensor en waren ook beide goed. 🤔

    Kortom, bedrading lijkt in orde, dat is een goed teken maar wat nu, knocksensors kan je niet meten maar wel testen dus een andere set sensoren aangesloten en daar op tikken terwijl de motor loopt zag ik waarden verschijnen, deze set nog even op de injectie rail gehouden omdat die pulserend is en zag je flinke waarden verschijnen, dus die zijn goed, bedrading ook.
    Conclusie van de huidige zijn:

    Kapot of bedrading iets mee
    Zitten niet vast
    Zitten te vast (als dat kan)

    Dus vandaag kijken onder het inlaat manifold waar ze gemonteerd zijn, en na wat demontage, ja hoor, zitten hand vast / los..... oeps, daar toch 2 jaar geleden wat mis gegaan. 🙄
    Wel "to be sure" de andere set waar ik mee getest heb gemonteerd zodat ik zeker weet dat het gaat werken, de 4 sensors opnieuw vastgezet en netjes op 22,5Nm.

    Inlaat spruitstuk weer terug met nieuwe pakkingen en alle slangen weer op de plek, alle stekkers en vacuum slangen er weer op gepriegeld (front niet in service) en vcds aangesloten om te kijken, na de start netjes waarden in 5-8 dus succes!


    Schema
    IMG_4068.jpg

    5-8 met dezelfde waarde, nou is dat niet erg maar zo laag wel, en als je gas geeft moet dat veranderen en oplopen tot wel 4.000V
    IMG_4038.jpg

    spruitstuk er af en sensoren bereikbaar

    IMG_4063.jpg IMG_4062.jpg

    Na het werk, de waarden zijn op de 1e foto toevallig gelijk maar veranderen wel op de 2e foto te zien.

    IMG_4065.jpg IMG_4064.jpg


    En nog een forummer op bezoek met een mooie S-line 2.0Tfsi, die kwam wat spullen brengen en even een babbel en wat plaatjes geschoten, nog een stukje gaan rijden met de Slurp 4.
    Al met al weer een leuke dag.

    IMG_4067.jpg IMG_4066.jpg
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 17-03-24 om 00:34.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #293

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Ja dat was zeker leuk! En even meerijden ook met de S4, wat een vermogen! Bedankt nog voor de moeite met de sleutel, helaas deed hij het vandaag al niet meer. Nu even bergen audi onderdelen sorteren in de schuur 😄

  15. #294
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    232
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Heerlijk verhaaltje weer om zo lekker op de zondag te lezen. Super dat het weer voor mekaar is.

    Fijn dat je zelfs zo technisch bent en het zo mooi zelf kan oplossen !
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  16. #295
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kees80 Bekijk Berichten
    Ja dat was zeker leuk! En even meerijden ook met de S4, wat een vermogen! Bedankt nog voor de moeite met de sleutel, helaas deed hij het vandaag al niet meer. Nu even bergen audi onderdelen sorteren in de schuur 😄
    Jammer
    Eerst kijken met een andere sleutel kees, hopen dat het dan wel werkt en niet je comfort module is. Deze sleutels staan wel bekend om wat van die zend problemen hoor.

    Ja het ritje was leuk, wel jammer dat je je altijd netjes aan de snelheid moet houden he, kan je net de gehele potentie niet zien. 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #296

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Eh.... idd 😄🤭. Ja ik ga even achter zo'n sleutel aan👌

Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 51112131415

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •