Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi coupe 2.0 E

  1. #1

    Standaard Audi coupe 2.0 E

    Hey,

    Ik heb me nooit echt voorgesteld hier dus maak er maar een leuk verhaaltje van (het probleem dat ik heb staat onderin).

    Ik heb in oktober een audi coupe 2.0E uit '92 gekocht met het idee hem weer helemaal knap te maken. Dit heb ik al eerder gedaan met een audi 80 1.8s uit '91 en heb daar een goede vriend heel erg blij mee gemaakt (hij had altijd pech met tweedehands auto's). Zelfs vond ik het natuurlijk ook erg leuk om zo'n auto helemaal als nieuw te maken en er in te rijden toen alles af was. Toch wilde ik een iets sportiever autootje en was ik toen ik de 80 kocht ook al aan het kijken naar coupe's. Ik vind de wat oudere audi's echt mooi en vind ze pre-facelift ook wat meer karakter hebben (ben niet zo van het chroom..). Het 2.0 blok heeft wat mij betreft ook genoeg vermogen, ik vond de 80 af en toe wat sloom, maar die paar extra pk's zijn echt prima (en voldoende, ik rij meestal niet belachelijk sportief/snel..)

    73386_441284875948_500415948_5511462_2926032_n.jpg73771_441284830948_500415948_5511461_994974_n.jpg

    De auto heeft 290.000 op de teller, maar een motorblok dat nog maar 100.000 heeft gelopen.
    De audi coupe heeft nu een nieuwe accu, nieuwe accupolen / massakabel (het zag er niet uit... had een massaprobleem, stond af en toe stil). Nieuwe ruitenwissers voor en achter, multiriemen (airco, stuurb.), V-snaar, remschijven achter, nieuwe remblokken, een nieuwe remklauw achter, een nieuw remslangetje, nieuwe radio, nieuwe kleppendekselpakking ('geen druppel' olieverlies meer!), nieuwe stabilisatorhulpstangen (geen gebonk meer over klinkerweggetjes!). Ik ben dus al aardig op weg met de problemen die er waren en moet nog wat doen aan:

    het raammechanisme van de bestuurderskant (doet het nog een beetje maar schiet over de tandjes heen, ligt niet aan het hendeltje.. waarschijnlijk gewoon een heel nieuw mechanisme met raam van de sloop halen..).

    Achterklep slot (stangetje/palletje voor linksom met knop open zit los..)

    Ruitensproeier achter (doet het niet.. het reservoir achter zit gewoon vol.. zal wel iets mis zijn met de bedrading).

    Nog een paar lampjes in de dash vervangen.

    Spatbord rechtsvoor helemaal vervangen (roest op de bekende plek) of misschien plaatje metaal achter het gat (klein) lassen en eroverheen plamuren.. (daarna een dagje de hele auto polijsten)

    Bocht naar links stuurt iets zwaarder en geeft een 'zingend geluid' linksvoor (nog geen idee wat dit is... niet de lagers want dan zou je het constant moeten horen toch?)

    Maar dan het belangrijkste probleem.. ik ga het zo goed mogelijk proberen te beschrijven.

    Stationair loopt hij gewoon goed. Achteruit en in de eerste versnelling is er ook geen probleem. Echter, in de tweede en derde versnelling gaat het mis. Hij begint dan te schokken en te haperen terwijl je het gas in hebt.. dit is vooral bij lage toeren (net na schakelen) het geval. Als je het pedaal langzaam verder intrapt merk je dat het schokken gepaard gaat met vermogensverlies (af en toe voel je dat hij inhoudt).. maar als je eenmaal genoeg vaart hebt en doorschakelt naar 4 valt het allemaal weer mee.. toch merk je nog steeds dat de motor dan ook een beetje inhoudt. Als de temperatuursensor ongeveer de 80 graden bereikt heeft (of in tijd, na 5/10 minuten.. afhankelijk van het weer..) is het allemaal weer voorbij.. en rijdt hij weer als een zonnetje. Ook is het zo dat het soms helemaal niet voorkomt en het gewoon prima gaat de eerste kilometers na starten.

    Ik heb al een paar keer gehoord dat het van alles kan zijn.. maar heb hier al wat andere problemen gelezen die het dan vaak hebben over een defecte luchtmassameter. Ik kan een hoop zelf fixen, maar ik weet eigenlijk (nog) niet veel van het motorische gebeuren. Iemand een specifiek idee over wat er mis kan zijn na dit verhaal? Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Bolooki; 17-01-11 om 15:58.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi coupe 2.0 E

    Welkom. Voorstellen doen we hier in de Showroom, zou je een topic over je technische vragen willen aanmaken in het Coupe/Urquattro-subforum? Dat is makkelijker terugzoeken voor mensen met hetzelfde probleem en je showroomtopic blijft overzichtelijk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Audi coupe 2.0 E

    Naast motorische problemen ziet de koep er netjes uit..
    !!
    Audi Coupé B3 1990 2.3 10V NG,
    mensen met een 4-cilinder missen dr eentje..

  4. #4

    Standaard Re: Audi coupe 2.0 E


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •