Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 4101112131415 LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 280 van de 299

Onderwerp: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

  1. #261
    Backloop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    898
    Kudos
    33
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Goed om te lezen dat je geen trillingen hebt.
    Heldere en duidelijke uitleg met foto's , hier kun je iets mee.
    Eind November de JXB maar vast uit de States meenemen.
    Audi S4 Avant 3.0TFSI

  2. #262
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Backloop Bekijk Berichten
    Goed om te lezen dat je geen trillingen hebt.
    Heldere en duidelijke uitleg met foto's , hier kun je iets mee.
    Eind November de JXB maar vast uit de States meenemen.
    Zeker doen, alles zit er netjes bij, je hebt street en track rubbers en ik had beide gekocht, nu zit de street versie er in en perfect, vandaag nog extra opgelet met rijden of ik iets vreemds hoorde maar niets, gewoon goed.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #263
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Zo, de winter wielen zijn terug van het ontlakken, stralen en coaten met een primer, ziet er goed uit! gezien ze redelijk zwaar geoxideerd waren aan de binnenkant, dat krijg je niet snel zo mooi.

    2409E29C-558D-409D-B9BF-84E66D306715.jpg

    BE494CDD-7587-45C5-8E31-6E27BECE43D5.jpg

    4BB4B0F7-47E2-4858-A19D-15E3C997FE44.jpg

    5FE4A899-677F-457E-80A9-699A3AEC4BFD.jpg

    44CE69A5-5C97-4305-9572-39BFACDF55B4.jpg

    Op de foto's heeft het een andere kleur door de verlichting maar de primer is nardo grey ongeveer. 😀
    Nu nog een beetje nabewerken en dan polished copper er op.

    2107B9F5-A079-4A78-9DE7-C3A6C7218950.jpg
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 27-11-22 om 22:33.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #264

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    381
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Dat wordt gaaf met die kleur van de wielen! 😎

  5. #265
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricW Bekijk Berichten
    Dat wordt gaaf met die kleur van de wielen! 😎
    Ik hoop het, tenminste, dat het in de buurt van die kleur komt, minder eenvoudig dat het lijkt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #266
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Nu het koud is geworden afgelopen week had ik tijdens het sturen een knerp van rubber geluid wat ergens over wringt plus als je met lage snelheid gestuurd door een kuil rijd of klinkers was er een klopje aanwezig rechts voor, duidelijk te horen.

    Aangezien ik de draagarmen, wiellagers, aandrijfassen al vervangen heb ging ik uit van de veerpoot toplagers dat er iets mee was, dus op de brug en die veerpoot er maar eens uit pakken, die bovenste bout is los dus dan is het nog geen kwartiertje werk.

    En wat blijkt? Ziet er prima uit, geen gekke dingen, en na wat logisch nadenken kom je er ook achter dat die veerpoot helemaal niet beweegt bij een A4 maar gewoon stil staat en het "toplager" dus geen lager is maar alleen rubber en plastic, daar niets aan de hand dus.

    Uit gewoonte check je dan die kogels zo even in de losse hand en wat blijkt, 1 kogel van de bovenste draagarm serieus ruimte, bizar gewoon na pak hem beet 1,5 jaar.
    Nu moet ik bekennen dat die bovenste draagarmpjes geen meyle hd zijn zoals de onderste maar vaico omdat ik die nog nieuw had liggen van mijn b6 en dacht dat die prima zijn aangezien we daar in 14 jaar 1 draagarm vervangen hebben voor de kogel en nog prima was met jaren gebruik, maar blijkt van niet dus. Of heeft op de veel zwaardere b7 meer te lijden.

    Jammer, maar zoals mijn vader altijd zegt, uithuilen en overnieuw beginnen , 4 bovenste armpjes besteld van meyle hd , die andere 3 vaico's vertrouw ik nu ook niet meer natuurlijk dus gaan er uit. De 4 onderste meyle hd draagarmen gaan prima, geen ruimte niets.

    Moraal van het verhaal, goedkoop lijkt duurkoop in deze al dacht ik dat de vaico set die ik toen kocht ook niet heel goedkoop was.

    Wel lekker dat die bovenste bout en de kogel tapjes in het witte pasta vet zitten, komen er gewoon met de hand uit, geen gereedschap niks. De rechter (voorste) is dus met ruimte. Mocht je ooit wat horen klapperen als je stuurt over klinkers, rechtuit nagenoeg niets check deze.

    9671910E-A57F-4E1F-8EAF-21BF9EB19935.jpg

    Wordt dus nog vervolgd.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #267
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Deel 2

    De meyle hd armpjes waren al even binnen dus vandaag maar eens knutselen, even het hart wiel naar spatbord rand opmeten en hop op de brug om die armpjes er uit te halen.

    2 veerpoten los en hop de armpjes op de grond, de voorste links had ook al speling dus gewoon niet goed voor een s4 met dat zware blok waarschijnlijk.

    01D679DC-F0C2-46AF-9FD9-5E01CC027111.jpg

    Nieuwe meyle hd, mooi spul, alle bouten er nieuw bij, net als de onderste draagarmen hadden. Ook nieuwe bouten voor de lange bout die zo vast zitten bovenin.

    A70932D8-215C-4F2A-86AE-B6426488C5A2.jpg A8C976F0-A5ED-4BD9-A8D9-63F2496E0A0D.jpg

    Alles lekker in het witte vet zodat het makkelijk los komt als dat nodig is.

    A5A7B2F0-0902-431A-8CD6-93B39E7947DA.jpg

    Ook de 2 stabilisator stang boogjes maar vervangen naar meyle, dan is alles het zelfde merk, we gaan zien hoe lang dit houd.
    Nu iedergeval weer heerlijk stil op de keien.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #268
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Vandaag na 1 jaar en 9000 km nieuwe olie en filtertje, stuurbekrachtiging olie ververst, nu nog even goed warm rijden en dan kan de fin25 erbij, vind het super.
    Het was best zwart voor de km.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #269
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    We zijn alweer ruim halverwege mei dus apk tijd, en er glansrijk door, enige puntje waar ik zelf aan twijfelde was het oprollen van de gordels maar dat had ik van de week opgelost met behulp van het forum, dus we kunnen weer een jaar sturen.

    Ook een project op komst maar daar later meer over. 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #270
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Zoals gezegd, een project op komst, echter ineens waren het 2 projecten dus de 1e komt nog

    Kortom dit is de 2e die er ineens bij komt, ik zeg ineens omdat een paar weken geleden ik een b7 op mp zag staan die mijn interesse wekte, een 147kW 2 liter Tfsi Quattro avant in mauritius blue met wat problemen, motor en wat andere tlc dingetjes natuurlijk maar dat heb je op die leeftijd, verder leek het een leuke wagen om weer op de rit te zetten.
    Echter de eigenaar reageerde niet en een paar dagen later stond ie op gereserveerd, ik heb toch wat gefrustreerd gereageerd naar de eigenaar dat ik het vreemd vind hij niet reageerde niets en ineens op gereserveerd stond. Er kwam reactie dat de wagen beloofd was maar als hij niet opgehaald zou worden of iets anders hij me ging contacten en afgelopen week (ik was hem alweer vergeten omdat ik in projectje 1 zat) ineens een berichtje of ik nog interesse had.

    Afspraak gemaakt, gaan kijken (het is echt om de hoek voor mij) en de wagen viel me niet tegen, de buitenkant alles heel en nog strak, binnen ook netjes op wat krasje op de deurlijsten en een deels losse hemel na, die laatste is wel een dingetje omdat ik niet weet of dat nog een beetje te krijgen/vinden is.

    Verder de punten
    Oliedruk lampje na 15 min rijden dus reed niet meer mee
    Iets met de remmen maar heb ik niet gemerkt
    Pdc pieper doet niets
    Achterklep open melding maar is dicht
    Achteruitenwisser motor vast
    Deurrubber bestuurderskant kapot

    Verder een hoop schoonmaken en een mooi lederen interieur zou hem niet misstaan maar eerst maar eens die motor kijken, daar zijn/kan je veel issues mee hebben lees ik maar er zijn ook weer een hoop oplossingen.
    Die gaat er eerst even uit, kunnen we overal goed bij.

    Wordt vervolgd, misschien maak ik een eigen project topic aan voor hem, ook wel leuk maar eerst plaatje bij het praatje. 😀

    Wel wat dingen en opties aanwezig zoals

    Quattro
    6 bak hand
    Xenon
    Dagrijverlichting
    Coming home/leaving home
    Zelf dimmende binnenspiegel
    Licht en regen sensor
    Stuurbediening
    Cruise Control
    Pdc achter
    4 elektrische ramen

    3A874CA5-C2D8-44C7-8442-6F3CAB56D642.jpg

    88348DC8-48DA-47C7-AE4E-AC344BC1A2E1.jpg

    deze gaat hier verder
    https://www.audiforum.nl/forum/techn...or-defect.html
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 20-09-23 om 10:32.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #271
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Gaan we zeker volgen.


    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  13. #272
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Vandaag wat tijd gehad om onderzoek te doen bij de 2.0Tfsi naar het "probleem" en de stenen vielen de goede kant op lijkt het, ik heb de oliedruk sensor er uit gedraaid en er een meter aan gehangen om te zien wat er nu echt aan druk is, tot mijn verbazing is dat niet eens zo slecht.

    Koud en net gestart
    2F4887A4-1302-4C9D-9209-C68D2045C6D2.jpg

    Beetje toeren
    7784606F-8C87-415E-A854-9E014F4F2FCC.jpg

    En als hij flink warm is maar ook slechts 720rpm draait omdat hij niet heel mooi loopt hebben we deze waarde.

    ADBF5103-8576-4214-9FBF-C28E647C0530.jpg

    Dat lijkt wat laag, op de sensor staat 1,2-1,6 bar, en ik weet van de s4 de sensor is 1,4 bar dus dan is het net aan, als de motor een 800-840 rpm zou draaien zit ie al op 2 bar, dat heb ik (met de hand gas) getest. Op hogere toerentallen zo maar 3 a 3,5 bar.
    3C55E02A-DF35-4684-8AEA-38A85F95E40C.jpg

    Dat ziet er best gunstig uit en ga nog niet van uit dat er iets met de oliepomp/balansas module is, hij klinkt als een diesel en wat wel flink geluid maakt is de distributie ketting aan de bak kant en de aansluiting aan de vacuümpomp is kapot gesleten en lekt. Dit lijkt wel de culprit van alles, timing slecht, spanner misschien kapot en olie lekt, en een vacuum lek op de pomp van de rembekrachtiger.

    https://youtube.com/shorts/PY6S58zTdi8

    Spullen besteld
    Distributie riem (zit ook aan de 90k km)
    Distributie set bak kant plus pakking
    Pakkingen
    Solenoid reparatie set
    Klepdeksel pakking
    Vacuüm pomp
    Oliefilter
    Multiriem

    Wordt vervolgd.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #273
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    De 2.0 Tfsi is zijn eigen topic begonnen in projecten.

    https://www.audiforum.nl/forum/techn...or-defect.html

    Hier gaat een meer "passend" project komen

    E7154B46-E8BC-4FDC-8E3A-E64065F3D1D7.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #274
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Ondanks dat ie niet geheel schoon is toch een mooi plaatje

    31842E09-2A37-481A-A897-561758D21B51.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #275
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Deze week is de slurp 4 de 30 dkm voorbij in mijn bezit sinds nov 20 en eigenlijk weinig te melden, het blijft een heerlijke wagen met die V8 en tipt wat nooit gaat vervelen denk ik.
    Verder weinig aan de auto gedaan of hoeven doen buiten af en toe wat olie bij en wassen, wel heb ik een kleine koelwater lekkage in de voorbumper dus daar nog eens naar kijken maar voor nu mag het geen naam hebben. Die pakken we wel mee bij het wisselen van de motor.

    Voor de winter maar eens een beurtje doen denk ik met verse sapjes en lekker zo door.

    Projectje met de reserve V8 staat nog in de planning, veel spullen al aanwezig alleen de Tfsi duurt wat langer dus schuift alles op, maar die gaat nog wel komen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #276
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Klusje voor de zaterdag,

    De startmotor heeft al een weekje kuren maar dat gaat een keer mis natuurlijk dus maar vervangen, soms 5-6x "klik" maar niet rond draaien, na een weekje in een andere auto vandaag maar aan beginnen en zoals jullie weten is er niets simpel aan een grote V8 in een A4 vooronder.

    Het begin was al goed omdat die "klik" er ook niet meer was, zie dan die auto maar eens op de brug te krijgen met een automaat, dus opgekrikt rechts voor, wiel er af en met een staaf tussen de kappen door een paar flinke meppen gegeven terwijl iemand starte, en na 2 pogingen zowaar draaien en liep hij, nu op de brug ermee.

    Eerst beplating er af onder de motor, stabilisator los en wat naar beneden duwen, dan kan de moeren van de motorsteun los, 1 voor een kabel houder en 1 er achter voor de steun zelf. 3 dikke bouten er uit en de bracket kan in geheel weg.

    IMG_3554.jpg

    Nu kunnen we de startmotor een beetje zien 😀

    IMG_3553.jpg

    Dan de bracket aan motor kant met motorsteun los en er uit om ruimte te maken, anders kan de startmotor niet eens naar achteren.
    Dus beide er uit, een baksteuntje onder de motor om hem iets te tillen.
    IMG_3556.jpg
    IMG_3552.jpg

    Uiteindelijk was de bout die vanaf de bak zit nog een heel gevecht, je krijg er een sleutel op maar heb geen ruimte om kracht te zetten op die best wel forse bout, heel vliegwerkje gedaan met verlengstukken en een kruisje vanaf de catalysatoren en met een groot wringijzer los gekregen. Hier zie je hem los hangen links boven. 😅

    IMG_3551.jpg

    Oude startertje, een valeo vervangen voor zo'n zelfde maar gaat ook als een raket, een stuk sneller dan de oude dus dan merk je dat die oude wel wat "op" was.

    IMG_3558.jpg

    Valt wel allemaal in de lastige klusjes aan zo'n auto, ook dynamo is zo'n dingetje dus voorlopig maar even niets als het kan, ik heb mijn portie wel weer even gehad. 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #277
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Zoals hierboven al eens gemeld, een projectje reserve blok, het idee is hiermee dat ik een mooie spare heb voor de S4 omdat deze blokjes toch wat zeldzamer en duur worden.
    https://www.vankronenburg.nl/audi-s4...44pk-bbk-motor

    Deze motor is een BAS en de S4 heeft een BBK motor code, de verschillen zijn klein, wat kleine verschillen in vacuum slang maar is simpel te swappen, en de nokkenassen zijn anders omdat de BAS origineel 300pk heeft in de allroad waar ze te vinden zijn. De S4 heeft 344pk en deels zitten die extra pk's ongetwijfeld in de nokkenassen en misschien nog een stukje in de software, dat is niet bij mij bekend.
    Ook niet erg, 300pk is prima mee te rijden, het idee is ook om hem tijdelijk te gebruiken als ik mijn originele BBK eens flink aanpak op distributie, liners, zuigers, enz enz, ik hoef dan geen haast te maken en geen auto in de weg.

    Dus! Eerst deze even nalopen en in goede conditie om te swappen, eenmaal in de auto gaan een hoop dingen lastig worden. 😉

    Zo kwam ie binnen in mei, door wat andere projecten en reparaties wat later begonnen.

    158D63DF-69DC-4B53-A13A-CADACE66466A.jpg

    Dus nu (begint wat eentonig te worden ) even aanpakken, o.a:
    Valley pan
    Checkvalves en spray jet
    Inlaat spruitstuk
    Oliefilterhuis seals
    Klepdeksel pakkingen
    Distributie service
    Oliekoeler seals
    Krukas keeringen
    En alle seals onderweg bij bouwen

    The fun begins, eerst vrij maken van kabels, piping, aanbouw delen zoals spruitstuk, dynamo, airco pomp, stuurbekrachtiging pomp, kleppendeksels.
    Er zit namelijk nogal iets op

    IMG_3646.jpeg

    Seal van het oliefilterhuis lekt natuurlijk ook, doen ze allemaal van deze leeftijd.

    IMG_3647.jpg

    Als het meeste er af is door naar de covers van de distributie, lekker veel boutjes.

    IMG_3671.jpeg IMG_3672.jpeg

    En natuurlijk een geleider gebroken, staan ze bekend om, mooi op tijd dus. Dit is 1 van de geleiders die vervangen wordt door een metalen basis versie van een RS4, de bovenste op de 2e foto is nog heel.

    IMG_3673.jpeg IMG_3674.jpeg

    Eerst de RS4 geleiders er in, ik wilde ook even kijken of je die kan monteren zonder de rest te doen, en dat gaat prima, ik heb de motor op tijd staan en met de tools er in die perfect pasten, het lijkt dus dat het nog prima op orde is met de rek van de kettingen.

    Het gaat om de 2 witte die je ziet op de foto, 2e foto met de timing tools er op, krukas en nokkenas hebben ook de blokkering er in zitten.
    IMG_3701.jpeg IMG_3703.jpeg

    En door, dus een timing set erbij, ik ga niet alles gebruiken maar wel alle geleiders en kettingspanners, de rest is prima, de motor heeft ook 137.000km.

    IMG_3694.jpg

    Alle geleiders en spanners gewisseld zonder de timing te lossen, dat gaat prima als je wat op let dat de ketting niet een tand verspringt maar met de tools er in is die kans al kleiner. Dus alles er op en giga schoongemaakt allemaal.

    IMG_3707.jpeg IMG_3708.jpeg

    Mooie berg spullen al, valley pan en check valves ook er al op dus ziet er al strak uit.
    IMG_3712.jpg

    Wordt vervolgd.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 18-12-23 om 20:28.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #278
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Week update

    Na alle spanners en geleiders de motor uit de blokkeringen gehaald en met de wigjes er in een keer rond gedraaid, het voelt allemaal prima dus de distributie deksels kunnen er weer op.
    Gelijk wat waterpijp met nieuwe seals, secondairy air met nieuwe pakking er op.
    IMG_3722.jpg IMG_3732.jpg
    Ook de olie terugloop klepjes (checkvalves) , oil spray jet en de valley pan er op, knock sensoren weer op plaats en natuurlijk het oliefilter huis met nieuwe seals, ziet er weer top uit.

    IMG_3731.jpg IMG_3730.jpg

    Aangezien je er nu goed en makkelijk bij kan ook de olie koeler seals vervangen, 2 simpele rubbertjes die een pain in the ass kunnen zijn als ze lekken dus gewoon vervangen. En gelijk alles netjes schoon.

    IMG_3728.jpg IMG_3729.jpg

    Waterpomp en de coolant pipe van links naar rechts ook los en voorzien van nieuwe seals, veel siliconen hier door vorige monteurs die het los hebben gehad maar geen seals hadden denk ik. Nu gaat er alles er nieuw in.

    IMG_3725.jpg IMG_3726.jpg IMG_3727.jpg

    Deze zet ik er nog niet op omdat het in de weg kan zitten met het lossen van de carterpan, dus blijft even liggen. Dit zijn de laatste aan de buitenkant, alle seals vervangen dus hopelijk geen verassingen. Ook een mooie lijst vervangings delen inmiddels en helpt bij volgende projecten.

    Nu ook de kleppendeksels van de week even wegbrengen voor coaten, nog veel schoon te maken ook en even kijken hoe ik hem kan ophangen of op de motor stand kan krijgen om de carterpan te lichten, ik wil die pickup even schoonmaken namelijk en de pan opnieuw in de sealant.

    Wordt weer vervolgd 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #279
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.088
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Wow.
    Had ik maar de tijd, de ruimte en vooral de kennis.

  21. #280
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    247
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mag ik even aan u voorstellen A4 avant.. P36..S4 Avant

    Kort samengevat, respect!

    super tof om de liefhebberij en technische kennis terug te lezen en te zien!
    Veel plezier en succes met je project!
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 4101112131415 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •