Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: Afscheid van de koep

  1. #1

    Standaard Afscheid van de koep

    *jank jank* Het is gebeurd....ik heb het lang tegen kunnen houden, maar helaas is het er toch van gekomen, de koep is verkocht

    Toen ik de koep kocht woonde ik 3,5 kilometer van mijn werk. Ondertussen ben ik dik anderhalf jaar geleden van baan veranderd, en woon ik nu 26 kilometer van het werk...

    na de gigangtische onderhoudskosten van het afgelopen jaar, heb ik na lang aandringen van mijn vriendin toch maar eens uitgerekend wat het me scheelt als ik een auto op diesel rijdt....... De uitkomst daarvan liet mij lichtelijk wit wegtrekken....

    Ik heb ondertussen de audi zoals gezegd verkocht, en een Golf Variant TDI 90Pk uit 1995 aangeschaft. De burgerbak (zoals ik hem nu al noem) heeft nu 239000 km gelopen, is altijd goed onderhouden en voorzien van een nationale autopas en 3 maanden bovag garantie en 1 jaar mobiliteitsservice.

    De golf is een lekkere auto om mee te rijden, voor lange afstanden zelfs lekkerder dan de Audi, maar dit komt voornamelijk door stabiliteit en geluidsnivo... de acceleratie en de brom van de motor is niet te vergelijken met de Audi...

    Het tanken echter ook niet... Het idee dat ik nu een dikke 200 euro per maand ga besparen enkel op brandstof maakt veel goed, er komt tenminste weer ruimte voor andere dingen...

    Nog nooit in mijn hele leven heeft het me pijn gedaan om een auto weg te moeten doen, behalve de audi.... (ik heb ook nog nooit een auto zo lang gehad als de audi)

    Foto'tjes van de golf volgen nog, die moet ik vanavond effe van de cam aftrekken...

  2. #2
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    33
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard

    Jammer natuurlijk maar als het voordeliger en comfortabeler is...

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Afscheid van de koep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door booze
    ... een Golf Variant TDI 90Pk uit 1995

    Aii .... 28 jaar... en nu al... [img][http://members.chello.nl/h.smeets13/old.gif]http://members.chello.nl/h.smeets13/old.gif[/img]













    ... Als het 200,- per maand scheelt... ben je gek als je het niet zou doen. :wink:
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    kan me niet voorstellen dat het 200 per maand is... ik woon 75km van m'n werk, en had een NIET zuinige 90, nu een zuinige 90, en bespaar denk ik nu inderdaad 150-200 euro per maand.

    maar 26km van je werk wonen, dat is toch niet heel ver? Wel jammer hoor, coupe weg....

    maar je zult het ongetwijfeld doorgerekend hebben, en het zal wel goedkoper zijn!
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  5. #5

    Standaard

    Weer een Golf rijder erbij
    Jammer van de koep.


  6. #6

    Standaard

    jah ik vind het ook jammer, en ik heb destijds de koep gekocht omdat ik geen golf rijder wilde zijn.... hahaha :P

    en die 200 euro, dat is het totaal, niet alleen het werk....

    een retourtje werk kostte me met de koep 7 euro, met de golf is dit nog maar 3 euro.....

    Een hobby mag geld kosten van mij, maar dit werd me wat te gortig, zoals ik al zei heb ik ook een vermogen uitgegeven aan onkosten het laatste jaar..

    zonde van die investeringen, maar soms moet je keuze's maken voor de toekomst...

  7. #7
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    jammer.

    weer een golf rijder erbij op de aarde
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Op zich niks mis mee een golf, maar ten koste van een coupe ? Pijnlijk. Gezien de af te leggen afstand ben ik verbaasd over de besparing, maar je zal dit ongetwijfeld goed bekeken hebben. (Je coupe wegdoen gaat ook niet zo maar.) Suggestie, blijven dromen na een golf wordt het weer tijd voor een audi.
    Audi, Audi, What else

  10. #9

    Standaard

    Op zich niks mis mee een golf, maar ten koste van een coupe ? Pijnlijk. Gezien de af te leggen afstand ben ik verbaasd over de besparing, maar je zal dit ongetwijfeld goed bekeken hebben. (Je coupe wegdoen gaat ook niet zo maar.) Suggestie, blijven dromen na een golf wordt het weer tijd voor een audi.
    Audi, Audi, What else

  11. #10

    Standaard

    vestandig, niet leuk.
    my first quattro was a wilkinson

  12. #11

    Standaard

    Jammer dat het broertje van mijn coupe eruit moest, maar 200 euro in de maand is een behoorlijke bak met geld die je nu aan andere dingen kunt besteden.

    Hopelijk komt ie wel weer bij een liefhebber terecht.
    Heb je hem ingerolen, of zo verkocht?
    Caatje + V8 = PeeCaatje

  13. #12
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    niet leuk nee,

    maar waarom hebje in godsnaam niet gekozen voor een audi tdi?

    een A3 of A4 90pk van het eerse model is ook niet extreem duur in de aanschaf toch?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caatje
    Hopelijk komt ie wel weer bij een liefhebber terecht.
    Heb je hem ingerolen, of zo verkocht?
    Ik heb hem ingeruild voor een goede prijs, en laten we hopen dat hij idd bij een liefhebber komt, het zou zonde zijn als hij afgejakkerd wordt, daarvoor is ie veel te mooi....

    Ik heb wel nog gezocht naar een Audi met een diesel, maar de TDI modellen hebben meestal veel meer kilometers gemaakt dan de auto die ik nu gekocht heb, plus dat de prijs meestal verre van gunstig is en de gewone diesel uitvoering zie ik totaal niet zitten, ik heb nu al genoeg vermogen moeten inleveren

    Het punt is, dat ik buiten woon-werk ook redelijk wat prive kilometers maak, totaal zit ik rond de 25000 kilometer per jaar, waarvan ongeveer 15000 woon-werk. bij de huidige benzineprijzen, en het gunstige verbruik van de TDI (1 op 18,7) en het relatief ongunstige verbruik van de koep (1 op 10) komt de besparing zo hoog uit, en dan heb je het nog niet eens over onderhoudskosten....

    De golf rijd zoals gezegd best lekker, maar dat komt omdat de auto gewoon zonder mokken doet wat je van hem verwacht, en meer ook niet, hij vervoert je van a naar b. Misschien heb ik daarom in het verleden 3 keer eerder een golf gehad.

    De koep was een heel ander verhaal, die had karakter door het uiterlijk van de auto, de grom van de 5 cylinder, de lage zit, het stuurgedrag enzovoorts. Dat zijn dingen die ik mis.

    Ik blijf het zonde vinden van de coupe, zeker na al het werk en het plezier wat ik ermee gehad heb.

  15. #14

    Standaard

    Jammer, maar het is niet anders

  16. #15

  17. #16

    Standaard

    Tsja.... Niks meer aan te doen nu!
    Heel jammer, maar te begrijpen. Ik tik me zelf ook wel eens om de oren bij de benzinepomp. Ik rij dat ding alleen maar prive en ik moet me veel ook meer melden bij de pomp dan toen ik met mijn 80je dagelijks reed.
    Vind het opzicht niet zo'n bezwaar, maar ze hebben i.d.d een benzine-verbruik van Andre Hazes in betere dagen! :-?

    Zonde jongen.. Wat zul je het moeilijk gehad hebben! :-| ,
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  18. #17
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Hoorde het van Jeroen. Erg jammer . Hoop dat ik het nooit in mijn kop krijg om de verschillen in kosten uit te rekenen.....
    Koekje erbij?

  19. #18

    Standaard

    Heb ook getwijfeld over een Golf Variant, maar kreeg toch een fijner gevoel bij een 80 Avant TDI. Wel lastiger te vinden dan een Golf.

    Heb me laten vertellen, dat het verschil Audi 80/VW Golf wel duidelijk merkbaar is in het voordeel van de Audi. Begrijp ik nou goed, dat de Golf stiller is dan een 80?

    In elk geval veel sterkte met het gemis!

  20. #19

    Standaard

    LPG in de coupe, gaat heel goed, inderdaad hopen dat hij bij liefhebber terecht komt.....in ieder geval sukses met je Go lf.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  21. #20
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, maar LPG is nogal prijzig. En G3 gaat volgens mij zo 123 niet. Misschien met de ABK motor.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •