Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: A6 Avant

  1. #1

    Standaard A6 Avant

    Ondanks het feit dat ik nog slechts 2 maanden Audi blijf rijden heb ik wel het Audi hart op de juiste plek. Momenteel rij ik een A6 2.5tdi Avant Quattro. En dit in volle tevredenheid. Alleen jammer dat de Audi dealers geen A6en meer willen verkopen en dat de firma PON Audi importeerd. Anders zou ik in januari absoluut weer een Audi voor de deur gezet hebben. Maar als niemand er echt commentaar op heeft wil ik me graag inzetten om dit forum te beinvloeden door zo af en toe een een reactie te plaatsen.

    Grt. Dick

  2. #2

    Standaard

    Ik heb heel het gebeuren op gummen.org toen gelezen (mbt. je ervaringen met pon). Ik moet zeggen dat mijn ervaringen tot nu toe ook niet al te positief zijn. Bemiddelen (daar had ik ze een keer voor nodig) tussen klant en dealer doen ze niet echt. Ze gaven in mijn geval de dealer domweg gelijk (hoewel deze daar later zelf op terug is gekomen). Naja. Al met al hoop ik vaker reacties van je te lezen en stukjes van je te lezen.

    Mbt. je wagen. Een 2.5tdi lijkt me ook wel wat. Ik merk dat ik te veel kilometers maak voor benzine. DIt zijn dan wel kilometers die ik voor de lol maak (dus echt problemen heb ik er niet mee). Maar om de kosten wat te drukken zou een diesel wel wat zijn. Ik heb niet het idee dat een diesel tegenwoordig nog onder doet (op de normale weg dan) voor benzine varianten.

  3. #3

    Standaard

    Ha dickie !

    Jammer dat het gekut van een importeur je het plezier van het rijden in een vag-mobiel aardig kan verzieken. En helaas worden de dealers vrij strak in het gereel gehouden door PON.. al dat gekloot

    Ze mogen wel eens een voorbeeld nemen aan BMW wat dat betreft.

    Hopelijk krijg je dat gelazer niet met je mercedes....
    Four rings to rule them all.

  4. #4
    SLIM
    Guest

    Standaard

    Dat begrijp ik niet........wil de dealer geen A6 meer verkopen? Leg eens uit! Groeten Chris

  5. #5
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Natuurlijk mag je nog 2 maanden hier komen, maar daarna...............................


  6. #6

    Standaard

    De huidige diesels doen echt niet meer onder voor hun benzine broertjes. Vorige week ben ik nog met de A6 naar Munchen en Ingolstad geweest. Op de gehele terug weg ben ik slechts twee keer ingehaald. Dus dat geeft wel aan dat je zelfs tussen al het geweld op de Autobahn goed kan meekomen. Verbruik lag toen op 9,6L/100km. Een dergelijke rit in de M5 had waarschijnlijk rond de 35L/100km gelegen

    Chris. Ik wilde eventueel wel een nieuwe A6 2.7T aanscaffen. Maar aangezien ik lease wilde de dealers geen auto's met de huidege actie pakketen neer zetten in de lease, omdat hun marge in de korting op de pakkette zou zitten. M.a.w: Je betaald de zogenaamde actie's gewoon zelf. De bovengenoemde A6 zou in de lease ongeveer 250Euro per maande meer zijn gaan kosten dan de MB die ik nu aangeschaft heb. En dat terwijl die aanzienlijk duurder in aanschaf is.

    Grt. Dick

  7. #7
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Dick,

    De hoge leaseprijs heeft waarschijnlijk ook het een en ander te maken met het feit dat er binnenkort een nieuwe audi A6 aankomt en daardoor aan het einde van je leasecontract minder opbrengt!

    Kon je niet ff wachten :wink:


    mvg Simon

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Nee hoor, want mijn A4 koste in de lease net zoveel als de MB die ik nu krijg. En tussen die twee auto's zit een prijsverschil van 15.000Euro.

    En wachten kan ik inderdaad niet. De A6 is een soort van lange termijn huurauto. Die moet ik in januari weer inleveren.

    Grt. Dick

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, helaas is de A6 C5, hoewel het een waanzinnig fijne auto is, niet de meest betrouwbare die Audi ooit gemaakt heeft.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    Ik rij nu sinds april in deze A6. km stand is nu 85.000km en er is op een kleinigheid je na nog niks kapot gegaan. Moet je opletten: stort morgen de motor in elkaar natuurlijk

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat hoop ik toch echt niet voor je... die info komt direct van een dealer en de diverse consumentenonderzoeken geven 'm gelijk.

    En het zou me er nog steeds niet van weerhouden om een A6 te kopen, want ik vind het een topbak. Maak de mijne maar een 2.5TDI quattro.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    He Dick,

    Ik hoorde gisteren dat (audi i.c.m. leasemaatschappij(en)) inmiddels een actie hebben, de oude A6 leasen en zodra de nieuwe A6 er is overstappen op de nieuwe A6.

    Misschien kan je zo nog een ster ontlopen

  14. #13

    Standaard

    Nee dank je. De ster die ik nu krijg is in het Audi programma niet te vinden. Althans, geen vergelijkbare. Maar in ieder gavel bedankt voor de tip 8)

    Grt. Dick

  15. #14
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Nou word ik benieuwd,

    wat voor een ster gaat het worden

  16. #15

    Standaard

    E-klasse CDI :oops: Nee hoor, ik ben zo trots als een hond met 7 lu.... 8)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •