Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 72

Onderwerp: Audi A2 1.4 16v S-Line (2002)

  1. #1

    Standaard Audi A2 1.4 16v S-Line (2002)

    Zo, de A2 is thuis hoor .... 8)
    Hier even het verslag van de dag:

    Deels door de zenuwen en deels door de heimachine die hier een nieuw NS station aan het bouwen is 100 meter verderop, was ik zaterdagochtend al om half 4 :shock: wakker ... :?

    Eigenlijk weinig meer geslapen tot om half 7 de wekker ging. Gauw maar eruit, het douchen/aankleden etc. ging toch sneller dan op een doordeweekse werkdag ...

    Om kwart voor 8 stond schoonpa voor de deur; omdat er vanuit Assendelft geen treinverkeer was, bracht hij ons even naar Zaandam.

    Dus om kwart over 8 hadden we ons "lentetoertje" gescoord en namen we heerlijk plaats in de ge-airconditioneerde 1 klas 8) ... dat is goed uit te houden kan ik je melden.
    Na een snelle overstap in A'dam maar even mn 1000 pagina's tellende boek opengeslagen, want we moesten nog een kleine 3 uur zitten.

    De koffieservice heb ik helaas niet mee mogen maken, dus het werdt nogal een suffe treinreis. Uiteindelijk (toen de trein ramvol zat!) rond de klok van 11'en in Maastricht aangekomen.

    Aangezien ik niet de enige was die kadootjes kreeg die dag, ook nog even snel wezen moederdagshoppen, maar in een 30-graden heet maastricht heb je dat ook gauw bekeken; binnen een uurtje zaten we alweer in de trein naar Meerssen.

    Rond half 1 waren we in Meerssen en aldaar stond ons nog een korte wandeling - wederom in de kokende zon - te wachten naar Bosch. Onze enige gedachte onderweg "Ik hoop dat de A2 in de showroom staat, dan is die nog een beetje cool" ...

    Na 10 minuutjes waren we er dan ... en de A2 stond inderdaad netjes binnen op ons te wachten, tot in de puntjes gepoetst en afgestofd!

    Er maar even wat gedronken met Frans om van de lange reis bij te komen en daarna de auto nog even bekeken: als er geen kentekenplaten opgezeten hadden, had die voor wat mij betreft gewoon nieuw kunnen zijn, het ziet er echt keurig uit! Daarna hebben we even de papieren geregeld en de garantiedoorgesproken, allemaal tot in de puntjes geregeld!

    Ik had al met Frans afgesproken dat ik idd even over poetsen ging praten met 'm. Monteur Nigel mengde zich natuurlijk meteen ook in dat gesprek, en met 2 poetsfanaten tegenover je, heb je al gauw een leuke voorraad Meguairs aangeschaft

    Ik ben niet de meest geduldige poetser (na 2 uurtjes ben ik het meestal wel weer zat) dus heb ik een goeie basis gekocht;

    - Een goeie shampoo
    - Een goeie wasspons/handschoen
    - Een professionele droogdoek
    - Een mooie fles autowax
    - Een autowax-pad
    - En als laatste nog een microvezeldoek om alles uit te poetsen.

    Dat is voor nu wel even genoeg ... als dit echt leuk is, ga ik nog wel een keer met klei aan de slag misschien, voorlopig glimt de A2 nog als een wilde, dus het zal denk ik wel eerst voor de competition gebruikt worden.

    Na deze diepteinvestering :shock: dat spul is niet goedkoop, maargoed, heb ik Frans maar even gevraagd de auto naar buiten te rijden want dat vond ik zelf toch wat eng.
    En rond de klok van half 2 zijn we Meerssen uitgereden in onze 2e en eerste eigen A2 8)

    Wel even wennen in het begin hoor, weer een heel andere zit en een heel andere motor, maar na een half uurtje sturen had ik 'm al helemaal door. Hij rijdt lekker, stuurt écht lekker strak door het sportonderstel en de brede banden (ter vergelijk; de competition staat op dezelfde bandenmaat) en de sportstoelen lijken wel op maat gemaakt voor mij, ik zit er werkelijk perfect in!

    Wat me dan wel opviel; het is absoluut géén strepentrekker, vooral in de erg lage toeren (1000-2000) geeft die gewoon niet thuis, vanaf 2000 wordt het wat en vanaf 4000 zet die nog even z'n beste beentje voor. Een echte 16v motor dus, voor mij weer even wennen, maar toch wel lekker eigenlijk.

    De rit Maastricht-Zaanstad viel me 100% mee! Binnen 2 uur en een kwartier (inclusief tank en plaspauze) waren we thuis, geen file of niks gehad en heerlijk gereden. De auto nodigd totaal níet uit tot scheuren of stevige bochtjes nemen, het rijdt gewoon lekker relaxed.

    Thuisgekomen hebben we 'm natuurlijk even aan de ouders, broers en zussen geshowed, die waren allemaal aangenaam verrast over hoe netjes de auto er nog uitzag voor z'n leeftijd. M'n Pa: "Nou, die kan zo nog 2 ton mee hoor, lijkt wel nieuw!"

    Natuurlijk ook nog even wat eigen foto's gemaakt, die staan hieronder. Ik moet zeggen, ik ben er écht superblij mee, dit is nou de auto die ik eigenlijk zó graag terugwilde en nu heb ik 'm weer, en nog wel in de S-line uitvoering ook! Met name de RS4 velgen (okee, ze zijn niet spatzuiver, maarja) zijn mijn favorietjes, die vind ik al jaren super en nu heb ik ze onder mn eigen wagen 8)

    Kortom; I'm happy! 8)

    Hier de foto's: (hij heeft al vriendjes gemaakt met de competition )
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Bob; 18-12-09 om 10:55.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mooie auto, Bob! Twee zwarte zestienkleppers voor de deur, dik hoor!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    patrick36's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    192
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Kijk...
    Mooi verhaal mooie auto, wat doet dat toch met mensen he een(nieuwe auto) ophalen tis altijd weer apart zoiets.
    Kan me het goed voorstellen wij moeten nog ff geduld hebben wij halen onze nieuwe A3 Sportback 1.8 Tfsi op half juni(21ste) kijk er wel naar uit :-D

    Veel veilige km 8)

  4. #4

    Standaard

    echt een leuke A2 Bob
    my first quattro was a wilkinson

  5. #5
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Mwoah, als ik 'm nog 's bekijk vinnik 'm toch een beetje tegenvallen.

    Saaie kleur, foute velgen, raar sjonnie-spoilertje, en die plexiglas grill.... :roll:




















    Geintje hoor Bob, plaatje van een A2! Veel plezier ermee!

    .
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.


  6. #6
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Net even in de A2 gezeten ... pracht exemplaar! 8)

    Nogmaals gefeliciteerd Bob ..
    One liter, driver's licence eater...


  7. #7

    Standaard

    Mooi werk man!

    Veel plezier ermee...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Mooi verhaal Bob....mijn showroom mist hem nu al heel erg....maar gauw een andere mooie audi zoeken om erin te zetten...

    Veel plezier met je mooie bolide....

  10. #9
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Van harte gefeliciteerd Bob en Mrs.
    Zeer mooi exemplaar, volgende week is goed irl bekijken.

  11. #10
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    Gefeliciteerd net ding hoor...
    It drives like a boat !

  12. #11
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk autootje

  13. #12
    remmy1977's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.692
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    gefeliciteerd, mooie A2 hoor
    past: audi 80 2.0 uit 1992
    present: Audi A4 B5 1.8T 1997

  14. #13
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    33
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard

    Dikker kan niet 8) Gefeliciteerd!

  15. #14

    Standaard

    Bedankt allemaal!

    Net weer naar huis getoerd ... het rijd met de dag lekkerder ... :-D

    Hier nog een paar pics van binnen

    idd nog geen radio, maar ik bedacht me net dat we volgende week al naar Coen Donkers gaan ... wellicht daar eens kijken voor wat leuks .. 8)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #15
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Congrats!
    Zelf nooit bereden, maar ik waardeer mensen met zo'n bewuste keuze!
    Veel plezier ermee!
    Assumption is the mother of all fuckups.

  17. #16

    Standaard

    Nou, rijden wil het wel, heb er ergens een impressie van staan... ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  18. #17
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Mooie A2, veel plezier ermee
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  19. #18

    Standaard

    Beter laat dan niet, Feli's !

    Mooie A2 S line, wel erg leuk de anticipatie. 8)

    VEEL PLEZIER ERMEE en veilige KMs gewenst.
    Quattro Rulez ! Autoliefde roest niet.

  20. #19

    Standaard

    Congrats. Concertje er in en klaar.

  21. #20
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Mooie kar! Plezier ermee. :-D (zal wel lukken denk ik........)
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •