Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Eindelijk een echte auto ;) (Audi 80)

  1. #1

    Standaard Eindelijk een echte auto ;) (Audi 80)

    Na eerst mijn rijvaardigheid op te doen in twee Golfjes II nu dan eindelijk een echte auto :wink:

    Mijn trots

    Audi 80 1.8s



    Ik wil hem waarschijnlijk als de kosten niet te hoog zijn, de voorkant voorzien van de B4 look. Mijn vraag is wat heb ik hier voor nodig.

    Lang gezocht naar een Audi forum trouwens, hoop dat dit wat wordt, denk het wel :P

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mooie bak! Erg degelijke auto's, goed gekozen. Originele Ronal R8-wielen staan ook prachtig.
    Voor een B4 front heb je een motorkap, koplampen en een slotdrager van een B4 nodig. De bumper wordt wat lastiger want omdat de vooras van een B4 verder naar voren staat dan die van een type 89 is de bumper korter. Sluit dus niet mooi aan op de voorschermen.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Thanks, ben er ook erg blij mee

    Dus

    1) Motorkap
    2) Koplampen
    3) Slotdrager

    Om het dan af te maken en passend allemaal

    4) RS bumper
    5) Linker + Rechter voorscherm

    Correct me if i'm wrong.

  4. #4
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Goede keuze !
    Ik heb ook een golf2 gehad uit '85 vol deuken en krassen die deed ik altijd mishandelen handrembochten maken enz
    (is trouwens wel leuk om een keer een kaai-bak te hebben waar je niet zuinig op hoeft te zijn)
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door X-Stuff
    Thanks, ben er ook erg blij mee

    Dus

    1) Motorkap
    2) Koplampen
    3) Slotdrager

    Om het dan af te maken en passend allemaal

    4) RS bumper
    5) Linker + Rechter voorscherm

    Correct me if i'm wrong.
    Klopt, maar het nadeel van B4-voorschermen is dat de wielen dan niet midden in de wielkast staan en dat de binnenschermen niet meer passen. Dat zou tot gevolg kunnen hebben dat de wielen aanlopen bij het insturen.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Hmm.. hoe zit het bij deze dan.

    Deze heb ik van een engelse website. Orgineel is het een Audi 80 uit 1988.

    In zijn verhaaltje zegt hij dat hij alleen voorschermen en motorkap heeft vervangen om de B4 look te krijgen.



    Wel een extreem mooie auto trouwens [/img]

  7. #7
    Audi90Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    353
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Leuk project

    Het moet nogal wat worden zie ik . Leuk project veel sucses. ik ben benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes Robert
    If jou ever see me drive an opel, SHOOT ME!

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmm, netjes gedaan inderdaad... al vind ik de kleine uitstulping van de achterschermen niet zo passen bij de grote van de voorschermen.
    Kan inderdaad dus wel, blijkbaar had mijn bron het bij het verkeerde eind.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    Dan gaan we er gewoon voor

    Zal wel even duren voor dat ik het eind resultaat heb bereikt maar ik zal hier mijn voorderingen laten zien voor de eventuele geinteresseerde

    Tnx voor je info iig tom

  11. #10

    Standaard

    blijf dit dus op de voet volgen want ik heb zo`n zelfde audi en lijkt me wel wat om ook nog eens zoiets te bereiken met die auto..
    succes..
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  12. #11
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Welkom X-stuff,

    Ben benieuwd wat je er van maken kan, er zijn nu voldoende benodigde onderdelen bij de sloop te halen. Als je een beetje handig bent dan kan je er iets heel moois/aparts van maken.

    Veel succes ermee en hou ons via een foto reportage op de hoogte van je vorderingen van je 80.

  13. #12

    Standaard

    Even een "update-tje".

    De bedoeling was dat het wel iets sneller ging, maar wat kleine probleempjes met de gas installatie gooide roet in het eten.

    Btw, ik ben er achter gekomen dat er niet een 1.8s motor in ligt. Is het eenvoudig te achterhalen wat voor type het precies is. Het is iig zeker dat het een andere is dan op kenteken staat. Volgens 2 personen die gekeken hebben, denken ze dat het een 1.9E is. Het is iig een E.

    Hoe zie je het verschil tussen 1.9E / 2.0E / 2.3E?

    Gr.
    Richard
    Wake me up when it's weekend!

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Motorcode. De 1.9E is volgens mij SD-code, de 2.0E is de 3A en de 2.3E is een vijfcilinder, dat zie je niet over het hoofd. Voor de volledigheid: motorcode is NG.

    Maar weet je zeker dat het geen 1.8S monopoint-injectie is? Die werden vanaf modeljaar '89 ingebouwd in plaats van de carburateur-motor. Motorcode is NE of PM.

    Hoe zie je het verschil tussen een multipoint- en een monopoint-motor? Bij een multipoint-motor zit er aan de bijrijderskant in de motorruimte een 'spinnenkop', een metalen huis met daarop de stalen brandstofleidingen. Het luchtfilterhuis zit daaronder, achter de koplamp. De monopoint-modellen hebben een groot rond luchtfilterhuis zoals bij de carburateur-motoren.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Standaard

    Thanx voor de snelle reply Zal morgen bij dag licht eens kijken naar de motorcode. Ben wel benieuwd namelijk wat er nouw precies onder me motorkap zit
    Wake me up when it's weekend!

  16. #15
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    welkom op het audiforum X-stuff.
    mooie audi 80 heb je daar.
    veel rij en kilometer plezier met je audi.
    en veel succes met je ombouw projekt.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  17. #16

    Standaard

    Waar kan ik die code vinden? Kep gezocht op het motorblok maar kwam daar alleen maar cijfer codes tegen. Ook geen stickers. In de kofferbak zit wel een stikker verstopt maar daar staat op als code "JN"

    Dat is dus waarschijnlijk de sticker van het orgineel, een 1.8

    Volgens een site:
    1,8l 66kW(90Hj) 9/86-2/88 - JN

    Het is trouwens zeker een multipoint-injectie
    Wake me up when it's weekend!

  18. #17
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Welkom hier, normaal gesproken staat dat ook in je onderhoudsboekje :wink:
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als je voor de auto staat en je kijkt op het motorblok, rechts onder de cilinderkop tussen cilinder 1 en 2, daar zit een vlak geslepen gedeelte waarop motorcode en -nummer staan. Waarschijnlijk moet je het even van wat roest ontdoen...

    Een JN-motor, komt niet veel voor. Ik heb 'm zelfs nog nooit gezien. Zou wel eens een kat-loze versie kunnen zijn.

    Als de motor die er nu inligt uit een type 89 komt, zal het dus wel een SD of 3A zijn.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #19

    Standaard

    Welkom X-stuff. Ben enorm benieuwd naar de vorderingen van jouw 80.

    Succes!

    Oliver
    Vier Ringe sind superoberaffengeil!

  21. #20

    Standaard

    Welkom hier!

    Gr., dEX
    S6

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •